Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Prius

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het design zal wel meespelen voor de aerodynamica, maar deze nieuwe Prius heeft dezelfde Cx-waarde als een Tesla model S dus een auto hoeft echt niet aartslelijk te zijn voor een goede aerodynamica.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DonPetros Bekijk Berichten
      Het is inderdaad een apart design. Zijn er uberhaupt voordelen van dit opmerkelijke design. Behalve dan dat het er anders uitziet?
      Is het meer aerodynamisch?
      De algemene vorm ( korte, steil oplopende neus, bol dak voor de druppelvorm en hoog, abrupt afgekapt achtereind) is inderdaad aerodynamisch optimaal. Dat hebben alle generaties van de Prius en ook de aankomende Hyuandai Ioniq. De waanzinnige achterlichten en aanverwante details zijn blijkbaar de nieuwste ontsporingen in Japan. Misschien een gevolg van Fukushima ????.

      Comment


      • eerste gezien in schaarbeek. bordeaux
        valt stuk beter mee in het echt! kerel reed er erg sportief mee..

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Is zowat de lelijkste auto op de markt momenteel.
          bwah, scoort evenveel als een citroen kaktus :p

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
            bwah, scoort evenveel als een citroen kaktus :p
            Die cactus met die overdreven grote plastic bescherming op de deuren? Terwijl het net daar type mensen is, die vrolijk hun deur tegen die van anderen knallen.

            Comment


            • lol ja..

              Comment


              • Rij-impressie: TOYOTA PRIUS PLUG-IN HYBRID

                PUIKE PLUG-IN



                Toyota heeft een haat-liefdeverhouding met plug-ins. Enerzijds wil de hybridespecialist vooral modellen bouwen die altijd zuinig zijn, zoals de gewone Prius, anderzijds kijken de Japanners nadrukkelijk naar waterstof als brandstof van de toekomst. Maar de plug-in hybride? Dat is eerder een noodzakelijk kwaad, opgelegd door markten als Californië en Noorwegen, die echt niet zonder kunnen. Een stekkerhybride is immers alleen zuinig als je hem consequent oplaadt, al heeft Toyota ditmaal zijn uiterste best gedaan om het verbruik ook na de 50 elektrische kilometers binnen de perken te houden.


                ZONNEPANEEL

                En daarmee ligt het belangrijkste wapenfeit meteen op tafel: vergeleken met de vorige Prius Plug-in Hybrid heeft de nieuwe een elektrisch bereik dat twee keer zo groot is. Vergelijk je op basis van officiële NEDCcijfers, dan bedraagt het verschil zelfs 40 kilometer (23 elektrische kilometers voor de oude versus 63 voor de nieuwe), met dank aan het dubbel zo grote accupakket achterin. Om te zorgen dat de lithium-ions bij een kop-staartbotsing intact blijven, heeft Toyota de plug-in met tien centimeter verlengd en de kofferklep in koolstofvezel uitgevoerd. Daardoor zijn de achterlichten ook anders, terwijl er aan de herziene voorkant full-ledlampen prijken die hun bundel slim kunnen dirigeren. Vink je het Solar Pack van € 2.500 aan, dan komt daar nog een futuristisch zonnepaneel bovenop. Een hersenspinsel dat we al van de Fisker Karma en – in een kleiner formaat – van de Nissan Leaf kennen, maar op de Prius is het voor het eerst in staat om de accu's te voeden. In een kil klimaat als het onze betekent dat volgens Toyota dik 600 kilometer extra reikwijdte op jaarbasis, terwijl buiten parkeren in het zonnige zuiden bijna het dubbele oplevert. Een slimme warmtepomp met gasinjectoren moet ervoor zorgen dat de verbrandingsmotor ook tijdens de wintermaanden overbodig is, terwijl de accu's bovendien verwarmd worden om beter te presteren.


