Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bentley Continental GT

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    de kantelende centrale scherm
    Waar, volgens mijn kantelt er niets. ??
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

heb je het artikel wel gelezen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender

Video eens bekijken
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

Op het dashboard kan je kiezen tussen een digitaal scherm of de traditionele drie klokken met meters

Comment

eigenlijk wel grappig: met alle digitale schermtechnologie kunnen ze perfect hetzelfde effect geven, zonder dat ze daarvoor effectief een roterend scherm moeten inbouwen.
            Maar wel chic en kan je al eens mee uitpakken aan den toog in de bruine kroeg

Comment

Prachtig ding, jammer genoeg wss nooit geen tegenkomen

Comment

De huidige zie ik toch nog regelmatig. Ik heb de indruk dat sommigen hun continental gt ook als daily gebruiken en niet enkel voor zonnige weekend dagen.
                't Is ook een GT en niet echt een (super)sportwagen.
                Ik hoop dat het voor de nieuwe ook zo zal zijn. Dan komen we ze wel tegen.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Gelukkig toch genoeg evolutie om van een nieuw model te spreken. En hoe knap is die houtinleg. Begrijp niet dat zoveel kopers in het hogere segment steeds kiezen voor pianolak.

Comment

Gisteren naar autosalon, 2 highlights, de Alpine A110 en deze Conti GT.
                      Wat een presence. Echte dreamcar.

Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.

Comment

Rij-impressie: BENTLEY CONTINENTAL GT

GENTLEMAN MET SPORTIEVE AMBITIES

De nieuwe Bentley Continental GT is volgens zijn makers de beste GT ter wereld. Uiteraard willen we daar graag zelf een oordeel over vellen.

Van het understatement dat een Britse gentleman normaliter kenmerkt, is bij Cameron Paterson niets te merken. "De nieuwe Continental is de beste GT ter wereld", aldus mr. Paterson voordat we op pad gaan met de nieuwe supercar. Hij is bij Bentley verantwoordelijk voor de test- en ontwikkelingsafdeling en zijn claims zijn niet bepaald bescheiden. Zodoende zijn we erg benieuwd hoe de Brit met Duits paspoort daadwerkelijk rijdt.

Vol verwachting en op respectvolle wijze nader ik de nieuwe Continental GT. Hij oogt laag, breed, gespierd en stijlvol. De motor komt grommend op temperatuur. Een aantal zaken valt direct op als we de nieuwe Bentley nader bekijken. Zo is de vooras verder naar voren geplaatst, wat een langere motorkap en een langere voorzijde mogelijk maakt. Het klassieke gezicht met gaasgrille en vier ronde koplampen komt ons bekend voor. De elegant aflopende daklijn gaat over in een gespierd ogende achterzijde met een zelfverzekerd Bentleylogo. Ook dat heeft een nieuw design ondergaan. Al met al is het een typische Bentley. Het is een logische doorontwikkeling van het design van de eerste twee generaties, met een extra dosis dynamiek.

Als we instappen, zijn we opnieuw onder de indruk. Het is een interessante combinatie van traditionele luxe met Bauhausavantgarde. Uiteraard is het interieur afgewerkt met de sjieke houtsoorten en het hoogwaardige leer die je in een Bentley verwacht. Nieuw zijn het volledig digitale instrumentarium en het Rotating Display van het multimedia- en navigatiesysteem, dat bij het inschakelen à la James Bond om de eigen as draait. Daarvoor moet je bijbetalen, maar het merendeel van de Continental-kopers zal dat ongetwijfeld doen. Wat een fantastische gadget! Dat het display oorspronkelijk uit de Porsche Panamera stamt, mag de pret niet drukken. Het interieur oogt er namelijk niet minder fraai door. Alles is perfect afgewerkt en de materialen zijn van topkwaliteit. De combinatie van traditie en moderne techniek is uitstekend gelukt.

