Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Land Cruiser (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toyota Land Cruiser (2017)

    TOYOTA LAND CRUISER

    NIEUW OFFROADICOON IN FRANKFURT

    Toyota presenteert tijdens de IAA een zeer grondig vernieuwde Land Cruiser. Het betreft de variant die op de internationale markt de Prado-toevoeging achter zijn naam krijgt.

    De Toyota Land Cruiser die op de Nederlandse markt zo genoemd wordt, betreft de variant die in grote delen van de wereld Land Cruiser Prado heet. De auto die wij als Land Cruiser V8 kennen, heet achter de schermen veelal J200. De vernieuwde Land Cruiser (Prado) beleeft tijdens de IAA van Frankfurt zijn werelddebuut.

    De huidige Land Cruiser loopt sinds 2009 mee en werd in 2015 voor het laatst in gefacelifte vorm gepresenteerd. Toyota noemt de debutant een volledig nieuwe generatie van de Land Cruiser, al lijkt het om een zeer ingrijpende facelift te gaan. Toyota geeft zijn iconische offroader een volledig nieuw front met nieuwe koplampunits en nieuwe bumpers. De koelopeningen liggen dieper verzonken in de auto, waardoor ze beter beschermd zijn tegen bijvoorbeeld uitstekende takken. De verticale spijlen in de grille zijn breder dan ooit. Ook nieuw is de motorkap, een exemplaar met een dieper liggend deel wat beter zicht oplevert. De voorschermen zijn daarentegen verhoogd.

    Ook in het interieur wordt de Land Cruiser grondig herzien. In het nieuwe instrumentarium zien we een 4,2-inch kleurendisplay en op de middenconsole krijgt een 8-inch touchscreen een plek, een display die gekoppeld is aan het infotainmentsysteem.

    Op de motorenlijst zet Toyota, net als nu het geval is, alleen de 177 pk en 420 Nm sterke 2,8-liter D-4D-dieselmotor, een blok dat zijn maximumkoppel tussen 1.400 en 2.600 tpm loslaat. Let wel, het betreft dan de Land Cruiser met handgeschakelde zesbak. Wie een zestrapsautomaat bestelt, krijgt een Land Cruiser die 450 Nm tussen 1.600 en 2.400 tpm levert. De Land Cruiser groeit in de lengte met 6 millimeter tot 4,84 meter, de driedeurs meet voortaan 4,57 meter. De bodemvrijheid bedraagt voor de vijfdeurs Land Cruiser 21,5 centimeter en voor de driedeursvariant 21 centimeter.

    De vernieuwde Land Cruiser profiteert van Safety Sense, Toyota's pakket met veiligheidssystemen. De stoere SUV profiteert van zaken als Pre-Collision System met voetgangersdetectie, Adaptive Cruise Control, Lane Departure Alert en Automatic High Beam. Andere rijassistentiesystemen zijn Blind Spot Monitor, Rear Cross Traffic Alert en een bandenspanningswaarschuwingssysteem.

    De levering van de vernieuwde Land Cruiser start 15 november.

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Kijk, da's nu eens een echt werkpaard. Niet zo'n lifestyle accessoire.

      Comment


      • #4
        Voorkant loop ik niet warm van.

        Comment


        • #5
          Prijzen?
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Voorkant loop ik niet warm van.
            Veel beter dan op het vorige model.

            Comment


            • #7
              Mooie verbetering tov het vorige model.
              Nog één van de weinig overgebleven echte 4x4's, waar je ook niet misstaat op de parking van de golf.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                Veel beter dan op het vorige model.
                Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond de snuit van de vorige toch mooier.

                Comment


                • #9
                  Nu nog de 4.2 diesel uit de 100 reeks erin en hij is helemaal af !

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                    Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond de snuit van de vorige toch mooier.
                    Vreemde smaak dan Oud en nieuw,



                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Oeps, bedoelde het model dan daarvoor of mss daarvoor
                      Volg de markt van dat model niet, en wist niet dat er al een gelijkaardig model was. Mijne oude baas had nog een schoon oud modelleke dat ik best te pruimen vond.

                      Comment


                      • #12










                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Snuit doet op de laatste foto's idd wel héél Aziatisch aan. Toch ook een beetje teveel bling bling naar mijn zin.
                          Maar zal in gindse landen wel scoren op die manier.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Oeps, bedoelde het model dan daarvoor of mss daarvoor
                            Volg de markt van dat model niet, en wist niet dat er al een gelijkaardig model was. Mijne oude baas had nog een schoon oud modelleke dat ik best te pruimen vond.
                            Die oude modellen worden nog steeds nieuw verkocht in bvb Australië en Zuid-Afrika.
                            Visit Toyota's website for new cars, SUVs and bakkies. Compare vehicle models, find Toyota dealers and service centres, or book a test drive today!


                            Ze hebben daar een andere definitie van "werkpaard" dan hier. En als je gaat vergelijken, dan zie je dat de oude een stuk lichter is dan de nieuwe (een slordige 500 kg). Niet onbelangrijk, bij een terreinvoertuig.

                            Comment


                            • #15
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Rij-impressie: TOYOTA LAND CRUISER

                                HET EEUWIGE LEVEN

                                Vraag tien mensen welke auto je moet hebben voor een serieus potje terreinrijden en de kans is groot dat negen van hen Jeep of Land Rover zullen noemen. De Toyota Land Cruiser staat niet bij iedereen op de radar, terwijl de Japanner juist de ongekroonde koning van de onherbergzame paden is.

                                De Toyota Land Cruiser draait al ruim 65 jaar mee, al ging het model in de beginjaren nog als BJ door het leven en deed de naam Land Cruiser pas drie jaar na de introductie zijn intrede. In al die tijd is er veel veranderd, maar ook veel hetzelfde gebleven. Nog altijd staat de Land Cruiser op een ladderchassis en heeft hij een starre achteras. Achterhaald? Als het om een comfortabele personenauto zou gaan absoluut, maar als doorgewinterde 4x4-liefheber wil je niet anders. Zo'n 'body on frame'-constructie zorgt namelijk niet alleen voor een ongekende stijfheid van de auto, maar is ook nagenoeg onverwoestbaar. Niet zo gek dus dat de Land Cruiser de favoriete terreinwagen is in gebieden waar het asfalt niet zo glad is als bij ons. Als het er überhaupt al ligt.

                                Ook al heeft Toyota het zelf over een compleet nieuw model, de nieuwste generatie Land Cruiser is feitelijk een grondige doorontwikkeling van de vorige, die in 2009 op de markt kwam. Buiten Nederland wordt nog 'Prado' aan de naam toegevoegd. Het nieuwe front ziet er een stuk strakker uit dan voorheen. De motorkap heeft een inkeping in het midden gekregen voor een beter overzicht vanuit de cabine. Aan de zijkant zijn de verschillen minimaal en ook de achterzijde werd slechts licht bijgepunt. Binnenin treffen we een nieuw dashboard, dat eveneens een herziene, mooier uitgevoerde versie van zijn voorganger blijkt te zijn. Verwacht geen topmaterialen en frivool design; een Land Cruiser is weliswaar luxe en mooi afgewerkt, maar als het erop aankomt, is het nog altijd een noest werkpaard. Daarin zit je niet te wachten op priegelknopjes, maar moet de bediening van alle functies logisch en doeltreffend zijn. Dat verklaart de relatief grote bedieningsknoppen.

                                Op motorgebied valt er niet veel (meer) te kiezen: alleen de 2.8-viercilinderdiesel van 177 pk is bij ons leverbaar. Dat is een prima motor, die lekker veel koppel levert bij lage toerentallen – vanaf 1.600 tpm staan alle 450 newtonmeters paraat – en dat is wel zo prettig als je in het terrein bezig bent.



