Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bentley Continental GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    En weer zo'n mottig black pack op zo'n elegante wagen.

    Comment


    • #62
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #63
        CRÈME DE LA CRÈME

        DIT IS DE BENTLEY CONTINENTAL GT MULLINER CONVERTIBLE

        De Bentley Continental GT Convertible is onder handen genomen door Bentley's special-afdeling Mulliner. Het eindresultaat is deze toepasselijk genaamde versie van Bentley's open Continental GT, die net weer even wat meer biedt dan de 'gewone' versies.

        Mulliner kennen we als de afdeling van Bentley waar speciale en vaak ultra-exclusieve versies van modellen vandaan komen. Bij de Continental GT Mulliner Convertible werkt het iets anders. Dit keer betreft het geen speciale eenmalige uitvoering, maar een vaste toevoeging aan het aanbod van de open Continental GT. De auto onderscheidt zich van een gewone Continental GT Convertible door een speciale 'Double Diamond-grille', nieuwe 22-inch wielen en een speciaal handgemaakt lederen interieur met bijna 400.000 stiksels.

        Verdere kenmerken die de absolute topversie van de Continental GT Convertible onderscheiden, zijn de van Mulliner-logo's voorziene instaplijsten, ventilatieopeningen direct achter de voorwielen met het logo erop en het Mulliner-logo op het dashboard. De diverse diamantvormen die - net als in de nieuwe grille - in het interieur overal terugkeren, geven het geheel ook een exclusiever tintje.

        De getoonde versie laat één van de vele kleurencombinaties zien die Mulliner potentiële klanten biedt op de bestellijst. In totaal zijn er voor het interieur drie verschillende kleurencombinaties mogelijk. Voor het exterieur zijn er in de basis 61 (!) kleuren om uit te kiezen. Ook is het mogelijk om de auto - tegen meerprijs - in elke wenselijke kleur te laten spuiten. In Genève laat Bentley de Continental GT Mulliner Convertible voor het eerst in het echt zien.
















        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #64
          Zwaar verliefd.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Zwaar verliefd.
            Echt prachtig interieur!

            Enkel mogen ze voor me de gewone Bentley logo's in de hoofdsteunen borduren

            Comment


            • #66
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #67
                Het maken van zo'n beauty.

                The English royal family buys its automobiles from Bentley. In addition to exceptional luxury and high quality, the focus is also on the performance. The Ben...

                Comment


                • #68
                  Bentley Continental GT V8 Convertible Review

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #69
                    BENTLEY Continental GT V8 Convertible - REVIEW

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #70
                      Bentley Continental GT W12 REVIEW | Einde van een tijdperk? (2020)

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #71
                        Doe mij maar een Continental GTC V8 in Sunburst Gold, interieur in camel en tamo ash interieurlijsten.

                        Comment


                        • #72
                          FOCUS OP DYNAMIEK

                          BENTLEY CONTINENTAL GT SPEED: BLOEDSNELLE WEELDE

                          Dít is de Bentley Continental GT Speed, de overtreffende trap van de Continental GT W12. De Continental GT Speed gaat Bentley's geschiedenisboeken in als de sportiefste productieauto van het merk ooit. Baden in weelde, maar dan sneller dan ooit.

                          Net als de vorige generatie Continental GT krijgt ook de eind 2017 geïntroduceerde actuele Bentley Continental GT een extra machtige Speed-variant. De nieuwe Bentley Continental GT Speed is weer gebaseerd op de versie met W12, maar dendert die krachtpatser aan alle kanten moeiteloos voorbij.

                          Bentley levert de Continental GT met een 550 pk sterke biturbo 4.0 V8, maar het is de 535 pk en 900 Nm krachtige Continental GT met 6.0 W12 die de handen van de pk-liefhebbers het hardst op elkaar krijgt. Die Continental GT Speed moet nu zijn meerdere erkennen in deze Continental GT Speed, een door de heren en dames in het Engelse Crewe tot 659 pk en 900 Nm opgekrikte topversie. 24 pk extra dus. De nieuwe Bentley Continental GT Speed raast met die bonk oerkracht in 3,6 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Z'n topsnelheid: 335 km/h. De reguliere Continental GT met 6.0 W12 heeft in 3,7 seconden de 100 km/h op de digitale tellers staan en heeft een topsnelheid van 333 km/h. Leuk detail: de 6.0 W12 is in de GT Speed identiek aan die van de gelimiteerde Bacalar.

                          In een rechte lijn is de Continental GT Speed dus nauwelijks sneller dan de auto waarop hij is gebaseerd. Maar pure snelheid is niet alles waar het bij de Speed-versie om draait. Zo is de Continental GT Speed volgens de lovende woorden van Bentley vooral dynamischer. Daar heeft het merk dan ook een stel voor de Continental nieuwe technieken voor uit de kast getrokken. Zo heeft de Continental GT Speed All-Wheel Steering, vierwielsturing dus. Met name in rijmodus Sport moet je daar veel van merken. Het systeem werkt dan namelijk in samenwerking met een elektronisch sperdifferentieel (eLSD). Ook dat is voor de huidige Continental GT nieuw. Bij lagere snelheden sturen de achterwielen in tegengestelde richting van de voorwielen voor een directer stuurkarakter. Op hoge snelheid sturen de achterwielen juist met de voorwielen mee om de rechtuitstabiliteit te vergroten.

                          Natuurlijk zijn er meer aanpassingen. Bentley heeft de tractiecontrole van de Continental GT onder de loep genomen en ook is de achttrapsautomaat van de GT Speed anders afgesteld dan die van z'n minder dynamische zustermodellen. In standje Sport schakelt die bak maar liefst twee keer zo snel als in de reguliere Continental GT W12.

                          In de opnieuw gekalibreerde Sport-modus gaat er verhoudingsgewijs meer koppel naar de achteras dan in de modi Bentley en Comfort. Ook is de stabiliteitscontrole (ESC) in rijmodus Dynamic meer vergevingsgezind dan normaal. Goed nieuws voor wie geen fan is van elektronisch bemoeienis: het ESC-systeem is ook uit te schakelen. Bentley zet extra krachtige koolstofkeramische remmerij op de optielijst, een systeem dat ook nog eens een gewichtsbesparing van 33 kilo ten opzichte van de standaard remmen oplevert.


                          Design

                          Vanbuiten is deze extra intense Continental GT Speed volgens goede 'Speed-traditie' te herkennen aan z'n volledig in het zwart uitgevoerde grille. Het bumperwerk rondom is op relatief subtiele wijze extra aangezet en op de voorschermen zit niet alleen een Speed-badge, maar ook een koelopening met een naar het aantal cilinders verwijzende '12'. Bentley zet de GT Speed op speciaal 22-inch lichtmetaal. De reguliere Continental GT staat op 21-inch grote sloffen. Verlichte instaplijsten maken tevens deel uit van het Speed-feestje.


                          Het interieur is tot in de kleinste hoekjes en nisjes bedekt met in twee kleuren uitgevoerd alcantara en recht voor de snufferd van de bijrijder heeft Bentley een Speed-badge geplakt. Liever geen alcantara? Niet getreurd, Bentley vouwt net zo graag fraai gestikt leer in het GT Speed-binnenste. Uiteraard valt er voor de afwerking van het interieur te kiezen uit een arsenaal aan materialen, waaronder diverse soorten en kleuren houtfineer.

                          Waarschijnlijk krijgt de opengewerkte Continental, de Continental GTC, in een later stadium ook een Speed-versie. De nachtmerrie voor iedereen met een toupet. Of Bentley net als bij de vorige generatie Continental GT ooit ook een heftige Supersport-versie gaat voeren, valt nog te bezien.

                          Een vanafprijs hebben we nog niet.
















