Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Leaf II (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    In het rood vind ik hem ook wel mooi, ben benieuwd naar de prijs
    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

    Comment


    • #22
      https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=2&powerunit=2

      16,53 kWh per 100 km gemiddeld
      batterijen
      24 kWh / 16,53 kwh/100= 145 km maximaal
      30 kWh. = 182 km maximaal
      40 kWh = 241 km maximaal

      bij maximale ontlading batterij... Neem dus maar max 80% van de afstanden... bij normale temperatuur. En 50% bij vorst...

      Prijs: vanaf 27000 pond, net geen € 30000.
      Last edited by ; 08/09/2017, 10:58.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

        Ik heb toch altijd de Zoë een mooi model gevonden.
        Ik vind dat ook.
        Iedereen vindt (of vond) de meeste elektrische auto's mottig, maar de Zoë was toch de eerste elektrische auto die er als een 'normale' auto uit zag?

        Comment


        • #24
          Ik vind deze veel keren mooier hoor. De Zoe zag er te banaal uit. Vroeg me altijd af waarom ze electr voertuigen niet wat hipper maakten. Maar 't zal nu wel beginnen zeker ?

          Comment


          • #25
            Nu, ik vind de mooiste elektrische, veruit, de i3. Maar ik ben alleen, denk ik. :!
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

            2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
              Ik vind het wat veel Toyota-C-HR-trekjes hebben (vooral de achterzijde), en dat kan me niet echt bekoren. Spleetogen en design... (alez, meestal toch, er zijn uitzonderingen)
              Ze zouden beter Laurens van den Acker eventjes gaan lenen bij hun partner.
              Iedere auto heeft altijd wat trekjes van een ander.In ieder model kun je altijd zeggen dat dit of dat op dat merk lijkt.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=2&powerunit=2

                16,53 kWh per 100 km gemiddeld
                batterijen
                24 kWh / 16,53 kwh/100= 145 km maximaal
                30 kWh. = 182 km maximaal
                40 kWh = 241 km maximaal

                bij maximale ontlading batterij... Neem dus maar max 80% van de afstanden... bij normale temperatuur. En 50% bij vorst...

                Prijs: vanaf 27000 pond, net geen € 30000.

                Wij doen 165 km in de zomer en 140 in de winter met gebruik verwarming . Een 24kwh Leaf . Een 30kwh heb ik al meermaals een 220 km+ zien doen , dus een 40 kWh verwacht ik zeker rond de 300 km .

                In het begin reden wij ook een gemiddelde van 14 - 15 kWh / 100 km , nu rond de 11 kWh . Een EV rij je nooit helemaal leeg , net zoals een ICE .
                2015 Nissan Leaf Acenta .
                1986 Lamborghini Jalpa

                Comment


                • #28
                  ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.


                  Samenwerking met Apple...

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten


                    Wij doen 165 km in de zomer en 140 in de winter met gebruik verwarming . Een 24kwh Leaf . Een 30kwh heb ik al meermaals een 220 km+ zien doen , dus een 40 kWh verwacht ik zeker rond de 300 km .

                    In het begin reden wij ook een gemiddelde van 14 - 15 kWh / 100 km , nu rond de 11 kWh . Een EV rij je nooit helemaal leeg , net zoals een ICE .
                    Dat zijn mooie waarden dat je hier Neerpent!
                    ben je dan extreem ecologisch of mag 130 op de snelweg?





                    Begin 2019 komt de versie met 60kwh batterij... en krachtiger...
                    Last edited by ; 09/09/2017, 13:31.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                      Nu, ik vind de mooiste elektrische, veruit, de i3. Maar ik ben alleen, denk ik. :!
                      Als je tegenwoordig origineel bent, dan is het niet goed... Loop je de rest achterna, is het een eenheidsworst....
                      zagers en klagers zijn van alle tijden.... ik vind de i3 mooi en origineel.... mits juiste kleur en afwerking.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                        Dat zijn mooie waarden dat je hier Neerpent!
                        ben je dan extreem ecologisch of mag 130 op de snelweg?





