Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Prius

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Comment

• Toyota heeft de Prius Wagon in een nieuw jasje gestoken. De eerste foto’s van de opgefriste hybride zijn inmiddels opgedoken. Volgend jaar maakt de auto zijn opwachting bij de dealers.

De neus van de gefacelifte Prius Wagon is behoorlijk anders dan die van het huidige model. We zien een nieuw getekende grille, andere koplampen en een volledig aangepaste voorbumper. Al met al geeft het de auto een wat agressievere look. Aan de achterkant springen de wijzingen iets minder in het oog. Toch zijn de achterlichten wel degelijk verwanderd, bovendien is er een kleine diffuser verschenen in de iets hoekiger gevormde achterbumper.

Het interieur is eveneens onder handen genomen. Toyota heeft gebruikgemaakt van nieuwe materialen, de middenconsole is licht gewijzigd en de middenarmsteun is in de gefacelifte Prius standaard bekleed met het E-Tex, een gemakkelijk te reinigen kunstleersoort. Ook het Toyota 2&Go-systeem is geüpdatet; het navigatiesysteem geeft nu meer real-time informatie over files en alternatieve routes.

Onderhuids verandert er niets voor de zevenzits hybride. De gefacelifte Prius Wagon wordt ergens volgend jaar bij de dealer verwacht. Wanneer precies, is nog niet bekend. De volledig nieuwe generatie van de Toyota Prius laat nog even op zich wachten, die is uitgesteld tot eind volgend jaar. Over een Wagon-versie van die nieuwe generatie hebben we nog niets vernomen, maar reken maar dat die er weer komt.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
            wtf :p

Comment

• Collega rijdt met een Prius sinds ca 7 jaar. Auto heeft nog geen 100k op de teller en nu is de omvormer defect.
              Reparatie kost een dikke 2000€. De verbruikswinst van het hybride rijden is ineens weg.

Is dat een alleenstaand geval?

Comment

• De Prius staat volgens mij bekend als een heel betrouwbare auto. Wellicht kan je collega een omvormer vinden bij een autoafbraakbedrijf voor ong. 1/3 dat bedrag.

Comment

• Prius is normaal super betrouwbaar, je kunt daar ook niet veel mee misdoen.

Uitzonderingen zullen er altijd zijn.
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Vandaag stootte ik toevallig op een review van de 2016 Toyota Prius, wat een gedrocht

Comment

• Ze hebben bij Toyota en Lexus dringend een nieuwe chief design nodig.
                      Wat nu uitgebracht wordt is echt afgrijselijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Ze hebben bij Toyota en Lexus dringend een nieuwe chief design nodig.
                        Wist ge dan niet dat in Japan bedrijven verplicht worden x % blinden in dienst te nemen? OOK op de designafdeling.

Comment

• Is zowat de lelijkste auto op de markt momenteel.

Comment

• Schoonheid is niet zo belangrijk bij een auto. Technologische voorsprong en betrouwbaarheid zijn veel belangrijker.

Comment

• In zo'n lelijk hok kruip ik niet, dan mag dat de beste auto ter wereld zijn.

Comment

• Het esthetische hoort hier ook bij het autorijden. Jammer voor de Prius, maar zo'n mormel zou ik ook niet kopen.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ze hebben bij Toyota en Lexus dringend een nieuwe chief design nodig.
                                  De huidige modellen van Lexus is toch niks mis mee, net als de Toyota's.
                                  Alleen deze nieuwe Prius, daar hebben ze echt wel een misbaksel van gemaakt.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• die hierboven is niet meteen de beste uitmonstering. Maar zoals hieronder is het toch een veel interessantere wagen geworden. Rijdt ook beter als ik de reviews mag geloven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      De huidige modellen van Lexus is toch niks mis mee, net als de Toyota's.
                                      Alleen deze nieuwe Prius, daar hebben ze echt wel een misbaksel van gemaakt.
                                      De nieuwe RAV4, de Aygo en de Lexus NX, en dan die Miura of zoiets, allemaal in die zelfde uitgeveegde stijl.

Er zijn genoeg alternatieven op de markt om niet met die gedrochten te moeten rijden.

Comment

De nieuwe RAV4, de Aygo en de Lexus NX, en dan die Miura of zoiets, allemaal in die zelfde uitgeveegde stijl.

Er zijn genoeg alternatieven op de markt om niet met die gedrochten te moeten rijden.
                                        Smaken verschillen en dat je vind dat deze modellen niet moeders mooiste zijn, daar kan ik heel goed in komen. Maar dat al deze modellen volgens dezelfde designstijl zijn getekend, is larie.

Wat de bizarre stijl van de Prius en de Mirai betreft: die zijn ontworpen volgens windtunnel normen en met de bedoeling om er speciaal uit te zien wegens hun voortrekkers rol wat de onderhuidse technologie betreft. Mooi is dat misschien niet, maar het went soms wel. Het uitgaande Prius model vond ik zelf bijvoorbeeld na verloop van tijd niet meer zo lelijk als in het begin (op voorwaarde dat er 17" velgen onder liggen). Met deze nieuwe Prius zal het op termijn waarschijnlijk ook wel meevallen, met de juiste velgen en in de juiste kleur. Met de Mirai heb ik ook veel meer moeite. Met de RAV4 (na de recente facelift), Aygo of Lexus NX heb ik helemaal geen problemen, integendeel. Het zijn tenminste modellen met een eigen karakter en niet de zoveelste eenheidsworst die de Duitse drievuldigheid constant op de markt brengt.

Comment

• Het is inderdaad een apart design. Zijn er uberhaupt voordelen van dit opmerkelijke design. Behalve dan dat het er anders uitziet?
                                          Is het meer aerodynamisch?

Comment

Working...
                                          X