Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Mégane RS (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Renault Mégane RS (2018)

    GELEKT: RENAULT MÉGANE RS

    ZOVEELSTE FRANSE LEKKAGE

    Renault heeft de Mégane RS voor de zoveelste keer niet onder de pet weten te houden. Morgenochtend wordt de hothatch officieel gepresenteerd, al is het model nu al in z'n geheel in beeld verschenen.

    Een Frans forum heeft foto's van de langverwachte RS-versie van de huidige generatie Mégane in handen weten te krijgen. De hete Franse hatchback heeft een naam hoog te houden en Renault Sport trekt alles uit de kast om ook van de nieuwe RS een ruig apparaat te maken.

    Zo krijgt de Mégane RS waarschijnlijk de 1,8-liter grote viercilinder turbomotor mee als de Alpine A110, al levert die krachtcentrale in de RS fors meer pit. Waar de A110 het tot 252 pk en 320 Nm schopt, moet de nieuwe overtreffende trap van de Mégane over z'n 300 pk komen te beschikken. De auto krijgt vierwielsturing en komt zowel met een handgeschakelde transmissie als met een automaatbeschikbaar. Opnieuw zet Renault de hot hatch als Sport en als Cup op de bestellijst. Morgen hebben we alle details!

    Bron: Autoweek







    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    EINDELIJK OFFICIEEL: RENAULT MÉGANE RS

    280 PK UIT GEBLAZEN 1.8 TURBOMOTOR

    Na een ellenlange teasercampagne en de nodige lekkages, heeft Renault nu zelf het doek getrokken van de Mégane RS!

    Zo krijgt de Mégane RS dezelfde 1,8-liter viercilinder turbomotor als de AlpineA110, al levert die krachtcentrale in de RS fors meer pit. Waar de A110 het tot 252 pk en 320 Nm schopt, moet de nieuwe overtreffende trap van de Mégane over 280 pk en 390 Nm. De auto krijgt vierwielsturing (4Control) en komt zowel met een handgeschakelde transmissie als met een automaat beschikbaar.

    Opnieuw zet Renault de hot hatch als Sport en als Cup op de bestellijst. De Trophy-uitvoering staat nog een trede hoger op de ladder. Deze komt over 300 pk te beschikken, al zal men er nog tot eind volgend jaar op moeten wachten. Exacte specificaties laat Renault in een later stadium los.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Dus minder als de Cupra en de Type R, had verwacht dat ze boven de 300 gingen gaan.

      Comment


      • #4
        co2 waarde nog niet gekend?

        Comment


        • #5












          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6


            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Wauw
              Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
              Audi S3 '02 sold => topic
              Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
              Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

              Comment


              • #8
                Met handbak! Goed!
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                Comment


                • #9
                  ja, toch wel een vet kistje zenne
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • #10
                    hopelijk zit er zoals bij de Koleos geen jaar tussen voorstelling en effectief in de showroom
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • #11
                      Deze zou wel eens vroeg of laat op men oprit kunnen landen.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                        hopelijk zit er zoals bij de Koleos geen jaar tussen voorstelling en effectief in de showroom
                        Denk het niet. Ze hebben ons al lang genoeg laten wachten op deze. Nu nog een jaar wachten tot hij in de showroom staat zou erover zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                          Denk het niet. Ze hebben ons al lang genoeg laten wachten op deze. Nu nog een jaar wachten tot hij in de showroom staat zou erover zijn.
                          de hybride variant van de Megane is ondertussen ook al meer dan een jaar aangekondigd... nog geen spoor van te zien.
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • #14
                            Goed gelachen op de facebook pagina van Renault Sport toen veel potentiële klanten meedeelden dat ze het gingen laten voor wat het is omwille van de povere cijfers.

                            En in feite hebben ze gelijk, al de concurrentie zit op 300pk of er boven en zij komen met een 1.8 met 280pk.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                              hopelijk zit er zoals bij de Koleos geen jaar tussen voorstelling en effectief in de showroom
                              Vanaf februari te testen heb ik gehoord.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Goed gelachen op de facebook pagina van Renault Sport toen veel potentiële klanten meedeelden dat ze het gingen laten voor wat het is omwille van de povere cijfers.

                                En in feite hebben ze gelijk, al de concurrentie zit op 300pk of er boven en zij komen met een 1.8 met 280pk.
                                Da is hé

                                technisch is 20pk meer een peulschil. Maar marketinggewijs is het one big fucking major step ahead.
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • #17
                                  Knap, maar in 3 deursvariant gaat die pas écht dik zijn... Oh wait...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Peugeot zit ook al aan 270pk uit een 1.6

                                    Cilinderinhoud zegt op zich vrij weinig, grootte van de turbo, interkoeler en debiet van de injectoren zijn veel bepalender.
                                    Technisch is er geen enkel bezwaar om 400pk en meer halen uit een 1.8 , zelfs voor een productievoertuig

                                    Comment


                                    • #19
                                      Heel mooie kar, een erg groot verschil met het uitgaande model, veel knapper, ben fan
                                      Middendash kon wel echt beter...
                                      Last edited by order66; 12/09/2017, 19:06.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door konrad2
                                        Peugeot zit ook al aan 270pk uit een 1.6

                                        Cilinderinhoud zegt op zich vrij weinig, grootte van de turbo, interkoeler en debiet van de injectoren zijn veel bepalender.
                                        Technisch is er geen enkel bezwaar om 400pk en meer halen uit een 1.8 , zelfs voor een productievoertuig
                                        Probleem is niet de 1.8, probleem is de 280pk die niks is met de huidige generatie. Had dit de 308 GTI geweest dan had niemand iets gezegd. Maar van de Mégane RS verwacht men wel meer.

                                        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X