                        Begin 2019 komt de versie met 60kwh batterij... en krachtiger...
                        Een ander rijgedrag heb je automatisch met een EV , geen geluid , geen trillingen . Veel relaxter . Vrijdags rij ik met de auto van de schoonouders en ik merk zelf dat ik daar anders mee rijd .
                        130 rijden we niet nee , mag maar 120 hé
                        2015 Nissan Leaf Acenta .
                        1986 Lamborghini Jalpa

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten

                          Een ander rijgedrag heb je automatisch met een EV , geen geluid , geen trillingen . Veel relaxter . Vrijdags rij ik met de auto van de schoonouders en ik merk zelf dat ik daar anders mee rijd .
                          130 rijden we niet nee , mag maar 120 hé
                          de Leaf is van de schoonouders ? Tot hoever wordt de batterij wel 'ns leeggereden, voor de range anxiety te sterk wordt ?
                          Die Jalpa mag je anders ook wel eens voorstellen hier

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten

                            Een ander rijgedrag heb je automatisch met een EV , geen geluid , geen trillingen . Veel relaxter . Vrijdags rij ik met de auto van de schoonouders en ik merk zelf dat ik daar anders mee rijd .
                            130 rijden we niet nee , mag maar 120 hé
                            leuk om eens een echte praktijkervaring te lezen. Deze Leaf II kan me wel bekoren.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

                              de Leaf is van de schoonouders ? Tot hoever wordt de batterij wel 'ns leeggereden, voor de range anxiety te sterk wordt ?
                              Die Jalpa mag je anders ook wel eens voorstellen hier
                              Nee de Leaf is van ons . Leeg rijden wordt niet dikwijls gedaan omdat je wel weet wat je volgende dag gaat doen en of je nog toekomt . Als mijn vrouw gaat werken in de winter dan doet ze er 2 dagen mee , is 120 km en dan heb je net de lage batterij waarschuwing , waarna je nog een 28 km hebt .
                              1 keer heb ik hem helemaal leeg gereden omdat ik mijn broer moest gaan helpen , die was zonder naft gevallen . Dat was dan ook de enige keer dat er eens wat naft in de auto zat .Op de terugweg had ik geen bereik meer en onder de 6% batterij verdwijnt dat ook . Ik moest toen nog 5 km rijden en zonder problemen gelukt .

                              Het bereik dat de Leaf aangeeft , naargelang uw rijgedrag , klopt behoorlijk goed . Dus zijn we eigenlijk nog nooit bang geweest om er niet te geraken .
                              Al die vooroordelen over prijs , range anxiety of dat de batterij stuk gaat en het vervuilender is dan een ICE , kloppen niet . Er zijn sinds 2011 al meer dan 280.000 Leafs verkocht , als de batterijen met de hoeveelheden stuk gingen hadden we dat al lang gelezen , wat trouwens bij geen enkel merk met een EV het geval is .

                              Eigenlijk merken we bijna niet dat we een wagen hebben , 78 euro onderhoud , 350 euro stroomkost / jaar , 279 euro verzekering en geen rijtaks . Thats it .
                              Toen we een nieuwe auto kochten ging de keuze tussen een Audi A3 berline , ruwweg dezelfde prijs na opties , maar , BIV , 400 euro taks , 1200 euro diesel / jaar , 400 euro verzekering en veel duurder onderhoud . Dus het enige voordeel van de Audi is het tanken . En de looks , maarja , smaken en kleuren .

                              We hebben hem nu 3 jaar en nu ga ik het eerste onderdeel vervangen , de ruitenwissers .
                              2015 Nissan Leaf Acenta .
                              1986 Lamborghini Jalpa

                              Comment


                              • #35
                                een weekend test gereden met de oude Leaf een tijd terug. Was inderdaad zeer fijn. alleen mag dat spul geen remork trekken en is wel jammer tijdens bouwen.
                                Topsnelheid was een 166 volgens dash in plaats van de opgegeven 144. accu werd wel leeg gezogen ;-)

                                Comment


                                • #36
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten

                                    Nee de Leaf is van ons . Leeg rijden wordt niet dikwijls gedaan omdat je wel weet wat je volgende dag gaat doen en of je nog toekomt . Als mijn vrouw gaat werken in de winter dan doet ze er 2 dagen mee , is 120 km en dan heb je net de lage batterij waarschuwing , waarna je nog een 28 km hebt .
                                    1 keer heb ik hem helemaal leeg gereden omdat ik mijn broer moest gaan helpen , die was zonder naft gevallen . Dat was dan ook de enige keer dat er eens wat naft in de auto zat .Op de terugweg had ik geen bereik meer en onder de 6% batterij verdwijnt dat ook . Ik moest toen nog 5 km rijden en zonder problemen gelukt .

                                    Het bereik dat de Leaf aangeeft , naargelang uw rijgedrag , klopt behoorlijk goed . Dus zijn we eigenlijk nog nooit bang geweest om er niet te geraken .
                                    Al die vooroordelen over prijs , range anxiety of dat de batterij stuk gaat en het vervuilender is dan een ICE , kloppen niet . Er zijn sinds 2011 al meer dan 280.000 Leafs verkocht , als de batterijen met de hoeveelheden stuk gingen hadden we dat al lang gelezen , wat trouwens bij geen enkel merk met een EV het geval is .

                                    Eigenlijk merken we bijna niet dat we een wagen hebben , 78 euro onderhoud , 350 euro stroomkost / jaar , 279 euro verzekering en geen rijtaks . Thats it .
                                    Toen we een nieuwe auto kochten ging de keuze tussen een Audi A3 berline , ruwweg dezelfde prijs na opties , maar , BIV , 400 euro taks , 1200 euro diesel / jaar , 400 euro verzekering en veel duurder onderhoud . Dus het enige voordeel van de Audi is het tanken . En de looks , maarja , smaken en kleuren .

                                    We hebben hem nu 3 jaar en nu ga ik het eerste onderdeel vervangen , de ruitenwissers .
                                    bedankt. Goed om te horen.
                                    Ben zelf wat aan het uitkijken naar alternatief vervoer voor de komende jaren, maar dan misschien eerst een elektrische tweewieler (C-Evolution of Zero S).

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten

                                      Nee de Leaf is van ons . Leeg rijden wordt niet dikwijls gedaan omdat je wel weet wat je volgende dag gaat doen en of je nog toekomt . Als mijn vrouw gaat werken in de winter dan doet ze er 2 dagen mee , is 120 km en dan heb je net de lage batterij waarschuwing , waarna je nog een 28 km hebt .
                                      1 keer heb ik hem helemaal leeg gereden omdat ik mijn broer moest gaan helpen , die was zonder naft gevallen . Dat was dan ook de enige keer dat er eens wat naft in de auto zat .Op de terugweg had ik geen bereik meer en onder de 6% batterij verdwijnt dat ook . Ik moest toen nog 5 km rijden en zonder problemen gelukt .

                                      Het bereik dat de Leaf aangeeft , naargelang uw rijgedrag , klopt behoorlijk goed . Dus zijn we eigenlijk nog nooit bang geweest om er niet te geraken .
                                      Al die vooroordelen over prijs , range anxiety of dat de batterij stuk gaat en het vervuilender is dan een ICE , kloppen niet . Er zijn sinds 2011 al meer dan 280.000 Leafs verkocht , als de batterijen met de hoeveelheden stuk gingen hadden we dat al lang gelezen , wat trouwens bij geen enkel merk met een EV het geval is .

                                      Eigenlijk merken we bijna niet dat we een wagen hebben , 78 euro onderhoud , 350 euro stroomkost / jaar , 279 euro verzekering en geen rijtaks . Thats it .
                                      Toen we een nieuwe auto kochten ging de keuze tussen een Audi A3 berline , ruwweg dezelfde prijs na opties , maar , BIV , 400 euro taks , 1200 euro diesel / jaar , 400 euro verzekering en veel duurder onderhoud . Dus het enige voordeel van de Audi is het tanken . En de looks , maarja , smaken en kleuren .

                                      We hebben hem nu 3 jaar en nu ga ik het eerste onderdeel vervangen , de ruitenwissers .
                                      Patrick, zou je eens kunnen nakijken wat het momentverbruik is bij 130km/h.... alvast bedankt...

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ook mooi in het grijs.




                                        ​​​​​De komende 60kwh en +400km autonomie maakt het een echt alternatief.
                                        Last edited by TT-911; 11/09/2017, 12:25.

                                        Comment


                                        • #40
                                          da's idd ook een knappe kleur

                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X