Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nissan Leaf II (2018)
Collapse
X
-
HALF MILJOEN NISSANS LEAF!
Nissan is ongetwijfeld zo trots als een pauw op de elektrische Leaf. Sinds de introductie van het model heeft Nissan er verspreid over twee generaties nu een half miljoen van geproduceerd.
Begin 2018 meldde Nissan nog vol trots dat het zijn 300.000ste Leaf had afgeleverd. Vorig jaar brak de elektrische hatchback door de grens van 400.000 stuks en nu staat de productieteller op maar liefst 500.000 exemplaren.
De huidige tweede generatie Leaf wordt behalve in het Engelse Sunderland ook in de Verenigde Staten en in Japan geproduceerd, al is het de Engelse locatie waar het 500.000ste exemplaar van de band is gelopen. De half miljoenste Leaf is een rood exemplaar dat in Noorwegen een eigenaar heeft gevonden.
Volgens Nissan hebben alle Leaf-eigenaren sinds de introductie van de eerste generatie in 2010 in totaal 14,8 miljard 'schone kilometers' gereden. Dat zijn grofweg zo'n 370.000 rondjes om de aarde.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
BATTERIJ OP WIELEN
NISSAN RE-LEAF IS RUIGSTE LEAF OOIT
Nissan heeft op basis van de Leaf een wel heel avontuurlijke concept-car gepresenteerd. Het RE-Leaf gedoopte studiemodel dient op papier als hulpvoertuig bij natuurrampen, waarbij met name de nadruk wordt gelegd op mobiele stroomvoorziening. Volgens Nissan kunnen EV's hierin straks een belangrijke rol spelen.
De naam van de RE-Leaf is overduidelijk een woordspeling op 'relief', dat vertaald in het Nederlands onder meer 'hulp' betekent. Helpen, dat kan de RE-Leaf volgens Nissan zeker. Ten opzichte van een standaard Leaf e+ Tekna is de rijhoogte met 70 mm verhoogd, waardoor de bodemvrijheid nu 225 mm bedraagt. De bodemplaat is voorzien van extra bescherming en de spoorbreedte is voor met 90 mm en achter met 130 mm toegenomen. Verder zijn de wielkasten voorzien van spatlappen en staat de RE-Leaf op 17-inch wielen met terreinbanden van BF Goodrich. De aandrijflijn is ten opzichte van de Leaf e+ ongewijzigd gebleven, dus de 217 pk sterke elektromotor drijft alleen de voorwielen aan.
Met deze aanpassingen ziet de RE-Leaf er behoorlijk stoer uit. Voor extra zichtbaarheid is er tevens een lichtbalk op het dak gemonteerd. Het blijft echter niet alleen bij show. De achterbank is verwijderd en de vloer is gelijk gemaakt om ruimte voor reddingsapparatuur te creëren. In de kofferbak klapt een 32-inch beeldscherm uit dat gebruikt kan worden als coördinatiecentrum bij een ramp. De RE-Leaf kan verder op drie verschillende manieren stroom leveren met een kracht van 230 volt: aan de buitenkant zitten twee C-Form connectoren, terwijl in de kofferbak een normaal stopcontact zit.
Momenteel zijn er nog geen concrete plannen om de RE-Leaf aan overheden of reddingsdiensten te leveren, maar volgens Nissan is er vanuit deze partijen interesse getoond voor het studiemodel.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
BETER ZITTEN
MODELJAARUPDATE VOOR NISSAN LEAF
Niet onder de indruk van de modeljaarupdate die Nissan onlangs op de Micra doorvoerde? Ga er dan maar even goed voor zitten. De modeljaarupdate die de elektrische Nissan Leaf ondergaat, is zo mogelijk nog dunner.
Nissan voert een modeljaarupdate door op de Leaf, maar bijzonder veel heeft de opfrisbeurt niet om het lijf. Nissan stelt voor het eerst In-Car WiFi beschikbaar voor de Leaf die het voor inzittenden mogelijk maakt om met een wifi-hotspot verbinding te maken.
Verder voegt Nissan Intelligent Blind Spot Intervention (IBSI) toe aan de standaarduitrusting. Dat systeem remt de auto af als het gevaren waarneemt en houdt de auto zo op de rijbaan. Vanaf de Tekna-uitvoering heeft de Leaf voortaan de Intelligent Rear View Mirror, in feite een digitale binnenspiegel. Liever gewoon het zicht naar achteren dat een conventionele binnenspiegel je geeft? Geen probleem, dat is met een druk op de knop te regelen.
Goed nieuws voor wie nooit een fijne zitpositie in de Leaf heeft kunnen vinden. Vanaf nu is het stuurwiel ook axiaal (in diepte) te verstellen. Nissan voegt verder nieuwe functies toe aan de NissanConnect Services-smartphoneapplicatie. Via de app kunnen Leaf-eigenaren de auto vergrendelen en van het slot af halen. Daarnaast voegt Nissan een nieuwe lakkleur toe aan het leveringsgamma: Ceramic Grey. Prijzen en meer informatie volgen in een later stadium.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
heb die getest en vond die wel goed rijden
verbruik met max remrecupartie op (one pedal drive) resulteert in echt wel lage cijfers
Comment
-
NISSAN LEAF SUBTIEL VERNIEUWD
GOED KIJKEN
Nissan geeft de elektrische Leaf een uiterst subtiele opfrisbeurt. Het uiterlijk van de Leaf wordt op detailniveau aangepast. Hij staat vanaf dit voorjaar bij de dealers.
De in 2018 gepresenteerde tweede generatie Nissan Leaf ondergaat een aantal bescheiden aanpassingen. De elektrische Nissan krijgt het herziene merkembleem op zowel front als kont en hij staart met een licht gewijzigde snuit de wereld in. Het Nissan-logo zit aan de voorzijde net als voorheen weer in een dicht zwart stuk kunststof, maar dat zwarte paneel heeft aan de randen nu een ander patroon gekregen. De chroomkleurige sierstrip die er omheen zat, is verdwenen.
Nissan Leaf
Nieuwe en opvallend uitgesproken 16- en 17-inch grote lichtmetalen wielen met zwarte details kenmerken de gewijzigde Nissan Leaf. Nieuwe lakkleuren maken daarnaast ook deel uit van de modeljaarupdate. De vernieuwde Leaf is straks namelijk ook in de kleuren Universal Blue en Magnetic Blue verkrijgbaar.
De aandrijflijnen blijven ongewijzigd en dat betekent dat de Leaf er niet alleen met 40 kWh accu is, maar ook weer als Leaf+ met 64 kWh aan capaciteit. Het basismodel heeft een actieradius van 270 kilometer, de Leaf+ schopt het tot 385 km.
De prijzen van de Leaf van het nieuwe modeljaar volgen in aanloop naar de marktintroductie die dit voorjaar plaatsvindt.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment