Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes X-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Nu dacht ik toch gelezen te hebben dat ze gingen stoppen met de X-Klasse, blijkt nu dat ze al 2 jaar met een verlengde versie voor de US bezig zijn

Long-Bed 2020 Mercedes-Benz X-Class Pickup Drops Camo As It Nears Launch

Mercedes-Benz has been testing the long wheelbase version of the X-Class for a while now – at least for the past two years, but it seems to be entering the final phase of development.

The latest batch of spy shots show the prototype without any camouflage, except for the fuel filler cap and logo on the front fenders, which is there to hide the designation of the powertrain. The badges on the tailgate are also concealed, so it’s impossible to tell what powers it.

Another prototype of the stretched X-Class spied early last year had contradicting badges: ‘V6 Turbo’ on the fenders and ‘X250d’ on the tailgate. The latter is used for the four-pot 2.3-liter turbodiesel that makes 190 PS (187 hp / 140 kW) and the former signals the usage of the 258 PS (254 hp / 190 kW) 3.0-liter V6 diesel. The top-of-the-line version of the pickup truck has 550 Nm (405 lb-ft) of torque and comes with a seven-speed automatic transmission and standard 4Matic all-wheel drive system.

As for the elephant in the room – the long bed, it will make the X-Class more practical over the outgoing model by increasing the load area. It’s very likely that, aside from adding several inches between the two axles, they have re-tuned the suspension as well.

Mercedes has yet to announce when and where it will debut the vehicle, but the Geneva Motor Show in March seems like a good bet.

Last edited by Jocar; 02/02/2020, 10:14.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Model is voor de States ook té belangrijk, denk ik om zomaar te laten vallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Model is voor de States ook té belangrijk, denk ik om zomaar te laten vallen.
        Ik weet niet of ze daar op een veredelde Nissan staan te wachten, pick-ups genoeg daar.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Zelfs daar werkt een Mercedes badge voor een deel van de populatie, lijkt mij.

Comment

Ze zijn in ieder geval chauvinistischer dan wij Belgen, zeker de doelgroep van dit soort auto's. Benieuwd wat het wordt

Comment

Het zijn toch overwegend US en Aziatische merken die je daar tegenkomt. Ook wegens de betere prijzen tov Duitse premiums. Bij het afhalen van onze huurwagens zien we bitter weinig MB, Audi, BMW staan.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Het zijn toch overwegend US en Aziatische merken die je daar tegenkomt. Ook wegens de betere prijzen tov Duitse premiums. Bij het afhalen van onze huurwagens zien we bitter weinig MB, Audi, BMW staan.
                Maar toch ziet ge nog veel duitse premiums rijden. In 2009 in LA was hadden de duitsers incl. VW, samen met KIA de bovenhand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Maar toch ziet ge nog veel duitse premiums rijden. In 2009 in LA was hadden de duitsers incl. VW, samen met KIA de bovenhand.
                  Uiteraard! En die verkopen er zelfs goed maar niet bij het publiek voor pick-ups imo, op Toyota en Nissan na misschien dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Uiteraard! En die verkopen er zelfs goed maar niet bij het publiek voor pick-ups imo, op Toyota en Nissan na misschien dan.
                    In Florida was het zowat 50/50 tussen de zware US auto's (pickups en SUV's) en dan de japanners en kleinere wagens. In 2009 in LA was ik wat teleurgesteld om weinig van die dikke bakken te zien. Nauwelijks een pickup, en hier en daar wel een dikke SUV. Maar eens buiten LA draaide dat helemaal.

Comment

Nu dit weer, weten ze het zelf wel daar

EINDE VAN KORT BESTAAN

MERCEDES STOPT BINNENKORT MET DE X-KLASSE

De Mercedes-Benz X-Klasse is nogal een vreemde eend in de bijt en blijkt niet echt een gat in de markt te vullen. De Duitsers trekken er daarom binnenkort de stekker uit.

Als je dacht dat de Mercedes-Benz Citan een nogal opmerkelijk product met een ster op de neus is, bedenk dan dat ook de X-Klasse nog in het gamma zit. De in 2017 onthulde pick-up werd met nogal gemengde gevoelens ontvangen en inmiddels is wel helder dat het model geen potten kan breken. In gesprek met Auto, Motor und Sport bevestigt het merk dat het daarom in mei de productie van de X-Klasse beëindigt. Daarmee valt na ruwweg 2,5 jaar het doek voor de pick-up.

De X-Klasse, die zijn basis deelt met de Nissan Navara en Renault Alaskan, kent volgens het merk enkel in Australië en Zuid-Afrika een betrekkelijk succesvolle verkoop. Dat is echter niet voldoende om het model te blijven voeren. Hier in Nederland zal je er al helemaal niet snel één treffen, hoewel de X-Klasse ook hier gewoon op de bestellijst werd geplaatst. Een troost voor Mercedes is dat het de auto, zoals gezegd, niet vanaf de grond af zelf hoefde te ontwikkelen. Afgezien van een Mercedes-sausje over het exterieur en enkele eigen toevoegingen aan het motorenaanbod, staat hier in wezen een Nissan. Ondanks de teleurstellende verkoop zal het dus een relatief kleine impact hebben als het einde daar is.

Bron: Autoweek

Comment

Mercedes onwaardig!
                        MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Mercedes IS ook onwaardig.
                          Ze weten van geen hout nog (fatsoenlijke) pijlen te maken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                          X