Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster II (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dacia Duster II (2017)

    NIEUWE DACIA DUSTER ONTHULD

    ROEMEENSE EVOLUTIE

    Dacia wist zich in Europa een stevig deel van de SUV-taart toe te eigenen met de in 2009 gepresenteerde Duster. Inmiddels zijn we acht jaar verder en probeert Dacia het Duster-succes voort te zetten met een volledig nieuwe generatie!

    Sinds de lancering van de Duster hebben in ons land een kleine 8.000 kopers de weg naar de Dacia-showroom weten te vinden. Met name buiten Nederland is de nuchter ingestelde Duster een groot succes. Meer dan 2 miljoen exemplaren zijn op en naast de weg gezet, het is dus niet zo gek dat Dacia de tweede generatie Duster geen wereldschokkend nieuw uiterlijk geeft.

    Hoewel elke lijn die ontwerper Laurens van den Acker voor de nieuwe Duster op papier heeft gezet volledig nieuw is, lijkt de nieuwe Duster sterk op z'n voorganger. Zo is de voorruit 100 mm meer naar voren geplaatst, iets dat de interieurruimte ten goede komt. Het nieuwe front springt in het oog en ook de achterzijde met de compleet nieuwe achterlichtunits is een aandachtstrekker. Led-dagrijverlichting is standaard aanwezig

    De Duster staat voortaan op 17- in plaats van 16-inch metend lichtmetaal. Niet alleen vanbuiten, ook vanbinnen is er vol enthousiasme getekend. Het dashboard draagt een volledig nieuw ontwerp en is samengesteld uit hoogwaardigere materialen. Dat laatste is iets dat voor de gehele Duster geldt. Dacia zet behoorlijk in fraaiere kunststoffen en kleinere naden tussen diverse onderdelen, zowel in het in- als exterieur.

    Op technisch vlak borduurt de nieuwe Duster voort op zijn voorganger. Dat betekent dat we onderhuids in de basis hetzelfde platform tegen gaan komen. Dacia houdt de lippen nog op elkaar wat motorentechniek, maar we zetten in op de bekende mix bestaande uit de 125 pk sterke TCe 125 en de 110 pk sterke diesel, de dCi 110, die een plek in het vooronder krijgen. Op veiligheid- en snufjesgebied is de Duster behoorlijk opgewaardeerd. Verwacht zaken als Keyless Entry en Lane Assist dan ook op de optielijst.

    In tegenstelling tot eerdere geruchten verschijnt de Dacia Duster niet als zevenzitter op de markt. Niemand minder dan Laurens van den Acker wist dat aan AutoWeek te bevestigen. Meer informatie volgt spoedig. Tijdens de IAA van Frankfurt die over een kleine twee weken zijn poorten opent, geeft Dacia alle details vrij.

    Bron: Autoweek





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Dikke schot in de roos geweest deze Dacia, maar hij evolueert al een pak meer up market, lijkt zo. Het design staat er nog steeds in ieder geval, na de opfrisbeurt.

    Comment


    • #3
      Netjes
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • #4
        Zal zeker een bestseller blijven imo, en terecht. Mooie facelift, er moest niet teveel aan veranderen, alleen die lelijke Jeep Renegade achterlichten zijn niet mijn ding.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Mooie evolutie!

          Benieuwd wat ze met het interieur gedaan hebben

          Comment


          • #6
            Is dit een Autoweek render of een officiële release van Dacia? Ik denk het eerste...
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

            2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

            Comment


            • #7
              Ik ook! Vooral naar de locatie waar de MediaNav zich bevindt, want momenteel is dat levensgevaarlijk!
              Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
              Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
              (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

              Comment


              • #8
                Heb ondertussen een fimpje gezien op Caradisiac en daar staat hij in het echt. Render klopt.
                King of the Ludospace - currently running nr. 6

                2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                Comment


                • #9






                  Nog een bron: https://www.autogids.be/autonieuws/n...e-details.html
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Zal zeker een bestseller blijven imo, en terecht. Mooie facelift, er moest niet teveel aan veranderen, alleen die lelijke Jeep Renegade achterlichten zijn niet mijn ding.
                    Ik vond juist de achterlichten het mottigste stuk van een Duster, zag er echt cheap uit.
                    OK, deze lijken gepikt bij Jeep, maar ik vind ze toch beter/chiquer staan.

