Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Prius

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb al eens een testrit gedaan met de Prius en ik was echt verbaast.
    Meer dan genoeg vermogen ( bij plankgas gaat die echt goed ).
    Eigenlijk nog zeer ruim ( achteraan iets minder ), interieur is goed.
    Qua exterieur is het love it or hate it.

    Het is hier al veel gezegd, zet de hybride-techniek in ene aantrekkelijk design en het broodje is gebakken

    Comment


    • Een collega wou voor deze wagen gaan als leasingwagen maar het is geweigerd. Nu rijdt hij dus in een Galaxy bus rond. In ons land een milieuvriendelijke wagen leasen is blijkbaar bijna niet te doen, in Nederland wel als ik het hier zo lees.

      Al is het maar een tijdelijke oplossing, de overheid zou de bedrijven nog veel harder moeten verplichten van hun bedrijfswagens veel "milieubewuster" te kiezen.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Al is het maar een tijdelijke oplossing, de overheid zou de bedrijven nog veel harder moeten verplichten van hun bedrijfswagens veel "milieubewuster" te kiezen.
        Nu niet overdrijven hé Straks rijden we allemaal met rommel (lees te kleine diesels) rond...

        Een Prius vind ik nog wel iets hebben...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
          Meer dan genoeg vermogen ( bij plankgas gaat die echt goed ).
          En zuipt dan net zoveel als iedere andere benzinemoter van die generatie?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
            Nu niet overdrijven hé Straks rijden we allemaal met rommel (lees te kleine diesels) rond...

            Een Prius vind ik nog wel iets hebben...
            Die Prius heeft iets vind ik en standaard voorzien van lekker veel opties.

            Die kleine diesels zijn niet echt vooruitstrevend, ze kunnen nog veel verder gaan denk ik Vooral ook om de auto industrie onder druk te zetten, want zolang die blijven verkopen gaan die niet veel veranderen. En de leasingmarkt is in Belgie toch een grote en belangrijke markt. Ook al betekent betekent onze automarkt niet veel op internationaal vlak, alle beetjes helpen
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
              Maar diesel is niet ontstaan omwille van de milieu-hype.
              Niet vergeten dat de eerste generatie Prius reeds eind 1999 op de markt gekomen is. Toen was er ook nog lang geen sprake van CO2-problemen of milieu hypes. Integendeel.

              Ik beweer niet dat het er niets mee te maken heeft, ook integendeel. Toyota zal zeker en vast serieus wat marktonderzoeken laten uitvoeren hebben. Maar het is niet zo dat hij ontwikkeld is om snel te voldoen aan het de vraag naar milieuvriendelijke wagens. Daarvoor zitten er teveel jaren onderzoek in denk ik

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Die Prius heeft iets vind ik en standaard voorzien van lekker veel opties.
                Dat mag ook wel voor die prijs hé

                Ik ben vooral benieuwd naar de opvolger en hoe deze markt zich tegen mekaar gaat uitspelen (Golf hypbride etc...) Eens zien hoe lang dit verhaal gaat duren.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Een collega wou voor deze wagen gaan als leasingwagen maar het is geweigerd. Nu rijdt hij dus in een Galaxy bus rond. In ons land een milieuvriendelijke wagen leasen is blijkbaar bijna niet te doen, in Nederland wel als ik het hier zo lees.

                  Al is het maar een tijdelijke oplossing, de overheid zou de bedrijven nog veel harder moeten verplichten van hun bedrijfswagens veel "milieubewuster" te kiezen.
                  Een tijdelijke oplossing, dat is het inderdaad, maar omdat het geen soelaas biedt op lange termijn moet het helemaal niet in de diepvries gelegd worden.

                  Momenteel is er geen bruikbaar alternatief voor handen, toch niets dat en masse geproduceerd kan worden. Het is een goede tussenstap en we kunnen er uit leren. Daarom nogmaals, geen enkel ontwerp was reeds van bij de eerste pennetrek optimaal.

                  Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                  En zuipt dan net zoveel als iedere andere benzinemoter van die generatie?
                  Waarschijnlijk zal die wel redelijk wat verbruiken ja. Maar what's the problem daarmee? Bij gemiddeld stadsverkeer verbruikt 'ie bijna de helft minder dan die andere benzinemotor.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                    Niet vergeten dat de eerste generatie Prius reeds eind 1999 op de markt gekomen is. Toen was er ook nog lang geen sprake van CO2-problemen of milieu hypes. Integendeel.

                    Ik beweer niet dat het er niets mee te maken heeft, ook integendeel. Toyota zal zeker en vast serieus wat marktonderzoeken laten uitvoeren hebben. Maar het is niet zo dat hij ontwikkeld is om snel te voldoen aan het de vraag naar milieuvriendelijke wagens. Daarvoor zitten er teveel jaren onderzoek in denk ik
                    Daarin geef ik u volledig gelijk! Toyota was er al voor de milieu-hype. Nu is de milieu-hype gewoon handig (cfr.autosalon Brussel). Ik denk dat die hype vooral is gesticht door de politiek.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                      Dat mag ook wel voor die prijs hé

                      Ik ben vooral benieuwd naar de opvolger en hoe deze markt zich tegen mekaar gaat uitspelen (Golf hypbride etc...) Eens zien hoe lang dit verhaal gaat duren.
                      Er zijn hier wagens op 't forum aanwezig waar je voor diezelfde prijs nog maar net een basismodelletje in benzine hebt. Dus dat is niet echt een argument.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                        Waarschijnlijk zal die wel redelijk wat verbruiken ja. Maar what's the problem daarmee? Bij gemiddeld stadsverkeer verbruikt 'ie bijna de helft minder dan die andere benzinemotor.
                        En daar vind ik mijn A2 dan ook fantastiche prestatie in. Die audi ingenieurs hebben zich in de tijd is goed laten gaan. Toen was dat nog niet verkoopbaar, jammer genoeg.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                          Er zijn hier wagens op 't forum aanwezig waar je voor diezelfde prijs nog maar net een basismodelletje in benzine hebt. Dus dat is niet echt een argument.

                          Die vergelijking in de klasse van de prius gaat niet op hé. Als je hem vergelijkt met een hoger segment is hij natuurlijk goedkoop

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                            Daarin geef ik u volledig gelijk! Toyota was er al voor de milieu-hype. Nu is de milieu-hype gewoon handig (cfr.autosalon Brussel). Ik denk dat die hype vooral is gesticht door de politiek.
                            Dat is inderdaad wat ik wil aanhalen. De milieu-hype is er en hybride is er.
                            Dat hybride geen eindoplossing is weet iedereen ondertussen al maar de consument krijgt wél een tussenoplossing aangeboden. Een techniek die op zich vooruitstrevend is en die ons deels onafhankelijker maakt van de ruwe olie, een piste die we zowiezo opmoeten.

                            Het is veel hypocrieter een gewone dieselwagen wat spoilers aan te plakken, wat lager tegen de grond te hangen, de motor zodanig te finetunen dat hij een liter minder verbruikt en dan met veel lawaai afkomen met 'hoera, wij hebben de milieuvriendelijke dieselwagen uitgevonden'.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                              En daar vind ik mijn A2 dan ook fantastiche prestatie in. Die audi ingenieurs hebben zich in de tijd is goed laten gaan. Toen was dat nog niet verkoopbaar, jammer genoeg.
                              Helemaal mee eens. Ook dat is een optie die moet open gelaten worden.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                              Die vergelijking in de klasse van de prius gaat niet op hé. Als je hem vergelijkt met een hoger segment is hij natuurlijk goedkoop
                              Jij vergelijkt hem ook he, als je zegt dat hij voor die prijs wel wat mag uitgerust zijn . Als je dan toch zijn prijs/uitrusting wil vergelijken met je dat met een ander hybride model doen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                Niet vergeten dat de eerste generatie Prius reeds eind 1999 op de markt gekomen is. Toen was er ook nog lang geen sprake van CO2-problemen of milieu hypes. Integendeel.

                                Ik beweer niet dat het er niets mee te maken heeft, ook integendeel. Toyota zal zeker en vast serieus wat marktonderzoeken laten uitvoeren hebben. Maar het is niet zo dat hij ontwikkeld is om snel te voldoen aan het de vraag naar milieuvriendelijke wagens. Daarvoor zitten er teveel jaren onderzoek in denk ik
                                VAG hield zich dacht ik voor de Prius of Insight bezig superzuinige diesels.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  VAG was al jaren voor de Prius of Insight bezig superzuinige diesels.
                                  Buiten de A2, wat blijft daar nog van over?
                                  De Blue-motion noem ik alles behalve zuinig hoor

                                  Comment


                                  • Honda had toch ook al heel vroeg een hybride?
                                    En dan nog die GM...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                      Honda had toch ook al heel vroeg een hybride?
                                      En dan nog die GM...
                                      Jep, die EV

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                        Buiten de A2, wat blijft daar nog van over?
                                        De Blue-motion noem ik alles behalve zuinig hoor
                                        Helaas nog in concept vorm ja.

                                        Ook is er de 1L concept geweest. En in de jaren '90 ook nog een aantal.

                                        Maar Honda is inderdaad de eerste.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          Helaas nog in concept vorm ja.

                                          Ook is er de 1L concept geweest. En in de jaren '90 ook nog een aantal.

                                          Maar Honda is inderdaad de eerste.
                                          Sorry, de LUPO 3L vergeten

                                          Maar die worden allemaal niet meer gebouwd ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X