Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nissan Leaf II (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDie ampera-e is in europa niet eens leverbaar geloof ik? Of althans ni in BE. De Leaf lI wordt een succesnummertje.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtengoeie review: https://www.youtube.com/watch?v=bnIg-aEHD-Y
de Leaf heeft wel als nadeel dat hij niet opvalt, en dat je er moeilijk mee kan boffen
het is een rationele aankoop voor wie voordien zijn noden heeft gewogen, zonder zich aan een auto te identificeren
dus een beetje tegenstrijdig met wat wij vaak in onze straten zien rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Wel in Nederland, hier zullen ze nog wel volgen. Ze hebben bij Opel nog leveringsproblemen voorlopig.
http://www.opel.nl/onze-modellen/mod...a-e/index.html
GM vraagt er nu veel meer geld voor dat PSA niet wil betalen
Comment
-
MURANO CROSSCABRIOLET ACHTERNA
NISSAN LEAF OPEN CAR CONCEPT GEPRESENTEERD
Nissan heeft in Japan het doek getrokken van de Leaf Open Car. Inderdaad: een opengewerkte versie van de elektrische hatchback.
Op moment van schrijven is het toch echt 25 mei en geen 1 april, maar dat weerhoudt Nissan er absoluut niet van om de Leaf Open Car de wereld in te slingeren, een opengeknipte Leaf die wat eigenzinnigheid betreft de Murano CrossCabriolet tracht te benaderen.
Nissan meldt overgens al direct dat er geen plannen zijn om de auto daadwerkelijk in productie te nemen. De open feestneus is bedacht om de verkoop van de 100.000ste Leaf in thuisland Japan te vieren.
Dat betekent niet dat er geen Leaf-nieuws in het vat zit. Nissan is namelijk voornemens om een 'long range' versie van de Leaf op de markt te brengen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
ELEKTROSPORTER
NISSAN LEAF NISMO GEPRESENTEERD
Nissan heeft zijn Nismo-afdeling nu ook losgelaten op de Leaf. De productieauto die vandaag is gepresenteerd werd eerder al voorafgegaan door een studiemodel.
De Leaf is misschien niet de eerste auto waaraan je de sportiviteit van het Nismo-label zou koppelen. Toch is het zeker niet de eerste keer dat Nissan zijn Nismo-afdeling kennis laat maken met de Leaf. Van de vorige generatie Leaf bestond namelijk al een Nismo-smaak en van de huidige werd al een Nismo Conceopt getoond. Nu is de productieversie van de huidige Leaf van de heren en dames met een voorkeur voor straffe dempers en rode biesjes gepresenteerd.
Vorig jaar liet Nissan de Leaf Nismo Concept zien en vandaag is de van die concept-car afgeleide productieversie gepresenteerd. De Leaf profiteert volgens Nissan van herschreven software, iets dat voor een directere gasrespons moet zorgen. Tevens is de stuurinrichting onder handen genomen.
De auto krijgt zoals verwacht aangepaste ophanging én wordt volgehangen met uiterlijke details. Zo draagt de auto een bodykit die volgens Nissan voor meer downforce zorgt, vinden we overal rode accenten terug én staat de auto op speciale 18-inch wielen die voor zo min mogelijk luchtweerstand zorgen. Ook vanbinnen monteert Nismo rode accenten, details die onder meer te zien zijn op het stuurwiel. Het instrumentenpaneel wordt afgewerkt met koolstofvezel.
Last edited by Jocar; 19/07/2018, 09:29.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Design- en Marketing afdelingen moeten zich bezig houden zeker ?
Met een aanbevolen snelheid van 110 km/u om de batterijen te besparen zijn deze go-fast snufjes een beetje tegenstrijdig met het EV-concept.
Maar in de showroom zal deze wel als eye-catcher kunnen dienen.
