Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw m5 (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bmw m5 (2017)

    GELEKT: BMW M5

    UITERLIJK KENT GEEN GEHEIMEN MEER

    BMW's marketingafdeling mag zich even achter de oren krabben. Vorige week was het de Concept Z4 die te vroeg op internet verscheen en nu is het de hagelnieuwe BMW M5 die langzaam maar zeker het internet op sijpelt.

    BMW trekt zelf morgen pas het doek van de volledig nieuwe M5, maar dankzij het digitale trefpunt van BMW-liefhebbers Bimmerpost, dat de foto's op zijn beurt van een Zuid-Koreaans medium heeft, kunnen we de nieuwe performancesedan nu al vanuit alle hoeken bekijken.

    Deze nieuwe gelekte foto's bevestigen dat BMW's M-divisie de 5-serie met een bekend recept overgiet. De M5 is duidelijk sportiever vormgegeven dan zijn rustiger ingestelde broers, maar schreeuwerig is het ontwerp niet te noemen. Rondom zien we bumpers met grotere koelopeningen, fors lichtmetaal en onderaan de achterzijde zijn de vier M-kenmerkende uitlaateindstukken gemonteerd. Een subtiele achterspoiler maakt deel uit van het M-feest, hetzelfde lijkt te gelden voor een zwart dak. Mogelijkerwijs is het dak uit koolstofvezel vervaardigd, iets dat bij de huidige M4 bijvoorbeeld het geval is.

    Ook het interieur is klaar voor het betere stuurwerk dat de M-versie mogelijk moet maken. We zien sportstoelen en twee M-knoppen bij de schakelflippers op het stuur. Interessant is ook de gegevens die het digitale scherm weergeeft. Er kan namelijk gekozen te kunnen worden uit zowel vier- als achterwielaandrijving!

    We weten al dat de nieuwe M5 een 4,4-liter grote biturbo V8 als kloppend hart krijgt, een blok dat naar verluidt zo'n 600 pk sterk is. Hoe rap de M5 daarmee is, is nog bekend. Aangezien de nieuwe M5 over vierwielaandrijving komt te beschikken, zal er van de 0-100-sprint van zijn voorganger weinig meer overblijven. Het hogere gewicht dat de xDrive-aandrijving met zich meebrengt, wordt ongetwijfeld gecompenseerd door het lichtere platform van deze generatie 5-serie. Op alle officiele informatie zullen we nog even moeten wachten.

    Bron: Autoweek







    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Amai, verrassend ...

      Mooi, dat wel.
      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

      Comment


      • #4
        Ze hebben niet overdreven in de styling wat een goede zaak is.

        De E39 M5 was ook relatief bescheiden.
        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

        Comment


        • #5
          Zoals verwacht!

          Machtige wagen, en toch nog net relatief discreet

          Comment


          • #6
            bied op uiterlijk vlak geen meerwaarde boven de gewone 5 reeks voor mij



            Comment


            • #7
              Interessant dat je ook een 2wd mode hebt


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

              Comment


              • #8
                Eindelijk xdrive zo een koppelmonster heeft dat nodig . Dat je van een xdrive een RWD kunt maken zonder zekeringen uit te trekken is wel makkelijk .

                Comment


                • #9
                  DÍT IS DE NIEUWE BMW M5!

                  602 PK NAAR VIER OF TWEE WIELEN

                  BMW pakt met de IAA van Frankfurt in zicht alvast keihard uit. Vandaag is de kooi geopend die de hagelnieuwe M5 al die tijd in bedwang hield!

                  Als BMW een nieuwe 5-serie lanceert, kan het aftellen naar de komst van de door de M-afdeling ontwikkelde topversie beginnen. Direct bij de onthulling van de 5-serie schoof BMW al de 462 pk sterke M550i naar voren, een subtopper die, doordat hij sneller was dan de vorige generatie M5, al zeer hoge verwachtingen schiep voor de échte nieuwe M5. Die knalharde supercar in sedanvorm geeft nu al zijn geheimen prijs.

                  BMW's M-afdeling monteert een 4,4-liter TwinPower Turbo V8 in het imposante front van de M5. De achtcilinder levert 602 pk en 750 Nm, fors meer dan de 560 pk en 680 Nm die de 4,4-liter V8 in de vorige en tevens zwaardere M5 wist op te wekken. Het vermogen wordt middels een nieuwe achttraps M Steptronic-transmissie naar alle vier de wielen gestuurd. Liefhebbers van achterwielaandrijving kunnen gerust zijn: het xDrive-systeem is in 4WD- en 4WD Sport-modus te zetten, maar ook in 2WD-stand. Wie zijn M5 in zo'n gemoedstoestand brengt, zit opeens in een achterwielaangedreven supersedan. Scheurneuzen met een voorliefde voor het zijwaarts pakken van bochten hoeven de M5 dus niet te laten staan.

                  De M5 is in staat in 3,4 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Misschien nog wel indrukwekkender zijn de luttele 11,1 seconden die nodig zijn om de tegenspeler van de Mercedes-AMG E 63 (S) aan een snelheid van 200 km/h te helpen. De topsnelheid van het kanon uit München ligt op 250 km/h, maar wie het M Driver's Package bestelt moet de naald van de digitale snelheidsmeter op 305 km/h kunnen krijgen. Minder relevant in dit segment maar toch interessant is het gemiddelde verbruik van 10,5 l/100 km dat de M5 moet kunnen halen.

                  Om het extra gewicht van het xDrive-systeem enigszins te compenseren, krijgt de M5 een dak van met kunststof versterkt koolstofvezel. Tevens hangt er een lichtgewicht uitlaatsysteem onder, waarvan het geluid via een M Sound Control-knop valt in te stellen. Al met al weegt de nieuwe M5 met zijn 1.855 kilo zo'n 100 kilo minder dan zijn voorganger. Remmerij van pizzaformaat moet het gevaarte tot bedaren te brengen: M-remmen met blauwe remklauwen zijn standaard. Wie dieper in de buidel tast, kan opteren voor koolstof-keramische remschijven, waar goudkleurige klauwen op gemonteerd worden. Deze optionele set zorgt voor een gewichtsreductie van 23 kilo ten opzichte van de standaardschijven. Het remsysteem houdt zich standaard schuil achter 19-inch wielen, al zijn exemplaren met een diameter van 20-inch ook leverbaar.

                  Wat het uiterlijk betreft, bewandelt BMW een bekende weg. De M5 onderscheidt zich middels sportief maar niet overdadig bumperwerk van zijn terughoudender gehumeurde broers en onderaan de achterzijde komt de M-signatuur tot uiting in de vorm van vier uitlaateindstukken. De kleur Marina Bay Blue Metallic is exclusief voor de M5 ontwikkeld.

                  Vanbinnen monteert BMW standaard een overdaad aan leer en ook M-sportstoelen zijn standaard aanwezig, al staan uitgebreider verstelbare zetels op de optielijst. Met de rode M1- en M2-knoppen naast de schakelflippers achter het stuur vallen een persoonlijke instellingen van de M5 te kiezen, denk hierbij aan de stijfheid van de veren, de gasrespons, de snelheid waarmee de bak schakelt en de wijze waarop het vermogen over de wielen wordt verdeeld.

                  De nieuwe BMW M5 is vanaf september 2017 te bestellen, de eerste exemplaren worden naar verwachting in de lente van volgend jaar afgeleverd. Een prijskaartje volgt later.








                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10






                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11








                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          En nu maar hopen dat er eens een Touring versie van verschijnt...
                          Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                          Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                          (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                            bied op uiterlijk vlak geen meerwaarde boven de gewone 5 reeks voor mij


                            Mijn gedacht. Vind m te simpel voor een M5 te zijn. Het is iets speciaals en dan mag dat ook direct gezien worden. Buiten een paar BMW-freaks gaat niemand direct kunnen zien dat het een M5 is, tenzij ze aan de achterkant gaan kijken (als het embleem er al op zit). Dus ja, het is mooi, en mooier dan een gewone 5-reeks. Maar niet mooi genoeg om de prijs te verdriedubbelen.

                            Comment


                            • #15
                              Hier ook niet meteen een WOW effect. De mojo van de M is voor mij ook een beetje verdwenen.
                              Al die mega pk's zijn sowieso vrij nutteloos tegenwoordig, en als er dan ook al geen speciale looks bij horen? ..

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Hier ook niet meteen een WOW effect. De mojo van de M is voor mij ook een beetje verdwenen.
                                Al die mega pk's zijn sowieso vrij nutteloos tegenwoordig, en als er dan ook al geen speciale looks bij horen? ..
                                Helemaal akkoord, zie het ook zo.

                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • #17
                                  Vraag mij eigenlijk af of de xdrive in de m5 wel overweg kan als het profieldiepte van voor en achter groot word daar kunnen de xdrives niet tegen bij andere versies wat wel voor problemen kan zorgen als je de 2wd teveel gaat gebruiken.

                                  Comment


                                  • #18









                                    Last edited by Jocar; 29/08/2017, 15:31.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19






                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Rij-impressie: ALPINA B5

                                        SNELLER EN INGETOGENER DAN EEN M

                                        De nieuwe Alpina B5 Biturbo oogt als een braaf vervoermiddel voor managers. Maar als je het gaspedaal intrapt, laat hij menig sportwagen in het stof bijten. Op het circuit Bilster Berg proefden we aan het snelheidspotentieel van de 330 km/h snelle sedan.

                                        Wow, 330 km/h in een BMW 5-serie! Sorry, in een Alpina. Bij die snelheid zijn concurrenten als de Audi RS6, Mercedes-AMG E 63 en de debuterende BMW M5 al afgehaakt. Alpina-baas Andreas Bovensiepen is geen vriend van elektronische snelheidsbegrenzers. Circuits daarentegen laten zijn hart wél sneller kloppen. En omdat Bovensiepen zelf een begenadigd coureur is, moeten zijn Alpina's ook daar hun mannetje kunnen staan. De kleinschalige fabrikant uit de Allgäu heeft bij de BMW 5-serie geprobeerd om de perfecte balans tussen comfort en sport te vinden. Of het merk daarin is geslaagd, gaan we vandaag ontdekken op het circuit.

                                        Al tijdens de rit naar de heuvelachtige renbaan valt op dat de nieuwe B5 Biturbo zeer neutraal is afgesteld. In de comfort-modus blijkt de ruim twee ton zware sedanzeer comfortabel te rijden: de vering is erg soepel, de besturing vergt weinig inspanning en de reactie op het gaspedaal is ondanks het enorme motorvermogen heel beschaafd. Maar het kan nóg comfortabeler: Alpina heeft voor de nieuwe B5 een 'Komfort-Plus'-modus ontwikkeld. Daarmee transformeer je deze auto van een racemonster in een indrukwekkende kilometervreter.

                                        Als we aankomen bij het 4,2 kilometer lange circuit van Bilster Berg, activeren we de Sport-modus. Onmiddellijk schakelt de samen met ZF aangepaste 8-traps automaat enkele versnellingen terug. De reacties op het gaspedaal worden merkbaar directer. We trappen het gaspedaal vol in. De duw in je rug die de 4,4-liter V8 (bekend uit de B7) je geeft, is ronduit indrukwekkend; 608 pk is immers wel 608 pk! Daarmee is de B5 Biturbo net zo sterk als de komende M5 F90. Qua maximum koppel overtreft hij zelfs de über 5-serie van BMW zelf. De Alpina laat maximaal 800 Nm op de wielen los, terwijl de M5 zijn xDrivevierwielaandrijving teistert met een koppel van maximaal 750 Nm.



                                        INGETOGEN

                                        Ondanks het enorme vermogen oogt de B5 redelijk ingetogen. Alpina slaagt er nu eenmaal telkens weer in om de perfecte spagaat tussen sportiviteit en elegantie te maken. De grote luchtinlaten in de voorzijde zijn pure noodzaak, ze moeten immers een flinke portie frisse lucht naar de V8 sturen. Nieuw is het 'zwevende' Alpinalogo in de voorspoiler, dat naar keuze kan worden uitgevoerd in chroom, zilver, goud en zwart. Die spoiler zit er niet alleen voor de show, hij verbetert ook de toevoer van koellucht. Het vanaf 3.000 toeren beschikbare maximum koppel van 800 Nm zorgt ervoor dat de B5 keihard naar voren schiet. Van 0 naar 100 km/h duurt slechts 3,5 seconden, wat 0,7 seconde sneller is dan de tijd die zijn voorganger liet noteren. Dat is voornamelijk te danken aan de vierwielaandrijving. De nieuwste generatie van de B5 is namelijk de eerste die alle vier de wielen aandrijft. Het systeem is gebaseerd op xDrive van BMW, maar werd door de autoveredelaar flink onderhanden genomen, waardoor nu een groter deel van het vermogen richting de achterwielen wordt gestuurd. In tegenstelling tot in de nieuwe M5 kun je in de B5 niet overschakelen op alleen achterwielaandrijving.

                                        Toch heeft de B5 geen last van onderstuur. In de negen rechter- en twee linkerbochten van het circuit van Bilster Berg laat de Alpina op indrukwekkende wijze zien dat hij ook op het circuit in zijn element is. Het instuurgedrag is daarbij misschien nog wel het meest indrukwekkend. Ondanks zijn gewicht van 2.015 kilo stuurt de B5 zeer direct in. Het onderstel en de aandrijflijn werken zo goed samen, dat je echt het gevoel hebt in een veel kleinere auto te zitten. De elektromechanische overhelstabilisatie doet zijn naam eer aan, de achterasbesturing (met een maximale hoek van 2,5 graden) trekt de auto de bocht in en stabiliseert hem tegelijkertijd, zodat je bij het uitrijden van de bocht sneller weer op het gas kunt. Ondanks het vermogen van meer dan 600 pk is er op droog wegdek altijd maximale grip voorhanden. Dat is onder meer te danken aan de Pirelli P-Zero-banden volgens Alpina- specificatie (ALP). Zelfs na vijf of zes snelle rondes wordt de grip van de banden niet minder.



                                        KLEPPEN

                                        De automaat met koppelomvormer kreeg van de Alpina-ingenieurs een andere afstemming; de bak reageert supersnel en doet zelfs op het circuit in geen enkel opzicht onder voor een transmissie met dubbele koppeling. Ook als we de zweep erover halen, serveert de automaat altijd het goede verzet en houdt hij de versnellingen ook lang vast, desnoods tot aan de begrenzer toe. Daar kun je in de handmatige modus niet tegenop, vooral omdat de vaak bekritiseerde Alpina-schakelknoppen inderdaad de nodige gewenning vereisen – je zit er regelmatig naast. Dan kun je beter de originele BMW-schakelpaddles bestellen, die zonder meerprijs leverbaar zijn.

                                        In de Sport-Plus-modus heb je welhaast het gevoel met een pure achterwielaandrijver op pad te zijn. Als je het DSC uitschakelt en flink gas geeft, kun je heerlijk driften. In rijdynamisch opzicht gooit de Alpina B5 dus hoge ogen. Zelfs de nog zwaardere B5 Touring rijdt op Bilster Berg verrassend sportief. Qua rijgedrag zijn de verschillen met de sedan niet erg groot. Alleen in zeer krappe bochten voel je de 100 extra kilo's van de enige 5-serie Touring met V8 die op dit moment leverbaar is. Het enige kritiekpunt bij de beide modellen is het geluid van het uitlaatsysteem met kleppen. De B5 klinkt bewust veel ingetogener dan een M5, RS6 of E 63, maar wij zijn van mening dat een auto met 608 pk in ieder geval in de modi Sport en Sport-Plus best wat krachtiger zou mogen klinken. Helemaal als je bedenkt dat Alpina samenwerkt met uitlaattovenaar Akrapovič.


                                        STIKSELS

                                        En hoe zit het met zijn innerlijke waarden? Net als aan de buitenzijde onderscheidt de Alpina zich in het interieur slechts door subtiele details van de BMW waarvan hij wordt afgeleid. De leeruitrusting wordt bijvoorbeeld overgenomen van BMW en verfraaid met Alpina-stiksels en -logo's. Wie maximale luxe en exclusiviteit wenst, kan het interieur op de bekledingsafdeling van Alpina ook helemaal laten afstemmen op de persoonlijke voorkeuren. De nieuwe Alpina B5 rijdt toch weer veel sportiever dan zijn bepaald niet slome voorganger. Dat is vooral te danken aan de vierwielaandrijving en de achterwielbesturing. Daarmee is dit ook op het circuit – wat niet echt zijn natuurlijke habitat is – een serieus snelle auto. Hij hoeft niet bang te zijn voor zijn concurrenten uit Neckarsulm of Affalterbach.
                                        Sterker, met een topsnelheid van 330 km/h heeft de Alpina de concurrentie al achter zich gelaten. Interessant voor veelrijders: eind dit jaar volgt de dieselversie D5 S. De doelstelling: de snelste dieselauto ter wereld bouwen. Maar van Alpina hadden we ook niet anders verwacht.

                                        OORDEEL

                                        • +Goede combinatie van dynamiek en comfort
                                        • +Fantastische aandrijflijn
                                        • -Behoorlijk zwaar
                                        • -Onhandige schakelknoppen







                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X