Oorspronkelijk geplaatst door ivob2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nissan Leaf II (2018)
Collapse
X
-
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
-
Test was om aan te tonen dat constructeurs alleen maar de mooiste cijfertjes tonen, in ideale omstandigheden.
Als je, door je verwarming op te zetten, 25% van de capaciteit verliest, kan je wel plots voor verrassingen komen te staan.
Comment
-
Blijkbaar niet.
Heb het ook alleen maar via opzoekwerk en via derden. Maar wordt toch steeds bevestigd.
Bijna zeker dat de batterij niet vloeistofgekoeld is. Misschien een luchtkoeling.
Heb alleen de 40 kWh versie kunnen testen (die buiten de batterijcapaciteit nagenoeg gelijk is aan de e-+).
Dealer kon geen info geven over de e+.
Bijkomend nadeel is de koffer. In zijn segement één van de ruimste (de koffer van de e-Niro is iets groter) maar de Leaf heeft
geen vlakke koffervloer. Er zit een enorme bult in.
De Leaf e+ heeft in zijn segment ook de kleinste actieradius. Komt omdat hij redelijk gulzig in verbruik is en de kleinste bruikbare accucapaciteit heeft.
De Leaf e+ heeft wel een betere AP (brengt de auto effectief tot stilstand als bestuurder niet ingrijpt) dan de Kona en e-Niro (schakelt de AP alleen maar
uit als bestuurder geen reactie geeft).
Ander minpunt van de e+ is dat de stuurkolom alleen verstelbaar is in verticale richting en niet in horizontale richting.
Blijkbaar volgt Nissan bij de e+ voor de EU-markt ook niet de productiecapaciteit van zijn vorige EV modellen. Voor 2019 zouden er voor de EU maar
5.000 geproduceerd worden. Bij de dealer bevestigde men mij deze cijfers niet maar wel dat nu bestellen pas leveren is begin 2020.
e-Niro heeft hetzelfde probleem met levertijd.
Kona is wel leverbaar tussen mei-juli 2019.
De Leaf e+ is ook nog de enige met een CHAdeMO laadsysteem. Terwijl de andere over CCS (en Tesla uiteraard ook nog ove rhet Tesla systeem) beschikken.
Dit terwijl de EU laadpalen blijkbaar meer richting CCS gaan evolueren. Iets om inhet aachterhoofd te houden naar de toekomst toe.
(uiteraard alleen belangrijk als je veel DC wenst te laden)
Geen van de aangehaalde auto's is een slechte wagen. Ik moet echter ergens een afweging maken en ik geef maar mee wat ik er van ondervonden en onthouden heb. Een ander kan dan nog beslissen naar eigen smaak en voorkeur.
Persoonlijk vind ik de Leaf II in zijn segment (in vergelijking met Tesla 3/Kona EV/Hyundai e-Niro) het minst geslaagd in koetswerk. Maar dat is nu net iets dat heel persoonlijk is. In werkelijkheid is de leaf II zowel buiten en binnen groter dan hij op foto doet vermoeden.Last edited by ivob2; 12/03/2019, 10:39.
Comment
-
JAPAN KRIJGT VOORRANG
NISSAN LEAF OP DETAILNIVEAU VERNIEUWD
Nissan voert in z'n thuisland een modeljaarupdate door op de Leaf. De elektrische hatchback gaat er op detailniveau op voorruit.
Nissan voert in Japan een kleine reeks aanpassingen door op de Leaf, een auto waarvan de eerste generatie pak 'm beet tien jaar geleden debuteerde. De wijzigingen hebben onder meer betrekking op de veiligheids- en assistentiesystemen. Zo wordt het ProPilot-systeem fijngeslepen. Volgens Nissan moet de Leaf in de semi-autonome ProPilot-modus geleidelijker afremmen als de Leaf iets voor zich waarneemt. Daarnaast moet het systeem net even soepeler dan voorheen de snelheid op af- of oplopende wegen op peil houden. Nissan voert verder een aanpassing door op het ProPilot-parkeersysteem. De Leaf moet zich voortaan 20 procent sneller in een parkeervak kunnen zetten.