                    Als de prijzen niet te veel stijgen blijft dit toch een auto met één van de beste prijs/kwaiteit/formaat/design - verhouding die men kan kopen.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                      Ik vond juist de achterlichten het mottigste stuk van een Duster, zag er echt cheap uit.
                      OK, deze lijken gepikt bij Jeep, maar ik vind ze toch beter/chiquer staan.

                      Als de prijzen niet te veel stijgen blijft dit toch een auto met één van de beste prijs/kwaiteit/formaat/design - verhouding die men kan kopen.
                      Idd! Is niet voor niks een bestseller hé. Altijd fan van geweest.

                      En die lichten, da's smaak hé, ben sowieso al geen fan van de Renegade. Nu hebben ze toch al iets om te veranderen bij de facelift binnen 3 jaar
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Die achterlichten vind ik toch niet zo mooi.

                        Nu nog een pick-up versie.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #13
                          Moet zelf toegeven dat het geen lelijk auto'tje is.
                          Maar zie me er zelf nog niet in rijden.

                          Comment


                          • #14
                            Voorkant is zeer geslaagd, achterkant vind ik zo en zo. Ziet er nogal cheap uit.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Voorkant is zeer geslaagd, achterkant vind ik zo en zo. Ziet er nogal cheap uit.
                              Juist die achterkant is de grootste verbetering vind ik (en als ik zo rond mij hoor ik niet alleen).
                              De vorige had echt een mottige achterklep.
                              Voorkant én zijkant zijn ook een hele verbetering.
                              De goedkope looks zijn toch wel verdwenen.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door []v[]o Bekijk Berichten
                                Ik ook! Vooral naar de locatie waar de MediaNav zich bevindt, want momenteel is dat levensgevaarlijk!
                                je luistert naar je navi, ogen horen op de weg tot nu toe

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Dikke schot in de roos geweest deze Dacia, maar hij evolueert al een pak meer up market, lijkt zo. Het design staat er nog steeds in ieder geval, na de opfrisbeurt.
                                  Heb het steeds gezegd: Renault heeft met Dacia steeds het Skoda-verhaal in het achterhoofd.
                                  King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                  2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                  2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                  Comment


                                  • #18
                                    Denk je dat Dacia zijn afwerking toch naar een hoger niveau zal brengen ? Of bedoel je eerder dat Dacia het budgetmerk van Renault zal blijven zoals Skoda dat was voor VW ?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Denk je dat Dacia zijn afwerking toch naar een hoger niveau zal brengen ? Of bedoel je eerder dat Dacia het budgetmerk van Renault zal blijven zoals Skoda dat was voor VW ?
                                      dat het verschil in afwerking met rasse shreden zal verkleinen tot quasi onbestaande, en dat ook prijsverschil de skoda/vw verhouding zal nabootsen.
                                      wat spijtig is, wnat het lijkt alsof echte budgetmerken niet echt budget willen of kunnen blijven, terwijl er wel een markt voor is

                                      aan de andere kant wordt 80% van die dacia/renaults (zoals ze bijna overal buiten europa gewoon noemen) hoofdzakelijek in simpele uitvoeringen verkocht, en is het natuurlijk niet zo dat hun strategie om ze hier luxeuzer te positionerne daarom heel hun merkstrategie verandert. in zuid amerika en de maghreb landen blijven ze gewoon hoofdzakelijke basis modellen, kwalitatief evengoed, verkopen hoofdzakelijik

                                      Comment


                                      • #20
                                        In ieder geval is Dacia al een merk geworden met een volwaardig gamma. Toen ik nog bij Renault werkte, heb ik ze nog weten beginnen met de Logan, kort daarop gevolgd door de MCV. Toen nooit gedacht dat Dacia zou worden wat het nu is. Men ging ervan uit dat Dacia zich aan 2 modellen ging houden. Voor de Renaultdealers betekende dit een extra volume qua verkoop, alhoewel je op een Dacia quasi niks over hield...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X