                                AL HONDERD JAAR HETZELFDE

                                Met de Land Cruiser is het een beetje als bijdie andere legendarische 4x4, de Mercedes G-klasse: in de basis is alles al honderd jaar hetzelfde, maar door de jaren heen is de techniek steeds verder bijgeslepen. Zat je vroeger tijdens het terreinrijden te klungelen met pookjes, schuifjes en knoppen voor de lage gearing en de differentieelsperren (soms moest je hiervoor zelfs de auto uit), al die functies zijn nu ondergebracht in een paar toetsen en een draaiknop. Hiermee bedien je bijvoorbeeld het Multi Terrain System, waarmee je de elektronica laat weten wat er onder de wielen doorrolt.

                                We proberen de Land Cruiser uit op het 4x4-parcours van Beekse Bergen en dat betekent modder en zand, waar een beetje wielspin geen kwaad kan. Zonder extra elektronische hulp komt de Japanse terreinreus al best ver, maar op een gegeven moment zorgt het wagengewicht van ruim 2,2 ton, de limiet van bodemspeling en hellingshoek of een combinatie van die factoren ervoor dat je niet verder kunt. De eerste troeven die je kunt inzetten, zijn de 'diff locks'; met een knop op het dashboard kun je het midden- en/of achterdifferentieel vastzetten. Hierdoor staan er geen wielen meer in het luchtledige te malen, maar gaat er ook aandrijfkracht naar de wielen die meer weerstand krijgen te verduren. Op deze manier sleurt de Land Cruiser zichzelf met twee vingers in de neus een steile, hobbelige helling op die daarvoor nog een onneembare horde was. Mocht je écht serieus vastlopen, dan is er nog een laatste uitvluchtmogelijkheid: Crawl Control. Druk de knop in, kies één van de gewenste vijf snelheden, haal je voet van de rem en de auto gaat zelf op zoek naar de laatste restjes beschikbare grip onder zijn wielen. Het mechaniek ratelt – per wiel wordt aandrijf- of remkracht toebedeeld – de auto schudt en bonkt, maar uiteindelijk weet de Land Cruiser zichzelf en zijn bestuurder uit situaties te bevrijden die volkomen uitzichtloos leken. En als zelfs Crawl Control je niet meer kan redden, is er altijd nog de lier …



                                BINNEN DE PERKEN

                                De Toyota Land Cruiser zal met zijn ladderchassis onroad moeten toegeven op concurrenten met onafhankelijke wielophanging, zoals de Land Rover Discovery. Dankzij het (optionele) Kinetic Dynamic Suspension Control, dat werkt met adaptieve stabilisatorstangen aan de voor- en achterzijde, blijft het overhellen in de bochten echter binnen de perken. In het terrein zorgt de hydrauliek ervoor dat de stabilisatoren veel 'losser' zijn, waardoor de veerwegen optimaal kunnen worden benut en 'zwevende' wielen naar de grond worden gedrukt. Overigens rijden we daar op normale banden; de mogelijkheden worden natuurlijk nog groter als je echte terreinbanden monteert. Heeft de Land Cruiser directe concurrenten? Niet veel. De enige die ook een ladderchassis heeft, is de Mitsubishi Pajero, maar die heeft geen permanente vierwielaandrijving. De Land Rover Discovery 2.0 TD4 is qua prijsstelling en specificaties een serieuzere tegenstrever en ook zeker geen amateur in de blubber. Op het asfalt is het de fijnere auto, want hij heeft geen ladderchassis. Wie echter een luxe, solide en bijna onverwoestbare terreinwagen zoekt, is met de Land Cruiser het beste bediend.


                                OORDEEL

                                • +Indrukwekkende terreincapaciteiten
                                • +Uitstekende reputatie
                                • -Onroad minder geraffineerd
                                • -Doet wat gedateerd aan







                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  IN 68 JAAR TIJD

                                  10 MILJOEN KEER TOYOTA LAND CRUISER

                                  Toyota’s wereldwijde verkoopteller van de Land Cruiser is deze zomer door de 10 miljoen-grens gegaan. Van de huidige generatie? Nee, van alle generaties bij elkaar.

