Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Prius

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toyota Prius

Ik was op zoek naar een topic over deze wagen .. en blijkbaar bestaat een dergelijk topic niet ! Bij deze dus ...

In mijn thesis heb ik het voor een stuk over de hybride wagens en ik neem hierbij als voorbeeld de Prius. Ik heb al hier en daar gezocht naar verkoopscijfers, maar blijkbaar zijn die niet zo makkelijk te vinden ... Kan iemand mij helpen ? Thx

Edit: de naakte cijfers zijn makkelijk te vinden, maar ik ben op zoek naar cijfers die in verhouding staan tot de totale verkoop van toyota

voor de geïnteresseerden:
    Last edited by Alexanderr; 14/02/2007, 17:20.
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Ik zou voor zo'n zaken contact opnemen met Toyota Belgium, zij zullen u wel verder kunnen(en hopelijk ook willen) helpen.

Ik ken zelf geen cijfers maar weet wel dat het ding in Europa niet goed verkoopt.

Comment

Prius is wat duur in aankoop, daarmee misschien dat het geen verkoopsucces is

Onze burgemeester heeft er een, voor te laten zien kijk in ben met het milieu bezig

Comment

Er staan er ook heel wat te koop tweedehands.
        Blijkbaar moet de Belg de Prius niet.

Comment

De Prius verkoopt niet bijster goed in België, al stijgen z'n verkoopaantallen wel jaarlijks. Enerzijds door de financiele destimulatie. Het brengt een overheid nog steeds meer geld op dieselrijders te belasten dan hybriderijders te stimuleren.

Anderzijds door z'n té futuristisch ontwerp & de badgegerichtheid van de Belg.

Hybride in doordeweekse modellen (zoals Lexus) slaat meer aan. Anonimiteit spreekt.
          Toyota heeft dat door en gaat binnen niet nadergenoemde tijd hun gamma aanbieden met Hybride-technologie. De prijs zal amper hoger liggen dan een te vergelijken benzinemodel. Dit in combinatie met de fiscale stimulans zou we is de kip met de gouden eieren kunnen wezen. Je rijdt nog steeds een 'gewone' wagen maar goedkoper.

Comment

Probeer eens http://www.oica.net/htdocs/statistic...5/toyota05.pdf

België staat er niet bij, maar wel enkele andere Europese landen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              De Prius verkoopt niet bijster goed in België, al stijgen z'n verkoopaantallen wel jaarlijks. Enerzijds door de financiele destimulatie. Het brengt een overheid nog steeds meer geld op dieselrijders te belasten dan hybriderijders te stimuleren.

Anderzijds door z'n té futuristisch ontwerp & de badgegerichtheid van de Belg.

Hybride in doordeweekse modellen (zoals Lexus) slaat meer aan. Anonimiteit spreekt.
              Toyota heeft dat door en gaat binnen niet nadergenoemde tijd hun gamma aanbieden met Hybride-technologie. De prijs zal amper hoger liggen dan een te vergelijken benzinemodel. Dit in combinatie met de fiscale stimulans zou we is de kip met de gouden eieren kunnen wezen. Je rijdt nog steeds een 'gewone' wagen maar goedkoper.
              tis dat, als je die auto ziet is dat wel eventjes wennen.
              Neem bv een Auris met hybride aandrijving en die zal wel aanslaan denk ik

Comment

Hun grootste succes zal vermoedelijk een avensis zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  Hun grootste succes zal vermoedelijk een avensis zijn.
                  of zoiets, een normale auto met hypermoderne technologie ( hybride ) onder de motorkap in een klassiek kleedje

Comment

Onze burgemeester rijdt met eentje, tis meteen een van de enigen in ST

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
                      bij ons op het werk ( PZ SINT PIETERS LEEUW ) hebben ze een Honda Civic Hybride gekocht ( als commandovoertuig, niet voor interventie )

Ook voor hetzelfde: voorbeeldfunctie

Comment

belgen hebben geen milieubewustzijn

zelfs een katalisator of dpf vinden ze te duur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          belgen hebben geen milieubewustzijn

zelfs een katalisator of dpf vinden ze te duur
                          jep, eerlijk gezegd, moest de Prius niet zoveel kosten zou ik em kopen ( is nog redelijk duur zelfs na aftrek fiscaal voordeel )

