Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bentley Continental GT

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De W12 komt uit de VAG-stal denk ik
    Last edited by guyugy; 11/02/2018, 16:45.

Comment

DHL, nog jaren tijd om u de geschiedenis van RR en Bentley eigen te maken. Die W12 heeft in de verste verte niks te maken met RR. Idd VW motor.
      En over de V6 hybride, de nieuwe Panamera heeft die aandrijflijn ook en die is subliem. Best of both worlds imo.

Comment

De Bentley heeft de W12 van de VW-groep, RR de V12 van BMW.

Comment

Subliem of niet, ik blijf denken dat het doelgroep van Bentley liever een W12 zal blijven verkiezen.
          Ter vergelijking, daar wordt ook blijkbaar een eerder ouderwetse mechanische uurwerk verkozen boven eentje met een batterij...

Comment

Vergelijking gaat niet op, toevallig ben ik een liefhebber en verzamelaar van mechanische horloges. Ouderwets is dat sowieso niet, tijdloos wel.

Een W12 is idd een motor die door een bepaald clienteel van Bentley verkozen wordt, denk aan rijke Russen, midden oosten , enz. Hier in de EU was de V8 4.0 vele malen populairder.

Zelfde voor de DB11, V12 wordt nauwelijks verkocht nu dat de V8 er is.

Als de V8 en V6 hybride van de Conti GT gelanceerd worden is de W12 in de EU een randgeval.
            V8 zal super verkopen maar de hybride zal daar niet voor moeten onderdoen vermoed ik, times are changing.

Comment

Bij bijna elke test verkiezen ze de V8 versies boven de 12 cilinders bij de Conti of de DB11.

Comment

W12 bestaat dan ook al jaren bij Audi. In 2006 lag ie in een A8L en had toen 450pk.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

DAKLOZE VAN ADELLIJKE KOMAF

DÍT IS DE BENTLEY CONTINENTAL GT CONVERTIBLE

Bentley breidt de Continental-familie uit met een opengewerkte variant: deze Continental GT Convertible!

De tijd vliegt. Het is inmiddels al meer dan een jaar geleden dat Bentley de huidige Continental GT aan de wereld voorstelde, een luxueuze coupé waarmee Bentley de bovenkant van de coupémarkt bedient. Net als van de vorige generaties Continental levert Bentley een versie voor wie graag de wind door zijn of haar haren voelt wapperen, een auto waar we vandaag kennis mee maken: de Continental GT Convertible.

Net als de reeds bekende Continental GT beschikt ook de Continental GT Convertible over een 635 pk en 900 Nm sterke W12, een dubbelgeblazen twaalfcilinder met een inhoud van 6,0 liter die is gekoppeld aan een achttrapsautomaat met dubbele koppeling. De dakloze Continental legt 2.414 kilo in de schaal en daarmee is hij 170 kilo zwaarder dan z'n dichte broertje die 2.244 kilo weegt. De GT is in staat om 3,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Deze GT Convertible neemt voor diezelfde sprint vanwege het hogere gewicht iets langer de tijd, al is het verschil met 0,1 seconden absoluut te verwaarlozen. Z'n topsnelheid ligt op 333 km/h. Het cabriodak, waarvan de binnenkant af te werken is in acht kleuren, laat zich in 19 tellen, bij een snelheid tot 50 km/h, elektrisch openen of sluiten.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Gewoon prachtig!

Comment

Wat een machtig mooie machine is dit seg.
                          Zo maken ze ze niet vaak meer.

Comment

Comment

Godverdomme

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Veel te weinig plaats voor de achterste passagiers. En dan nog zoveel geld

Comment

Nu nog een diesel aanbieden.

Comment

Spijtig is het gewicht op de neus. De vier banden zijn ook dezelfde. Voor zulke supermachines verwacht ik achter een pak breder rubber. Verder vind ik het ook een schitterende wagen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Bentley marks 100th anniversary with Continental GT Number 9 Edition

Bentley is celebrating its centenary with a limited-run Continental GT Number 9 Edition by Mulliner, a design that echoes the 4 ½ Litre ‘Blower’ that raced at Le Mans in 1930.

The special edition, on display at the Geneva show, will be made by Bentley’s Mulliner division, and limited to 100 models.

It will be offered in green or black, with a ‘No. 9’ front grille graphic based on the race car driven by Sir Henry ‘Tim’ Birkin. It also features 21in, coloured 10-spoke wheels, and a carbon bodykit.

The interior is offered in a choice of two trim colours, with special logos on the seat headrests and door panels similar to those on the Blower. The dashboard is finished in an ‘Engine Spin’ aluminium finish used in the car. A British Jaeger clock, with a design based on the Blower Bentley’s dials, is mounted in the centre console.

Each model will also feature a wood insert taken from the seat of Birkin’s car, which was removed during a renovation, along with 18k gold-plated organ stops.

The Number 9 Edition is unchanged mechanically, featuring Bentley’s 626bhp 6.0-litre W12 engine. Pricing has not been disclosed, but the special edition will command a premium over the £159,100 starting price of the standard car.

The Bentley 4 ½ Litre was developed in 1927, when Walter Owen Bentley developed the engine by removing two cylinders from a 6 ½ litre model. Birkin then produced five versions fitted with an Amherst Villiers-produced supercharger to race at Le Mans, increasing output to 175bhp.

To mark its centenary year, every Bentley sold in 2019 will feature a number of special features, including a gold finish to the badges on the bonnet, boot and wheels.

Comment

EERBETOON IS HELE MOND VOL

BENTLEY TOONT CONTINENTAL GT CONVERTIBLE BAVARIA EDITION BY MULLINER

Bentley's Mulliner-afdeling stalt zijn waren uit en laat met deze Continental GT Convertible Bavaria Edition zien wat het allemaal in huis heeft.

Wie zijn Bentley in de uitgebreide configurator toch niet helemaal precies kan aankleden zoals hij of zij wil, kan aankloppen bij Bentley's Mulliner-tak, een afdeling die volledig is gericht op het naar smaak van de klant aanpassen van een model. Deze Continental GT Convertible Bavaria Edition is zo'n bijzonder aangeklede auto, waarvan er slechts één op de weg komt.

Met het model brengt Bentley, zijn naam geeft het eigenlijk al weg, een eerbetoon aan de Duitse deelstaat Beieren. De Continental is Glacier White gespoten, heeft een Imperial Blue-kleurig dak en daarmee is de opengewerkte Engelsman min of meer in dezelfde kleuren als de vlag van Beieren uitgevoerd. Die vlag keert in het klein terug op de voorschermen. Verder staat de Bentley op 22-inch lichtmetaal en de onderkant van de bumper is verchroomd. Op de hoofdsteunen is, je raadt het al, eveneens de Beierse vlag aangebracht. De kleurstelling van het interieur komt overeen met die van het exterieur. Aan de W12 is verder niet gesleuteld.

Comment

Comment

Working...
                                          X