                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #73
                            Gewoon het Bentley logo geborduurd in de hoofdsteun is toch veel mooier

                            Comment


                            • #74
                              Kan ook, tegen meerprijs.

                              Comment


                              • #75
                                En nu ook de Speed convertible.

                                SNELLERE WIND DOOR DE HAREN

                                BENTLEY CONTINENTAL GT SPEED CONVERTIBLE IS LOS

                                Bentley houdt niet van halve maatregelen. Afgelopen week trok men in Crewe het doek van de Continental GT Speed, de nieuwe topversie van de Continental-reeks. Het lag voor de hand dat er ook een GT Speed Convertible aan zat te komen, maar die is in dezelfde week als de onthulling van zijn dichte broer al in vol ornaat te zien. AutoWeek heeft als eerste de afbeeldingen en de specificaties van de cabriolet.

                                Zelf heeft Bentley nog geen ruchtbaarheid gegeven aan de GT Speed Convertible, maar dat hij zou komen leek zo goed als zeker. Net als de dichte versie is de GT Speed Convertible gebaseerd op de 635 pk en 900 Nm sterke Continental GT W12 Convertible, maar schroefde Bentley het vermogen op naar 659 pk en 900 Nm, wat dus resulteert in een vermogenswinst van 24 pk. Daarmee knalt de GT Speed Convertible in 3,7 seconden naar de 100 km/h en dendert hij tot een snelheid van 335 km/h. Opvallend genoeg is die topsnelheid hetzelfde als bij de dichte variant en neemt de sprint naar de 100 km/h in de cabriolet slechts 0,1 seconde langer in beslag.

                                Geringe gewichtstoename


                                Dat dat verschil in specificaties zo marginaal is, heeft vermoedelijk te maken met het eveneens geringe extra gewicht van de Convertible ten opzichte van de coupé. De versie met open dak weegt met 2.436 kilo namelijk slechts 163 kilo meer dan de dichte GT Speed. Gezien het totale gewicht van de auto is dat getal een slok op de borrel. Ondanks dat hoge gewicht heeft Bentley wel zijn best gedaan om de GT Speed Convertible dynamischer dan ooit te maken. Net als de coupé beschikt de cabriolet namelijk over vierwielsturing en een elektronisch sperdifferentieel dat luistert naar de naam eLSD. Ook zorgt Bentley Dynamic Ride ervoor dat rolbewegingen van de koets zoveel mogelijk opgevangen worden en moet een speciaal gekalibreerde sportmodus zorgen voor nog meer betrokkenheid bij het rijden. Naast deze aanpassingen is de GT Speed Convertible ook leverbaar met carbon keramische remschijven.

                                Subtiel onderscheid


                                Van buiten is de GT Speed Convertible onder meer te herkennen aan de gesmede 22-inch lichtmetalen wielen en de 'Speed'-logo's op de voorspatborden. De grille van de cabriolet is iets donkerder van kleur de reguliere variant, maar niet in het zwart uitgevoerd. Mocht dat toch je ding zijn, dan kun je altijd de 'Blackline Specification' aanvinken. Overigens is de coupéversie van de GT Speed onthuld met die 'Blackline Specification', maar is de getoonde grille op de GT Speed Convertible eveneens standaard op de coupé. Andere details zijn de verlichte 'Speed'-instaplijsten en in het interieur staat onder meer op het dashboard en in de hoofdsteunen van de stoelen 'Speed' geschreven. Het interieur bestaat uit een combinatie van leer en Alcantara, waarbij het laatste op de hoofdsteunen, de stoelen en de onderkant van het dashboard is aangebracht. Ook hiervoor geldt uiteraard dat je als gelukkige klant het interieur naar hartelust op smaak kunt brengen.

                                Voorlopig geldt de GT Speed Convertible als de krachtigste open Bentley die je kunt kopen. Of er ook nog een kapselvernietigende Supersport-versie gaat komen, is vooralsnog niet bekend. Een vanafprijs van de GT Speed Convertible is er nog niet.















