Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Mégane RS (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• aha, vanmorgen op de parking van kapermolen (zwembad) in Hasselt stond er ook een oranje RS, dat zal dan wel dezelfde zijn. Toen ik voorbij liep dacht ik toch even van "man wat een knappe wagen"

Comment

• Foto's komen van Glince (detail bedrijf)

Wat een poep jonge

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Daar een grandtour versie van en ik ben volledig verkocht.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Vooral het torsen differentieel is een dikke plus op deze wagen. Enkel op de versie met handbak. Zo'n torsen differentieel is echt vele malen beter dan al die elektronische sperren.
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
            Vooral het torsen differentieel is een dikke plus op deze wagen. Enkel op de versie met handbak. Zo'n torsen differentieel is echt vele malen beter dan al die elektronische sperren.
            Eind dit jaar ook op de EDC bak, wat een goeie zaak is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Jep nogal vreemd dat het niet kon samen met de EDC bak.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Nu nog een grandtour RS en ik kan mijne GT gaan inruilen.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik was het niet, vorig weekend geen tijd gehad. Druk druk druk!

Die oranje van Hasselt is idd de testwagen van Paesmans.

Gisterenavond snel even binnen gesprongen voor een offerte. Korting (zakelijk) is redelijk hoog, particulier redelijk laag.

Eens een afspraak maken voor een testrit!

Ik zal mijn ervaring hier neerpennen dan, inclusief foto's. Ik denk dat ik wel in een redelijk goede positie zit om die te vergelijken (meg 3 rs, meg 4 gt en dan nu meg 4rs).

Ze hebben de automaat (waar nog geen cup pack op gaat). Ik ben benieuwd hoe die zijn vermogen op de weg krijgt.
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Heb er mij gisteren ook effe ingezet toen ik mijn Espace ging afhalen van z'n onderhoudsbeurt.

Wat een kist Wat een zetels

en die heupen

ik wil toch ook es een testritje
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Ja vermoedelijk, maar nog niet zeker. In de garage konden ze er geen tijdspannen op plakken. Zelfs niet óf er zo'n versie komt...
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

•  
                        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

•  
                          2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                          2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                          2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Trophy versie is voorgesteld

Renault heeft de overtreffende trap van de Megane R.S. bovengehaald. Met de Trophy krijg je er 20 pk en een hoop rijsensaties bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dante Bekijk Berichten
                              Trophy versie is voorgesteld

Renault heeft de overtreffende trap van de Megane R.S. bovengehaald. Met de Trophy krijg je er 20 pk en een hoop rijsensaties bij.

Prachtig... een manuele zou mij wel bekoren !

Comment

• Vind ik ook. Veel knapper dan het vorig model. Ze gebruiken weer de Recaro CS
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Renault heeft de extra harde variant van de Mégane RS aan de wereld voorgesteld. Volgens goede traditie krijgt de overtreffende RS-trap de toevoeging 'Trophy'.

De huidige Mégane RS perst 280 pk en 390 Nm uit een geblazen 1.8 en eerder liet Renault liet al weten dat de Mégane RS Trophy 300 pk zal krijgen. Vandaag voegen de Fransen daad bij het woord door die extra harde Mégane-variant aan de wereld voor te stellen.

De nieuwe Mégane RS Trophy is inderdaad 300 pk sterk, een vermogen dat afkomstig is uit dezelfde 1.8. Het koppel wordt opgeschroefd naar 420 Nm. De extra kracht is volgens Renault gerealiseerd door aanpassingen aan zowel de turbo als het uitlaatsysteem. Net als de reeds bekende Mégane RS is ook de Trophy te krijgen met een handgeschakelde zesbak en met een automaat met dubbele koppeling.

De Trophy is standaard voorzien van het tevens op de reguliere Mégane RS leverbare Cup-chassis en dat betekent logischerwijs dat ook deze Trophy over een straffer afgesteld onderstel én een Torsen-sperdifferentieel beschikt. Renault geeft de Trophy-versie aangepaste remschijven en 19-inch lichtmetalen wielen waar speciale Bridgestone-banden omheen zijn gevouwen. Uiteraard krijgt de auto net als de reguliere RS'en de beschikking over 4Control. In het interieur monteert Renault optioneel speciale Recaro-stoelen met alcantara-bekleding.

Terugblik

De eerste Mégane RS Trophy werd in 2005 naar voren geschoven, een extra harde variant van de tweede Mégane RS. De auto beschikte over het toen Sport2 gedoopte chassis, stond op lichtere wielen en had uiteraard een straffer afgesteld onderstel met speciale dempers. In 2011 werd de Trophy-smaak van de Mégane III RS gepresenteerd, een variant die tevens over meer vermogen (265 pk) kwam te beschikken dan het 250 pk sterke origineel. In z'n laatste vorm was die Trophy-smaak 275 pk sterk.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• 1.8 TCE motor heeft last van barsten in cilinderwanden.....komt zelfs prematuur voor bij lage kilometerstanden
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Beter bij lage kilometerstanden, dan is er nog garantie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          1.8 TCE motor heeft last van barsten in cilinderwanden.....komt zelfs prematuur voor bij lage kilometerstanden
                                          en ? ook bij de Alpine ?

Comment

Working...
                                          X