Nissan voorziet de Leaf straks niet alleen van dodehoekdetectie, maar ook van het actieve Blind Spot Intervention dat een stuurcorrectie kan uitvoeren. Eveneens nieuw is wat Nissan 'Canto' noemt, een systeem dat de Leaf in staat stelt een constant 'gezoem' te laten horen om onder meer voetgangers van de aanwezigheid van de auto op de hoogte te stellen. Nissan rust de Leaf verder standaard uit met een nieuwe versie van zijn NissanConnect-infotainmentsysteem. In Japan wordt de auto uitgerust met een 9- in plaats van het huidige 8-inch grote infotainmentscherm. Opvallend hierbij is dat de twee draaiknoppen zijn gebleven, maar dat de fysieke druktoetsen naast het scherm zijn verhuisd naar een horizontale knoppenstrook onder het scherm. Nissan stelt verder nieuwe lakkleuren beschikbaar voor de Leaf én voortaan is een haaienvinantenne op het dak standaard.
Op termijn verwachten we bovenstaande wijzigingen ook voor de hier leverbare Leaf.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
nieuwe dure technologie maakt dat een ev niet goedkoper kan worden..........
dat dacia maar snel op de kar springt met een basis ev zonder(voor veel mensen) al die overbodige snufjes.
hoog tijd dat sommigen eens serieus met hunne kop tegen de muur lopen bij veel merken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtendat staat op de zoe vanaf de eerste minuut
Ik zie tegenwoordig regelmatig EV's die je bijna niet hoort. Gevaarlijk!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
bij de nieuwe zou je het niet meer kunnen uitschakelen,maar weet ik niet zeker,de oude wel.
gevaarlijk?ik vind het overdreven,wanneer de helft van de slaapkoppen ook nog eens met oortjes rondloopt of meer aandacht heeft voor de smartfone dan voor wat er om hen heen gebeurd kan je kabaal maken zoveel je wil.
en wat met fietsen?
vorige week nog voorgehad,bij gebrek aan een voetpad wandelen we met zen 2 over het fietspad.
komt er van ver iemand aangereden tegen....snelheid,wanneer we zijn (speelgoed) bel hoorden(wegens de regen kap op)had hij ons net niet geramd,om dan te ontaarden in een scheldtirade,
(jaja gebeurd in het dagelijkse leven ook)
dus ev wel,(snelle)fietsen niet ,steps niet ,electrische invalidenkarretjes niet,electrische scooters niet,enz enz enz
trouwens,met deze weersomstandigheden maakt de warmtepomp op de wagen veel meer kabaal dan het geluid....
de ventilator van de airco maakt meer lawaai dan de supergeisoleerde motor van een mercedes.......................
Comment
-
Vind het ook veel gezever.
Meer dan de helft let niet op in het verkeer.
Hoeveel kijken er nog om als ze over steken?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtennieuwe dure technologie maakt dat een ev niet goedkoper kan worden..........
dat dacia maar snel op de kar springt met een basis ev zonder(voor veel mensen) al die overbodige snufjes.
hoog tijd dat sommigen eens serieus met hunne kop tegen de muur lopen bij veel merken.
Zels een nieuwkomer als Polestar is ook net direct ambitieus qua volumes.
Zolang de accu's schaars blijven, mag je echt goedkope elektrische voertuigen vergeten. Het zijn de producenten van accu's die er nu goed aan verdienen. Wanneer de markt voor EV's kleiner is dan verwacht, gaan sommige merken die voertuigen wel nog een pak goedkoper verkopen, maar dat gaat in de marge zijn. Om dat risico op lage verkopen te vermijden creëren ze een aura van luxe, want zo'n multi-media-systeem kost uiteindelijk ook niet zoveel.
Alleen Tesla begint nu geld te verdienen aan EV's, door de schaalvoordelen en door het feit dat ze zelf hun batterijen produceren (ze hebben nu bijna 2/3 van de wereldwijde productiecapaciteit voor automotive batterijen in handen volgens Credit Suisse Automotive).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtenen wat met fietsen?
vorige week nog voorgehad,bij gebrek aan een voetpad wandelen we met zen 2 over het fietspad.
komt er van ver iemand aangereden tegen....snelheid,wanneer we zijn (speelgoed) bel hoorden(wegens de regen kap op)had hij ons net niet geramd,om dan te ontaarden in een scheldtirade,
(jaja gebeurd in het dagelijkse leven ook)
Ik vind dat geluid op die EV's een goed idee, ik vermoed dat speed--pedelecs daar binnenkort ook mee uitgerust zullen worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichtenik vermoed dat speed--pedelecs daar binnenkort ook mee uitgerust zullen worden.
Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenVind het ook veel gezever.
Meer dan de helft let niet op in het verkeer.
Hoeveel kijken er nog om als ze over steken?
