Achtung, achtung! De nieuwe Porsche Cayenne lekt uit.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche Cayenne (2018)
Collapse
X
-
GELEKT: NIEUWE PORSCHE CAYENNE!
DRIE KEER KIJKEN
Porsche had de onthulling van de derde generatie Cayenne pas voor volgende gepland, maar digitaal kunnen we de nieuwe SUV van de heren en dames uit Stuttgart nu al van alle kanten bekijken.
Onze Engelse collega's van AutoExpress waren iets te enthousiast toen ze de foto's van de nieuwe Cayenne onder ogen kregen en besloten kennelijk de boel maar direct de digitale wereld in te slingeren.
De Cayenne is voor Porsche een groot succes gebleken en - eerdere spionagebeelden wekten dat vermoeden al - het merk ziet weinig noodzaak om van de receptuur van de tweede generatie Cayenne af te wijken. Deze volledig nieuwe derde generatie Cayenne krijgt van Porsche een achterste mee waarin de verlichting van de Panamera is verwerkt. Ook in het interieur is de familieband met dat model overduidelijk. De rest is vooral erg 'Cayenne zoals we hem kennen'.
Hoewel deze gelekte beelden al het volldige uiterlijk uit de doeken doen, blijft het naar het technische aspect van de nieuwe Cayenne nog even gissen, maar hier zijn de wijzigingen vast ingrijpender dan puur op optisch vlak. Volgende week weten we meer. Op 29 augustus trekt Porsche zelf het doen van zijn ongetwijfeld weer goed scorende model.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenPrachtige evolutie, achterkant serieuze verbetering.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenBenieuwd of ze er ook de 2 liter benzine gaan instoppen zoals in de Macan (vermoedelijk niet)
Jammer genoeg geen 3.0 meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenBenieuwd of ze er ook de 2 liter benzine gaan instoppen zoals in de Macan (vermoedelijk niet)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenIs het al beslist dat ze volledig stoppen met diesels?
Im September 2015 gibt Volkswagen die Manipulation der Abgaswerte bei Dieselmotoren mittels so genannter Defeat Devices zu, zuvor wurden Vorwürfe der US-Umweltbehörde EPA veröffentlicht. Seitdem weitet sich der Skandal aus. Die aktuellsten Entwicklungen zu „Diesel-Gate“.
https://www.blick.ch/auto/news_n_tre...id7177703.html- De Euro 6 c norm gaat in voor nieuwe auto’s vanaf 01/09/2017. (Ad-blue)
- Vanaf 01/09/2019 (Euro 6 d) moet de NOx, constant tijdens het rijden gemeten worden, als er teveel NOx in de uitlaatgassen zit, stopt de auto!
- Al deze nieuwe technologie zal, vooral dieselauto’s niet goedkoper maken… en aangezien 75% van de mensen rond de kerktoren rijdt, zou dit alleen maar problemen geven. (Gem. rijd elke auto 15000 km in Europa)
- Roetfilters softwarematig wegschrijven zou ook niet meer kunnen...
Comment
-
OFFICIEEL: PORSCHE CAYENNE
LANGER, BREDER, LAGER
Vijftien jaar na de nogal spraakmakende introductie van de eerste Porsche Cayenne en zeven jaar na de lancering van de tweede generatie presenteert Porsche opnieuw een volledig nieuwe versie van z’n grootste SUV. Dit is hem!
Een grote verrassing is de Cayenne niet meer, want voor het weekend lekte de auto al in vol ornaat uit. Met name van opzij lijkt de auto als twee druppels water op zijn voorganger en ook de neus met de kenmerkende, hoog gepositioneerde koplampen blijft grotendeels intact. De verschillen tussen de laatste twee generaties van de Cayenne zijn het duidelijkst aan de achterzijde, waar een Panamera-achtige achterlichtpartij voor een moderne Porsche-uitstraling zorgt.
Langer, breder, lager
Dat de Cayenne wel degelijk helemaal nieuw is, blijkt om te beginnen uit de maatvoering. De auto is 6,3 centimeter langer, dik 4 centimeter breder en bijna 1 centimeter lager dan de uitgaande variant, wat andere, sportievere verhoudingen oplevert. Ook de binnenruimte is gegroeid. De bagageruimte, die met 670 liter achter de achterbank al niet bepaald krap was, neemt met 100 liter toe tot een totaal van maar liefst 770 liter. Ook verder naar voren is de moderniseringsslag duidelijk waarneembaar. Het dashboard vertoont veel overeenkomsten met dat van de Panamera, wat betekent dat een groot, centraal gepositioneerd 12,3-inch HD-scherm de aandacht opeist. Het instrumentarium bestaat, zoals dat hoort bij een Porsche, uit vijf 'tellers', al zijn de buitenste exemplaren opgevuld door 7-inch displays waarop alle mogelijke ritinformatie tevoorschijn kan worden getoverd.
Minimaal 340 pk
Niet alleen de buitenkant en het interieur, maar ook de technische basis van de Cayenne is nieuw. In plaats van het 'oude' MLB staat nu het MLBevo-platform van onder meer de Audi Q7 en Bentley Bentayga opgesteld. Het draagt bij aan het gewichtsverlies, want ondanks de in veel opzichten toegenomen buitenmaten is de auto 65 kg lichter dan zijn voorganger. Dat is goed nieuws voor de motoren, die toch al niet zo'n kluif lijken te hebben aan deze forse SUV. De 'instapversie' krijgt namelijk een geblazen 3.0 V6 met 340 pk en 450 Nm mee, 10 pk meer dan het 3,6-liter exemplaar van zijn meest recente voorganger. Daarmee dendert de basis-Cayenne in 6,2 seconden van 0 naar 100 km/h. De enige andere versie is vooralsnog de Cayenne S, die uit z'n 2,9-liter V6 biturbomotor 440 pk en 550 Nm haalt. Die versie heeft maar 5,2 tellen nodig voor de 0-100-sprint, maar met het optionele Sport Chrono-pakket wordt dat 4,9 seconden. De motoren worden gekoppeld aan een achttraps Tiptronic S-versnellingsbak.
Achterwielbesturing
Om het sportieve karakter nog verder te onderstrepen, krijgt de Cayenne behalve een aangescherpt onderstel achterwielbesturing mee. Ook zijn de achterbanden breder dan de voorbanden en wordt overhellen door allerlei elektronische foefjes en actieve dempers tot een minimum beperkt. Om de nog altijd behoorlijk zware auto weer tijdig tot stilstand te brengen, komt Porsche met een noviteit op remgebied: PSCB. De Porsche Survace Coated Brake betekent dat de stalen remschijven zijn voorzien van een speciale coating die slijtage tegen moet gaan en beter bestand moet zijn tegen intensief gebruik. Voor wie dat niet genoeg is, zijn er nog altijd keramische remmen beschikbaar.
De nieuwe Porsche Cayenne is al te bestellen en staat vanaf begin december in de showrooms.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment