Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x4 g02

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Sunking... wat een uitspraak doe je nu weer ?
    Even vertalen, wat Sunking, volgens mij, bedoeld is: (Sunking verbeter me als ik me vergis aub)

    De nieuwste SUV’s met Coupé lijn, zijn nog absurder als de klassieke SUV’s

    Want ze zijn van buiten kolossaal groot, met vanbinnen een lilliputter interieur. (o.a. ook voor voetruimte door achterwielaandrijving)
    • Vooral de hoofdruimte is binnen hééééél klein
    • Achter zelf zo klein dat deze alleen voor kleine kinderen geschikt is.
    • Op de voorste zetels, meestal alleen geschikt voor mensen kleiner als 1.81 m. (ikzelf)
    In de link een vergelijking van een BMW X6, MB GLC, Alfa Stelvio met een kleine Alfa Giulietta
    • Cijfers van X4 is niet beschikbaar, maar achter kon ik in het vorig model al niet zitten op het autosalon! (voor héél nipt)

    Kijk zelf naar de cijfers van de hoofdruimte!

    In een Giulietta kan ik voor en zelf achter gewoon zitten, zonder het dak te raken (achter slechts 2 cm overschot)



    De prijs is dus héél groot voor één auto, waar je niet met 4 volwassenen naar zee kan rijden.
    • Je moet dus met 2 auto’s, naar Knokke, waardoor ze in de praktijk vier parkeerplaatsen innemen. (zie ik elk jaar aan zee)
    • Maar hierdoor staan meer mensen in de file en we mogen we meer belasting betalen voor nog meer parkeerplaatsen aan te leggen. (want die politici doen toch nooit iets juist)

    Comment


    • #42
      Ik vond het beetje ongepast.. da's mijn mening. Waarom mensen die deze auto wel tof vinden een bepaald cachet geven ?
      Persoonlijk vind ik de X4 geen grote auto. Ik zou interesse kunnen hebben indien mijn kids niet meer meerijden zoals ik aangaf in een ander topic. Maar dat zou bvb ook een 3GT kunnen zijn. Voor mij primeert de afwerking en als de X4 mooier afgewerkt is dan een 3GT tja dan... Ook een X6 vind ik iets hebben, net als de 5GT en zeker de komende 6GT.
      Ma ja, is maar voor binnen enkele jaren dat de situatie zich zal voordoen. Misschien dat mijn smaak 'verbeterd) lol...

      Comment


      • #43
        ik vind het idd een beetje een absurde auto, zoals quovadis aangeeft, duur, niet mooi en weinig praktisch comfort. Maar als dat uw ding is, waarom niet, ik houd u niet tegen, je moet het je niet aantrekken dat ik en wellicht anderen hem niet mooi vinden. Dat krijg je met een controversieel design: de ene vindt het mooi, de andere vindt het gatlelijk, en dan is de term 'slechte smaak' niet ver meer weg (mss zeggen mensen dat dan niet recht in uw gezicht, maar achter uw rug). Maarja, maakt echt niet uit, uiteindelijk neem je gewoon wat je zelf mooi vindt.
        Last edited by sunking; 02/09/2017, 22:08.

        Comment


        • #44
          DHL: We leven gelukkig nog in een vrij land, kies wat je wil

          Cachet geven: Zelf heb ik reeds 2x mogen ervaren, dat een autoverkoper aan mij vroeg of ik op school wel had leren rekenen… omdat ik altijd een benzineauto wou koop. Als je dan zegt,dat kostprijs bereken, 20 jaar je beroep is, krijg je wel leuke reacties...

          Maar schoonheid heeft bij de SUV Coupé’s wel een heel hoge prijs, (letterlijk en figuurlijk) je kan er eigenlijk slechts met 2 volwassenen in zitten… (zelf ken ik al 1 man die dit te laat besefte)

          De meeste van onze rode duivels zijn dan ook vrij klein van gestalte…

          Comment


          • #45
            Tja, de x4 is ideaal voor 2 mensen alleen, of met kleine kinderen... en die maar ocasioneel iemand meenemen.

            is bij de landrover Discovery sport en te range rover evoque ea. ook zo.

            Comment


            • #46
              Is het geen absurde evolutie als een 4 deur SUV-auto van 4.7 tot 4.9 m lengte, welke 20 cm hoger en 35 breder is, als een Fiat 500 of Opel Adam.

              Hun gewicht is soms zo'n 1200 kg méér, voor 1 auto

              Maar achteraan hebben ze minder hoofdruimte als de Fiat 500 en bij de Adam zelf vooraan en achteraan??

              Dacht altijd dat men zo’n auto kocht voor het enorme RUIMTE GEVOEL?



              Met zo'n auto's staat men dan 2x per dag, in de file aan de schoolpoort....

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                Tja, de x4 is ideaal voor 2 mensen alleen, of met kleine kinderen... en die maar ocasioneel iemand meenemen.

                is bij de landrover Discovery sport en te range rover evoque ea. ook zo.
                In een Discovery Sport kan ik (1m94) nochtans comfortabel achterin zitten.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                  Is het geen absurde evolutie als een 4 deur SUV-auto van 4.7 tot 4.9 m lengte, welke 20 cm hoger en 35 breder is, als een Fiat 500 of Opel Adam.

                  Hun gewicht is soms zo'n 1200 kg méér, voor 1 auto

                  Maar achteraan hebben ze minder hoofdruimte als de Fiat 500 en bij de Adam zelf vooraan en achteraan??

                  Dacht altijd dat men zo’n auto kocht voor het enorme RUIMTE GEVOEL?



                  Met zo'n auto's staat men dan 2x per dag, in de file aan de schoolpoort....
                  Dan kan je elke auto in twijfel trekken die afwijkt van het vierdeursconcept. Waarom 2 deuren als er achteraan zitplaatsen zijn bij een coupé ? Waarom een sportwagen als je maar 120 mag ? Waarom een monovolume als je in een berline kan ? Enzovoort enzovoort...

                  Comment


                  • #49
                    Als men nu ziet dat minstens 1 op de 3 nieuw gekochte wagens SUV-aardige modellen zijn, kan men moeilijk zeggen dat het een modeverschijnsel is.
                    Na mijn A4 Avant van 1997 heb ik tot 2009 alle volgende versies van deze wagen (en van zijn concurrenten) getest, om telkens te moeten besluiten dat mijn materiaal het even goed deed als de nieuwe. Één testrit van 10 minuten met de Q5 heeft mijn overtuigd dat ik dat model moest hebben. Mijn echtgenote die niets afweet van wagens kwam tezelfdertijd tot dezelfde conclusie...
                    de tegenargumentatie dat deze wagens onnodig groot zijn kan evengoed gebruikt worden tegen de ontelbare camionetjes, Vito-achtige "berlines" en pick-ups die bijna nooit gebruikt worden voor wat ze gebouwd zijn... hoog, ondoorzichtig, te snel voor hun onderstel... enz enz...

                    leven en laten leven...
                    Last edited by guyugy; 03/09/2017, 15:16.

                    Comment


                    • #50
                      Een monovolume heeft nog een bepaald voordeel tov een berline (hoger, ruimtelijk gevoel), maar bij zo'n kruising SUV/coupe zie ik geen voordelen, behalve dat het wat exclusiever is.
                      Zie je ook aan de verkoopscijfers, in NL in de eerste jaarhelft (belgische kan ik niet vinden per model):
                      BMW 3-serie 2.016
                      BMW 5-serie 2.000
                      BMW X1 1.606
                      BMW 2-serie Tourer 1.585
                      BMW 1-serie 1.561
                      BMW 4-serie 1.136
                      BMW i3 501
                      BMW X5 320
                      BMW 3-serie GT 302
                      BMW X3 297
                      BMW 2-serie 234
                      BMW 7-serie 144
                      BMW X4 132
                      BMW X6 60
                      BMW Z4 32
                      BMW 5-serie GT 30
                      BMW 6-serie 27
                      BMW i8 16
                      totaal 11.999
                      Maar, goed, er is wel degelijk een markt voor, maar het blijft een niche.
                      Last edited by sunking; 03/09/2017, 14:58.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Africa Bekijk Berichten

                        In een Discovery Sport kan ik (1m94) nochtans comfortabel achterin zitten.
                        Ik heb me verkeerd uitgedrukt, de range evoque is de x4
                        versie... De disco sport de X3 versie.

                        Comment


                        • #52
                          Een vergelijking van het koopgedrag in NL en B is niet significant wegens de belastingen en het begrip firmawagens.

                          Comment


                          • #53
                            Oh dus dat een X1,X3,X5 een veelvoud verkoopt van X4,X6 schrijf je toe aan belastingen?

                            Comment


                            • #54
                              Onder de 300 eenheden kunnen wij bezwaarlijk spreken van volume, hé
                              een meervoud van weinig, dat blijft weinig, dus weinig significant in een vergelijking van berlines vs SUV's
                              en nogmaals, NL is niet B

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                Een monovolume heeft nog een bepaald voordeel tov een berline (hoger, ruimtelijk gevoel), maar bij zo'n kruising SUV/coupe zie ik geen voordelen, behalve dat het wat exclusiever is.
                                Zie je ook aan de verkoopscijfers, in NL in de eerste jaarhelft (belgische kan ik niet vinden per model):
                                BMW 3-serie 2.016
                                BMW 5-serie 2.000
                                BMW X1 1.606
                                BMW 2-serie Tourer 1.585
                                BMW 1-serie 1.561
                                BMW 4-serie 1.136
                                BMW i3 501
                                BMW X5 320
                                BMW 3-serie GT 302
                                BMW X3 297
                                BMW 2-serie 234
                                BMW 7-serie 144
                                BMW X4 132
                                BMW X6 60
                                BMW Z4 32
                                BMW 5-serie GT 30
                                BMW 6-serie 27
                                BMW i8 16
                                totaal 11.999
                                Maar, goed, er is wel degelijk een markt voor, maar het blijft een niche.
                                Vergeet in je redenering ook de "nieuwe" modellen niet... Wat bedoel ik, mensen stellen aankoop uit, wegens komst van nieuw model... leaserijders zijn daar gevoelig aan...

                                De x1 is daar een perfect voorbeeld van, zet die naast de verkoop van de "oude" 3 reeks...

                                Als de nieuwe 3 reeks er is... kijk dan nog eens.
                                Last edited by ; 03/09/2017, 19:52.

                                Comment


                                • #56
                                  Ja de 3 reeks verkocht in 2013 (eerste volledige jaar F30) zomaar eventjes 9183 stuks, en ondanks dat nu de opvolger er aan komt staat hij nog steeds (nipt) op plaats 1.
                                  De 5 reeks verkocht in 2011 (eerste volledige jaar F10) 4715 stuks en nu met de G30 gaat het ook weer hard.
                                  De X3 zijn jaarlijks record staat nu op 1140 stuks, de 2 AT op 3638.
                                  X1 is nu aan zijn beste jaar ooit bezig dus het nieuwe model doet het beter dan zijn voorganger.
                                  Nu als je kijkt naar hoeveel een 3 reeks ooit verkocht (in 2013 was er nog geen 2AT), dan lijkt het alsof BMW met die nieuwe modellen toch vooral zijn andere modellen kannibaliseert.

                                  De X4 haalde in zijn 2015 (eerste volledige jaar) 359 stuks en zit daarmee toch altijd ver van de meer mainstream modellen af.

                                  Soit los van deze cijfers (ik ben zo gek om die allemaal te gaan opzoeken op autoweek.nl), wat is voor jou de reden om een X4 te verkiezen boven iets anders? Daar ben ik wel benieuwd naar. Er is zoveel keuze...

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    Ja de 3 reeks verkocht in 2013 (eerste volledige jaar F30) zomaar eventjes 9183 stuks, en ondanks dat nu de opvolger er aan komt staat hij nog steeds (nipt) op plaats 1.
                                    De 5 reeks verkocht in 2011 (eerste volledige jaar F10) 4715 stuks en nu met de G30 gaat het ook weer hard.
                                    De X3 zijn jaarlijks record staat nu op 1140 stuks, de 2 AT op 3638.
                                    X1 is nu aan zijn beste jaar ooit bezig dus het nieuwe model doet het beter dan zijn voorganger.
                                    Nu als je kijkt naar hoeveel een 3 reeks ooit verkocht (in 2013 was er nog geen 2AT), dan lijkt het alsof BMW met die nieuwe modellen toch vooral zijn andere modellen kannibaliseert.

                                    De X4 haalde in zijn 2015 (eerste volledige jaar) 359 stuks en zit daarmee toch altijd ver van de meer mainstream modellen af.

                                    Soit los van deze cijfers (ik ben zo gek om die allemaal te gaan opzoeken op autoweek.nl), wat is voor jou de reden om een X4 te verkiezen boven iets anders? Daar ben ik wel benieuwd naar. Er is zoveel keuze...
                                    Mensen die een X4/X6 kopen zullen die kopen omdat ze die mooi vinden zeker. Anders zie ik ook weinig reden om voor de minder praktische en minder dure wagen (X3/X5) te kiezen.
                                    Wat doet het er in feite toe wat andere mensen voor wagen kiezen.

                                    Met die kannibalisering van z'n eigen modellen zal het bij BMW ook wel meevallen, ze verlopen al jaren aan een stuk meer wagens dan het jaar voordien.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Africa Bekijk Berichten
                                      Mensen die een X4/X6 kopen zullen die kopen omdat ze die mooi vinden zeker. Anders zie ik ook weinig reden om voor de minder praktische en minder dure wagen (X3/X5) te kiezen.
                                      Wat doet het er in feite toe wat andere mensen voor wagen kiezen.

                                      Met die kannibalisering van z'n eigen modellen zal het bij BMW ook wel meevallen, ze verlopen al jaren aan een stuk meer wagens dan het jaar voordien.
                                      Een X3/X5 is een luxe camionette, een X4/X6 een sportieve luxe camionette

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Africa Bekijk Berichten
                                        Mensen die een X4/X6 kopen zullen die kopen omdat ze die mooi vinden zeker. Anders zie ik ook weinig reden om voor de minder praktische en minder dure wagen (X3/X5) te kiezen.
                                        Wat doet het er in feite toe wat andere mensen voor wagen kiezen.

                                        Met die kannibalisering van z'n eigen modellen zal het bij BMW ook wel meevallen, ze verlopen al jaren aan een stuk meer wagens dan het jaar voordien.
                                        Waarom gaan voor een range rover evoque cabrio.... is nog zo een vreemde eend...

                                        kleuren en smaak zeker...

                                        Comment


                                        • #60
                                          misschien is dit wel iets?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X