Oorspronkelijk geplaatst door Jocar
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo XC40 (2018)
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Wij twijfelen nog tussen een XC40 T4 of een BMW X3 20i. Allebei automaat, quasi identieke motor, met ongeveer zelfde opties. De BMW is wel dik 5.000 euro duurder, maar de Volvo is dan ook weer stuk(je) kleiner denk ik en misschien niet zo rijkelijk afgewerkt. Rijtest zal uitsluitsel moeten geven. Morgen met de X3 gaan rijden, en 2e week februari met de Volvo en dan maar eens gaan beslissen (auto voor mijn vrouw, stadsverkeer). En ja, da's een grote auto voor haar gebruik maar het oog wil ook wat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk BerichtenWij twijfelen nog tussen een XC40 T4 of een BMW X3 20i. Allebei automaat, quasi identieke motor, met ongeveer zelfde opties. De BMW is wel dik 5.000 euro duurder, maar de Volvo is dan ook weer stuk(je) kleiner denk ik en misschien niet zo rijkelijk afgewerkt. Rijtest zal uitsluitsel moeten geven. Morgen met de X3 gaan rijden, en 2e week februari met de Volvo en dan maar eens gaan beslissen (auto voor mijn vrouw, stadsverkeer). En ja, da's een grote auto voor haar gebruik maar het oog wil ook wat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loekendoe sr Bekijk BerichtenDe Sweden kunnen al naar hartelust configureren. Pakketten zien er wel enigzins anders uit. En de T3 is op hun site een 4 cyl?
https://byggdinvolvo.volvocars.se/se...=xc&model=xc40Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loekendoe sr Bekijk BerichtenDe Sweden kunnen al naar hartelust configureren. Pakketten zien er wel enigzins anders uit. En de T3 is op hun site een 4 cyl?
https://byggdinvolvo.volvocars.se/se...=xc&model=xc40
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenBrandstofverbruik en Co2 uitstoot staan er ook niet op
Comment
-
Volvo heeft momenteel geen enkele echt moderne benzinemotor van 2.0 i (of 1.5), want de concurrentie haalt uit een 1.2 (230 NM Peugeot), 1.3 (265 NM Renault) 1.4 (250 NM VW) of 1.4 (Alfa 250 NM) al meer of evenveel koppel als Volvo uit een 2.0 !… (meestal zelfs bij lagere toerentallen)
Volvo haalt uit hun 2.0 i slechts 220 NM /250 NM bij de S60/V60/V40 en 265 NM bij de XC40
Zelfs de S90 T4 2.0 i haalt slechts 300 NM, een Alfa Guilia 2.0 i geeft al 330 NM of 400 NM….
Jaguar en Landrover hadden hetzelfde probleem met hun antieke 2.0 T i en zijn tenslotte in 2018, wat onderdelen, gaan shoppen bij Alfa…Last edited by quovadis; 28/01/2018, 19:52.
Comment
-
Maar ze gaan tenminste wel heel lang mee.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loekendoe sr Bekijk Berichten
Gaat zeker geen zuinig beestje worden en gaat toch wel "in de toeren" moeten gehouden als het wat moet vooruit gaan. 156pk voor 1450kg is nipt.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
- Likes 1
Comment
-
Met de nieuwe normberekening vallen blijkbaar én de 40 én de 60 buiten de toegelaten fleetpolitiek in vele bedrijven... wordt spannend !
met de prijzen die gehanteerd worden voor de 40 is het verschil met de 60 in het voordeel van de 60
de 40 wordt een erge duur beestje eenmaal aangekleed...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar
Dat tempert mijn enthousiasme wel als je van een 5 liter dieselverbruik komt Benzine / Diesel beslissing gaat moeilijk worden.Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenMet de nieuwe normberekening vallen blijkbaar én de 40 én de 60 buiten de toegelaten fleetpolitiek in vele bedrijven... wordt spannend !
met de prijzen die gehanteerd worden voor de 40 is het verschil met de 60 in het voordeel van de 60
de 40 wordt een erge duur beestje eenmaal aangekleed...
4 rings driver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk BerichtenVolvo had al een stevig track record
Maar met dit model doen ze toch andermaal een stevige gooi naar het lelijkste eendje van het jaar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichten
ja idd. spijtige zaak, ik keek uit naar een xc40 of een nieuwe v60. geen van beiden kunnen op dit moment. denk dat ik naar Mercedes ga. vrij lage co2 waarden in benzine of dieselEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk BerichtenMaar met dit model doen ze toch andermaal een stevige gooi naar het lelijkste eendje van het jaar...
Is echt knap, en een Q3 echt banaal :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichtentussen een XC40 T4 of een BMW X3 20i.
nieuwe X3 is echt een pak groter, zit op XC60 niveau qua afmetingen
Comment
Comment