Comment
-
62 IN PLAATS VAN 40 KWH
NISSAN PRESENTEERT LEAF E+ MET GROTERE ACTIERADIUS
Nissan heeft op de Consumer Electronics Show in Las Vegas zoals verwacht een Leaf gepresenteerd met een grotere actieradius. De Leaf E+, zoals de auto heet, moet in de zomer aan de eerste kopers worden uitgeleverd.
De Leaf E+ beschikt over een accupakket dat Nissan Intelligent Power noemt. Die heeft 288 in plaats van 192 cellen en zou een 25 procent hogere energiedichtheid en 55 procent meer capaciteit hebben. Daarmee wordt het rijbereik van de Nissan Leaf met 40 procent vergroot. Officiële cijfers zijn er nog niet, maar Nissan verwacht dat de Leaf E+ volgens de bekende WLTP-testcyclus 385 km ver zal komen. De 40 kWh-variant noteert onder dit regime een bereik van 270 km.
Zoals we vaker zien bij elektrische auto’s is de versie die verder komt ook sneller. In plaats van 150 levert de elektromotor in de E+ 217 pk. De nieuwe versie komt naast de reeds bestaande 40 kWh-variant in het gamma te staan. Nissan voert meteen een modeljaar-update door aan de Leaf, die daarmee vanaf nu wordt voorzien van een 8-inch infotainmentscherm. Dat is een maatje groter dan voorheen. Daarnaast is er een nieuwe app voor Leaf-rijders.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
TIEN MILJARD LEAF-KILOMETERS
NISSAN LEAF BREEKT DOOR 400.000-GRENS
Ongetwijfeld trotse koppen bij Nissan. De Leaf mag zich de eerste elektrische auto noemen waarvan in totaal 400.000 stuks zijn gebouwd.
Nissan riep vorig jaar januari vol trots dat het zijn 300.000ste Leaf had afgeleverd. Ruim een jaar later later klopt het merk zich weer op de borst, en niet zomaar. Inmiddels staat de productieteller van de Leaf namelijk op 400.000 stuks.
Uiteraard heeft dat productieaantal niet alleen betrekking op de momenteel actuele tweede generatie Leaf, maar ook op de in 2010 gelanceerde eerste generatie Leaf. Begin 2014 tikte de productieteller van de EV de 100.000 stuks aan en in 2015 stond de teller op 200.000 stuks.
De Leaf mag zich de eerste EV-modelreeks noemen die door de 400.000-grens is gebroken. Volgens Nissan hebben alle Leaf-eigenaren gezamenlijk "meer dan tien miljard kilometer gereden". Let wel: dat zijn 248.000 rondjes om de wereld.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenNice! Veel beter dan de vorige.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenIndeed...
de Leaf heeft wel als nadeel dat hij niet opvalt, en dat je er moeilijk mee kan boffen
het is een rationele aankoop voor wie voordien zijn noden heeft gewogen, zonder zich aan een auto te identificeren
dus een beetje tegenstrijdig met wat wij vaak in onze straten zien rijden
Comment
-
Gisteren op de Duitse Tv een test van de Leaf in zomerse en winterse omstandigheden.
In de zomer kwam die 222km ver, in de winter, met dezelfde instellingen als in de zomer + verwarming, viel dat terug tot 160km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenToch niet het nieuw model ?
2.9.1.0
Comment
-
Bij ons heeft de Leaf e+ het uiteindelijk niet gehaald op 2 technische punten:
- Accupack heeft geen actieve koeling en verwarming.
- Nissan geeft in zijn presentaties altijd de max. capaciteit van zijn batterijen mee. Hyundai en Kia bv. de bruikbare capaciteit.
Als je de max. capaciteit van deze wagens zou vergelijken kom je bij de Nissan dan uit bij 62 kWh maar voor Hyundai en Kia al meer rond de 70 kWh.
Als je de bruikbare capaciteit vergelijkt bedraagt deze bij Hyundai en Kia dan 64 kWh en kom je bij Nissan uit rond de 56 kWh.
Comment
Comment