Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Duster II (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • nooit geen kopsmering gehad, nooit last van kapotte kleppen ook niet, dat was vooral om mensen over de streep te trekken imo

    wij waren ooit eens gaan skieen met de 260se, in lux volgetankt met benzine én lpg (duurder daar als in be trouwens toen)...een s-klasse kon bij belading fameus op zijn gat gaan liggen (vond dat trouwnes nogal show zo'n beladen s...), mijn vulopening voor lpg wou ik onzichtbaar dus die stak onder de auto, nogal onhandig
    door de extra 120 liter lpg bovenop de 100 liter naft was de auto zo gaan doorhangen dat ik het pistool niet meer verwijderd kreeg , met een aantal mensen de kont moeten heffen

    Comment


    • kapotte kleppen gebeurde bij renault in de beginjaren veelvuldig,tot de kleppen vervangen werden door xtra geharde,nooit meer van problemen gehoord.
      zelfs zonder kopsmering.
      wij hebben in het bedrijf met verschillende wagens meer dan 1 milj km gedaan zonder ook maar 1 probleem.
      maar stel je de miserie maar een voor moest je dit voorhebben met een naderhand ingeplaatste lpg instalatie.......................

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Spijtig dat niet meer merken dit fabriek af leveren. Zou met de nodige garantie goed verkopen imo, zelfs tegen meerprijs.
        D'r is toch een periode geweest dat dit wel het geval was, maar heeft niet zo lang geduurd.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          nooit geen kopsmering gehad, nooit last van kapotte kleppen ook niet, dat was vooral om mensen over de streep te trekken imo

          wij waren ooit eens gaan skieen met de 260se, in lux volgetankt met benzine én lpg (duurder daar als in be trouwens toen)...een s-klasse kon bij belading fameus op zijn gat gaan liggen (vond dat trouwnes nogal show zo'n beladen s...), mijn vulopening voor lpg wou ik onzichtbaar dus die stak onder de auto, nogal onhandig
          door de extra 120 liter lpg bovenop de 100 liter naft was de auto zo gaan doorhangen dat ik het pistool niet meer verwijderd kreeg , met een aantal mensen de kont moeten heffen
          Waren er ook geen mensen die die vupopening wegstaken achter hun nummerplaat? Dacht dat ik ooit zo een zaken gezien heb, maar kan ook niet bij elke auto.
          Bij de Mégane nu zou het makkelijk zijn, want die heeft plaats achter de tankklep om ook nog een vulnippel voor lpg te plaatsen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            D'r is toch een periode geweest dat dit wel het geval was, maar heeft niet zo lang geduurd.
            Een paar merken wel ja, maar de meesten toch niet.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              D'r is toch een periode geweest dat dit wel het geval was, maar heeft niet zo lang geduurd.
              is dit niet gekomen door de knoeiboel van sommige installateurs?
              wanneer er met iets problemen zijn gaat dat sneller rond dan wanneer het goed is.
              ik herinner me een opel zafira 1 1800b,
              lpg installatie geinstalleerd bij 2de hands aankoop na ongeveer 1.5 jaar.
              die wagen is uit pure miserie na een jaar of 3 terug van de hand gedaan.
              dat werd uiteindelijk een lopende rekening.....................
              wie zoiets 1 maal meemaakt maakt nu eenmaal geen reclame,en heeft ook invloed op af fabriek installatie's

              Comment


              • onze leswagens (opel corsa) rijden met lpg installatie vanuit de fabriek. Op de mijne ondertussen 112K en die bolt nog steeds goed. 't is een 1.4 zonder turbo, geen kopsmering, overgang van lpg naar benzine gebeurd naadloos en automatisch, zelfde brandstofmeter voor lpg en benzine op het dashboard die naargelang de gekozen brandstof het juist peil aangeeft. Geen verschil (enfin voelbaar toch) in prestaties. Enkel het tanken steekt wat tegen omdat men iet of wat te kleine vulopening heeft gemaakt waardoor het langer duurt om te tanken.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    onze leswagens (opel corsa) rijden met lpg installatie vanuit de fabriek. Op de mijne ondertussen 112K en die bolt nog steeds goed. 't is een 1.4 zonder turbo, geen kopsmering, overgang van lpg naar benzine gebeurd naadloos en automatisch, zelfde brandstofmeter voor lpg en benzine op het dashboard die naargelang de gekozen brandstof het juist peil aangeeft. Geen verschil (enfin voelbaar toch) in prestaties. Enkel het tanken steekt wat tegen omdat men iet of wat te kleine vulopening heeft gemaakt waardoor het langer duurt om te tanken.
                    voila,zo zou het moeten he,
                    mijn ervaring,alhoewel in het verleden,is ook alleen maar positief.
                    maar ik zou nooit opteren voor een achteraf geinstaleerde installatie.
                    zoals bij dacia ,af fabriek,en geen gedoe met verschillende aanspreekpunten bij problemen.
                    mss toch maar eens gaan informeren om de oude sandero te vervangen door een nieuwe.........

