Oorspronkelijk geplaatst door Faust
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Toyota Prius
Collapse
X
-
Lol, zojuist kleine vergelijking gemaakt met de Prius tegenover mijn vader zijn auto ( Mercedes C Sportcoupé 200 CDI )
Vergelijking:
Prius en Sportcoupe
Cilinderinhoud 1497 en 2148
Acceleratie 0 tot 100Km/u 10.9 en 11.7
Topsnelheid 170 en 208
PK 78 en 122
Fiscale PK 8 en 11
Verbruik ( min ) 4.2 en 4.8 (? mijn vader geraakt onmogelijk onder de 5.5 liter)
Leeggewicht 1300 en 1490 kg
Prius komt er volgens mij beter uit dan de Mercedes ( goedkoper in aankoopprijs, belastingen en verbruik )
Comment
-
Ik vond dit op Wikipedia:
Geschiedenis
De hybride auto heeft een lange voorgeschiedenis, in 1899 was de Lohner Porsche reeds op de markt, bedacht door Ferdinand Porsche in het dienstverband voor Ludwig Lohner. In België werd door Henri Pieper een vrij geavanceerde auto op de markt gezet die qua werking vergelijkbaar is met hedendaagse hybride auto's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenLol, zojuist kleine vergelijking gemaakt met de Prius tegenover mijn vader zijn auto ( Mercedes C Sportcoupé 200 CDI )
Vergelijking:
Prius en Sportcoupe
Cilinderinhoud 1497 en 2148
Acceleratie 0 tot 100Km/u 10.9 en 11.7
Topsnelheid 170 en 208
PK 78 en 122
Fiscale PK 8 en 11
Verbruik ( min ) 4.2 en 4.8 (? mijn vader geraakt onmogelijk onder de 5.5 liter)
Leeggewicht 1300 en 1490 kg
Prius komt er volgens mij beter uit dan de Mercedes ( goedkoper in aankoopprijs, belastingen en verbruik )2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk BerichtenTrekt zo'n Pruiske sneller dan een sportcoupé?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk BerichtenTrekt zo'n Pruiske sneller dan een sportcoupé?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendie prius heeft wel meer dan 78 peeka als de elektromotor bijspringt
en bij het optrekken naar de 100 zal de prius meer zuipen als jouw pa's 200 diesel
Maar tis toch leuk dat je weet als je aan de rode lichten staat dat je de meeste bakken achter jou laat met een Prius.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenJe kan hem zo naast een M3 zetten
Jij blijkbaar niet...2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk BerichtenIk had het over een mercedes...
Jij blijkbaar niet...
Nope, hij gaat gewoon nog een stapje verder
Comment
-
Gisteren nog 'n leuke babbel gehad met 'onze' Toyota-verkoper. Die Prius is in het dealership waar hij werkte slechts 3 keer verkocht. Dat vond'k toch wel heel weinig, tot 'ie begon over het verbruik. 5.4 liter volgens de boekjes... in het echt altijd meer hé.. en 'ie is dan nog zo duur in aankoop
Comment
-
Dat verbruik ligt er volgens mij aan hoe de mensen er mee rijden, je moet met zo'n ding echt leren zuinig rijden, zoveel mogelijk op de electromotor en niet constant stampen zodat dat benzine ding aanschiet...
Nuja, als je zo rijdt met een gewone diesel verbruik je ook niets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenDat verbruik ligt er volgens mij aan hoe de mensen er mee rijden, je moet met zo'n ding echt leren zuinig rijden, zoveel mogelijk op de electromotor en niet constant stampen zodat dat benzine ding aanschiet...
Je kan er zeeer zuinig mee rijden, als je de techniek begrijpt ( dus zoals hierboven staat )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenDat verbruik ligt er volgens mij aan hoe de mensen er mee rijden, je moet met zo'n ding echt leren zuinig rijden, zoveel mogelijk op de electromotor en niet constant stampen zodat dat benzine ding aanschiet...
Comment
-
Een prius heeft volgens mij indirect ook nog een invloed op de veiligheid. Dat ding gaat tot ergens in de 30km/h op elektriciteit, dus, zou ik er alle moeite voor doen om waar het kan ook niet boven die snelheid uit te komen. Bv in onze stadskern is het volledig 30, wel ik zal met mijn prius met plezier 30 bollen om zo enkel elektriciteit te verstoken. En je verstookt geen vervuilende gassen, die de mensen in het stadscentrum maar al te vaak moeten proeven.
Win-win situatie in dit geval. Hopelijk gaat de Prius III nog verder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenEen prius heeft volgens mij indirect ook nog een invloed op de veiligheid. Dat ding gaat tot ergens in de 30km/h op elektriciteit, dus, zou ik er alle moeite voor doen om waar het kan ook niet boven die snelheid uit te komen. Bv in onze stadskern is het volledig 30, wel ik zal met mijn prius met plezier 30 bollen om zo enkel elektriciteit te verstoken. En je verstookt geen vervuilende gassen, die de mensen in het stadscentrum maar al te vaak moeten proeven.
Win-win situatie in dit geval. Hopelijk gaat de Prius III nog verder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenEuhm, tis tot 40km/uur dacht ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenEuhm, tis tot 40km/uur dacht ikOorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten35 of 36 dacht ik...effe googlen.
The electric motor will function at speeds up to 28 mph and above this the petrol engine cuts in.
For example during heavy acceleration the two engines will combine even if the speed is less than 28 mph.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten't Is dus 45 km/u.
Maar onder die snelheid kan de klassieke motor ook al in werking treden bv. bij koude start.
http://www.toyota.co.jp/en/tech/envi...Reports_12.pdf
Comment
Comment