                                  Toyota had ruim 68 jaar de tijd nodig om tot deze verkoopmijlpaal te komen. Op 1 augustus van 1951 zag de allereerste Toyota Jeep BJ het levenslicht. Deze voorbode van de Land Cruiser is het startschot geweest van - zoals nu blijkt - de productie van Toyota’s langstlopende model. Sinds 1955 exporteert Toyota, destijds de 20 Series, de SUV vanuit zijn thuisland Japan. Wereldwijd gezien gaat 2013 tot nu toe de boeken is als het beste verkoopjaar van de alleskunner. Toen wist Toyota bijna 450.000 Land Cruisers te verkopen.

                                  Dit jaar weet Toyota tot nu toe iets meer dan 250.000 wereldburgers met een nieuwe Land Cruiser te verblijden. Toyota’s grootste afzetmarkt bevindt zich in het Midden-Oosten. In 2018 was dit werelddeel goed voor de verkoop van 132.000 Land Cruisers. Europa volgt met 54.000, gevolgd door Australië en Nieuw-Zeeland (46.000) en Azië (45.000). Tellen we Japan (30.000) daarbij op, dan scoort Azië ongeveer 76.000 exemplaren en schiet het werelddeel naar de tweede plaats. Het overgrote gedeelte van de nieuwe Land Cruisers wordt in Japan gebouwd. In 2018 zagen 351.600 nieuwe Land Cruisers daar het levenslicht. De auto wordt verder ook in Portugal (2.100 stuks) en Kenia (1.100 stuks) gebouwd.




                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eigenlijk zegt dat cijfer totaal niets natuurlijk. De huidige Landcruiser is in de verste verte niet meer te vergelijken met zijn voorganger 68 jaar geleden.
                                    Op de naam na dan

                                    Comment


                                    • #19
                                      27 PK ERBIJ, DRIE SECONDEN ERAF

                                      MEER VERMOGEN EN KLEINE WIJZIGINGEN VOOR TOYOTA LAND CRUISER

                                      Auto’s zijn steeds vaker modeverschijnselen, maar de Toyota Land Cruiser laat zich niet gek maken. Deze vaste waarde in het Toyota-gamma is weer eens fijngeslepen, met meer vermogen en dus betere prestaties als belangrijkste gevolg. Goedkoop is de auto in Nederland overigens nog altijd niet.

                                      De 2,8-liter dieselmotor in de stoere neus van de Land Cruiser krijgt er 27 pk bij, waarmee het totaal op 204 stuks uitkomt. Het koppel, extra belangrijk in dit geval, stijgt met 50 Nm naar een totaal van 500 Nm. Dat koppel is al bij 1.600 tpm beschikbaar. De 0-100-sprint is met de krachtiger motor in 9,9 seconden achter de rug, een opmerkelijk forse drie tellen sneller dan zijn voorganger.

                                      Ook rust Toyota zijn terreinbeul uit met een stop-start systeem, waardoor verbruik en CO2-uitstoot net even lager uitkomen dan voorheen. Om precies te zijn gaat het om een winst van 0,7 liter per 100 km en 18 gram minder CO2 per kilometer.

                                      Apple en Android

                                      Tegelijkertijd worden er wat andere wijzigingen doorgevoerd bij de Land Cruiser. Zo krijgt de auto een vernieuwd infotainmentsysteem met Apple CarPlay en Android Auto. Ook zijn er meer veiligheidsvoorzieningen, zoals te doen gebruikelijk samengebracht onder de naam Toyota Safety Sense. Dat omvat nu ook een Pre-Collision System, dat voetgangers en fietsers kan detecteren. Ook is er nu adaptieve cruisecontrol beschikbaar.

                                      Wie ook naar de buitenwereld wil uitdragen dat hij of zij de meest actuele versie van de Toyota Land Cruiser heeft gekocht, moet de nieuwe Black Line-uitvoering bestellen. Die variant heeft een donkere grille, een dito sierlijst achterop, zwarte 18-inch wielen en tal van andere zwarte accenten aan binnen- en buitenkant.
























                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        OMG die toetsen van dat infotainment systeem lijken wel op die van een gettoblaster uit de jaren 80

                                        Comment

                                        Working...
                                        X