Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC40 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Complete vergelijkingstest: [www.autoexpress.co.uk]

1. Volvo XC40
    2. BMW X1
    3. Audi Q3

Bovenstaanden staan voor mij ook in de juiste volgorde van "hebbeding".

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Wij twijfelen nog tussen een XC40 T4 of een BMW X3 20i. Allebei automaat, quasi identieke motor, met ongeveer zelfde opties. De BMW is wel dik 5.000 euro duurder, maar de Volvo is dan ook weer stuk(je) kleiner denk ik en misschien niet zo rijkelijk afgewerkt. Rijtest zal uitsluitsel moeten geven. Morgen met de X3 gaan rijden, en 2e week februari met de Volvo en dan maar eens gaan beslissen (auto voor mijn vrouw, stadsverkeer). En ja, da's een grote auto voor haar gebruik maar het oog wil ook wat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
        Wij twijfelen nog tussen een XC40 T4 of een BMW X3 20i. Allebei automaat, quasi identieke motor, met ongeveer zelfde opties. De BMW is wel dik 5.000 euro duurder, maar de Volvo is dan ook weer stuk(je) kleiner denk ik en misschien niet zo rijkelijk afgewerkt. Rijtest zal uitsluitsel moeten geven. Morgen met de X3 gaan rijden, en 2e week februari met de Volvo en dan maar eens gaan beslissen (auto voor mijn vrouw, stadsverkeer). En ja, da's een grote auto voor haar gebruik maar het oog wil ook wat.
        Een nieuwe X3 is echt veel groter dan een XC 40

Comment

• Uiteraard, de XC40 is dan ook een concurrent voor de X1, zoals in bovenstaande test.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• De Sweden kunnen al naar hartelust configureren. Pakketten zien er wel enigzins anders uit. En de T3 is op hun site een 4 cyl?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door loekendoe sr Bekijk Berichten
              De Sweden kunnen al naar hartelust configureren. Pakketten zien er wel enigzins anders uit. En de T3 is op hun site een 4 cyl?

https://byggdinvolvo.volvocars.se/se...=xc&model=xc40
              Idd, een 2.0 l (4 cilinder), vreemd! Verschilt van land tot land waarschijnlijk. Aantal Pk is dan wel weer hetzelfde. Drukfout?
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

De Sweden kunnen al naar hartelust configureren. Pakketten zien er wel enigzins anders uit. En de T3 is op hun site een 4 cyl?

https://byggdinvolvo.volvocars.se/se...=xc&model=xc40
                Welk rijklaar gewicht geven ze daar in Zweden op voor de T3 ?

Comment

• Brandstofverbruik en Co2 uitstoot staan er ook niet op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Brandstofverbruik en Co2 uitstoot staan er ook niet op
                    Gaat zeker geen zuinig beestje worden en gaat toch wel "in de toeren" moeten gehouden als het wat moet vooruit gaan. 156pk voor 1450kg is nipt.

Comment

• Volvo heeft momenteel geen enkele echt moderne benzinemotor van 2.0 i (of 1.5), want de concurrentie haalt uit een 1.2 (230 NM Peugeot), 1.3 (265 NM Renault) 1.4 (250 NM VW) of 1.4 (Alfa 250 NM) al meer of evenveel koppel als Volvo uit een 2.0 !… (meestal zelfs bij lagere toerentallen)

Volvo haalt uit hun 2.0 i slechts 220 NM /250 NM bij de S60/V60/V40 en 265 NM bij de XC40

Zelfs de S90 T4 2.0 i haalt slechts 300 NM, een Alfa Guilia 2.0 i geeft al 330 NM of 400 NM….

Jaguar en Landrover hadden hetzelfde probleem met hun antieke 2.0 T i en zijn tenslotte in 2018, wat onderdelen, gaan shoppen bij Alfa…
                      Last edited by quovadis; 28/01/2018, 19:52.

Comment

• Maar ze gaan tenminste wel heel lang mee.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Gaat zeker geen zuinig beestje worden en gaat toch wel "in de toeren" moeten gehouden als het wat moet vooruit gaan. 156pk voor 1450kg is nipt.
                          Dat tempert mijn enthousiasme wel als je van een 5 liter dieselverbruik komt Benzine / Diesel beslissing gaat moeilijk worden.

Comment

• Met de nieuwe normberekening vallen blijkbaar én de 40 én de 60 buiten de toegelaten fleetpolitiek in vele bedrijven... wordt spannend !
                            met de prijzen die gehanteerd worden voor de 40 is het verschil met de 60 in het voordeel van de 60
                            de 40 wordt een erge duur beestje eenmaal aangekleed...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar

Dat tempert mijn enthousiasme wel als je van een 5 liter dieselverbruik komt Benzine / Diesel beslissing gaat moeilijk worden.
                              Zelfde probleem hier. Twee liter turbo benzine. Hmmm. Zuinig wordt dat nooit D3 zal het worden.
                              Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                Met de nieuwe normberekening vallen blijkbaar én de 40 én de 60 buiten de toegelaten fleetpolitiek in vele bedrijven... wordt spannend !
                                met de prijzen die gehanteerd worden voor de 40 is het verschil met de 60 in het voordeel van de 60
                                de 40 wordt een erge duur beestje eenmaal aangekleed...

ja idd. spijtige zaak, ik keek uit naar een xc40 of een nieuwe v60. geen van beiden kunnen op dit moment. denk dat ik naar Mercedes ga. vrij lage co2 waarden in benzine of diesel
                                4 rings driver

Comment

• Volvo had al een stevig track record

Maar met dit model doen ze toch andermaal een stevige gooi naar het lelijkste eendje van het jaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                                    Volvo had al een stevig track record

Maar met dit model doen ze toch andermaal een stevige gooi naar het lelijkste eendje van het jaar...
                                    Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen. Ik persoonlijk vindt hem helemaal Volvo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichten

ja idd. spijtige zaak, ik keek uit naar een xc40 of een nieuwe v60. geen van beiden kunnen op dit moment. denk dat ik naar Mercedes ga. vrij lage co2 waarden in benzine of diesel
                                      Idem hier, ik vind 'm prachtig maar met die motoren en uitstoot wordt het waarschijnlijk terug MB of toch nog iets anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                                        Op foto vond ik hem ook niet echt mooi, maar hoe meer ik hem tegenkom, hoe mooier hij is

Is echt knap, en een Q3 echt banaal :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                                          tussen een XC40 T4 of een BMW X3 20i.
                                          En waarom geen X1 of X2 2.0i?
                                          nieuwe X3 is echt een pak groter, zit op XC60 niveau qua afmetingen

Comment

Working...
                                          X