Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Prius

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    VAG hield zich dacht ik voor de Prius of Insight bezig superzuinige diesels.
    Kan allemaal wel zijn maar wat wordt er concreet van gebouwd?

    Dat is hetgene ik enkele posts hoger kom te zeggen. Ik bejubel eerder het initiatief een hyrbide te bouwen, ook al is het geen oplossing op lange termijn, daarmee ervaring op te doen en eruit te leren dan een wagen wat te verlagen, aan te kleden met spoilers en te enginetunen en daarmee de consument wijsmaken 'nu rijden jullie een milieuvriendelijke en zuinige dieselwagen'.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Kan allemaal wel zijn maar wat wordt er concreet van gebouwd?

      Dat is hetgene ik enkele posts hoger kom te zeggen. Ik bejubel eerder het initiatief een hyrbide te bouwen, ook al is het geen oplossing op lange termijn, daarmee ervaring op te doen en eruit te leren dan een wagen wat te verlagen, aan te kleden met spoilers en te enginetunen en daarmee de consument wijsmaken 'nu rijden jullie een milieuvriendelijke en zuinige dieselwagen'.
      Ja oké, maar op diezelfde manier is een Prius ook niet zuinig, want in de praktijk blijkt zo'n ding niet veel zuiniger te zijn dan een andere benzine variant... (omdat ze niet weten hoe er mee te rijden?)

      Laatst ergens een test gelezen van dat Lexus hybride gedoe vs 750i. De 7 was in stadsgebied zuiniger dan de Lexus... net waar je het andersom zou verwachten
      Op de autostrade was de Lexus wel zuiniger, maar het scheelde niet veel.

      Maar inderdaad, een diesel met dpf en allerhande tjoening en waxen en overheidssubsidies en zo is ook niet milieuvriendelijk te noemen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        Dat is hetgene ik enkele posts hoger kom te zeggen. Ik bejubel eerder het initiatief een hyrbide te bouwen, ook al is het geen oplossing op lange termijn, daarmee ervaring op te doen en eruit te leren dan een wagen wat te verlagen, aan te kleden met spoilers en te enginetunen en daarmee de consument wijsmaken 'nu rijden jullie een milieuvriendelijke en zuinige dieselwagen'.
        Maar uiteindelijk zijn het allemaal "tussenoplossingen". Een benzinezuiper koppelen aan een elektromotor die in bepaalde omstandigheden zorgt dat het verbruik enorm laag is, of een getunde zuinige diesel die daardoor constant nog iets zuiniger is. Twee verschillende invalshoeken om het verbruik omlaag te krijgen, maar dé oplossing is daarmee nog lang niet aan de orde.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
          Maar uiteindelijk zijn het allemaal "tussenoplossingen". Een benzinezuiper koppelen aan een elektromotor die in bepaalde omstandigheden zorgt dat het verbruik enorm laag is, of een getunde zuinige diesel die daardoor constant nog iets zuiniger is. Twee verschillende invalshoeken om het verbruik omlaag te krijgen, maar dé oplossing is daarmee nog lang niet aan de orde.
          Klopt inderdaad. Maar mag dat een reden zijn om niet verder te zoeken. Wie niet waagt blijft maagd en wie niets doet niets misdoet he

          Iedereen heeft momenteel de mond vol over waterstof. Maar wie garandeert vandaag zwart op wit dat die eerste modellen milieuvriendelijk gaan zijn? Niemand he

          Het zijn allemaal initiatieven die het onderzoeken waard zijn.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            Klopt inderdaad. Maar mag dat een reden zijn om niet verder te zoeken. Wie niet waagt blijft maagd en wie niets doet niets misdoet he

            Iedereen heeft momenteel de mond vol over waterstof. Maar wie garandeert vandaag zwart op wit dat die eerste modellen milieuvriendelijk gaan zijn? Niemand he

            Het zijn allemaal initiatieven die het onderzoeken waard zijn.
            Heb vorige week geziend dat er een waterstof-tankstation in aanbouw is aan de TOTAL te Ruisbroek ( R0 ), ze zijn er dus mee bezig

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
              Heb vorige week geziend dat er een waterstof-tankstation in aanbouw is aan de TOTAL te Ruisbroek ( R0 ), ze zijn er dus mee bezig
              Jaja, tuurlijk. Men is er mee bezig en dat is enkel positief te noemen. Hoe meer onafhankelijkheid van de arabieren hoe beter.

              Comment


              • Ik heb geen zin om de Lexus hybride discussie nog eens boven te halen, maar een paar weken geleden was ik bij een Lexus verdeler en die wist me te vertellen dat de elektromotoren eigenlijk vooral dienen voor extra power. Een RX400h is een grotere zupschuit als de RX350.
                Ze verkopen wel 70 % hybrids.

                In 't stad zijn ze wat zuiniger, maar op de autostrade sleur je dat gewicht mee van de batterijen.

                Een LS600h wordt hopeloos zoek gereden door een A8 4.2 TDI, op elk vlak.

                Comment


                • En bedenk dan ook nog eens of de productie van waterstof en waterstofauto's op zich ook niet belastend zullen zijn voor het milieu...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                    En bedenk dan ook nog eens of de productie van waterstof en waterstofauto's op zich ook niet belastend zullen zijn voor het milieu...
                    inderdaad.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                      Maar uiteindelijk zijn het allemaal "tussenoplossingen". Een benzinezuiper koppelen aan een elektromotor die in bepaalde omstandigheden zorgt dat het verbruik enorm laag is, of een getunde zuinige diesel die daardoor constant nog iets zuiniger is. Twee verschillende invalshoeken om het verbruik omlaag te krijgen, maar dé oplossing is daarmee nog lang niet aan de orde.
                      Feit. Het zou mooi zijn om allemaal op water te rijden. Mét een verbrandingsmotor.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        Feit. Het zou mooi zijn om allemaal op water te rijden. Mét een verbrandingsmotor.
                        Maar niemand kan in de toekomst kijken en garanderen dat het totaalplaatje (bouw, gebruik en recyclage) milieuvriendelijk(er) zal zijn (dan hetgene we nu kennen).

                        Comment


                        • Twee vragen i.v.m. die waterstof:

                          1. Wie produceert die waterstof? We zijn dan misschien niet meer afhankelijke van de arabieren, maar van wie dan wel?

                          2. Is men al in het stadium gekomen dat de productie van waterstof minder energie kost dan dat die waterstof uiteindelijk oplevert?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Maar niemand kan in de toekomst kijken en garanderen dat het totaalplaatje (bouw, gebruik en recyclage) milieuvriendelijk(er) zal zijn (dan hetgene we nu kennen).

                            Inderdaad

                            Comment


                            • Methaan is de toekomst! Zelfproductie

                              Nu zijn het toch vooral de koeien die de wereld om zeep helpen, maar hey, die 5% van de hele wereldvervuiling die afkomstig van auto's is, daar mogen wij als Belg met onze 0.000005% aandeel in die 5% voor opdraaien

                              Comment


                              • Kunnen we niet rijden op ammoniak? Laat de varkens dan maar zeiken

                                Comment


                                • Waterstof is trouwens vluchtig dacht ik. Dus als je je BMW 7 Hydrogen een weekje laat staan met een volle tank ga je nergens heen

                                  Comment


                                  • De Tesla is er bijna!
                                    De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden


                                    De autoindustrie lijkt serieus werk te maken van het verminderen van uitstoot. De grote fabrikanten geven speldenprikjes die hybride, BlueMotion, Econetic of Efficienct Dynamics heten. Allemaal kleine aanpassingen voor een klein beetje winst. Aan de andere kant zijn kleine pioniers bezig met de echte revolutie. Wat dacht je van Tesla met de spectaculaire Roadster? Een volledig elektrische sportauto die bij het stoplicht alles bijhoudt en een topsnelheid heeft van 200 km/u.
                                    Onlangs is met veel vijven en zessen de productie gestart van de tweezitter. Aanvankelijk is hij alleen voor Amerika, waar hij vooral onder de sterren populair is. Op wachtlijst van Tesla staat George Clooney op nummer acht en Arnold Schwarzenegger op tien. De rapper Will.i.Am behoort met een 59ste plek tot de mindere goden. Tesla overweegt om volgend jaar hun Roadster in meer landen aan de man te brengen, waaronder Nederland.
                                    Dat zou een geweldige stap zijn, niet alleen omdat er dan eens een elektrische auto op de markt is die het golfwagentjes- en invalidenkarretjesimago ontstijgt, maar ook omdat die auto dan zonder BPM te koop is. De Nederlandse overheid heeft namelijk beloofd die verbruiksbelasting niet te berekenen op auto’s die geen vuiligheid uitstoten. Daartoe behoren auto’s op waterstof en elektrische auto’s. Dat voordeeltje kan de schatkist gemakkelijk geven omdat dit soort auto’s toch nog niet te koop is. Maar Financiën had buiten de vlugge actie van Tesla gerekend! Dus kan met Tesla legaal belasting worden ontdoken.
                                    Laten we de prijs van de Roadster even heel rudimentair omrekenen: hij kost in Amerika 98.950 dollar, haal daar de veertien procent Amerikaanse VAT vanaf, reken dat bedrag om in euro’s en doe er negentien procent Nederlandse BTW bij. Dan zit je op een totaaltje van 65.178 euro. Een koopje! Je zit dan op het niveau van de allergoedkoopste Porsche Boxster of een A4 cabrio met een 3,2-liter V6. Echt niet dat die in vier seconden van 0 naar 100 km/u gaan. Bovendien ben je met je elektrische Tesla hartstikke hip en groen. En wie wil dat nou niet?
                                    Laat maar gauw komen die Tesla, dan heeft de fabrikant vier jaar lang vrij spel. Wedden dat de overheid daarna ineens stopt met de genereuze regeling voor auto’s zonder uitstoot?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                                      Twee vragen i.v.m. die waterstof:

                                      1. Wie produceert die waterstof? We zijn dan misschien niet meer afhankelijke van de arabieren, maar van wie dan wel?

                                      2. Is men al in het stadium gekomen dat de productie van waterstof minder energie kost dan dat die waterstof uiteindelijk oplevert?
                                      Die maak je zelf al in je batterij...elektrolyse....aan de ene kant zuurstof vrij en aan de andere kant waterstof.

                                      Waterstof maken kost energie....niks is gratis ...wat ze ook beweren.
                                      Ge moet er eerst iets insteken er komt iets anders uit...steeds met een rendementsverlies.

                                      Comment




                                      • This SEV solar module for the 2004 through 2006 Toyota Prius generates 215 watts of renewable energy and is the first compound convex solar module to be commercially produced.





                                        Ze kunnen misschien de motorkap ook vervangen door zonnepanelen ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk Berichten
                                          Die maak je zelf al in je batterij...elektrolyse....aan de ene kant zuurstof vrij en aan de andere kant waterstof.

                                          Waterstof maken kost energie....niks is gratis ...wat ze ook beweren.
                                          Ge moet er eerst iets insteken er komt iets anders uit...steeds met een rendementsverlies.
                                          idd, waterstof kàn men met zonnepanelen aanmaken, maar nu gebeurt het meestal nog adhv aardolie (dus zijn we nog geen stap verder)!

                                          bij de BMW 7 Hydrogen loopt de waterstoftank na 1 week leeg, doordat men de tank (waterstof wordt als een vloeistof opgeslagen in de BMW) nog niet voldoende op temperatuur kan gehouden worden - ik geloof dat de gewenste temperatuur rond de -200°C ligt..
                                          freude am fahren

                                          Comment

                                          Working...
                                          X