Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Prius

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door abusimbal Bekijk Berichten
    Helaas, minstens een jaar uitgestelt. Ze willen een nieuw type batterij gebruiken maar er zijn problemen op dit moment. Toyota wil lithium ion batterijen i.p.v. de huidige MiHi

    Zolang dat niet opgelost is komt er geen nieuwe.

    Bron: http://www.theautochannel.com/news/2...14/051962.html

    Warmteontwikkeling is het probleem...ze gaan de oude (voorlopig) gebruiken.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk Berichten
      >>> is toegevoegde tekst van MIJ.

      >>>Terloops ben elektricien dus over elektriciteit kan ik meepraten.

      En ik ben GEEN BMW maniak.

      Het was toevallig omdat Opel .....mijn werkgever !!! geen model had dat me intereseerde
      en de BMW een milieu vriendelijke wagen was 123 mg CO2 uitstoot.

      Opel geen dieselmotor heeft met zo een lage uitstoot....en geen tandriemloze motor in het gamma zit.
      De BMW een veel groter rijberijk heeft met de aanwezige brandstof.

      Trouwens bij een ZWAAR ongeluk langs achter wil eens zien wat de batterij kan doen als de benzine tank stuk gaat ...enkele vonkjes en boem


      Wist je dat een ( getest in de begin jaren 80' was je er dan al ???)


      Een metalen benzine tank een puntbelasting van 8 kg /cm2 openscheurde.

      Een LPG tank met een puntbelasting van 35 kg /cm2 0.05 mm bewoog.
      Zeg man, leer eens schrijven

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk Berichten
        >>> is toegevoegde tekst van MIJ.

        >>>Terloops ben elektricien dus over elektriciteit kan ik meepraten.

        En ik ben GEEN BMW maniak.

        Het was toevallig omdat Opel .....mijn werkgever !!! geen model had dat me intereseerde
        en de BMW een milieu vriendelijke wagen was 123 mg CO2 uitstoot.

        Opel geen dieselmotor heeft met zo een lage uitstoot....en geen tandriemloze motor in het gamma zit.
        De BMW een veel groter rijberijk heeft met de aanwezige brandstof.

        Trouwens bij een ZWAAR ongeluk langs achter wil eens zien wat de batterij kan doen als de benzine tank stuk gaat ...enkele vonkjes en boem


        Wist je dat een ( getest in de begin jaren 80' was je er dan al ???)


        Een metalen benzine tank een puntbelasting van 8 kg /cm2 openscheurde.

        Een LPG tank met een puntbelasting van 35 kg /cm2 0.05 mm bewoog.
        Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk Berichten
        Dat de dealer dat moeten weten ok.

        Bij een ongeluk is er geen dealer bij ...maar brandweermannen (die weten wat ze moeten doen als ze het voertuig kennen)

        Maar een gewone voorbijganger die toevallig hulp geeft loopt meer gevaar.

        Beste Chris,

        Stop toch met onzin uitkramen. Een gewone voorbijganger weet ook niet wat te doen bij een auto op gas. Indien de gastank dan nog is weggewerkt is in de uitsparing van 't reservewiel wete een autoleek al helemaal niet meer met welke brandstof de wagen aangedreven is.

        Begin jaren '80 was ik al, ja. Ik zie bijgevolg niet in wat m'n leeftijd er toe doet. Ik zeg je dat de behuizing van de prius-batterijen minstens even sterk zijn als de behuizing van een gastank. En dat deze laatste zeer sterk is, is al vaak genoeg bewezen. Punt.

        Denk jij nu wérkelijk dat m'n geen tests gedaan heeft met die Prius. Denk jij nu wérkelijk dat m'n niet onderzocht heeft wat de meest veilige plaats is voor die batterijen te steken. Denk jij nu wérkelijk dat men niet onderzocht heeft welke gevaren er kunnen opduiken. Ik denk niet dat een merk als Toyota zich dat gaat permitteren!

        Wat de lexussen betreft. Hier sla je nogmaals de bal compleet mis. De Lexus concureert inderdaad niet, maar Lexus is wel de luxedevisie van Toyota. En in de Lexussen zit geluidsisolatie die als de beste op de markt ervaren wordt. Jaja, beter dan BMW of MB...Dé techniek van akoestisch isoleren wordt overgedragen naar zustermerk Toyota en zorgt ervoor dat ook hun producten daardoor tot de top gaan behoren. Zo behoort de Auris tot de top qua akoestische isolatie, en zo ook de Prius.

        Je mag bij Opel werken en een BMW op 't oog hebben, dat maakt allemaal niets uit. Maar je gaat de Prius en de BMW 1-reeks vergelijken qua rijgedrag, verbruik en gebruiksfaciliteiten en dat is TOTAAL verkeerd. Qua uitstoot, ok, maar niet op de punten die jij aanhaalde (geluid, verbruik, gebruik als fietsendrager). De prius is een hybride, de 1-reeks een diesel. Ze opereren allebei in een ander segment en doelen op een ander publiek. TOTAAL ONVERGELIJKBAAR dus.

