Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
aha, vanmorgen op de parking van kapermolen (zwembad) in Hasselt stond er ook een oranje RS, dat zal dan wel dezelfde zijn. Toen ik voorbij liep dacht ik toch even van "man wat een knappe wagen"
Daar een grandtour versie van en ik ben volledig verkocht.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Vooral het torsen differentieel is een dikke plus op deze wagen. Enkel op de versie met handbak. Zo'n torsen differentieel is echt vele malen beter dan al die elektronische sperren.
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Vooral het torsen differentieel is een dikke plus op deze wagen. Enkel op de versie met handbak. Zo'n torsen differentieel is echt vele malen beter dan al die elektronische sperren.
Eind dit jaar ook op de EDC bak, wat een goeie zaak is.
Nu nog een grandtour RS en ik kan mijne GT gaan inruilen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik was het niet, vorig weekend geen tijd gehad. Druk druk druk!
Die oranje van Hasselt is idd de testwagen van Paesmans.
Gisterenavond snel even binnen gesprongen voor een offerte. Korting (zakelijk) is redelijk hoog, particulier redelijk laag.
Eens een afspraak maken voor een testrit!
Ik zal mijn ervaring hier neerpennen dan, inclusief foto's. Ik denk dat ik wel in een redelijk goede positie zit om die te vergelijken (meg 3 rs, meg 4 gt en dan nu meg 4rs).
Ze hebben de automaat (waar nog geen cup pack op gaat). Ik ben benieuwd hoe die zijn vermogen op de weg krijgt.
That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
We voelden alle generaties Renault Mégane R.S aan de tand. Wat zijn nu de verschillen? And welcome to our Autoblogger channel. For suggestions, ideas or bus...
Hyundai zette vorig jaar de autowereld behoorlijk op z'n kop met de i30 N. De eerste hot hatch bleek gelijk een gevaarlijke uitdager voor de gevestigde orde....
Renault heeft de extra harde variant van de Mégane RS aan de wereld voorgesteld. Volgens goede traditie krijgt de overtreffende RS-trap de toevoeging 'Trophy'.
De huidige Mégane RS perst 280 pk en 390 Nm uit een geblazen 1.8 en eerder liet Renault liet al weten dat de Mégane RS Trophy 300 pk zal krijgen. Vandaag voegen de Fransen daad bij het woord door die extra harde Mégane-variant aan de wereld voor te stellen.
De nieuwe Mégane RS Trophy is inderdaad 300 pk sterk, een vermogen dat afkomstig is uit dezelfde 1.8. Het koppel wordt opgeschroefd naar 420 Nm. De extra kracht is volgens Renault gerealiseerd door aanpassingen aan zowel de turbo als het uitlaatsysteem. Net als de reeds bekende Mégane RS is ook de Trophy te krijgen met een handgeschakelde zesbak en met een automaat met dubbele koppeling.
De Trophy is standaard voorzien van het tevens op de reguliere Mégane RS leverbare Cup-chassis en dat betekent logischerwijs dat ook deze Trophy over een straffer afgesteld onderstel én een Torsen-sperdifferentieel beschikt. Renault geeft de Trophy-versie aangepaste remschijven en 19-inch lichtmetalen wielen waar speciale Bridgestone-banden omheen zijn gevouwen. Uiteraard krijgt de auto net als de reguliere RS'en de beschikking over 4Control. In het interieur monteert Renault optioneel speciale Recaro-stoelen met alcantara-bekleding.
Terugblik
De eerste Mégane RS Trophy werd in 2005 naar voren geschoven, een extra harde variant van de tweede Mégane RS. De auto beschikte over het toen Sport2 gedoopte chassis, stond op lichtere wielen en had uiteraard een straffer afgesteld onderstel met speciale dempers. In 2011 werd de Trophy-smaak van de Mégane III RS gepresenteerd, een variant die tevens over meer vermogen (265 pk) kwam te beschikken dan het 250 pk sterke origineel. In z'n laatste vorm was die Trophy-smaak 275 pk sterk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment