Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Mégane RS (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    1.8 TCE motor heeft last van barsten in cilinderwanden.....komt zelfs prematuur voor bij lage kilometerstanden
    Bron ?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

      Bron ?
      goeie vraag

      Comment


      • MRJ werkt bij een Renault dealer als ik me niet vergis.

        Comment


        • Hij is hier alvast maar heel stillekes
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

          Comment


          • helemaal niet hoor. Heb het gehoord van iemand die ik ken vanop cursus toen ik nog bij Renault werkte bij een Espace TCE225
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • Vandaag even met een manuele cup gereden. Wat is dat ding beenhard. Wel supertof en een superwegligging.

              Maar voor mij gewoon te hard als dagelijkse auto. Zou een automaat zonder cup beter zijn? Alleen zou ik het sper wel missen....
              sigpic

              Comment


              • Vandaag even met een manuele cup gereden. Wat is dat ding beenhard. Wel supertof en een superwegligging.

                Maar voor mij gewoon te hard als dagelijkse auto. Zou een automaat zonder cup beter zijn? Alleen zou ik het sper wel missen....
                sigpic

                Comment


                • Megane RS Trophy

                  First public appearance for New Mégane R.S. Trophy!
                  The waiting is over, performance car fans! During your visit to the Paris Motor Show (4-14 October), make your way to the Renault stand and get your first close-up look at New Renault Mégane R.S. Trophy, the latest addition to the dynasty started in 2005.Boasting an even sportier design and improved performance, the fourth iteration of this iconic model is unveiled this autumn, building on the Trophy models introduced since the first generation of Mégane R.S.

                  Featuring Renault Sport’s latest innovations in chassis and suspension, including the 4CONTROL four-wheel steering system and shock absorbers with hydraulic compression stops, this car is available with the Cup chassis, which boasts stiffer suspension, and a mechanical limited slip differential.

                  In addition to this unique chassis, which harnesses the very best of the Renault Sport wizards’ expertise, NEW MÉGANE R.S. TROPHY introduces a new version of the 1.8-litre turbo engine, becoming the first production R.S. model to hit the 300hp mark. In fact, the car’s potential is now simply begging to be unleashed, with the advanced technologies included on the turbocharger and exhaust!

                  Alongside the performance-related features, the interior has also been given special attention, with brand-new Recaro front seats covered with Alcantara® upholstery – a very hard-wearing fabric – available as an option. The aim, of course, is to meet the needs of enthusiasts looking for exclusive features and everyday driving enjoyment. That is why, for example, the latest model produced at Les Ulis boasts a revised R.S. Monitor system, a high-performance R.S. Vision lighting system and the various driving modes provided by R.S. Drive.
                  Don’t hang about – quick, get yourself to the Parc des Expositions, Porte de Versailles, and feast your eyes on New Renault Mégane R.S. Trophy!


                  Afbeelding kan het volgende bevatten: auto





                  2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                  Comment


                  • RENAULT MÉGANE RS TROPHY-R SPEELT OP DE RING

                    Op de Nürburgring is Renault druk in de weer met een Mégane RS. Lichte camouflage aan de zijkanten van de koets bevestigen het vermoeden: dit is geen ‘normale’ RS. Nee, dit belooft de RS Trophy-R te worden.

                    Sinds de komst van alle RS-modellen, werkt Renault met een bekend recept. Na de reguliere RS volgt de RS Trophy. De sportafdeling bij Renault doet er vervolgens een schepje bovenop met de RS Trophy-R. Bij die versie ligt de focus op gewichtsbesparing, zoals nu ook op de spionagebeelden is te zien. De plek van de achterbank blijft leeg en maakt plek voor een rolkool en net zoals bij de vorige generatie wordt een achterruitenwisser op de tekentafel weggegumd. Bij de in 2014 gepresenteerde Mégane RS 275 Trophy-R werden ook voorzieningen als airconditioning en een geluidsinstallatie de deur gewezen.

                    Specificaties zijn verder logischerwijs nog onbekend. De voorgaande RS 275 Trophy-R behield hetzelfde aantal pk (275) in vergelijking met de 100 kilogram zwaardere RS 275 Trophy. Mocht dat wederom gebeuren, dan kan de nieuwe RS Trophy-R op 300 pk rekenen uit de 1,8-liter turbomotor.








                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment



                    • SNELSTE VOORWIELAANGEDREVEN PRODUCTIEAUTO

                      RENAULT MÉGANE R.S. TROPHY-R ZET RING-RECORD

                      De al niet malse Renault Mégane R.S. Trophy krijgt binnenkort versterking in de showroom van de Trophy-R. Bij die R-uitvoering is er vooral op gewichtsbesparing en aerodynamica gelet. Die Franse hot hatch zet nu een nieuwe record op de wereldberoemde Nordschleife.

                      De Mégane R.S. Trophy weet namelijk de titel voor snelste voorwielaangedreven productieauto binnen te slepen. Daarvoor was een rondetijd van 7.40,100 nodig. Over de officiële ronde van 20,832 kilometer deed de Renault 7.45,389. Een tijd die goed is om het record te verbreken en met de titel op zak het speelveld te verlaten. De nieuwe generatie van de spierbulk is beduidend sneller dan zijn voorgangers. Ruim tien jaar geleden deed de Mégane R.S. R26.R 8.17 over eenzelfde rondje. In 2011 noteerde de Mégane III R.S. Trophy met coureur Laurent Hurgon achter het stuur een tijd van 8.07,970. In 2014 snoepte de Trophy-R-versie van die auto zo’n dertien seconden van die tijd.

                      Renaults nieuwe titeldrager verloor 130 kilogram in vergelijking met de ‘reguliere’ Trophy-versie. Verder is er gelet op een betere aerodynamica en een sportievere benadering van de wielophanging. Akrapovic levert het uitlaatsysteem, Brembo de remmen en Öhlins de schokdempers. Voor de jaarwisseling verschijnt de Trophy-R op de openbare weg in een gelimiteerde oplage van enkele honderden exemplaren.

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Gisteren op autoscout een rode RS Trophy gezien en het begint weer te kriebelen om de GT in te ruilen.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Gisteren op autoscout een rode RS Trophy gezien en het begint weer te kriebelen om de GT in te ruilen.
                          Beste ik ga je is iets vertellen ,
                          Al die marketing shit van renault en andere merken , laat u niet vangen ,ik lees ergens 56000 euro voor da spel als je met die auto rijd zoals in bovenstaand filmpje rijd je de broek van u gat , ik bedoel hier niks slecht mee naar u persoonlijk, maar voor een modaal gezin is dit een serieuse kostprijs op je dagelijks leefbudget .
                          nu ga je misschien zeggen met wat moeit die hem , ieder doet met zijn geld wat hij wil maar ga mijn uitleg verduidelijken en zeker wat renault betreft .
                          Als dagelijks gebruik is het al helemaal van de pot gerukt om met zo een brak car rond te rijden (ik heb zelf ne trophy /r gehad en deze werd bijna alleen op circuut gebruikt), om dagelijks te rijden veel te hard , veel te luid wegens niks isolatie , eigenlijk de ideale circuitcar .
                          Maar dan begint het een paar vb ik reed zeven kogel gewrichten op een jaar aan gord , motor blok zwete harder doordat motor op circuut veel harder afziet, na 6 maand open geweest nieuw dichtingen , dan speling op wieltjes van de riemen terug open kortom doordat ik da spel gebruikte waarvoor renault zoveel reklame maakt stond deze meer in de garage dan ik gehoopt had
                          Ik had de verlengde garantie bij genomen een optie van 800 euro en renault heeft die kosten groetendeels vergoed ,
                          Na welgeteld 1 jaar voortse veringen naar de kl,,ten kostprijs plus minus 3000 , jamaar zegt renault das gewone slijtage hier komen wij NIET tussen ,dus de echte komposiet veringen van ohlins, waar renault nu weer zo met uit pakt konde de kracht van een zevende rangs amateur hobby circuut rijder niet aan . en zo kan ik nog even doorgaan , diene top piloot rijd daar twee toeren mee en die gaat binnen , jij moet met dat spel ofwel dagelijks wat ik zeker afraad ofwel circuut gaan rijden maar die rommel is der helemaal niet voor gemaakt want het moet voor dagelijks gebruik (lees voor klanten die geen circuut doen) bruikbaar zijn en dan zoeken ze teogevingen
                          Wat wil ik bedoelen met deze tekst laat u niet vangen .
                          Je hebt ne mooie gt welke voor dagelijks gebruik zeker leuk om rijden is .
                          zoek je toch iets om circuut te rijden koop u iets veel goedkoper bv type r doe nog 1000 euro kosten en voor 36000 heb je een vlieg machine

                          Ik bedoel hiernaar niemand slecht mee of goed maar is mijn mening ongeacht je geld of geen geld hebt .
                          Ik ken maar 1 merk waar je auto met naar circuut kan rijden en derna zonder kosten (stukken) en das Porsche met hun gt3 of gt3 rs maar das een andere prijsklasse en daar zit het juist .daar steken denk ik toch meer circuut gerichte onderdelen onder maar dat vertaald zich weer in de kost prijs. maar ook hier kunnen we over praten , omdat de meeste die een gt3 kopen het zich iets makkelijker kunnen permitteren als ze toch kosten hebben, terwijl wie een trophy /r koopt (meestal) hard moet werken voor zijn centjes .
                          mvg



                          Mijn alter ego Willy met ne Toyota

                          Comment


                          • Heb de vorige ook uitgebreid getest en mijn goesting was ook snel over.
                            Voor mijn vrouw was het meteen een no go.
                            Veel te hard en lawaaierig voor dagelijks gebruik.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                              Heb de vorige ook uitgebreid getest en mijn goesting was ook snel over.
                              Voor mijn vrouw was het meteen een no go.
                              Veel te hard en lawaaierig voor dagelijks gebruik.
                              Dat is idd zo , nu als je zoals ik dat kocht om alleen circuut te rijden is dat argument (lawaai en hard) minder van toepassing , wat mij enorm stoorde is dat ze een product op de markt brengen en profileren als de idd track toy , inclusief met ronde records , en dat het spel meer kapot was dan het reed .voor mij kort samen gevat geweldig chassis maar alle randorganen niet naar het niveau van circuut gebruik maar wel veel reklame maken om de veel te hoge aankoop prijs te kunnen rechtvaardigen
                              Mijn alter ego Willy met ne Toyota

                              Comment


                              • Voor je een dergelijke auto koopt zou je eerst een prijsvraag moeten doen voor de verschillende onderdelen. Sommige mensen zouden dan gelukkig bijtijds afhaken.

                                Comment


                                •  
                                  2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                                  Comment


                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • OVERTREFFENDE TRAP

                                      RENAULT PRESENTEERT MÉGANE R.S. TROPHY-R

                                      Renault breidt het gamma van de Mégane naar boven toe uit met deze Mégane R.S. Trophy-R, de overtreffende trap van de al heftige R.S. Trophy-uitvoering.

                                      De Mégane R.S. is met zijn 280 pk sterke geblazen 1.8 een heftige hatchback die zich al uitvoerig heeft bewezen als verslavende pretmachine. Is die 280 pk je niet genoeg? Geen probleem, Renault heeft namelijk al een Mégane R.S. Trophy op de menukaart staan die 300 pk uit dezelfde 1.8 perst en bovendien beschikt over een mechanisch sperdifferentieel. Die R.S. Trophy moet nu zijn meerdere erkennen in deze nog heftigere R.S. Trophy-R.

                                      Renault liet de Mégane R.S. Trophy-R in mei al los op de Nürburgring-Nordschleife, iets wat resulteerde in een nieuw ronderecord voor de Fransen. De auto mocht zich namelijk de snelste voorwielaandrijver op het ruim 20 kilometer lange circuit noemen. Nu zijn eindelijk de officiële specificaties van die recordauto bekend.

                                      De Mégane R.S Trophy-R beschikt over dezelfde 300 pk sterke 1.8 als de 'reguliere' Trophy, een motor die in dit geval alleen met de handgeschakelde zesbak is te krijgen. Het grote verschil met die auto zit hem echter vooral in het gewicht. De Trophy-R is met een wagengewicht van 1.306 kilo zonder opties namelijk 130 kilo lichter dan dat model. Renault sloopt de achterbank uit de auto en monteert onder andere een titanium uitlaatsysteem van Akrapovič. Ook heeft deze topversie een uit carboncomposiet vervaardigde motorkap die de helft weegt van een regulier exemplaar. Standaard staat de Mégane op 19-inch lichtgewicht wielen, maar tegen betaling monteert Renault uit koolstofvezel vervaardigde exemplaren onder de Trophy-R die het gewicht met 2 kilo per wiel terugbrengen. Ook op de optielijst: een accu die 4,5 kilo lichter is dan het origineel. Vanbinnen vinden we speciale kuipstoelen die per stuk 7 kilo lichter zijn dan de standaardzetels. Andere aanpassingen: de ruiten zijn dunner, de achterste portierramen zijn altijd gesloten en een achterruitwisser ontbreekt. Daarnaast moet deze topversie het niet met het 8,7-inch grote display, maar met een 7-inch groot exemplaar stellen, wat - jawel - 250 gram scheelt.

                                      De Trophy-met-R-toevoeging is niet alleen lichter, maar heeft ook een anders afgestelde ophanging. Zo heeft de vooras meer negatief camber, is de nu niet-meesturende achteras 38 kilo lichter én monteert Renault speciale aanpasbare dempers van Öhlins. Krachtigere remmerij van Brembo moet de boel weer fatsoenlijk tot bedaren kunnen brengen. Optioneel beschikt de R.S. Trophy-R zelfs over koolstofkeramische remschijven. Renault monteert verder diverse aerodynamische extraatjes, die voor een verbeterde luchtstroom zorgen. We nemen onder andere een lagere voorlip en een uit koolstofvezel vervaardigde diffuser achter waar.

                                      Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h is in 5,4 tellen achter de rug. Z'n topsnelheid: 262 km/h. De tussensprint 80-120 km/h is in de derde versnelling in 2,9 seconden voorbij.

                                      De Mégane R.S. Trophy is vanaf eind dit jaar beschikbaar, maar het belooft een zeldzame verschijning te worden. Renault Sport gaat slechts 500 exemplaren produceren. Daarvan komen slechts enkele exemplaren naar ons land. Prijzen volgen later.















                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • H&R Fahrwerksupgrade für den Renault Mégane RS Trophy.




                                          In der Formel 1 lässt Renault weiterhin den Durchbruch vermissen, doch bei den sportlichen Kompakten mischen die Franzosen seit langem ganz weit vorne mit. Grund genug für die H&R Fahrwerksingenieure, den Mégane RS Trophy unter ihre Fittiche zu nehmen und für das letzte Quäntchen Performance zu sorgen. Das Lennestädter Team entwickelte Sportfedern und ein Gewindefahrwerk.

                                          There are Pretenders among us.....
                                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X