Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Cayenne (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Porsche Cayenne (2018)

    Achtung, achtung! De nieuwe Porsche Cayenne lekt uit.



    Het lelijke eendje is nog geen gracieuze zwaan geworden, maar net als de Panamera wordt ‘ie wel mooier dan voorheen. De nieuwe Porsche Cayenne wordt officieel pas de 29ste van deze maand onthuld, maar we hebben de foto’s nu al met dank aan Auto Express. De looks van de grootste Porsche SUV lijken op het […]
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

  • #2
    Achterkant gaat er toch eerder op achteruit ?
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

    Comment


    • #3
      al die grote SUVS evolueren weer langzamerhand richting mpvs vind ik!
      deze is toch ook veel afgelikter, minder hoogpotig en volume maximaliserend dan de eerste editie.

      geen directe fan maar we zullen zien!

      Comment


      • #4
        Mijne tikker gaat er sneller van slaan. NOT.

        Comment


        • #5
          GELEKT: NIEUWE PORSCHE CAYENNE!

          DRIE KEER KIJKEN

          Porsche had de onthulling van de derde generatie Cayenne pas voor volgende gepland, maar digitaal kunnen we de nieuwe SUV van de heren en dames uit Stuttgart nu al van alle kanten bekijken.

          Onze Engelse collega's van AutoExpress waren iets te enthousiast toen ze de foto's van de nieuwe Cayenne onder ogen kregen en besloten kennelijk de boel maar direct de digitale wereld in te slingeren.

          De Cayenne is voor Porsche een groot succes gebleken en - eerdere spionagebeelden wekten dat vermoeden al - het merk ziet weinig noodzaak om van de receptuur van de tweede generatie Cayenne af te wijken. Deze volledig nieuwe derde generatie Cayenne krijgt van Porsche een achterste mee waarin de verlichting van de Panamera is verwerkt. Ook in het interieur is de familieband met dat model overduidelijk. De rest is vooral erg 'Cayenne zoals we hem kennen'.

          Hoewel deze gelekte beelden al het volldige uiterlijk uit de doeken doen, blijft het naar het technische aspect van de nieuwe Cayenne nog even gissen, maar hier zijn de wijzigingen vast ingrijpender dan puur op optisch vlak. Volgende week weten we meer. Op 29 augustus trekt Porsche zelf het doen van zijn ongetwijfeld weer goed scorende model.









          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6






            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Ik ben er niet wild van. De vorige hadden meer caracter al ben een sukker voor de doorlopende rode lijn in de koffer. Geef me dan maar de Sport Turisme.

              Comment


              • #8
                Prachtige evolutie, achterkant serieuze verbetering.
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                  Prachtige evolutie, achterkant serieuze verbetering.
                  +1. Mooi!
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10








                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11








                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Op het eerste zicht niet zo'n verbetering, persoonlijk vind ik hem er banaler uitzien dan de vorige...

                        Interieur ziet er dan wel erg goed uit!

                        Comment


                        • #13
                          Benieuwd of ze er ook de 2 liter benzine gaan instoppen zoals in de Macan (vermoedelijk niet)
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • #14
                            Interieur is altijd al referentie geweest.
                            Voor bestuurder trouwens ook het belangrijkste
                            Achterkant is idd. een hele verbetering, oogt nu minder Hyundai/Kia
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                              Benieuwd of ze er ook de 2 liter benzine gaan instoppen zoals in de Macan (vermoedelijk niet)
                              De Q7 krijgt de 2.0 ook, nog niet bestelbaar in België maar is wel op komst.
                              Jammer genoeg geen 3.0 meer

                              Comment


                              • #16
                                Achterkant en interieur zien er OK uit. Te verwachten evolutie.
                                Voorkant doet het voor mij veel minder. Bovendien snap ik nog altijd niet hoe het komt dat een aantal merken die lelijke radar bol niet mooi weggewerkt krijgen...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                  Benieuwd of ze er ook de 2 liter benzine gaan instoppen zoals in de Macan (vermoedelijk niet)
                                  Ze zullen wel iets moeten doen om hun productie op peil te houden als de diesels kelderen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Is het al beslist dat ze volledig stoppen met diesels?

                                    Ooit 1 keer een week (+/- 4000km) met een V8 diesel mogen rijden, was echt een ideale km vreter, bergen koppel en zelfs mooi geluid
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Is het al beslist dat ze volledig stoppen met diesels?
                                      Ze zullen alvast eerst de 21.500 oude dieselmodellen, die in stock staan, moeten aanpassen.


                                      Im September 2015 gibt Volkswagen die Manipulation der Abgaswerte bei Dieselmotoren mittels so genannter Defeat Devices zu, zuvor wurden Vorwürfe der US-Umweltbehörde EPA veröffentlicht. Seitdem weitet sich der Skandal aus. Die aktuellsten Entwicklungen zu „Diesel-Gate“.

