Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster II (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Testje van de 1.3 TCe (130pk)

https://www.autowereld.be/autotests/...road-2019.html
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Verkoop gaat goed blijkbaar

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Tegenwoordig worden op vrachtwagens toch ook bijna altijd schijfremmen gebruikt.

In elk geval zijn schijfremmen nauwkeuriger, en veel minder gevoelig aan opwarming. Sowieso is het vervangen van remblokken veel makkelijker bij schijven dan bij trommels.

Op een kleine lichte auto moeten de remmen achteraan niet veel doen en zijn trommels wel ok, maar gevoeliger om verschillen te krijgen tussen links en rechts.
        gevoeliger voor verschil l-r,dat klopt,maar is meestal op te lossen met een schroevedraaier beetje bijstellen en ok,in tegenstelling tot vastzittende remtangen van schijfremmen.........

Comment

• Interessant testje:

https://www.youtube.com/watch?v=J2zfwMnJ7i8

Comment

• Mijn zoon is momenteel op de terugweg van Bari (I). Hij stuurt mij net een foto van het verbruik van de 1.3 TCe. De heenreis (2000 km) was 6,3 liter en halfweg de terugreis staat de stand op 6,0 liter Schitterend toch!

Comment

• Das mooi voor een cx van .42

Voor de oude, nieuwe vind ik nieu

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Gisteren eindelijk de kans gehad om de mottige dealerreclame te verwijderen van de Duster. 7000 km ondertussen en juist een 4000 km ritje achter de rug. Zeer tevreden!

Broederlijk naast mekaar, de A is er maar een kleintje tegen

Comment

• je had er nog 1-tje kunnen doen beide met de motorkap open

knap koppel auto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    je had er nog 1-tje kunnen doen beide met de motorkap open

knap koppel auto's
                    Hahaha, wat dacht je? Wel apart getrokken want anders was het wat onduidelijk

Je zou op zicht niet zeggen dat dit dezelfde motoren zijn. De A heeft ook geen oliepeilstok, werkt electronisch.

Comment

• zoek de overeenkomsten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                        Je zou op zicht niet zeggen dat dit dezelfde motoren zijn. De A heeft ook geen oliepeilstok, werkt electronisch.
                        Dat ze dat weglaten begrijp ik dus totaal niet, electronica is niet onfeilbaar en kan dus altijd foute gegevens doorgeven.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• al sinds de w210 van 1996 wordt de olie electronisch gepeild, al was er nog een stok, toen had je een tijd modellen waar de buis nog zat (maar geen stok) waarschijnlijk om makkelijk in de garage nog olie te kunnen zuigen bij wissel

kan goed zijn dat hier de buis ook nog zit, zonder stok, want ze gaan niet de moeite bij benz om de bodemplaat te verwijderen

ik kan me niet meer herinneren, zelf nog oliepeil te checken, heb jij het lampje van je reserve in de brandstoftank al weten uitvallen?

Comment

• is er bij de nieuwe duster geen vorm van electronische peiling meer?
                            dat lijkt me vreemd daar de vorige wel een peiling gaf telkens je contact aanzet,en de peilstok op de motor gewoon behouden bleef
                            zeker dat de functie niet op de boordcomputer zit?
                            Last edited by ; 31/07/2019, 15:07.

Comment

Hahaha, wat dacht je? Wel apart getrokken want anders was het wat onduidelijk

haha een plastieken kap met een ster erop,de batterij en het luchtfilterhuis van plaats wisselen doe al veel he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Dat ze dat weglaten begrijp ik dus totaal niet, electronica is niet onfeilbaar en kan dus altijd foute gegevens doorgeven.
                                Werkt perfect! Toch gemakkelijk zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                  is er bij de nieuwe duster geen vorm van electronische peiling meer?
                                  dat lijkt me vreemd daar de vorige wel een peiling gaf telkens je contact aanzet,en de peilstok op de motor gewoon behouden bleef
                                  zeker dat de functie niet op de boordcomputer zit?
                                  Nog niet op gelet eigenlijk, zo vaak rijd ik er niet mee. Zal eens aan de zoon vragen binnenkort

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

haha een plastieken kap met een ster erop,de batterij en het luchtfilterhuis van plaats wisselen doe al veel he
                                    Idd, meer moet dat niet zijn, gelijkenis valt minder op zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      al sinds de w210 van 1996 wordt de olie electronisch gepeild, al was er nog een stok, toen had je een tijd modellen waar de buis nog zat (maar geen stok) waarschijnlijk om makkelijk in de garage nog olie te kunnen zuigen bij wissel

kan goed zijn dat hier de buis ook nog zit, zonder stok, want ze gaan niet de moeite bij benz om de bodemplaat te verwijderen

ik kan me niet meer herinneren, zelf nog oliepeil te checken, heb jij het lampje van je reserve in de brandstoftank al weten uitvallen?
                                      Ik dacht dat dat uitzuigen via de vuldop gebeurde, maar dat word blijkbaar langs de opening van de peilstok gedaan, weer iets bijgeleerd.

De meeste mensen die ik ken checken hun oliepeil idd niet, ze weten vaak niet eens waar de peilstok zit. Maar ik doe dat nog altijd om de 2 tot 3 maanden.
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Werkt perfect! Toch gemakkelijk zo
                                        Zo lang het perfect werkt wel ja.
                                        Ik heb al verhalen gehoord dat het niet zo perfect werkte.

En ook zelf een keer meegemaakt dat het niet zo perfect werkte, bij een van de camionetten, op het werk.
                                        d'r kwam een melding dat het oliepeil te laag was en onze ploegbaas was direct een bus van 1 liter olie gaan halen in een tankstation, olie bij kappen zonder eerst zelf te controleren, terug starten en nog geen minuut later allerlei alarmen en lampjes dat gingen branden. Wat bleek toen, veel te veel olie in de motor.
                                        Dus nee, ik vertrouw die electronica niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Zo lang het perfect werkt wel ja.
                                          Ik heb al verhalen gehoord dat het niet zo perfect werkte.

En ook zelf een keer meegemaakt dat het niet zo perfect werkte, bij een van de camionetten, op het werk.
                                          d'r kwam een melding dat het oliepeil te laag was en onze ploegbaas was direct een bus van 1 liter olie gaan halen in een tankstation, olie bij kappen zonder eerst zelf te controleren, terug starten en nog geen minuut later allerlei alarmen en lampjes dat gingen branden. Wat bleek toen, veel te veel olie in de motor.
                                          Dus nee, ik vertrouw die electronica niet.
                                          Bwa, ik heb dat zo al jaren, geen probleem mee. Binnenkort rijden we toch allemaal elektrisch, dan heb je geen olie of peilstok meer nodig

Comment

Working...
                                          X