Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes X-klasse (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes X-klasse (2018)

    MERCEDES-BENZ X-KLASSE GEPRESENTEERD

    PICK-UP MET STERALLURES

    Vanochtend liet Mercedes-Benz nog een laatste teaser zien van de X-klasse, een pick-up die nu volledig uit de doeken is gedaan!

    Mercedes-Benz voegt de X-klasse aan zijn portfolio toe en verkent daarmee een voor het merk tot op heden onbekend segment. De X-klasse is de productieversie van de Concept X-Klasse die Mercedes-Benz vorig jaar liet zien.

    Waar Nissan op de internationale markt alleen een 2,5-liter grote viercilinder benzinemotor en een 2,4-liter grote dieselmotor aanbiedt, is de X-klasse verkrijgbaar met vier- én zescilinders.

    Op de motorenlijst zet Mercedes-Benz de 2,3-liter grote viercilinder dieselmotor die met 163 pk en, dankzij twee turbo's, met 190 pk te krijgen is. Deze zelfontbranders kennen we van de Navara. Beide versies worden geleverd met achterwielaandrijving of met inschakelbare vierwielaandrijving. Schakelen gaat met een handgeschakelde zesbak. De 190 pk sterke variant is optioneel met zeventrapsautomaat leverbaar. Medio volgend jaar vindt een nieuwe V6-dieselmotor zijn weg naar de X-klasse, een 258 pk en 550 Nm sterk exemplaar. Wie deze krachtbron bestelt, krijgt standaard permanente vierwielaandrijving en de 7G-Tronic Plus-transmissie. Deze topversie beschikt tevens over Dynamic Select waarmee het karakter van de auto in te stellen valt. De bodemspeling van de 5,34 meter lange X-klasse bedraagt 20,2 centimeter. Wie het wenst, kan tegen meerprijs een met 2 centimeter verhoogd onderstel krijgen.

    De pick-up is zowel met achterwielaandrijving als met permanente vierwielaandring te krijgen. Schakelen gaat middels een handgeschakelde zesbak of een zeventrapsautomaat. Bladveren is de X-klasse vreemd. De op een ladderchassis geplaatste X-klasse heeft een multilink achteras met een star deel, onafhankelijke wielophanging rondom én vier schroefvieren. Schijfremmen zijn zowel voor- als achter aanwezig.

    Mercedes-Benz brengt de X-klasse in drie smaken op de markt. Zo is de Pure de ruige 'werkpaardvariant' die onder andere te herkennen is aan de zwarte bumpers (foto 10 en 11). De tweede variant is de Progressive, een variant met een voorliefde voor comfort. De Power (het witte exemplaar op de foto's) staat bovenaan de uitvoeringsladder, een variant die volgens Mercedes-Benz comfort met lifestyle combineert. Hier is de achterbumper verchroomd. Wie het wenst, kan de X-klasse ook zonder achterbumper krijgen. De klep opent in dat geval in een hoek van 180-graden in plaats van 90.

    Mercedes heeft voor de Pure, Progressive en Comfort aparte kleur- en materiaalcombinaties voor het interieur bedacht. De topversie onderscheidt zich verder door onder andere de aanwezigheid van elektrisch verstelbare voorstoelen. Achter de voorstoelen is in alle gevallen een driezitsbank geplaatst. Voor de Progressive- en Power-uitvoeringen heeft Mercedes-Benz het Style-pakket bedacht. Hiermee komt de X-klasse over treeplanken en een elektrisch te openen achterruit te beschikken. Op veiligheidsgebied profiteert de X-klasse van zaken als Active Brake Assist, Lane Keeping Assist, Traffic Sign Assist en Trailer Stability Assist.

    Mercedes-Benz richt zich met de X-klasse met name op de Zuid-Amerikaanse, Zuid-Afrikaanse, Australische en Europese markt. De variant die in november in Europa op de markt verschijnt, ziet in Barcelona het levenslicht. De X-Klasse voor de Latijns-Amerikaanse markten zal vanaf 2018 gebouwd gaan worden in de Renault-fabriek in Cordoba, Argentinië.

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2












    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3










      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Vanachter Skoda Citigo lichten smoelenwerk valt wel mee.

        Kweet niet ... kvind de Amarok vele mooier
        Benzine
        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
        Diesel
        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

        Comment


        • #5
          Vanachter is die gewoon lelijk

          Interieur ziet er ook maar plastiekerig uit
          Benzine
          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
          Diesel
          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

          Comment


          • #6
            raar dat de automaatpook terug in het midden staat.... totaal niet Mercedes..
            Amarok of navara is wel knapper
            MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

            Comment


            • #7
              Mottig ding

              Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

              Comment


              • #8








                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  en een mercedes met handrem wtf?
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #10
                    Het zelfde verhaal zoals de citan ... Te veel Renault/Nissan

                    Kzou nooit een pick-up moeten hebben ... Maar in dit segment zou ik blijven gaan voor de Amarok
                    Benzine
                    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                    Diesel
                    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      en een mercedes met handrem wtf?
                      hebben andere mercedessen dan geen handrem?
                      moet ge daar een balk of steen voor of achter leggen dan?
                      ik vraag het maar want ik ben geen echte autokenner.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Gast Bekijk Berichten
                        hebben andere mercedessen dan geen handrem?
                        moet ge daar een balk of steen voor of achter leggen dan?
                        ik vraag het maar want ik ben geen echte autokenner.
                        Als je het niet weet, mag je er naar vragen, maar dan moet je wel geen zo'n smart ass opmerking maken *rolleye*.
                        De parkeerrem was bij Mercedes lang een voetrem (dus extra pedaal helemaal links) en geen handrem. In de nieuwste modellen is het overigens zuiver elektronisch, dus met een knop. Het is dus in elk geval vreemd om een handrem te zien in een nieuwe Mercedes.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                          Het zelfde verhaal zoals de citan ... Te veel Renault/Nissan

                          Kzou nooit een pick-up moeten hebben ... Maar in dit segment zou ik blijven gaan voor de Amarok
                          geef mij maar de nissan
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • #14
                            Vind hem wel iets hebben, vooral de voorkant.
                            Die basisversie vanop de foto's is ook wel ok. Doet me denken aan de oude G klasses toen ze nog geen bling bling waren.

                            Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              hoe vet de concept was... des te flauwer is dit productiemodel.

                              meh

                              next
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                              Comment


                              • #16
                                Ik vind hem ook afschuwelijk lelijk... Ze hadden beter iets gedaan met dat 6x6 platform, maar dan in 4x4. Zwaar gemiste kans dit.
                                Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                                Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                                (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                                Comment


                                • #17
                                  mensen die zeggen van, geef mij maar een Nissan, het is ook volledig gebaseerd op een Nissan Navara, net zoals de Citan gebaseerd is op de Kangoo.

                                  Als ik moest kiezen tussen europese pickups zou ik toch ook de Amarok verkiezen voor die van Fiat en deze X klasse. Maar een Amerikaan gaat daar nog steeds boven.
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                  Comment


                                  • #18
                                    Der erste premium pick-up. Allez, zo stond het toch op de facebookpagina van Mercedes Duitsland. Heb als comment er dan maar even op gewezen dat Cadillac en Lincoln hen toch voor waren.

                                    Comment


                                    • #19






                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Heavy bakske

                                        Comment

                                        Working...
                                        X