                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #76
                                  Mannekes met kleine pietjes versie. Doe mij maar de V8. Klinkt ook nog eens beter, niet onbelangrijk in een cabrio.

                                  Comment


                                  • #77
                                    TOUPETSLOPER

                                    OFFICIEEL: BENTLEY CONTINENTAL GT SPEED CONVERTIBLE

                                    Bentley heeft officieel het doek getrokken van de Continental GT Speed Convertible, de overtreffende trap van de dakloze Continental GT. De GT Speed Convertible smelt net als voorheen open rijden met sportieve prestaties samen. De nachtmerrie voor iedereen met een toupet.

                                    Eind maart stelde Bentley de Continental GT Speed aan het daglicht voor, de extra potente en snellere versie van de van nature al niet malse Continental GT. De Speed-versie heeft net als de daarna sterkste Continental GT een geblazen 6.0 W12 onder de kap, al is die twaalfcilinder in de Speed goed voor 659 pk en 900 Nm. AutoWeek kon enkele dagen na de presentatie van de Continental GT Speed je al exclusief foto's laten zien van zijn opengewerkte broertje. Die Continental GT Speed Convertible is nu officieel gepresenteerd.


                                    Bentley Continental GT Speed Convertible

                                    Het mag geen verrassing heten dat de Continental GT Speed Convertible net als de dichte versie een tot 659 pk en 900 Nm opgeschroefde 6.0 W12 krijgt, een machine die 24 pk sterker is dan de reguliere W12. Met dit nieuwe extra krachtige hart sprint de overtreffende trap van de Continental GT Convertible in 3,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Z'n topsnelheid: 335 km/h. De twaalfcilinder is gekoppeld aan een achttraps automaat die voor de Speed-versies is aangepast. Die automaat schakelt volgens Bentley tweemaal zo vlug als in de reguliere Continental GT W12. In rechte lijn is de GT Speed Convertible niet veel sneller dan de versie met 635 pk sterke W12. Wél moet de nieuwe extra krachtige versie een stukje dynamischer zijn.

                                    De Continental GT Speed Convertible krijgt net als z'n dichte broer een elektronisch sperdifferentieel (eLSD) en Bentley trekt zelfs All-Wheel Steering uit de kast. Daar moet je vooral in de Sport-modus profijt van ondervinden. Bij lagere snelheden sturen de achterwielen in tegengestelde richting van de voorwielen voor een directer stuurkarakter. Op hoge snelheid sturen de achterwielen juist met de voorwielen mee om de rechtuitstabiliteit te vergroten. Bentley scherpt onder meer de tractiecontrole aan en ook de reeds genoemde Sport-modus is opnieuw afgesteld. Optioneel levert Bentley koolstofkeramische remmerij, extra krachtige remmen die onder meer een gewichtsbesparing van ruim 30 kilo opleveren. Het dak van de Bentley Continental GT Speed laat zich tot een snelheid van 50 km/g in 19 tellen openen of sluiten.


                                    Bentley Continental GT Speed Convertible

                                    De Continental GT Speed Convertible onderscheidt zich onder meer met zijn in het zwart uitgevoerde grille, sportiever ogende bumperwerk en Speed-badges van z'n de reguliere Continental GT Speed Convertibles. De dakloze edelman in sportpak heeft speciale 22-inch sloffen en ook het interieur is rijkelijk aangekleed. Bentley vouwt een aantal vierkante meter alcantara en leer in het interieur en ook hier kunnen speciale Speed-badges niet ontbreken. Bentley heeft uiteraard ook diverse leersoorten en verschillende smaken houtfineer voor de Continental GT Speed klaarliggen.


                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #78




















                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #79
                                        Bentley Continental GT Speed first drive: is this 208mph GT peak Bentley?

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #80
                                          2021 Bentley GT Speed! 0-60 in WHAT?! Fastest Continental Ever!

                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X