Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster II (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    zelf heb ik kompleet lak aan vermogen, 100pk zal wel volstaan, trekgewicht van de 1000cc is voldoende voor mijn caravanneke...maar de automaat zal dan weer nooit op de 1000 worden aangeboden.
    Kweenie, heb daar ook lak aan maar om met deze zwaargewicht en 1000cc ook nog een caravan te trekken, denk toch niet dat het de levensduur van de motor ten goede gaat komen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

lpg vind ik rare keuze,her en der verdwijnen stations en komt er aardgas in de plaats?????
      Voor veelrijders goedkoper om te rijden hé en toch nog altijd een alternatief voor een diesel.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Kweenie, heb daar ook lak aan maar om met deze zwaargewicht en 1000cc ook nog een caravan te trekken, denk toch niet dat het de levensduur van de motor ten goede gaat komen.
        ik maak me daar allemaal geen zorgen in, ik weet nog toen de eerste tdi met 110pk uitkwam: dat gaat niet betrouwbaar zijn...de s250cdi met 2.1...nooit anders geweten dat mensen meewarig staan tov downsizing
        het wordt alleen maar betrouwbaarder contenu imo...op wat sensorprobs na mss...en een slechte serie motoren kan ook bij dikkere he

...en nu niet dat ik zoveel dien te trekken...is <750kg en max mss 600km/jaar

Comment

Voor veelrijders goedkoper om te rijden hé en toch nog altijd een alternatief voor een diesel.
          versta me niet verkeerd,ben niet anti lpg,ik heb zelf ooit 3a400000km met lpg gereden,nooit problemen mee gehad.
          ik vraag me alleen af,gaat het wel voldoende verkrijgbaar blijven nu meer en meer stations afhaken?

Comment

• er moet maar 1 pomp in je buurt zijn natuurlijk

vermits in it cc een groot issue is, lijkt het alsof alleen zij al de voorstelling kregen, alleen it-tests op YT

het is voldoende, die 100pk...alleen 3000o/min bij 110 per uur

lpg tank van 35 liter isni veel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

versta me niet verkeerd,ben niet anti lpg,ik heb zelf ooit 3a400000km met lpg gereden,nooit problemen mee gehad.
              ik vraag me alleen af,gaat het wel voldoende verkrijgbaar blijven nu meer en meer stations afhaken?
              Da's natuurlijk een goeie vraag in deze leuke tijden Geen idee eigenlijk maar ik veronderstel van wel.

Comment

er moet maar 1 pomp in je buurt zijn natuurlijk

vermits in it cc een groot issue is, lijkt het alsof alleen zij al de voorstelling kregen, alleen it-tests op YT

het is voldoende, die 100pk...alleen 3000o/min bij 110 per uur

lpg tank van 35 liter isni veel
                Interessant! Alleen die Google Translate ondertiteling trekt op geen kl....

35 liter is weinig idd, maar ok, dan kan je op benzine verder hé.

Comment

Da's natuurlijk een goeie vraag in deze leuke tijden Geen idee eigenlijk maar ik veronderstel van wel.
                  extra pluspunt is natuurlijk de af fabriek installatie,geen geknoei met achteraf door derden gemonteerde installatie ,
                  met alle gevolgen vandien bij problemen.sus stuurt de piet door naar frans........
                  en bij renault hebben ze wel degelijk ervaring met lpg.

Comment

• ...of die mekaniekers bij renault in de garages nog diezelfden gaan zijn als toen

en alsof ze in het verleden veel af-fabriek lpg in belgie hebben verkocht bij renault
                    gasinstallatie is gewoon van een derde betrokken, landi is leverancier

Comment

• https://www.autoappassionati.it/daci...-in-anteprima/

in italie was 28% van de verkochte dusters op lpg, wel nog met de 1.6 sce motor

Comment

duster tce 100 nu met fabrieks-af lpg, zonder meerprijs

Geniet van de Saloncondities 2025 en rij(d) al met DUSTER vanaf € 19.190.

hele gamma trouwens...nu nog de AUTOMAAT aub
                        Ja, idd, die automaat die ze nu al 3 jaar aankondigen en er nog steeds niet is.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Moest ik veel kilometers doen, ik zou direct voor LPG gaan.
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Ja, idd, die automaat die ze nu al 3 jaar aankondigen en er nog steeds niet is.
                            jawel he, op't einde van vorig model met de 1;5 dci was hij er, vlak voor nieuw model

test van 7/12/16

Comment

• Diesel wel ja, maar niet op de naft.

Comment

• klopt, denk ook dat die uiteindelijk niet echt lang is verkocht geweest want de nieuwe was voorgesteld half 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Moest ik veel kilometers doen, ik zou direct voor LPG gaan.
                                  Idem hier! Moest deze promotie vorig jaar geweest zijn had mijn zoon misschien ook de LPG versie genomen. Hij heeft al bijna 20000 km op 8 maanden, wel een paar lange reizen naar het zuiden inbegrepen.

Comment

...of die mekaniekers bij renault in de garages nog diezelfden gaan zijn als toen

en alsof ze in het verleden veel af-fabriek lpg in belgie hebben verkocht bij renault
                                    gasinstallatie is gewoon van een derde betrokken, landi is leverancier
                                    lpg is enkele jaren wel degelijk vrij populair geweest bij renault
                                    de gasinstalatie's werden in belgie geplaats door een dealer/bedrijf in brussel verbonden aan renault.
                                    wij deden destijds rond de 120000 km en dan werd de wagen vervangen door nieuwe(ongeveer om de 2 jaar)
                                    de gasinstalatie werd omgebouw door dealer..
                                    de enige reden waarom het bedrijf omgeschakeld is naar diesel is gewoon de wissel van inkoper.
                                    lpg hater die waarschijnlijk ook nog eens een procentje op zak stak voor de aankoop van veel duurdere diesels bij een ander merk.

tot daar het verhaal van jaren terug.
                                    of er momenteel nog zoiets bestaat weet ik niet,maar
                                    belgie is niet het enige land waar lpg gebruikt wordt,werd.....

ik veronderstel dus wel dat er nog landen zijn waar lpg in eigen beheer gedaan werd/word.
                                    de mekaniekers op zich is een kwestie van bijscholing,indien nodig,net zoals voor ev bv.

Comment

• Spijtig dat niet meer merken dit fabriek af leveren. Zou met de nodige garantie goed verkopen imo, zelfs tegen meerprijs.

Comment

• ...denk dat ze vaak zich de miserie niet op de hals willen halen
                                        je blijft in feite met een minderwaardige brandstoftoevoer zitten, je ontwikkelt een auto met een hoogwaardige injectie, en je gaat dat achteraf allemaal bypassen en vervangen een krel van een oud systeem

lang op gas gereden, slechts 1 keer effectief in panne gestaan door een backfire...rap opgelost welliswaar...maar wel aanhoudende afstelprobs waardoor de motor eigenlijk nooit 100% liep...laat het 92% zijn , je wist dat het beter kon...op 1 auto na dan die perfect liep, dus het kan wel

stel me ook de vraag of de uitstoot uiteindelijk niet slechter wordt door minderwaardige injectiesysteem

Comment

...denk dat ze vaak zich de miserie niet op de hals willen halen
                                          je blijft in feite met een minderwaardige brandstoftoevoer zitten, je ontwikkelt een auto met een hoogwaardige injectie, en je gaat dat achteraf allemaal bypassen en vervangen een krel van een oud systeem

lang op gas gereden, slechts 1 keer effectief in panne gestaan door een backfire...rap opgelost welliswaar...maar wel aanhoudende afstelprobs waardoor de motor eigenlijk nooit 100% liep...laat het 92% zijn , je wist dat het beter kon...op 1 auto na dan die perfect liep, dus het kan wel

stel me ook de vraag of de uitstoot uiteindelijk niet slechter wordt door minderwaardige injectiesysteem
                                          In de vroege 80's met mijn 320 6 cilinder ook op LPG gereden. Nooit problemen gehad. Volgens de plaatser destijds gingen die motoren langer mee op LPG. Een kameraad heeft later nog 10 jaar en meer dan 250k km met de auto gereden zonder noemenswaardige problemen. Had wel een reservoirtje met aparte kopsmering.

Comment

Working...
                                          X