                                      https://www.blick.ch/auto/news_n_tre...id7177703.html
                                      • De Euro 6 c norm gaat in voor nieuwe auto’s vanaf 01/09/2017. (Ad-blue)
                                      • Vanaf 01/09/2019 (Euro 6 d) moet de NOx, constant tijdens het rijden gemeten worden, als er teveel NOx in de uitlaatgassen zit, stopt de auto!
                                      • Al deze nieuwe technologie zal, vooral dieselauto’s niet goedkoper maken… en aangezien 75% van de mensen rond de kerktoren rijdt, zou dit alleen maar problemen geven. (Gem. rijd elke auto 15000 km in Europa)
                                      • Roetfilters softwarematig wegschrijven zou ook niet meer kunnen...

                                      Comment


                                      • #20
                                        OFFICIEEL: PORSCHE CAYENNE

                                        LANGER, BREDER, LAGER

                                        Vijftien jaar na de nogal spraakmakende introductie van de eerste Porsche Cayenne en zeven jaar na de lancering van de tweede generatie presenteert Porsche opnieuw een volledig nieuwe versie van z’n grootste SUV. Dit is hem!

                                        Een grote verrassing is de Cayenne niet meer, want voor het weekend lekte de auto al in vol ornaat uit. Met name van opzij lijkt de auto als twee druppels water op zijn voorganger en ook de neus met de kenmerkende, hoog gepositioneerde koplampen blijft grotendeels intact. De verschillen tussen de laatste twee generaties van de Cayenne zijn het duidelijkst aan de achterzijde, waar een Panamera-achtige achterlichtpartij voor een moderne Porsche-uitstraling zorgt.

                                        Langer, breder, lager
                                        Dat de Cayenne wel degelijk helemaal nieuw is, blijkt om te beginnen uit de maatvoering. De auto is 6,3 centimeter langer, dik 4 centimeter breder en bijna 1 centimeter lager dan de uitgaande variant, wat andere, sportievere verhoudingen oplevert. Ook de binnenruimte is gegroeid. De bagageruimte, die met 670 liter achter de achterbank al niet bepaald krap was, neemt met 100 liter toe tot een totaal van maar liefst 770 liter. Ook verder naar voren is de moderniseringsslag duidelijk waarneembaar. Het dashboard vertoont veel overeenkomsten met dat van de Panamera, wat betekent dat een groot, centraal gepositioneerd 12,3-inch HD-scherm de aandacht opeist. Het instrumentarium bestaat, zoals dat hoort bij een Porsche, uit vijf 'tellers', al zijn de buitenste exemplaren opgevuld door 7-inch displays waarop alle mogelijke ritinformatie tevoorschijn kan worden getoverd.

                                        Minimaal 340 pk
                                        Niet alleen de buitenkant en het interieur, maar ook de technische basis van de Cayenne is nieuw. In plaats van het 'oude' MLB staat nu het MLBevo-platform van onder meer de Audi Q7 en Bentley Bentayga opgesteld. Het draagt bij aan het gewichtsverlies, want ondanks de in veel opzichten toegenomen buitenmaten is de auto 65 kg lichter dan zijn voorganger. Dat is goed nieuws voor de motoren, die toch al niet zo'n kluif lijken te hebben aan deze forse SUV. De 'instapversie' krijgt namelijk een geblazen 3.0 V6 met 340 pk en 450 Nm mee, 10 pk meer dan het 3,6-liter exemplaar van zijn meest recente voorganger. Daarmee dendert de basis-Cayenne in 6,2 seconden van 0 naar 100 km/h. De enige andere versie is vooralsnog de Cayenne S, die uit z'n 2,9-liter V6 biturbomotor 440 pk en 550 Nm haalt. Die versie heeft maar 5,2 tellen nodig voor de 0-100-sprint, maar met het optionele Sport Chrono-pakket wordt dat 4,9 seconden. De motoren worden gekoppeld aan een achttraps Tiptronic S-versnellingsbak.

                                        Achterwielbesturing
                                        Om het sportieve karakter nog verder te onderstrepen, krijgt de Cayenne behalve een aangescherpt onderstel achterwielbesturing mee. Ook zijn de achterbanden breder dan de voorbanden en wordt overhellen door allerlei elektronische foefjes en actieve dempers tot een minimum beperkt. Om de nog altijd behoorlijk zware auto weer tijdig tot stilstand te brengen, komt Porsche met een noviteit op remgebied: PSCB. De Porsche Survace Coated Brake betekent dat de stalen remschijven zijn voorzien van een speciale coating die slijtage tegen moet gaan en beter bestand moet zijn tegen intensief gebruik. Voor wie dat niet genoeg is, zijn er nog altijd keramische remmen beschikbaar.

                                        De nieuwe Porsche Cayenne is al te bestellen en staat vanaf begin december in de showrooms.









                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X