Zo'n geluid is helemaal niet nutteloos imo, uiteraard ook op speed-pedelecs en van die vervelende trottinetten die tegenwoordig overal door de centra vliegen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een ev auto maakt boven 30per uur even veel lawaai als een Ice volgens de testen.
Dus enkel daaronder werkt zo een zoemer.
Onze kleine benzine met naaimachine als motor hoor je ook niet aan die snelheid.
Dus waar trek je de grens.
Alles begint met meer opletten in het verkeer.
Ik zal ook nooit afslaan of oversteken zonder kijken maar de meerderheid....
Zal voor een groot deel gemakzucht en opvoeding zijn zeker.Last edited by Gixxer; 17/12/2019, 09:08.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenEen ev auto maakt boven 30per uur even veel lawaai als een Ice volgens de testen.
Dus enkel daaronder werkt zo een zoemer.
Onze kleine benzine met naaimachine als motor hoor je ook niet aan die snelheid.
Dus waar trek je de grens.
Alles begint met meer opletten in het verkeer.
Ik zal ook nooit afslaan of oversteken zonder kijken maar de meerderheid....
Ik zeg enkel dat ik mij al een paar keer goed verschoten heb de laatste tijd omdat ik de EV niet gehoord had.
En over dat opletten gesproken, jij en ik letten op maar de helft niet zoals jij zelf schrijft, dus vind ik zo'n geluidje geen overbodige luxe op al die snelle EV dingen.
Om nu terug on topic te komen, deze nieuwe 'Canto' voorziening op de Leaf is een goeie zaak.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenJe maakte dus duidelijk een overtreding. Bij afwezigheid van een voetpad moet je als voetganger tegen de richting in wandelen, dan zou je zo'n fietser dus duidelijk zien afkomen.
Ik vind dat geluid op die EV's een goed idee, ik vermoed dat speed--pedelecs daar binnenkort ook mee uitgerust zullen worden.
ik blijf erbij dat ik dat geluid onzin vind,tenzij het algemeen verspreid wordt.
dus ook op dure luxewagens met een super geisoleerde ice motor,en alle aangehaalde transportmiddelen,want die hoor je ook niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
Volgens de CEO van polestar verdient geen enkele van de klassieke producenten geld op de elektrische voertuigen. Tussen de lijnen gelezen : klassieke automerken maken alleen maar compliance-voertuigen: net voldoende om te ontsnappen aan de monsterboete's wanneer ze hun CO2 op klassieke wagens niet voldoende doen dalen.En aangezien er vandaag vooral geld te verdienen valt aan SUV's, hebben automerken het moeilijk om die CO2 doelstellingen te halen... Ze willen dus enkele tienduizenden EV's verkopen om boetes te vermijden, maar meer niet.
Zels een nieuwkomer als Polestar is ook net direct ambitieus qua volumes.
Zolang de accu's schaars blijven, mag je echt goedkope elektrische voertuigen vergeten. Het zijn de producenten van accu's die er nu goed aan verdienen. Wanneer de markt voor EV's kleiner is dan verwacht, gaan sommige merken die voertuigen wel nog een pak goedkoper verkopen, maar dat gaat in de marge zijn. Om dat risico op lage verkopen te vermijden creëren ze een aura van luxe, want zo'n multi-media-systeem kost uiteindelijk ook niet zoveel.
Alleen Tesla begint nu geld te verdienen aan EV's, door de schaalvoordelen en door het feit dat ze zelf hun batterijen produceren (ze hebben nu bijna 2/3 van de wereldwijde productiecapaciteit voor automotive batterijen in handen volgens Credit Suisse Automotive).
ev op zich is helemaal geen nieuwe (dure)technologie.
het zijn al de extra snufjes waar het merendeel van de mensen in een lagere klasse totaal geen boodschap aan hebben...
bekijk de leaf,denk je nu echt dat de koper inde lagere klasse wakker licht van al die speeltjes?
alle opeenvolgende studie's die ik al gelezen heb in het hele verhaal doen maar 1 ding
ELKAAR TEGENSPREKEN.
en voor en tegenstanders tegen elkaar opzetten.
prima middel om hoge prijzen te verantwoorden.
hoog tijd dat ze stoppen met onzin verkopen,en doen wat ze moeten doen auto's maken voor iedereen.
of gaan ze weer lang genoeg wachten zodat de chinezen hun voorzijn,zodat ze nog wat kunnen klagen over oneerlijke concurentie?
Comment
Comment