Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen T-Roc (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Hahaha, ken dat gevoel Maar het is zeker geen schande om het nog wat vol te houden met deze hoor
    Neen zeker niet, en gezien de wederhelft vrij duidelijk was dit weekend ga ik nog wat wachten tot na de zomer

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

    Comment


    • Kwam deze gisteren tegen, persoonlijk geen fan van het oranje.

      Je begint ze meer en meer te zien, zeker in Duitsland is het een ongelooflijk populair model.

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

      Comment


      • Nu met de cabrio op komst wordt deze alleen maar populairder.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

        Comment


        • is wel een knap modelletje, maar wel duidelijk een melkkoe van VW....Qua materiaal in het interieur niet in lijn met de andere VW producten uit dezelfde prijsklasse.
          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
            is wel een knap modelletje, maar wel duidelijk een melkkoe van VW....Qua materiaal in het interieur niet in lijn met de andere VW producten uit dezelfde prijsklasse.
            Hier deel ik u mening wel in, ik heb hem nu 15.000km en gelukkig geen kraakjes of piepjes. Maar de afwerking is idd niet wat we gewoon zijn.

            Al begint dat voor heel het VW segment wel te tellen, mijn moeder rijdt met een vrij goed uitgeruste Passat en daar is de afwerking ook niet op punt, terwijl de Golf 7 van mijn vader dan wel weer top is. Het verschil? De ene is voor de VW crisis gemaakt en de rest er na.. denk dat we niet verder moeten zoeken.


            Dit is ook eigenlijk het enige minpunt dat ik heb voor die auto.

            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

            Comment


            • Het Upje waar we nu mee rijden is ok stil binnenin. Beter dan mijn vroegere Jetta , Touran of Passat.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

              Comment


              • Klein onderhoud gehad + systeemupdate van een uur, hij is 0.5l zuiniger en rijdt zachter.
                Ikke blij!

                Wel eens kijken om de voorste luidsprekers in de deuren te upgraden want ze durven van tijd al eens resoneren.

                1.5TSI vriendjes, al ben ik wel jaloers op zijn S-tronic. Blok komt nog beter tot zijn recht.
                Last edited by Namaz; 28/08/2019, 09:12.

                Comment


                • Ik heb de 15 tsi onlangs test gereden in een Q3 met S tronic, en dat blok kon me toch maar matig bekoren, eerlijk gezegd.
                  Mss ben ik teveel een koppelrijke diesel gewend, maar ik vond hem toch een beetje makjes.

                  Comment


                  • In een Q3 zou ik hem ook niet nemen, maar alles van een Golf (T-roc) en A3 (Q2) is ok.

                    Q3 1.5TSI: 1495kg leeg
                    T-roc 1.5TSI: 1255kg leeg

                    Q3 zou ik altijd de 2.0 nemen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                      Het Upje waar we nu mee rijden is ok stil binnenin. Beter dan mijn vroegere Jetta , Touran of Passat.
                      Mijne Tiguan mocht gerust wat stiller. Niet dat het stoort, maar ge hoort de wind toch redelijk. Mocht wat minder zijn. Bij mijne DS5 was dat een pak minder, maar die was ook heel anders qua model en had akoestisch glas. Maar bij die moest ge dan weer ff oordoppen indoen als ge het gaspedaal eens flink aftrapte. Zo hard ronken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        In een Q3 zou ik hem ook niet nemen, maar alles van een Golf (T-roc) en A3 (Q2) is ok.

                        Q3 1.5TSI: 1495kg leeg
                        T-roc 1.5TSI: 1255kg leeg

                        Q3 zou ik altijd de 2.0 nemen
                        Klopt wel inderdaad.
                        Ik vond hem in de Q3 ook zeker niet stiller dan de diesel.
                        Mss ligt het aan de isolatie, maar hij ronkte bij belasting toch redelijk.
                        En het is nu niet meteen een V8 sound

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                          Klopt wel inderdaad.
                          Ik vond hem in de Q3 ook zeker niet stiller dan de diesel.
                          Mss ligt het aan de isolatie, maar hij ronkte bij belasting toch redelijk.
                          En het is nu niet meteen een V8 sound
                          Echt mooi klinken doet dat niet, gezien de belabberde afwerking in een T-roc moet ik u er geen tekening bij maken hoe het bij mij dus klinkt

                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                          Comment


                          • Niettegenstaande ik de Q3 net besteld heb, ben ik ook niet van mijn sokken geblazen door dat interieur hoor.
                            Ook veel harde plastiek, en in de benzine, vond ik de isolatie ook niet top.

                            Ik reed in het weekend nog een nieuwe XC60. Dat is toch andere koek.
                            Mss wel een beetje appelen met peren vergelijken, maar toch.
                            van Audi had ik toch beter verwacht.

                            Comment


                            • Sins het schandaal rond sjoemelsoftware is er echt wel veel bespaard op afwerking.
                              De Golf van mijn vader is nog van voor dat schandaal en die is echt pakken beter afgewerkt dan mijn T-roc.
                              Passat van mijn moeder is al een even grote ramp eigenlijk.

                              Ze gaan er toch iets aan moeten beginnen doen want op deze manier zal het geen VAG meer worden (De Mazda 6 blijft lonken naar mij)

                              Comment


                              • Klopt inderdaad ja. Mijn vrouw is ook van een golf van de vorige generatie naar een Seat Arona gegaan.
                                Nu is Seat sowieso net een tikkeltje minder qua afwerking, maar desalniettemin toch een groot verschil.

                                Maar voorlopig blijft de restwaarde van een VAG product nog altijd sky high, vandaar zo populair op de leasemarkt natuurlijk.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                                  Ze gaan er toch iets aan moeten beginnen doen want op deze manier zal het geen VAG meer worden (De Mazda 6 blijft lonken naar mij)
                                  En toch blijft VAG als zoete broodjes verkopen. Wat mijne Tiguan betreft, zit er hier en daar ook wel wat plastiek. De DS5 bv had echte lederen zetels en veel frangelen naast de plastiek waardoor het allemaal wat 'duurder' leek uit te zien. Maar daar bleef het ook bij. In de Tiguan is het allemaal minimalistischer en simpeler dat een veel aangenamer gevoel geeft ipv de DS5 waar alles op u af kwam.

                                  Wat Mazda betreft. Zeer schoon modellekes en heb nu 3 weken met die CX5 in de states gereden. Deze had lederen zetels en ook een leder overtrokken dashboard. Dat zag er idd zeer kwalitatief uit en voelde ook zeer aangenaam aan. Naar uitrusting en technologie toe was de CX5 toch 'net' geen Tiguan. Maar met een paar zeer kleine upgrades kunnen ze daar zeker bovenuit steken (en wat niet is, kan nog komen). Maar de vergelijking met een T-Roc is mss nog groter. Heb nog geen T-Roc van kortbij bekeken. Mss de volgende keer als ik op onderhoud ga, bezien.

                                  Dus uw hart volgen en een Mazda pakken.

                                  @Bud: Mazda's zijn ook zeer waardevast. Denk niet dat ze fel moeten onderdoen voor de Europeanen. Denk niet dat ge beter kunt zitten bij de japanners dan met een Mazda.

                                  Comment


                                  • Ik ben vroeger nog Mazda rijder geweest (626 2.0 benzine, met die ingebouwde achtervleugel) en heb nog altijd een voorliefde voor het merk. Eén van de mooiste modellen lijn op de markt als je het mij vraagt, momenteel.
                                    Maar jammer genoeg zijn Japanners in leasing nog steeds veel minder interessant dan Europeanen, dus moet ik die kelk aan me voorbij laten gaan

                                    In zo'n CX5 zag ik mij ander ook heel zeker rijden.

                                    Voor mijn vrouw was ik trouwens ook naar de CX3 gaan zien toen ze een nieuwe bedrijfswagen moest kiezen.
                                    Maar in automaat heeft die meteen een heel hoge CO2, waardoor hij jammer genoeg af viel.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Ik ben vroeger nog Mazda rijder geweest (626 2.0 benzine, met die ingebouwde achtervleugel) en heb nog altijd een voorliefde voor het merk. Eén van de mooiste modellen lijn op de markt als je het mij vraagt, momenteel.
                                      Maar jammer genoeg zijn Japanners in leasing nog steeds veel minder interessant dan Europeanen, dus moet ik die kelk aan me voorbij laten gaan

                                      In zo'n CX5 zag ik mij ander ook heel zeker rijden.

                                      Voor mijn vrouw was ik trouwens ook naar de CX3 gaan zien toen ze een nieuwe bedrijfswagen moest kiezen.
                                      Maar in automaat heeft die meteen een heel hoge CO2, waardoor hij jammer genoeg af viel.
                                      Idd, voor de CX5 zit die in diesel met automaat direct boven de 145gr, waardoor die nog maar 60% aftrekbaar is. Voor dat type wagen is dat enorm slecht. Met 140gr bv zaten ze wel in de 75% aftrekbaarheid en was hij wel interessant. En ik ben vooral verschoten van de koffer omdat ik telkens naar de liters ga kijken en die meestal kleiner zijn als de Tiguan en ik niet kleiner wil. Desondanks die CX5 minder liters heeft, is zijn laadvloer 'ietske' langer waardoor het wel interessant is.

                                      Als ze bij de volgende wat aanpassingen doen, is het echt wel een opvolger voor de Tiguan:
                                      - lichter stuur
                                      - betere remmen (alhouwel dat mss ook specifiek aan die wagen had gelegen)
                                      - compleet andere navigatie, want deze was rampzalig
                                      - digitaal dashboard toch als optie mogelijk stellen
                                      - lendesteun 4-voudig te regelen (kan zijn op de meer uitgeruste modellen dat deze het wel heeft)
                                      - ACC lichtjes aanpassen, maar niet te veel, want die werkte zo goed als super. Enkel bij het pinken naar links bij inhaalbeweging, versnelt hij niet direct. Zeer ambetant.
                                      - CO2 drastisch omlaag

                                      De automaat geen idee van in de diesel, want die CX5 was een tamme naft met een 5-traps automaat die niet altijd even fijn schakelde.

                                      Ge ziet, dat zijn niet de zwaarste aanpassingen voor dat beestje om hem perfect te krijgen

                                      Comment


                                      • Bovendien zou je dan ineens met een veel knappere auto rijden, vind ik wel

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Bovendien zou je dan ineens met een veel knappere auto rijden, vind ik wel
                                          Qua design aan de buitenkant kan ik niet zeggen dat ik de ene mooier of lelijker vind. Vind ze allebei zeer mooi. De CX5 heeft ook een stoere snuit vind ik. Maar van binnen zag hij er echt wel goed en premium uit. Positie van de navigatie was niet slecht, maar ik heb liever een digitaal scherm met navigatie tussen mijn klokken en het andere scherm voor de radio en dergelijke.

                                          Wat ik wel super vond bij de CX5, is dat ge achter de pook dus nog heel wat drukknoppen en draaiknoppen hebt waarmee ge het hele infotainmentsysteem makkelijk kunt bedienen. Dat is bij de Tiguan niet zo simpel. Ook kaart inzoomen gebeurt met een draaiknop daar en hij gaat dan terug naar automatische zoom wat bij de Tiguan niet is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X