Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC40 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Niet vergeten dat de SUV's voor velen tot nu slechts binnen bereik waren in dieselversie, met een benzinemotor was (en blijft) het werkelijk verbruik zo hoog dat de budgetten niet meer volstonden. Dat de XC60 even vlotjes zal verkopen als het oud model is zeer de vraag, en niet alleen wegens de prijsstijging.
    Eerst downsizen naar een XC40 zal misschien nog kunnen, dan is het liedje uitgezongen. Er zullen in de komende jaren veel mensen zijn die in de automobielsector hun job gaan verliezen...
    Last edited by guyugy; 16/09/2017, 13:13.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Deze gaat bij mij ook zeer hoog op't lijstje staan als de XC60 moet worden ingeleverd.
      Ben nu niet meteen zo kapot van die geknikte lijn in de ramen opzij.
      Dat is een nieuwe design trend.
      Je ziet het ook bij de nieuwe Nissan X-Trail en SEAT Arona.
      There are Pretenders among us.....
      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

        Doet mij denken aan oude ssangyong modellen.
        Moest ik ook onmiddellijk aan denken. Spuuglelijke achterkant
        Nochtans heeft Volvo héél mooie wagens momenteel. Jammer.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Niet vergeten dat de SUV's voor velen tot nu slechts binnen bereik waren in dieselversie

          Daar is een kleine oplossing voor.

          De Audi A4 en pas de grote A5, (2017: Coupé en sedan) kregen al een 1.4 i koffiemolentje, welke plots 2500€ tot 3000€ goedkoper is, als een vergelijkbare 2.0 D

          Vermits ze op hetzelfde chassis staan als een Q5 zal deze binnenkort wel volgen (ofwel de 1.5 i)

          Alleen moeten sommige mensen in België, van hun cc-verslaving af.

          In Europa/Duitsland is dit volop bezig. (mobile.de)

          Ook bij Audi, wil de wind al eens van richting veranderen, maar hun marketingboys noemen dat liever “Voorsprong door techniek”

          Comment


          • #25
            de nieuwe Q5 is als benzineversie enkel verkrijgbaar in 2,0 l als 252pk's... niets te veel voor dat gewicht, Volvo doet hetzelfde met de XC60. Dit is zelfs nodig om een dergelijke wagen in alle sereniteit te bewegen. Terloops, het gewicht maakt deel uit van de aangename kenmerken van een wagen van dat kaliber, die op comfort mikt en niet bedoeld is om op circuit te gaan racen.
            Ieder zijn ding, zou ik zeggen, ik heb al vaak de gedownsized versie van de A1 (1,0 TFSI S-tronic) uitgeprobeerd als vervangwagen, niet dat hij niet goed rijdt, maar telkens als men een beetje aandringt met de rechter voet maakt de motor een lelijk lawaai, en springt de boordcomputer op 8 liter. Niet voor mij, dus ! Maar ik kan aannemen dat anderen dat als de perfecte wagen beschouwen, en ik probeer ze niet wijs te maken dat ze verkeer bezig zijn.
            Last edited by guyugy; 16/09/2017, 18:51.

            Comment


            • #26
              Wat voor mij weeral een mysterie is, is dat er wordt er beweerd dat die SUV's niet significant meer verbruiken omdat ze niet meer wegen en de luchtweerstand niet zo veel rol speelt, maar dat ze toch blijkbaar minstens een 2.0 diesel motor nodig te hebben om een beetje vlot en zuinig in de praktijk te zijn.

              http://www.autoweek.nl/carbase_data....80492&cache=no

              Dat wordt dan toch een groot prijsverschil, voor nagenoeg dezelfde prestaties. (wel nederlandse prijzen in belgie scheelt het minder)

