Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster II (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Zo lang het perfect werkt wel ja.
    Ik heb al verhalen gehoord dat het niet zo perfect werkte.

    En ook zelf een keer meegemaakt dat het niet zo perfect werkte, bij een van de camionetten, op het werk.
    d'r kwam een melding dat het oliepeil te laag was en onze ploegbaas was direct een bus van 1 liter olie gaan halen in een tankstation, olie bij kappen zonder eerst zelf te controleren, terug starten en nog geen minuut later allerlei alarmen en lampjes dat gingen branden. Wat bleek toen, veel te veel olie in de motor.
    Dus nee, ik vertrouw die electronica niet.
    in de jaren 80 stonden er al oliepeilmeters op het instrumentenbord bij de renaults.
    ik denk dus wel dat het systeem betrouwbaar genoeg is.
    desalnietemin ben ik ook altijd regelmatig blijven peilen,extra controle is nooit verkeerd.

    Comment


    • Juist een paar foto's van vorige week in Italië onder ogen gekregen Al goed dat ik daar niet bij was en het dus niet gezien heb. Gelukkig is er geen schade

      Eergisteren werd op dezelfde plaats de Evoque van zijn schoonouders gestolen met alle bagage er nog in. Dat is dan in een rustig Italiaans stadje aan zee



      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • TCE 100 KOMT ERAAN

        DACIA DUSTER KRIJGT NIEUWE BENZINE-INSTAPPER

        Door de komst van de WLTP haalde Dacia precies een jaar geleden een flinke kam door zijn motorenportfolio. De Roemenen kondigen een nieuwe benzinemotor voor de SUV aan.

        Dacia komt met een nieuwe instap-benzinemotor. In Frankrijk is namelijk de Dacia Duster TCe 100 aangekondigd.

        De 1,0-liter benzinemotor heeft de beschikking over 160 Nm koppel en is - in Frankrijk - standaard gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak. De Franse basisprijs bedraagt €12.490.

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • interessant, al zullen ze de automaat exclusief houden op de duurdere 1.3


          ...al gaat de prijs met 1000 omhoog tov vorig basismodel...of nl prijs?
          Last edited by bobo; 02/08/2019, 11:45.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            interessant, al zullen ze de automaat exclusief houden op de duurdere 1.3


            ...al gaat de prijs met 1000 omhoog tov vorig basismodel...of nl prijs?
            Da's de Franse prijs die hierboven vermeld is. Vergelijkbaar met België imo.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Nieuwe benzinemotor voor de Dacia Duster

              Dacia vervangt de atmosferische SCe van 115 pk door een TCe van 100 pk voor de Duster. De 1.0 3-cilinder turbo is een motor van de nieuwste generatie die al onder de kap zit van de nieuwe Clio.

              Vaarwel voor de atmosferische SCe van 115 pk, de nieuwe milieunormen verplichten het. De Dacia Duster stapt nu in met de 1.0 3-cilinder turbo van 100 pk. Dat kost de Roemeense SUV dus 15 pk, maar hij wint wel 4 Nm aan koppel (160 Nm in plaats van 156 Nm). Deze nieuwe motorisatie met indirecte injectie, al bekend van de nieuwe Renault Clio, verlaagt de CO2-uitstoot van de Duster met 18%: van 149 g/km naar 125 g/km. Het blok drijft de voorwielen aan via een manuele vijfbak. Het gemiddeld verbruik ligt op 5,5 l/100 km (NEDC 2.0). De Duster TCe 100 kan van 0 tot 100 km/u sprinten in 12,5 seconden en topt op 168 km/u.

              Bron: Autogids
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                interessant, al zullen ze de automaat exclusief houden op de duurdere 1.3


                ...al gaat de prijs met 1000 omhoog tov vorig basismodel...of nl prijs?
                langs de ene kant mss spijtig dat de prijs met 1000 e omhoog gaat,langs de andere kant,hoeveel basisversie's kom je tegen?
                de meeste gooien er veel meer dan 1000 euro extra tegenaan.
                trouwens de instapprijs is hier nog altijd 11990 e
                Last edited by ; 04/08/2019, 12:29.

                Comment


                • just, denk dat dustermannen het type is dat het meest voor de dikke topversie gaat van alle auto's

                  Comment


                  • goh ja,een full option heb je dan ook voor een kleine 20.000e,daar heb je bij vele merken amper 4 wielen voor

                    Comment


                    • Das maar 70% meer als de instapper er is geld genoeg


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • Ik wist niet dat de 4x4 nu ook leverbaar is met de Tce 150. Nice.
                        Ik zou moeten durven...
                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

                        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          [ verlaagt de CO2-uitstoot van de Duster met 18%: van 149 g/km naar 125 g/km. Het blok drijft de voorwielen aan via een manuele vijfbak. Het gemiddeld verbruik ligt op 5,5 l/100 km (NEDC 2.0). De Duster TCe 100 kan van 0 tot 100 km/u sprinten in 12,5 seconden en topt op 168 km/u.

                          Bron: Autogids
                          met wat geluk komt de dct er nog wel owv co2

                          Comment




                          • zal algemeen renault zijn, maar sprake van automaat

                            Comment


                            • X-tronic, is dat geen cvt?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                X-tronic, is dat geen cvt?
                                Yep!

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Dan is vorig model duster geleverd geweest op bepaalde markten met cvt, en andere dan weer dct


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                  Comment


                                  • Testje / Dacia Duster TCe 130: de ontbrekende schakel

                                    Op het moment dat de benzinemotor zijn comeback maakt, ontbrak het de Duster aan een waardige motor. Die lacune wordt eindelijk opgevuld met de komst van de 1.3 TCe die de oude 1.2 vervangt.

                                    Net als Renault voert Dacia regelmatig mechanische updates door. De laatste is interessant, want het is de vervanging van de 1.2 TCe (benzine, dus) door de nieuwe drukgevoede 1.3 die vorig jaar door de Scénic/Grand Scénic zijn geïntroduceerd.

                                    Dacia is dus niet meer het arme zusje van Renault. Het merk wordt nog altijd als ‘goedkoop’ gepositioneerd, maar nu geniet het ook van de nieuwste ontwikkelingen.

                                    De 1.3 in de Duster is beschikbaar in 2 vermogensniveaus: 130 en 150 pk. Het spreekt voor zich dat de instapversie van 130 pk voldoende biedt voor familiaal gebruik, meer dan de driecilinder van 100 pk (999 cc, TCe 100) die wat zwak is qua koppel (160 Nm). De ‘130’ biedt 240 Nm vanaf 1600 tpm en stoot maar 10 g CO2/km meer uit dan de TCe 100 ( 137 tegenover 128 ), wat al aangeeft dat zijn verbruik binnen de perken zou moeten blijven.

                                    Veelzijdig en geschikter

                                    De facelift van de Duster van enkele maanden geleden heeft de positionering van het model serieus geboost. De prijs is zeker ook wat gestegen, maar hij heeft ook een betere afwerking binnenin met minder plastic en een betere geluidsisolatie. Onze Duster 1.3 TCe heeft een aangenaam rijgedrag en het ontbreekt hem niet aan vermogen of soepelheid. We verwijten hem enkel een hol karakter van de motor onder de 2000 tpm, waardoor er met de pook moet gespeeld worden om vlot te kunnen hernemen. Verder overheerst de voldoening: goede algemene prestaties en ook echt rustig tijdens lange afstanden. Vroeger moest je je stem verheffen om een gesprek te kunnen voeren. Dat is nu niet meer het geval, de isolatie tegen mechanische en windgeluiden is zeer toereikend. De rijpositie blijft overwegend goed, maar de zetels zouden wat meer steun kunnen bieden en wat dikker bekleed mogen worden. Een pluspunt voor de interface van het navigatie- en multimediasysteem van LG die simpel en efficiënt is, ook al staat het scherm nog altijd wat te laag geplaatst, wat niet ideaal is voor de veiligheid.

                                    Redelijk

                                    De aangename 1.3 TCe wordt ook gekenmerkt door een aanzienlijk lager verbruik dan de vroegere 1.2 TCe. Wat echt goed nieuws is. Ons gemiddelde kwam uit op 8,3 l/100 km. Toegegeven, dat is redelijk veel volgens sommigen, maar het is vrij redelijk voor een model dat niet erg aerodynamisch is. Zo bestonden onze trajecten uit grote stukken snelweg en weersomstandigheden die veel vroegen van de airco. Kortom, het verbruik valt mee, wetende dat er nog wat bespaard kan worden bij gunstigere omstandigheden. Onder de 8 l/100 km is dus zeker mogelijk.

                                    Qua rijgedrag toont de Duster zich wellustig: hij is duidelijk onderstuurd op de limiet, maar blijft veilig onder alle omstandigheden. Het comfort is van hoog allooi met een ophanging die de oneffenheden heel goed filtert. Merk op dat, vergeleken met het oude model, de voortrein duidelijk is versterkt waardoor hij minder snel meegeeft onder belasting. De stuurbekrachtiging voelt
                                    daarentegen nog heel kunstmatig aan…

                                    Ons verdict

                                    Met een prijs van €16.890 voor de basisversie Comfort is de Duster TCe 130 een goede metgezel voor elke dag en bevestigt hij dat moderne benzinemotoren even sterk staan als de diesels, die steeds meer geschuwd worden. Er is maar een kleine extra nodig om over de topversie Prestige (€18.090) te beschikken. Met zijn rijgedrag, zijn comfort en – eindelijk! – een waardige geluidsisolatie, blijft de Duster zoals hij was, maar dan beter: onverslaanbaar!















                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Adventure TCe 150 (Speciale serie voor Duitsland)























                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • De Tech Road, nieuwe topversie.Weinig verschil met de Prestige, enkel wat rode accenten en automatische airco standaard.

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X