                    Comment


                    • Dacia ECO-G 100: nieuwe Bi-Fuel op LPG voor het Salon

                      Dacia gaat een nieuwe motorisatie op LPG voorstellen op het Autosalon van Brussel in januari. De ECO-G 100 wordt getoond in de Duster, maar komt ook naar andere modellen.

                      Dacia heeft een nieuwe Bi-Fuel-motor ontwikkeld voor klanten die op zoek zijn naar een lager verbruik en een lagere CO2-uitstoot, zonder daar diep in de buidel voor te moeten tasten. De ECO-G 100 baseert zich op de 1.0 TCe-driecilinder en levert een vermogen van 100 pk en 170 Nm op LPG. Tegelijk zou de motor ongeveer 10% minder CO2 moeten uitstoten dan de benzinevariant. Dacia spreekt over een beproefde en betaalbare techniek, maar een meerprijs wordt nog niet gecommuniceerd. De nieuwe motor wordt voorgesteld in een Duster op het Autosalon van Brussel in januari 2020, maar hij zal ook verkrijgbaar zijn op de Logan en Sandero.

                      Bron: Autogids

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • ...jammer dat ag er niet bij vermeld dat het op dit moment kosteloos is...
                        alsof zij die reclame nooit op hun banner krijgen

                        Comment


                        • Inderdaad een knappe promo, er zal zeker een markt voor zijn. Zeker voor de Logan en de Sandero (wat te ondergemotoriseerd voor de Duster, denk ik).
                          Wel spijtig dat het geen CNG is want met LPG mag bv. ik niet in de parkeergarage op het werk.
                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

                          2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                          Comment


                          • New Dacia SE Twenty Special Edition Models Bring Enhanced Looks, More Gear


                            Dacia is celebrating two decades of Renault ownership by launching the SE Twenty special edition versions of the Sandero Stepway, Logan MCV Stepway and Duster.

                            On sale in the United Kingdom, where the first customers will take delivery in March, it slots above the Comfort spec and adds unique side decals, black side mirror housings and blue center cap for the wheels.

                            The seats feature blue mesh fabric inserts, unique to this grade, and the same color used for the Duster and Stepway logos stitched into the front seat backrests. Elsewhere, the cabin has been enriched with the blue air vent surrounds and special floor mats. All models also get a reversing camera, and the SUV brings a multi-view-camera, parking sensors and blind spot warning.

                            The Duster SE Twenty costs £15,645 ($20,451/€18,329), £650 ($850/€761) more than the Comfort, and comes with air conditioning, smartphone integration, 7-function trip computer, heated and electrically adjustable side mirrors and 17-inch alloy wheels. Powering it is the 130 PS (128 hp / 96 kW) petrol or 115 PS (113 hp / 85 kW) diesel, in 2 or 4 wheel drive configurations.



                            Enkel voor Engeland blijkbaar.


                            Last edited by Jocar; 17/01/2020, 09:39.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment












                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Vergelijking Dacia Duster en Skoda Kamiq:

















                                  Bron: [www.auto.cz]
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Deju, die Kamiq ziet er klein uit naast die Duster.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • en de grootste heeft de kleinste prijs
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment




























                                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Deju, die Kamiq ziet er klein uit naast die Duster.
                                          Maar die kleine is binnenin wel 7 à 10 cm breder…want de interieurbreedte van een Duster blijft beperkt door zijn chassis van 2002 (Clio), daar kunnen héél brede wielkasten en een langer chassis, niets aan veranderen….

                                          Comment

                                          Working...
                                          X