              Maar ik kan aannemen, dat zo'n diesel suv voor sommigen een goede keuze is.
              Last edited by sunking; 16/09/2017, 19:29.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                de nieuwe Q5 is als benzineversie enkel verkrijgbaar in 2,0 l als 252pk's... niets te veel voor dat gewicht, Volvo doet hetzelfde met de XC60. Dit is zelfs nodig om een dergelijke wagen in alle sereniteit te bewegen. Terloops, het gewicht maakt deel uit van de aangename kenmerken van een wagen van dat kaliber, die op comfort mikt en niet bedoeld is om op circuit te gaan racen.
                Ieder zijn ding, zou ik zeggen, ik heb al vaak de gedownsized versie van de A1 (1,0 TFSI S-tronic) uitgeprobeerd als vervangwagen, niet dat hij niet goed rijdt, maar telkens als men een beetje aandringt met de rechter voet maakt de motor een lelijk lawaai, en springt de boordcomputer op 8 liter. Niet voor mij, dus ! Maar ik kan aannemen dat anderen dat als de perfecte wagen beschouwen, en ik probeer ze niet wijs te maken dat ze verkeer bezig zijn.
                Het gemiddeld autoforum-lid zal hier ook zo over denken. Pk/Nm per kilo is van (groot) belang.

                Voor de gemiddelde autokoper daarentegen speelt dit vaak weinig tot geen rol. Die is eerder gecharmeerd door design, uitrusting, comfort, imago, fiscaliteit, prijs,...of zelfs korting.

                Om het in hun woorden te zeggen: Djee kont toch nerges nie mie hert rijeh!

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  Maar ik kan aannemen, dat zo'n diesel suv voor sommigen een goede keuze is.
                  het is klaarblijkelijk niet de beste keuze in de ogen van sommigen, maar het is hun keuze...

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    d
                    Ieder zijn ding, zou ik zeggen, ik heb al vaak de gedownsized versie van de A1 (1,0 TFSI S-tronic) uitgeprobeerd als vervangwagen, .
                    Je bent de ideale A1 verkoper, vermits je een A1 (85pk) van 15.000€ gelijkstelt met een A5 (150pk), welke met opties zo’n 45.000€ tot 50.000€ kost.

                    Met diezelfde marketing truck, krijgt elke A1 koper, trouwens het gevoel dat ze met een Premium auto rijden….

                    Zowel jij (A1 1.0 i 85 pk) en vele andere op dit forum, (Polo 1.2 D 75 pk) hebben blijkbaar geen enkel relevante referentiekader meer, om een 2.0 D, te vergelijken met een moderne benzinemotor uit de compacte of middenklasse.

                    In tegenstelling tot de benzine rijders, die altijd eerst met een diesel moet proefrijden...


                    Ga eerst eens gratis proefrijden in Kortenberg, met een A4/A5 1.4 i DSG en je woont terug op de Aarde i.p.v. op Mars…

                    Hoe wel rekening met een wachtlijst…want die was er 2 jaar geleden al voor een Golf 1.4 i DSG….


                    Comment


                    • #30
                      Hoe sommigen toch overdrijven en alles vol spammen met halve waarheden. Quovadis ga in het topic van Herbie schrijven, dat is 'het' suv bashingtopic. Maar laat de gewone topics voor wat ze zijn zodat iedereen nog wat plezier kan hebben zonder steeds geconfronteerd te worden met mensen die het verschil niet kennen tussen het rijplezier van een klein naftje tov een zwaardere motor.

                      Comment


                      • #31
                        Amen...

                        Comment


                        • #33
                          DÍT IS DE NIEUWE VOLVO XC40!

                          POTENTIËLE VERKOOPKNALLER

                          Na een zeer uitvoerige teasercampagne heeft Volvo het doek getrokken van de volledig nieuwe XC40, de eerste échte compacte cross-over van het merk én tevens het eerste model van de kersverse 40-serie.

                          Ruim een jaar geleden gaf Volvo met de 40.1 en 40.2 Concepts een eerste vooruitblik op een volledig nieuwe 40-serie. Die preview blijkt behoorlijk realistisch: de hagelnieuwe XC40 die Volvo vandaag presenteert blijft namelijk behoorlijk trouw aan het koetswerk dat de 40.1 Concept droeg.

                          Deze nieuwe XC40 is de eerste Volvo die op het nieuwe modulaire CMA-platform is geplaatst, een basis die door het aan Volvo's moederconcern Geely verwante Lynk & Co. al wordt gebruikt voor de 01. Dat model moet op termijn ook op de Europese markt te vinden zijn, al komt deze nieuwe Zweed uiteraard veel eerder.