Natuurlijk die technologie is nu eenmaal niet goedkoop

Weet er iemand wanneer de volgende generatie van de Prius uitkomt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
                            Onze burgemeester (die van Sint-Truiden dus) rijd met een Golfke! (zijnen eigen auto he)
                            Die prius (er zijn er 2 dacht ik) zijn van de stad Sint-Truiden, een proefproject onder stimulans van de groenen. Als dat proefproject goed zou uitdraaien zouden er nog meerdere bijkomen en zou het uitgebreid worden naar meerdere steden.
                            Trouwens er rijden nog wel meerdere Priusen rond in Sint-Truiden, ik weet er toch een stuk of drie.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                              Weet er iemand wanneer de volgende generatie van de Prius uitkomt?
                              De Prius III komt in 2009.
                              A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                De Prius III komt in 2009.
                                das te lang ( in jan 2008 ga ik nieuwe auto kopen, deze speelt niet mee )

Comment

Koopt u een groene Audi A2 1.2tdi automaat. Staat in de milieuvriendelijke wagenlijst van de overheid op nummer 2, na de smart.

Comment

Daarjuist een testritje gedaan met de Prius ( Sol Pack ).

AMAI, ik ben geschrokken ( en verkocht ).

Een uurtje mee rondgetoerd in het Aalsters stadsverkeer, een aantal maal, serieus, opgetrokken en ik zat met een verbruik van iets boven de 5 liter.
                                    Dat valt nog mee vind ik, ik denk dat je met een klein beetje inzet en slim rijden rond de 4.5 liter kan komen.

Het is een vreemde ervaring om aan een rood licht te staan en NIETS te horen, eenmaal je optrekt komt de motor in actie ( bijna gevoel en geruisloos ) en versnelt hij goed.

Algemene kwaliteitsindruk is meer dan OK, meer dan genoeg 'vuilnisbakken' in het interieur. Nadeel is de koffer, hoge laaddrempel en redelijk klein ( er is nog een grote bak onder de bodem van de koffer ) dit komt door de batterijen.
                                    Zeer goede audio-equipment ( JBL met 9 luidsprekers, MP3, AUX-uitgang en CD-lader ).

Het is vreemd maar ik denk als je eigenaar bent van een Prius dat je automatisch zo zuinig mogelijk wil rijden omdat die gebruiksmeter op het scherm staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                      Het is een vreemde ervaring om aan een rood licht te staan en NIETS te horen, eenmaal je optrekt komt de motor in actie ( bijna gevoel en geruisloos ) en versnelt hij goed.
                                      Hij is echt wel stil hé, menig fietser verschiet zich een ongeluk als je met een prius in de stad rijdt
                                      enfin, begin deze week stond in de krant (Nieuwsblad van ma. of di.) dat alles verrekend, de prius (qua gebruikskosten) pas begint te renderen na gereden kilometer 247.000! Met andere woorden toch wel duur in de aankoop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                        Hij is echt wel stil hé, menig fietser verschiet zich een ongeluk als je met een prius in de stad rijdt
                                        enfin, begin deze week stond in de krant (Nieuwsblad van ma. of di.) dat alles verrekend, de prius (qua gebruikskosten) pas begint te renderen na gereden kilometer 247.000! Met andere woorden toch wel duur in de aankoop
                                        het is te zien hoe je bent ingesteld
                                        bij dealer is het naar het schijnt 5 jaar garantie, 5 jaar werkuren/onderdelen voor niets, 5 jaar pechverhelping en dan de 8 jaar voor de hybride elementen ( valt nog mee vind ik )

Hoe berekenen ze dat? De aankoopprijs is de prijs die je er wilt aan geven

Hij verbruikt minder, de eerste 5 jaar gratis onderhoud en 8 fiscale PK
                                        Hij is dan toch al goedkoper dan vele auto's die nu rondrijden?!

Comment

Working...
                                        X