                GEZEUR

                Aan de rest van de aandrijflijn is eigenlijk niets veranderd. De Prius teert nog steeds op een 1,8 liter grote viercilinder, die volgens de Atkinson-cyclus draait en ondersteund wordt door twee elektromotoren. De grotere van de twee zorgt voor de aandrijving, de kleinere dubbelt als generator. Maar als het echt nodig is, werken de twee als dual motor samen om 83 procent meer elektrovermogen te genereren dan voorheen. En het moet gezegd: daarmee kan de 1.615 kilo zware auto prima uit de voeten. Zo goed zelfs dat de verbrandingsmotor niet zoveel extra's biedt als hij uiteindelijk aanspringt. Behalve dan gezeur, want het timbre is nog altijd niet het mooiste als de cvt de begrenzer opzoekt om vermogen te genereren.


                SCHOONHEIDSFOUTJE

                De Prius Plug-in Hybrid rijdt dus het leukst in EV-modus. Leg je vooral stadskilometers af, dan kan de elektrische actieradius oplopen tot 70 kilometer en meer. Bovendien zijn dat best comfortabele kilometers, aangezien de kalibratie van de dempers en de veren herzien is om een rustigere rit te garanderen. Doe daar een stuurinrichting bij die weliswaar gevoelloos is, maar wel goed afgewogen en je krijgt een auto waar best wat rijplezier aan te beleven valt. Verwacht alleen geen sprintvermogen zoals bij echte EV's, want daarvoor heeft de Prius niet genoeg peper aan boord. Ook niet om in een oogwenk in te halen of de strijd aan te gaan op de linkerbaan van de snelweg. Maar daarvoor koop je natuurlijk ook geen Prius, eerder een Volkswagen Golf GTE, die ongeveer hetzelfde kost.

                Tijd voor de hamvraag: hoeveel verbruikt de Prius Plug-in Hybrid nu echt? Dat hangt ervan af hoe je hem gebruikt en hoe je meet. Bij de internationale perslancering in Spanje legden we 178 kilometer af met een gemiddelde dorst van 4,1 liter per 100 kilometer. Let wel: de eerste 76 kilometer waren elektrisch, waarna de verbruiksmeter stilletjes omhoog begon te gaan. Zijn de accu's eenmaal leeg, dan stijgt het verbruik naar een liter of zes: één liter meer dan de gewone Prius, die 165 kilo lichter is. En wat als je de elektrische autonomie wil sparen voor het einde van de rit? Dan moet je de verbrandingsmotor als generator gebruiken en al rijdend opladen, wat het verbruik naar de acht liter en meer opstuwt. Een saveknop om de batterijen te sparen is zowat het enige wat de ingenieurs op de verder puike plug-in vergeten zijn. Daar staat tegenover dat de laadtijd twee uur is bij een snellader en drie uur en tien minuten bij een conventioneel stopcontact.

                OORDEEL

                • +Slim pakket
                • +Fijn weggedrag
                • -Gebrek aan vermogen
                • -Zeurderige verbrandingsmotor












                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment








                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Daar wil ik nog niet dood in gevonden worden.

                    Comment


                    • hahahahahaha
                      Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                      Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                      (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                      Comment


                      • lacht de mens met de smart

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          Daar wil ik nog niet dood in gevonden worden.
                          Wat ik mij bij veel Toyotagedrochten afvraag: zien die mannen/vrouwen dat écht zelf niet hoe mottig hun 'creatie' is?
                          Ieder zijn smaak, maar dit is toch echt wansmaak; ge kunt me niet wijsmaken dat iemand dit mooi vindt.
                          Last edited by Maurice P.P.; 05/04/2017, 19:46.

                          Comment


                          • Geen schoonheid idd, maar alsof onze europese creaties allemaal zo mooi zijn. Kijk naar de BMW i3 bv.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              Geen schoonheid idd, maar alsof onze europese creaties allemaal zo mooi zijn. Kijk naar de BMW i3 bv.
                              Klopt wat je zegt en er zijn nog wel wat voorbeelden te vinden van Europese designmisbaksels maar die hadden meestal 'nog iets'.
                              Maar zo mottig als sommige Toyotas lukt onze Europese constructeurs blijkbaar niet; zelfs een Multipla is er een schoonheid naast, en die heeft toch wat prijzen voor lelijkheid in de wacht gesleept.

                              Comment


                              • zo lelijk dat iedereen hem heeft gezien en erover praat, en de liefhebbers (die er zeker zijn) geven er geen zier om en zijn vlg mij zelfs trots dat toy het aandurft

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  lacht de mens met de smart
                                  Als sinds februari 2017 niet meer he... remember ;-)
                                  Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                                  Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                                  (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    zo lelijk dat iedereen hem heeft gezien en erover praat, en de liefhebbers (die er zeker zijn) geven er geen zier om en zijn vlg mij zelfs trots dat toy het aandurft
                                    zo gaat dat meestal met controversiële ontwerpen
                                    de prius is wel nog steeds de meest vooruitstrevende hybride, maar langs de andere kant is het hybride concept achterhaald aan het raken door de opkomst van de EV's en de nieuwe zuinige turbobenzinemotoren. Dit zou dus wel eens de laatste generatie prius kunnen zijn denk ik want de kans dat de ontwikkelkost zich terug zal verdienen is niet groot. En ja hij is echt wel gatlelijk. De vorige viel eigenlijk nog wel mee als je hiermee vergelijkt.

                                    Comment


                                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • RUSTIGER DESIGN, AWD, NIEUW SCHERM

                                        TOYOTA VERNIEUWT PRIUS

                                        Toyota presenteert in Los Angeles een vernieuwde versie van de Prius. Het extreme design van de hybride-vaandeldrager lijkt daarbij wat te zijn afgezwakt, maar er is meer nieuws te melden.

                                        De huidige Prius valt zowel overdag als in het donker direct op tussen het overige verkeer. Dat komt doordat de auto aan de voor- en achterkant nogal bijzondere lichtunits heeft. De achterlichten van het in 2016 gelanceerde model beslaan in verticaal opzicht vrijwel de gehele kont en lopen dus door tot enige centimeters boven de onderrand van de bumper. De meningen over dit extreme design zijn op z’n zachtst gezegd verdeeld en nu lijkt Toyota de auto voor een wat breder publiek geschikt te maken.

                                        Markant

                                        De vernieuwde Prius is nog altijd een markante verschijning, maar heeft aan beide kanten bescheidener lichtunits. Dat betekent automatisch dat nieuwe bumpers hun intrede doen en ook die zijn strak van vorm. De achterklep is eveneens net anders. Als geheel kruipt de Prius visueel wat dichter naar de plug-inversie toe, al blijft er veel verschil tussen beide varianten bestaan.

                                        Behalve een strakkere koets krijgt de vernieuwde Prius volgens Toyota Nederland ook mooiere materialen in het interieur en een vernieuwd infotainmentsysteem. Hoe dat er in Europa precies uit komt te zien is nog even afwachten, want foto’s van het dashboard houdt de importeur nog even onder de pet.

                                        In de VS is er al wel beeld van het binnenste, dus die foto hebben we maar bijgevoegd. Schrik echter niet van het enorme touchscreen dat op de dashboardfoto te zien is, want dat is een onderdeel dat ook bij de Prius Plug-in (‘Prime’) in de VS al beschikbaar was. Bij de reguliere Prius lijkt het vooralsnog te gaan om een sneller reagerend scherm van normaal formaat.

                                        AWD-e

                                        Onderhuids is er ook groot nieuws te melden, want Toyota USA verwelkomt de Prius AWD-e. Een Prius met vierwielaandrijving dus. De auto lijkt nadrukkelijk bedoeld voor gebruik onder koude, winterse omstandigheden en beschikt daarom over een extra koubestendige nikkel-metaalhydride-accu onder de achterbank. Dat heeft overigens geen effect op de zit- of bagageruimte. Voorwielaangedreven Priussen houden hun lithium-ion-batterij. De vierwielaangedreven Prius beschikt niet over een cardanas die van voor naar achter onder de auto loopt, want de vierwielaandrijving is geheel elektrisch. Een elektromotor bij de achterwielen ondersteunt het reguliere exemplaar bij het wegrijden, tot een snelheid van zo’n 10 km/h. Als de omstandigheden dat vereisen kan de achteras tot 70 km/h bijspringen.

                                        Toyota Europe zwijgt vooralsnog in alle toonaarden over deze versie, dus of de AWD-e ooit de oversteek maakt moet de toekomst uitwijzen. De vernieuwde Prius maakt zijn Europese debuut op 18 januari tijdens de Brussels Motor Show.











                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment














                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X