        'k Wil gerust discussieren, maar haal dan degelijke argumenten aan. 't Feit dat je niet eens wist dat de batterijen volgens een uniek Toyota-concept gerecycleerd worden duidt er duidelijk op dat je er maar bitter weinig vanaf weet. Wat wil je dan komen dicussieren...

        Comment


        • #64
          het vergelijk kon je lezen in:

          van 09/07

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk Berichten
            kan zuiver elektrisch amper 2 km ver.
            Klopt NIET, minstens 3 keer zoveel!
            En zelfs tot 10 kilomter.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #66
              volgens verschillende eigenaars max. 2 km

              Iemand met minder...1.5 km
              Bewijs:http://www.john2211.nl/Hybride_eigenaren.htm
              Verbruikscijfers Fokko Bakker (NL)

              Hierbij mijn verbruikscijfers. Ik probeer met de "pulse and glide" methode nog steeds 4,3 ltr te halen, maar dat lijkt een utopie! Hoe is dat verbruikscijfer vastgesteld door de fabriek?? Ik rij op de snelweg vaak 100 a 110, ben heel voorzichtig met het gaspedaal, gebruik zo mogelijk de cruise control, laat de auto, in anticipatie op het verkeer, vaak uitrollen waarbij zowel geen batterij lading plaats vind als ook geen brandstof of elektriciteit gebruikt word. Zou de auto niet zuinig genoeg zijn afgesteld of kan het niet beter als dit? Ook de EV mode valt me tegen, 1,5 km maximaal, wanneer gaat Toyota meer en grotere accu's inbouwen met 220 volt thuislader??

              Comment


              • #67
                Als Toyota dit momenteel nog niet doet is dit omwille van 't feit dat dat nog niet volledig op punt staat om één of andere reden.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk Berichten
                  volgens verschillende eigenaars max. 2 km

                  Iemand met minder...1.5 km
                  Bewijs:http://www.john2211.nl/Hybride_eigenaren.htm
                  Verbruikscijfers Fokko Bakker (NL)

                  Hierbij mijn verbruikscijfers. Ik probeer met de "pulse and glide" methode nog steeds 4,3 ltr te halen, maar dat lijkt een utopie! Hoe is dat verbruikscijfer vastgesteld door de fabriek?? Ik rij op de snelweg vaak 100 a 110, ben heel voorzichtig met het gaspedaal, gebruik zo mogelijk de cruise control, laat de auto, in anticipatie op het verkeer, vaak uitrollen waarbij zowel geen batterij lading plaats vind als ook geen brandstof of elektriciteit gebruikt word. Zou de auto niet zuinig genoeg zijn afgesteld of kan het niet beter als dit? Ook de EV mode valt me tegen, 1,5 km maximaal, wanneer gaat Toyota meer en grotere accu's inbouwen met 220 volt thuislader??
                  Vreemd.
                  Kameraad van mij heeft anderhalf jaar zo eene Prius gehad, en die kon makkelijk 6 kilometer halen op accu (natuurlijk als deze voldoende opgeladen was).
                  Gemiddeld verbruik lag tussen 4,5 en 5 liter.
                  Nu heeft hem eenen diesel gekocht omdat hem meer kilometers moest doen (snelweg), en dan haal je uit de prius geen voordeel! Vebruik met veel snelwegkilometers ging richting 6 liter.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #69
                    Gevonden op nl.auto een forum

                    Onderwerp: CO2 reductie en het high tech antwoord van BMW
                    ".Peter" <Peter.wil.geen.spam@hotmail.com> wrote in message
                    news:Hx5ji.3982$Q05.353@fe165.usenetserver.com...
                    >> > > Er is veel meer mogelijk. Het is voor een groot deel allemaal terug te
                    >> > > voeren op goede wil. En die is er dus niet. Zowel niet bij de
                    >> > > fabrikanten als de olieproducenten als het grote publiek. 'Men' wil
                    >> > > geen echt zuinige auto's waarbij 'men' dan de grootste gemene deler
                    >> > > van alle mensen aanduidt. Zuinige auto's zijn niet 'cool'. Een suv is
                    >> > > blijkbaar wel cool. Ik vermoed dat men het liefst in een tank ter
                    >> > > grootte van een vrachtwagen rond zou rijden. Let even op het jaartal:
                    > >
                    > > Hefet niets met cool te maken, maar het feit dat (significant) meer
                    > > zuinigheid altijd het inleveren van iets anders geeft. Of de auto wordt
                    > > duurder, of minder comfort, of minder veilig, of minder prestaties, etc.
                    > >
                    > > Dat het rijden met een zuipschuit cool is is kletskoek. Het succes van de
                    > > Prius bewijst anders.

                    De Prius hangt anders echt wel aan het uiterste uiteinde van de
                    coolwall..:-))
                    Natuurlijk rijdt iemand niet met een auto omdat hij zuipt. Maar wel met een
                    auto die biedt wat hij zoekt. En als iemand een auto zoekt die bepaalde
                    prestaties levert, weet hij dat daar een navenant brandstofverbruik
                    tegenover staat. Dat is een keuze die mensen mogen maken.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk Berichten
                      Gevonden op nl.auto een forum

                      Onderwerp: CO2 reductie en het high tech antwoord van BMW
                      ".Peter" <Peter.wil.geen.spam@hotmail.com> wrote in message
                      news:Hx5ji.3982$Q05.353@fe165.usenetserver.com...
                      >> > > Er is veel meer mogelijk. Het is voor een groot deel allemaal terug te
                      >> > > voeren op goede wil. En die is er dus niet. Zowel niet bij de
                      >> > > fabrikanten als de olieproducenten als het grote publiek. 'Men' wil
                      >> > > geen echt zuinige auto's waarbij 'men' dan de grootste gemene deler
                      >> > > van alle mensen aanduidt. Zuinige auto's zijn niet 'cool'. Een suv is
                      >> > > blijkbaar wel cool. Ik vermoed dat men het liefst in een tank ter
                      >> > > grootte van een vrachtwagen rond zou rijden. Let even op het jaartal:
                      > >
                      > > Hefet niets met cool te maken, maar het feit dat (significant) meer
                      > > zuinigheid altijd het inleveren van iets anders geeft. Of de auto wordt
                      > > duurder, of minder comfort, of minder veilig, of minder prestaties, etc.
                      > >
                      > > Dat het rijden met een zuipschuit cool is is kletskoek. Het succes van de
                      > > Prius bewijst anders.

                      De Prius hangt anders echt wel aan het uiterste uiteinde van de
                      coolwall..:-))
                      Natuurlijk rijdt iemand niet met een auto omdat hij zuipt. Maar wel met een
                      auto die biedt wat hij zoekt. En als iemand een auto zoekt die bepaalde
                      prestaties levert, weet hij dat daar een navenant brandstofverbruik
                      tegenover staat. Dat is een keuze die mensen mogen maken.

                      altijd oppassen met quoto's vanop fora. Internet is en blijft heerlijk anoniem en iederen kan neerpennen wat hij of zij wil, onafgezien of dat de werkelijkheid is of niet.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                        altijd oppassen met quoto's vanop fora. Internet is en blijft heerlijk anoniem en iederen kan neerpennen wat hij of zij wil, onafgezien of dat de werkelijkheid is of niet.
                        waar

                        dit is een subjectieve mening van 1 persoon
                        Dit neem ik met een korreltje zout

                        Comment


                        • #72
                          Heb de vertaling van de vergelijkingstest van het autoblad ...van groot pdf naar kleiner Word doc omgezet en daarna terug in kleiner pdf gezet .............het origineel was veel te groot.

                          Zucht...........................
                          knip en plak werk lukte niet al te goed ...adobe reader werkte tegen.
                          Bijgevoegde Bestanden

                          Comment


                          • #73




                            Een collega op 't werk vroeg me hoeveel een particulier aan te kopen nieuwe Prius nu in werkelijkheid kost bij de Toyota-dealer .

                            Dus wat er netto betaald dient te worden (Prius - kortingen - Co2 bounus die er nu blijkbaar direct bij aankoop af gaat ipv via de personenbelastingsaangifte ) ?


                            .
                            Last edited by ; 02/08/2007, 02:00.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                              http://www.autoblog.nl/archive/2007/...1-op-53-rijden



                              Een collega op 't werk vroeg me hoeveel een particulier aan te kopen nieuwe Prius nu in werkelijkheid kost bij de Toyota-dealer .

                              Dus wat er netto betaald dient te worden (Prius - kortingen - Co2 bounus die er nu blijkbaar direct bij aankoop af gaat ipv via de personenbelastingsaangifte ) ?


                              .
                              Dus je koopt jouw Prius ( neem die van 25000 euro ) je neemt daar opties op
                              Dus een 27500 euro dan gaat daar 15% af ( met een max van een 4000 euro ) en komt die op een 23500 euro
                              Die korting wordt op de factuur gegeven

                              check = http://minfin.fgov.be/portail1/nl/en...2007-07-25.pdf
                              Last edited by ; 02/08/2007, 12:52. Reden: typfoutje

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                Dus je koopt jouw Prius ( neem die van 25000 euro ) je neemt daar opties op
                                Dus een 27500 euro dan gaat daar 15% af ( met een max van een 4000 euro ) en komt die op een 32500 euro
                                Die korting wordt op de factuur gegeven

                                check = http://minfin.fgov.be/portail1/nl/en...2007-07-25.pdf
                                Euh, ge moet die 15% daarvan aftrekken, niet bijtellen.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                  Euh, ge moet die 15% daarvan aftrekken, niet bijtellen.
                                  kzen nog maar 5 minuten wakker he

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                    kzen nog maar 5 minuten wakker he
                                    Kruip terug in uw nest. Ge hebt het precies nodig.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                      Kruip terug in uw nest. Ge hebt het precies nodig.
                                      neje, ik ga sebiet eten
                                      nadien een bad nemen en dan naart werk vertrekken
                                      kga vandaag zelfs poolen met de car ( collega oppikken )

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                        kga vandaag zelfs poolen met de car
                                        Is je keu groot genoeg?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                          Is je keu groot genoeg?
                                          tis nen micra he

                                          Comment

                                          Working...
                                          X