Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes S-klasse Coupé/Cabriolet Facelift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Ik ben er nog steeds heel tevreden over. Gebruik de wagen zoveel mogelijk als daily. Verouderd? Valt best mee.
    Opzet is toch om de wagen zo lang mogelijk bij te houden. Binnenkort gaat hij wel op stal...om er dan weer zo snel mogelijk uit te halen.
    IRIDIUM
    Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

    Groeipunt
    Helderzienden

    Comment


    • #42
      MEER GT DAN OOIT

      MERCEDES-BENZ S-KLASSE COUPÉ

      De Mercedes S-Klasse Coupé heeft na de sedan eveneens een facelift gekregen. De auto verschilt meer dan voorheen van de limousine, waardoor hij een compleet andere doelgroep aanspreekt.

      Het verschil is zo groot dat we het ook wel hadden gemerkt als we net uit een Renault Clio waren gekomen, maar in dit geval stapten we na een paar dagen met de S 560 limo over in deze S Coupé. Na nog geen honderd meter was al duidelijk dat het een compleet andere auto is. Besturing en onderstel verschillen net zo veel van de sedan als van een E-klasse. De auto is meer GT dan de oude CL ooit was, wat het een interessante keuze maakt. De naam S Coupé (en daarvoor SEC) verdween in 1998 toen het model CL-klasse werd genoemd. Maar toen in 2014 weer een tweedeurs versie verscheen van de in 2013 gelanceerde S-klasse, keerde Mercedes terug naar de naam S-klasse Coupé. Nu er ook een C én een E Coupé bestaat, is de line-up duidelijk, al lijken de drie modellen wellicht wat veel op elkaar. Dat geldt niet voor de prijskaartjes. Met een zescilinder als instapper (die wel 370 pk levert). De S Coupé mikt ook op Bentley-rijders en wellicht zelfs een verdwaalde Rolls-Royce Wraith-rijder. Uiteraard gaan die mensen niet voor de ‘sneue’ 450-variant, maar voor de 63 en 65 AMG–versies (de 63 is wellicht minder cool, maar wel beter).

      De auto heeft uit eigen land eigenlijk geen concurrenten; de Mercedes SL en de nieuwe AMG GT vierdeurs komen er nog het meest bij in de buurt. Met de aandrijflijn van onze test-S 450 is iets opvallends aan de hand. De S 450 Coupé heeft een 3,0-liter V6, terwijl de S 450 sedan de nieuwe 3,0-liter zes-in- lijn motor heeft. Volgens Mercedes ligt de focus bij de Coupé meer op de V8, dus had de zescilinder minder haast. Het vermogen is precies hetzelfde, maar je kunt het zien aan de hoeveelheid cc’s (2.987 versus 2.996) en de CO2-uitstoot die bij de nieuwe motor lager is. Die zes-in-lijn is geweldig, ontdekten we eerder in de nieuwe CLS, maar dat doet alleen pijn als je het weet. De ‘oude’ V6 klinkt goed, is snel zat en werkt prima samen met de soepele negentraps automaat. De nieuwe V8 is gaaf, maar geen noodzaak. Als je moet kiezen, kun je het geld beter in luxe opties stoppen.

      IN DE GRILLE

      De facelift is voor een zeer groot deel gelijk aan die van de sedan. De auto kreeg een nieuwe neus met een nieuwe grille. De ster bleef uiteraard in die grille zitten waar de sedan hem op de neus heeft. De oled- koplampen zijn standaard en passen zich qua sterkte aan het buitenlicht aan. Van- binnen zijn de wijzigingen kleiner: de auto kreeg meer opties qua materiaalgebruik en je kunt met het spraaksysteem nu bijna alle voertuiginstellingen regelen. Het grote scherm, dat van de tellers vloeiend overloopt in het multimediascherm, is op talloze manieren te projecteren en de bediening gaat nu via de touchknoppen op het stuur. Deze zijn erg gevoelig, maar na een paar dagen ben je eraan gewend.

      De bediening van de cruisecontrol is nu ook bij Mercedes naar het stuur gegaan; het systeem is bovendien gekoppeld aan de nieuwste generatie rij-assistentiesystemen. Deze autopilot werkt op zeer hoog niveau, alleen Tesla kan hem op dit moment evenaren. Van rijstrook wisselen gaat zelfs nog beter dan bij het Amerikaanse merk. Neem je het stuur zelf ter hand, dan valt op hoe- veel de coupé verschilt van de sedan. Waar die laatste het statige zeilschip met mees- terlijk comfort nog altijd als basis heeft, gekoppeld aan een goede wegligging in bochten, is de coupé merkbaar strakker, dynamischer en lichtvoetiger. Het gaat te ver om de auto te betichten van sportieve ambities, maar de dempers zijn standaard merkbaar steviger en de luchtvering is harder. Dat maakt hem minder comfortabel dan de sedan.

      Iets wat overigens voor elke andere auto geldt, op wat Rolls-Royces na. Daar staat tegenover dat de coupé merkbaar beter van koers wisselt. De besturing is directer en communicatiever. Zolang de bochten niet te krap zijn, vindt de auto het prima als je hem op hoog tempo over een glooiend parcours jaagt. Het is een zeer comfortabele GT, maar wel een GT. En dan had onze testauto nog niets eens het magic body control waarbij de auto tegen de bocht in leunt. De technische gadgets en gebruik- te materialen zijn van het hoogste niveau. Van een uitgebreide stoelmassage en subliem geluid, tot een nightvision-systeem en een steengoede autopilot: de S heeft het. Grotendeels optioneel. Door zijn rij- eigenschappen mikt de coupé ook merk- baar op een andere groep kopers dan de sedan. Hij is stoerder en vraagt meer van zijn chauffeur. Daar houden we van.











      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #43
        wat was het verbruik tijdens de test met die oude v6?

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          wat was het verbruik tijdens de test met die oude v6?
          Te veel
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45
            S450 met "quad" tips?..
            lets have some more member berries

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

              Te veel
              den download knop van de volledige test werkt niet

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                den download knop van de volledige test werkt niet
                https://www.autoweek.nl/autotests/ar...-klasse-coupe/
                Oeps! Zie het ook nu. Error, er is iets misgegaan. Morgen nog eens proberen misschien.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  S450 met "quad" tips?..
                  Deze 'quad' tips zijn eigen aan de 450 reeks. Ziehier de C450...

                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    wat was het verbruik tijdens de test met die oude v6?
                    Het is dezelfde motor als in de C450 die ik heb gehad, maar dan wel gekoppeld aan de 9-traps, want ik had nog de oude 7-traps. Mijn gemiddeld verbruik was destijds 11 liter, waarbij minder dan 9 liter zelfs mogelijk was bij een normale rijstijl. Deze S is natuurlijk zwaarder, dus ik verwacht hier gemiddeld 13 liter, waarbij 10 liter bij een lange snelwegrit aan wettelijke snelheden zeker moet kunnen.
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • #50
                      thx, jij had idd die motor...maar ik vermoed dat uwe voet wel zwaarder is als de mijne

                      Comment


                      • #51
                        Sinds ik Tesla rijd, is mijn rijstijl heel wat minder sportief.
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • #52
                          straf wat een tesla doet met een mens, maar ge zijt niet de enigste, geen een tesla-er zie ik vlammen, heel af en toe...maak mezelf dan wijs dat't testpiloten zijn

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                            Oeps! Zie het ook nu. Error, er is iets misgegaan. Morgen nog eens proberen misschien.
                            been there, done that

                            zal eens moeten bellen

                            Comment


                            • #54
                              Dit weekend een S65 AMG Cabrio tegengekomen, en dat front past er voor me echt niet op, de verhoudingen kloppen gewoon niet...

                              Geef me maar een gewone 600 dan

                              Comment


                              • #55
                                Waarom die 450 steeds aan 4matic gekoppeld is bij quasi elk model snap ik niet.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                  den download knop van de volledige test werkt niet
                                  https://www.autoweek.nl/autotests/ar...-klasse-coupe/
                                  nu wel

                                  Comment


                                  • #57
                                    2021 Mercedes S63 AMG CABRIO | Interior-exterior



                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #58
                                      Je ziet ze zelden maar wat een kar
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #59
                                        Inderdaad.. echte DROOMwagen
                                        IRIDIUM
                                        Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

                                        Groeipunt
                                        Helderzienden

                                        Comment

                                        Working...
                                        X