Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Mégane RS (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

    Ik zou normaal ook voor een automaat gaan maar gezien dat spel van Renault duidelijk nog niet helemaal op punt staat zou ik in het geval van de Megane RS toch voor de manuele kiezen
    Sowieso eerst eens testen, je moet ook niet alles geloven/aannemen wat "ze" schrijven. Een DSG is ook niet helemaal foutloos.
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
      Toch schijnt 4 control ervoor te zorgen dat de auto minder scherp imstuurt bij haarspelt bochten en tevens ook niet zo natuurlijk aanvoelt (meerdere reviews). Nu een gewone rijder zal dat meer dan wss niet merken.
      Een mens heeft tijd nodig om iets als 'normaal' te ervaren. De meeste testers nemen die tijd niet. Te druk met plezier maken, filmen, pakkende teksten bedenken,enz. Een eerste kennismaking is te kort als dat alles snel snel moet en ja, dan is dat wat 'vreemd' aanvoelt vaak niet goed.
      Ergens in de talloze online reviews is er een journalist die de tijd genomen heeft het systeem zich eigen te maken en die was danig onder de indruk.
      Voor mij persoonlijk is het een belangrijk argument 'pro' Megane RS.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
        Toch schijnt 4 control ervoor te zorgen dat de auto minder scherp imstuurt bij haarspelt bochten en tevens ook niet zo natuurlijk aanvoelt (meerdere reviews). Nu een gewone rijder zal dat meer dan wss niet merken.
        Hij stuurt net wel scherper.
        Journalisten die het tegendeel beweren kan je best mijden als de pest, want dat bevestigd dat ze uit hun nek zitten te lullen zonder eigenlijk te weten waarover ze spreken.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Nu ik heb daar zeker geen ervaring in, maar ze vermelden in een ford fiesta st als voorbeeld of in hetzelfde segment honda type R is dat je in scherpe bochten de auto letterlijk erin kan smijten en met een speelse kont komt die achterkant om en duwt de auto de bocht uit. Met 4 control in combinatie met fwd schijnt dat niet zo te lukken en duwt die auto net wat verder/minder scherp dan je zou willen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten

            Hoeveel is de korting bij Renault?

            Een I30N Perofrmance haal je voor 31k netto

            Vandaag even bij de Renault dealer gestopt, een Megane RS naar mijn goesting zou op 33325 komen. Dat is inclusief de optionele lichtere en betere remmen met rode klauwen.
            i30N heeft verwarmd stuur, is niet mogelijk op de Megane. De Megane heeft 4control. Uiteraard niet mogelijk op de i30N. Hou van beide maar het uitgebouwde koetswerk van de Renault doet me kiezen voor de RS

            Comment


            • Als ze een RS grandtour wilden maken he, dan zou ik de GT wel durven inruilen.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten

                Vandaag even bij de Renault dealer gestopt, een Megane RS naar mijn goesting zou op 33325 komen. Dat is inclusief de optionele lichtere en betere remmen met rode klauwen.
                i30N heeft verwarmd stuur, is niet mogelijk op de Megane. De Megane heeft 4control. Uiteraard niet mogelijk op de i30N. Hou van beide maar het uitgebouwde koetswerk van de Renault doet me kiezen voor de RS
                33,5k dat valt heel goed mee
                En dat is voor een manuele cup met wat opties?
                Ik kom via de configurator op de site op 40,5k catalogusprijs voor ene naar mijn goesting
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

                Comment


                • Phenomenal car zegt deze brave man :

                  Comment


                  • Rij-impressie: RENAULT MÉGANE R.S.

                    IN ERE HERSTELD

                    De vorige Renault Mégane RS staat bekend als één van de beste hete hatchbacks aller tijden. Dat legt de lat hoog voor de nieuwe, die niet alleen de zware taak heeft zijn voorganger te overtreffen, maar het ook moet opnemen tegen een bataljon aan fantastische concurrenten.

                    Halverwege de bocht even het gas lossen volstaat om de achterzijde van de nieuwe Renault Mégane RS een klein stapje opzij te laten zetten. Net zo ver als je verwacht en dus goed te gebruiken om de lijn halverwege de bocht een beetje bij te stellen. Het is een karaktertrek die zijn illustere voorganger populair maakte en in de nieuwe generatie mede om die reden behouden blijft. Tegelijkertijd hebben de engineers het verraderlijke er een beetje uitgeslepen. Dankzij de komst van meesturende achterwielen treedt overstuur namelijk niet meer zo plotseling en gewelddadig op.

                    De nieuwe Mégane RS gunt je een wat langere periode om te reageren, als je eenmaal het gevoel van de auto in je vingertoppen hebt. Door de meesturende achteras nam ook de directheid toe, waardoor een kleine beweging al zorgt voor een enthousiast insturende neus. In de Race-stand sturen de achterwielen tot 100 km/h in tegengestelde richting aan de voorwielen, waardoor de hot hatch in veel bochten aanvoelt alsof hij niet kan wachten om de apex op te zoeken. Op hogere snelheden sturen de achterwielen in dezelfde richting, met enorm veel stabiliteit tot gevolg. Koppel het aan de slimme voorwielophanging met onafhankelijk scharnierend fuseestuk, de schokdempers met hydraulische compressiestops en de jarenlange ervaring van Renault Sport en het resultaat is een onderstel dat je laat kennismaken met een uitzonderlijke hoeveelheid beheersing, directheid en sensatie. Zelfs het Sportchassis, zonder sperdifferentieel en met minder harde schokdempers en anti-rollbars, kan zich op de openbare weg al meten met de CivicType R's en Leon Cupra's van deze wereld. Verrassend genoeg vechten de voorbanden niet eens in elke krappe bocht om tractie, wanneer ze én moeten sturen, én 280 pk moeten verwerken. De Cup-uitvoering gaat niettemin nog een stapje verder en bewijst op het circuit van Jerez niet alleen bizar hard te kunnen, maar ook te kunnen omgaan met langdurig intensief gebruik. Tractie, remgevoel en
                    beheersing nemen nog verder toe. Of dat het offer in comfort waard is, valt op basis van een korte sessie op het circuit niet te beoordelen. We weten in elk geval wel dat het Sport-chassis op de openbare weg niet echt doet verlangen naar méér. Om even aan te geven hoe uitzonderlijk goed de basis is.


                    EDC OF HANDBAK

                    Wat de circuitsessie wél uitwijst: voor maximale beheersing kun je nog altijd het beste opteren voor de handbak en niet voor de EDC-automaat met dubbele koppeling. Weliswaar schakelt die een stuk sneller dan voorheen, maar zo af en toe loopt het mechaniek toch nog een heel klein beetje achter de feiten aan. Bovendien zitten de flippers niet ideaal geplaatst, waardoor je de rechterflipper bocht uit soms net niet helemaal fijn kunt beetpakken. Problemen die je met de handgeschakelde zesbak niet hebt. En het geeft ook een zeldzaam goed gevoel als je vanuit de vijfde, via de vierde, naar de derde versnelling terugschakelt bij het remmen voor een bocht. Zonder hulp om het motortoerental te synchroniseren, want dat moet ouderwets met je rechtervoet. Daarbij legt de auto wel één van zijn eigen tekortkomingen bloot, want de reactie van de 1,8-liter viercilinder turbomotor op het gaspedaal kan absoluut beter.

                    Dat de krachtbron onder de 2.000 tpm weinig fut heeft, is niet uitzonderlijk in dit segment, maar ook als de turbo eenmaal meeblaast, duurt het een fractie te lang voordat de motor gehoor geeft aan je vraag om meer vermogen. Bovendien klinkt de viercilinder wat tam en vlakt hij na een sterk middengebied bovenin af. Het leidt echter niet af van wat er wél klopt en met 280 pk en 390 Nm zijn de prestaties in meetbare cijfers nog altijd ronduit snel. Veel sneller dan een 0-100-sprint in 5,8 seconden en een top van 255 km/h gaat met een voorwielaangedreven auto simpelweg niet. Iets meer enthousiasme kan echter wel en zou de Mégane RS bovendien nog beter maken.



                    MIDDEN IN DE MARKT

                    Daarmee valt die waarschijnlijk precies tussen relatief goedkope aanbiedingen als de Hyundai i30 N en de Seat Leon Cupra en de dure jongens, zoals de Honda Civic Type R en de Ford Focus RS. Dat zijn geen van alle auto's die tegenvallen. Toch verovert de Mégane RS met zijn speelse, maar uiterst gecontroleerde rijgedrag meteen zijn plek. Sterker nog, als het je alleen gaat om de hoogste bochtensnelheid en ultieme scherpte kon dit wel eens de nieuwe maatstaf zijn. Perfect is de nieuwe Mégane RS niet, maar hij herstelt wel de naam van Renault Sport na de vrij matige Clio RS in ere. En dan moet het beste nieuws nog komen: traditioneel worden RS-modellen na de facelift nog beter.









                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment




                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Zo in 5-deurs is ie mooi

                        Comment


                        • Aangekomen bij een Duitse Renault dealer, ook knap in het wit. Niet moeilijk, die is mooi in elke kleur...nog steeds aan de top als volgende wagen voor mij.



                          Comment


                          • Daarstraks voor het eerst een RS gezien in het centrum in Hasselt, ziet er echt goed uit.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Daarstraks voor het eerst een RS gezien in het centrum in Hasselt, ziet er echt goed uit.
                              Goed mogelijk dat het Erendriel was.

                              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                              Comment


                              • Ik ben nooit een fan geweest van Renaults, maar deze is wel cool, als ze hem nu nog in grandtour zouden willen uitbrengen...

                                Blij dat er nog merken zijn die manuele versnellingsbakken voorzien.

                                Comment


                                • kan maar niet wennen aan die centrale uitlaat

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Goed mogelijk dat het Erendriel was.

                                    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                                    Die heeft toch de GT (diesel)?
                                    Of ging hij die inruilen?

                                    Het was een oranje zoals in de promofilmpjes en hij stond op garageplaten.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk Berichten
                                      Ik ben nooit een fan geweest van Renaults, maar deze is wel cool, als ze hem nu nog in grandtour zouden willen uitbrengen...

                                      Blij dat er nog merken zijn die manuele versnellingsbakken voorzien.
                                      Als die als grandtour zou komen, dan wissel ik direct mijn GT voor een RS.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Die heeft toch de GT (diesel)?
                                        Of ging hij die inruilen?

                                        Het was een oranje zoals in de promofilmpjes en hij stond op garageplaten.
                                        Die ging ermee rijden dit weekend

                                        Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          Die ging ermee rijden dit weekend

                                          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                                          Ah, oke.
                                          Hij stond geparkeerd in het centrum van Hasselt (in de buurt van de Virga Jesse basiliek in de Kapelstraat), ben een tijdje in de buurt gebleven, maar niemand gezien.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X