                          Op veiligheidsgebied heeft Volvo natuurlijk een naam hoog te houden. Zodoende profiteert de auto van een uitgebreide mix veiligheidssystemen die we al kennen van de 90-serie en de nieuwe XC60. Optioneel is de XC40 dan ook te krijgen met Pilot Assist, een systeem waarmee de cross-over semi-autonoom door het verkeer moet kunnen aan. Ook brengt Volvo systemen als City Safety, Run-off Road Protection, Run-off Road Mitigation, Cross Traffic Alert met Auto Brake en een 360˚ camera naar zij nieuwste model. Ook de infotainment is afkomstig uit de jongste modellen van Volvo. Pontificaal op de middenconsole vinden we dan ook het Sensus-systeem, gekoppeld aan een verticaal georiënteerd scherm.

                          De 40-serie zal beschikbaar komen met een reeks drie- en viercilinder benzine- en dieselmotoren. De driepitter heeft een inhoud van 1,5-liter. Ook komt er een Twin Engine - een plug-in hybride, een variant die ruim 180 pk sterk moet zijn. Vanaf de introductie zijn alleen een D4-dieselmotor en een T5-benzinemotor beschikbaar, twee viercilinders. Later volgen er meer varianten, waaronder ook een volledig elektrische XC40. Specificaties volgen in een later stadium.

                          Eerder liet Volvo weten dat het met de XC40 stevig inzet op personalisatiemogelijkheden. Dat betekent dat het merk diverse kleurcombinaties en verschillende soorten afwerking voor zijn nieuwe hoogpotige model in petto heeft. Zo zijn two-tone-kleurcombinaties mogelijk en moet ook het interieur van 'gedurfd speels' tot 'stijlvol premium' aan te kleden zijn. Volvo laat al los dat een Lava Orange-kleurig vloertje tot de mogelijkheden behoort, hetzelfde geldt voor een Oxide Red-kleurig hemeltje.

                          Wat uitvoeringen betreft, zetten we in op de komst van de Momentum, een R-Design en een Inscription. De R-Design is daarvan uiteraard de variant met de sportiefste aspiraties. De Incription gooit het vooral op weelderige aankleding.

                          Eenmaal op de markt moet de XC40 zich kunnen meten met auto's als de Jaguar E-Pace en de Audi Q3. De eerste exemplaren rollen in Gent van de band. De orderboeken worden op 29 september geopend.

                          Care by Volvo

                          De XC40 is de eerste Volvo waar de 'Care by Volvo'-service op van toepassing is. De service is te vergelijken met een abonnement. Tegen en vast bedrag per maand krijg je iedere 24 maanden een nieuwe Volvo voor de deur. Zaken als aanbetaling, belasting zitten daar bij inbegrepen. Zie het als Volvo's eigen uitgebreide private-leasedienst. De dienst komt als eerste beschikbaar voor XC40-klanten in Zweden, Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje, Italië, Noorwegen, Polen en zelfs Noord-Amerika.









                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #34
                            De Launch Edition kost een slordige 48.700,00 euro met D4 motor of 50.900,00 euro met T5 motor. Te configureren via Volvocars.be. Prijs is inclusief de witte of lichtblauwe kleur, 19" velgen, lederen zetels . Een andere kleur kiezen is 780,00 euro opleg. Stevig aan de prijs zelfs met de vele opties aan boord van de launch edition.

                            Comment


                            • #35










                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #36




                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #37
                                  recht of quasi recht van voor en achter wel knap, zo rap als je wat meer van profiel ziet vind ik het niets.

                                  de zijkant van achter is echt lelijk. ik kan me wel voorstellen dat het in sommmige kleuren beter uitkomt.

                                  zal voor de rest wel super goede auto zijn natuurlijk.

                                  Comment


                                  • #38
                                    op de fotos toont de XC40 vrij groot, echter op spy-fotos van enkele maanden geleden had je wat meer referentie-punten en leek deze zo wat het formaat van een Mokka X of iets dergelijk.
                                    Audi A5 2.7TDI Multitronic

                                    Comment


                                    • #39
                                      Die Zweedse prijzen zijn ook niet min tegenwoordig. € 50.000 voor deze wagen, toch wel een brug of 2 te ver.

                                      Comment


                                      • #40
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X