Overigens is de Continental bepaald geen auto die het alleen van uiterlijk vertoon moet hebben. Hij rijdt fenomenaal en weet de verwachtingen waar te maken. De 635 pk sterke W12 levert al bij 1.350 toeren per minuut een koppel van 900 Nm en maakt in alle opzichten indruk. Zo houdt hij zich bij kruissnelheden keurig op de achtergrond en doet hij onhoorbaar zijn werk. Als je het gaspedaal met beleid behandelt, draait de motor voorbeeldig. Bij hogere toerentallen daarentegen krijg je een waanzinnige duw in de rug, gepaard gaand met een indrukwekkende grom.

TOTAAL ANDERE AUTO

Dat zijn luchtgeveerde onderstel (de veerpoten stammen eveneens van de Panamera) zeer comfortabel te werk gaat en dat de besturing je op bijzonder plezierige wijze informeert over de staat van het wegdek zonder nerveus aan te doen, hebben we al geconstateerd op de provinciale wegen in Wales. Inmiddels zijn we aangekomen in het noordwesten van Wales, om precies te zijn op het kleine, maar fijne circuit in Anglesey. Plotseling hebben we het gevoel in een totaal andere auto te zitten. Weegt deze Bentley echt 2.244 kilo? Hij biedt een perfecte grip, het onderstuur dat bij zijn voorganger optrad, schittert door afwezigheid en van overhellen en fading is evenmin sprake.

Is het ook de beste GT ter wereld? Wij zouden in elk geval geen betere kunnen noemen en evenmin eentje die veelzijdiger, deftiger en harmonieuzer is. Mr. Paterson, u heeft helemaal gelijk. Understatement is in dit geval nergens voor nodig.

OORDEEL
                        • +Rijdt opvallend lichtvoetig
                        • +Interieur geslaagde mix van klassiek en modern
                        • -Nog altijd een zwaargewicht

Last edited by Jocar; 10/02/2018, 15:12.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Grrrrr waarom maken ze zo'n onwijs knappe wagens en vooral... waarom zijn die zo duur . Een echte dreamcar!

Comment

Nog 10j wachten, dan zijn ze betaalbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Nog 10j wachten, dan zijn ze betaalbaar.
                              Haha... ja dat wel maar dan nog hee. Alleen die taxen en de onderhoudskosten al.
                              Dat is nu ne keer ne wagen waarvan de kant die de meesten zullen zien, ook heel mooi is... de achterkant. K word er lyrisch van

Comment

Binnenkort is er de V6 hybride. 15 fiscale pk is nog te doen.

Comment

Het is te zien of er veel zullen verkocht worden met deze motorisatie. Wie 250.000 euro’s aan een wagen geeft, heeft blijkbaar ook wat centjes voor de jaarlijkse kosten...

Comment

Ik voorspel dat de hybride in de EU de best verkopende wordt. Zelfs meer, het wordt de best verkopende Conti GT aller tijden. Er zal keuze te over zijn voor DHL binnen 10 jaar.

Comment

nice!
                                      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                                        Ik voorspel dat de hybride in de EU de best verkopende wordt. Zelfs meer, het wordt de best verkopende Conti GT aller tijden. Er zal keuze te over zijn voor DHL binnen 10 jaar.
                                        Ok.... ik begin dan vanaf nu te dromen

Maar gaat het speciale niet een beetje verloren gaan met een 6 cilinder ? Normaal is dat een Rolls motor toch ? Heb dat verhaal van die munt op de motor van kleinsaf altijd met veel ontzag gehoord. Weet nu wel niet of dit effectief zo is of inderdaad een verhaaltje...
                                        Ne Rolls, ne Bentley en wat maakt men zo nog... zo eigenlijk voor mij een ultieme droom zijn. Vele liever dan een Lambo, Ferrari en dergelijke. Maar je moet toch al over een paar miljoen beschikken vooraleer zo'n auto's in het vizier komen en daar vrees ik voor

Comment

Ik vind het helemaal niets, doe mijn het origineel maar.
                                          There are Pretenders among us.....
                                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Working...
                                          X