Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Leaf II (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ik vind dat dus echt geen gezever en ik behoor tot de helft die wel op het verkeer let en geen oortjes draagt. Ik heb mij de voorbije weken al een paar keer verschrokken met EV's die ik als gewone fietser en voetganger echt niet had horen afkomen.

Zo'n geluid is helemaal niet nutteloos imo, uiteraard ook op speed-pedelecs en van die vervelende trottinetten die tegenwoordig overal door de centra vliegen.
    waarom alleen over een ev gezever,en niet over al het andere geluidloze spul.
    het is en blijft dikke zever zolang men het niet over de hele lijn aanpakt.
    geluid,en een verbod op oortjes in het verkeer

Comment

• leaf kan je ook kopen zonder die snufjes
      www.peugeotforum.be

Comment

Ik wil ook niet tegen 29 km per uur overreden worden

Ik zeg enkel dat ik mij al een paar keer goed verschoten heb de laatste tijd omdat ik de EV niet gehoord had.

En over dat opletten gesproken, jij en ik letten op maar de helft niet zoals jij zelf schrijft, dus vind ik zo'n geluidje geen overbodige luxe op al die snelle EV dingen.

Om nu terug on topic te komen, deze nieuwe 'Canto' voorziening op de Leaf is een goeie zaak.
        bij renault noemen ze dat ZEvoice en staat er standaard op vanaf de eerste wagen.
        inderdaad uitschakelbaar,maar dan moet je dat elke keer doen nadat je contact opzet,anders werkt het terug.
        ps ik wil ook niet aangereden worden tegen 28km/u door een gehaaste fietser.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

dan ook maar doven en slechthorenden weren, mensen die praten tegen elkaar, geen vervelende muziekjes op de achtergrond als je door een winkelstraat wandelt, enzovoort enzovoort. Je kan geen stilte creëren dus moet je zelf kijken. Uw eigen verantwoordelijkheid niet afschuiven op die van iemand anders. Ik kijk altijd, zeg het 100 keer tegen de kinderen, zeg evenveel keren tegen diezelfde kinderen dat ze aan één kant moeten blijven stappen. Hopelijk gaan ze het vroeg of laat van zichzelf doen, maar nu blijf ik als ouder mijn opvoedkundige taak ernstig nemen... in tegenstelling tot een hele hoop andere ouders.
          www.peugeotforum.be

Comment

Jaja, verbieden en verplichten, maar alleen als het in uw kraam past, en u geen euro kost hé. (zie DAB)

Comment

In de laatste regel van mijn post heb ik het ook over ander geluidloos spul André

En nogmaals, dit is enkel maar mijn mening hé want ik ben ondertussen zelf EV fan, het zal de schrikreactie geweest zijn

Anyway, als ik er ooit eentje koop wil ik die optie toch wel, verplicht of niet verplicht
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Meesten hebben een geluid waarvan je denkt dat de remmen blijven hangen.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  Ik kijk altijd, zeg het 100 keer tegen de kinderen, zeg evenveel keren tegen diezelfde kinderen dat ze aan één kant moeten blijven stappen. Hopelijk gaan ze het vroeg of laat van zichzelf doen, maar nu blijf ik als ouder mijn opvoedkundige taak ernstig nemen... in tegenstelling tot een hele hoop andere ouders.
                  Idem hier
                  Kom soms onnozel als ze dan toch nog eens iets dom doen tijdens het fietsen ofzo maar het komt wel bij hun binnen volgens mijn vrouw.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                    Meesten hebben een geluid waarvan je denkt dat de remmen blijven hangen.
                    Daar kan aan gewerkt worden

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• als er continu van overal geluid rondom u komt gaat ge heel selectief zijn... en da's niet altijd het goede geluid dat ge er gaat uithalen. Zelfde verhaal in de auto zelf... daar hoor je vaak niets van het andere verkeer, maar daar kijkt men over het algemeen wel goed rond. Precies als men uit de auto is, dat alle verantwoordelijkheid wegvalt. Hoe vaak gebeurt het niet aan de supermarkt dat ge achteruit aan het rijden zijt, door de raamstijlen niet echt goed zicht hebt op hetgeen achter je gebeurt en dat er dan toch iemand langs je komt door gelopen met zijn winkelkarretje. Als men op die plek al niet kijkt naar de auto's terwijl ze recht voor uw neus lopen, dan gaat een scheetgeluid dat een EV maakt echt geen verschil maken. Het probleem is en blijft buiten de auto bij de voetganger/fietser. Als ge niet wilt kijken, kunt ge gelijk welk geluid laten horen. Zijn er maar weinigen die beseffen dat auto versus fietser/voetganger er maar eentje kan winnen... en da's de auto.
                      www.peugeotforum.be

Comment

In de laatste regel van mijn post heb ik het ook over ander geluidloos spul André

En nogmaals, dit is enkel maar mijn mening hé want ik ben ondertussen zelf EV fan, het zal de schrikreactie geweest zijn

Anyway, als ik er ooit eentje koop wil ik die optie toch wel, verplicht of niet verplicht
                        dat ff aanhalen van ev zever was dan ook niet persoonlijk bedoeld,maar in het algemeen.
                        tuurlijk is het maar een mening,de mijne ook.
                        ik rij 3 jaar ev(met geluid) en ik blijf dat geluid onzin vinden.
                        of dat nu op of af staat,ze lopen evengoed met hun dove kop tegen u aan.
                        ik twijfel er zelfs sterk aan of een zwaailamp gaat helpen
                        Last edited by ; 17/12/2019, 21:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Jaja, verbieden en verplichten, maar alleen als het in uw kraam past, en u geen euro kost hé. (zie DAB)
                          correctie,dat geluid heeft mij geen cent gekost,en verbieden en verplichten,dacht dat het net daarover ging?
                          zie dab ja,ik ben tegen alles wat opgedrongen wordt.
                          wanneer ze dat geluid willen verplichten,laat ze dan inderdaad ineens die oortjes verbieden,twee vliegen in een klap.
                          in wiens kraampke past het?
                          niet alleen lezen wat u goed uitkomt he
                          Last edited by ; 17/12/2019, 21:06.

Comment

• Iemand die deze Leaf kan vergelijken met een Zoë? Is de ene merkelijk beter dan de andere?
                            King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• meer binnenruimte voor de leaf
                              grote maar onregelmatige koffer
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                Iemand die deze Leaf kan vergelijken met een Zoë? Is de ene merkelijk beter dan de andere?
                                vergelijken doe je best zelf,de prioriteiten liggen voor iedereen anders.
                                vaak kwestie van centen.
                                gewoon proefrit doen bij de dealers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  meer binnenruimte voor de leaf
                                  grote maar onregelmatige koffer
                                  En ook wereldrecordhouder batterijdegradatie
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

• nochtans heeft de vorige reeks leaf de betrouwbaarste batterijen gehad
                                    www.peugeotforum.be

Comment

volgens dit,volgens dat,die uitleg hebben we al vaak genoeg gehoord.
                                      ev op zich is helemaal geen nieuwe (dure)technologie.
                                      het zijn al de extra snufjes waar het merendeel van de mensen in een lagere klasse totaal geen boodschap aan hebben...

bekijk de leaf,denk je nu echt dat de koper inde lagere klasse wakker licht van al die speeltjes?
                                      lagere klasse, wow, mooie woorden
                                      prima middel om hoge prijzen te verantwoorden.
                                      hoog tijd dat ze stoppen met onzin verkopen,en doen wat ze moeten doen auto's maken voor iedereen.
                                      Ik weet niet of je beseft, maar zo'n digitaal scherm is gewoon goedkoper dan een traditionele wijzerplaat en aparte toetsen voor verschillende functies te bedienen?
                                      Bij de meeste wagens werd dat digitaal scherm eerst tegen betaling geïntroduceerd, omdat men zo nog wat extra poen kon scheppen. Ook al was dat goedkoper.

of gaan ze weer lang genoeg wachten zodat de chinezen hun voorzijn,zodat ze nog wat kunnen klagen over oneerlijke concurentie?
                                      Ik stel voor dat jij met heel je familie aan Chinese loonsvoorwaarden gaat werken in de automobielindustrie, om ze te helpen..
                                      Last edited by BertVS; 17/12/2019, 21:53.
                                      BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                        lagere klasse, wow, mooie woorden

Ik weet niet of je beseft, maar zo'n digitaal scherm is gewoon goedkoper dan een traditionele wijzerplaat en aparte toetsen voor verschillende functies te bedienen?
                                        Bij de meeste wagens werd dat digitaal scherm eerst tegen betaling geïntroduceerd, omdat men zo nog wat extra poen kon scheppen. Ook al was dat goedkoper.

Ik stel voor dat jij met heel je familie aan Chinese loonsvoorwaarden gaat werken in de automobielindustrie, om ze te helpen..
                                        je geloofd ook alle leugens van de industrie he,
                                        als dat scherm goedkoper is,waarom staat het dan in geen enkele goedkope kleine basiswagen?
                                        trouwens die snufjes draait wel om meer dan dat belachelijk scherm.
                                        ik stel voor de je alle chinese produkten boycot,want anders sponser je de chinese loonsvoorwaarden............

Comment

je geloofd ook alle leugens van de industrie he,
                                          als dat scherm goedkoper is,waarom staat het dan in geen enkele goedkope kleine basiswagen?
                                          Zo zwart/wit is het niet. Die digitale schermen kunnen wel degelijk goedkoper zijn in productie, maar tracht men eerst nog mits meerprijzen de R&D eruit te halen. Voordeel van die systemen is, dat ze kunnen geupdate worden indien nodig. Zoals bv in de nieuwe Golf kan men na aankoop nog functies toevoegen aan de wagen met enkel een wifi-verbinding en een account ... weliswaar mits betaling.

Waarom het niet op die kleine goedkope wagens staat? Tja, als het daar al op staat, hoe kunnen ze er dan nog extra geld voor vangen? Autofabrikanten zijn geen liefdadigheidsinstellingen en proberen, zoals alle bedrijven, de consument zoveel mogelijk te plukken. Dat is de basis van elk businessmodel.

Maar binnen een paar jaar is dat allemaal digitaal omdat ge met 1 en hetzelfde stuk hardware onnoemelijk veel mogelijkheden hebt om dat consument nog meer te pluimen.

Comment

Working...
                                          X