Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC40 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volvo XC40 (2018)

    GELEKT: VOLVO XC40

    NIEUWE CROSS-OVER IN BEELD!

    Volvo heeft de onthulling van de hagelnieuwe XC40 pas voor later gepland staan. De compacte Zweedse cross-over is nu al in vol ornaat op internet verschenen!

    Zeer spoedig trekt Volvo zelf het doek van de XC40, maar dankzij website Carscoops is de auto nu al vanuit alle hoeken te zien.

    De XC40 is een nieuwe cross-over van Volvo die gebruikmaakt van het nieuwe CMA-platform, een basis die is ontwikkeld om een hele rits veiligheidsystemen aan te kunnen die Volvo al in de op het grotere SPA-platform geplaatste 90-serie gebruikt.

    De XC40 moet net als zijn grotere broers semi-autonoom door het verkeer kunnen gaan dankzij het optionele Pilot Assist. Ook krijgt de auto systemen mee als City Safety, Run-off Road Protection, Run-off Road Mitigation, Cross Traffic Alert met Auto Brake en een 360˚ camera. Op infotainmentgebied winkelt Volvo uit de gadgetwinkel van de 90-serie. Dat betekent dat het verticaal georiënteerde Sensus-systeem, dat we kennen uit de nieuwe XC60 en de V/S90 en XC90, ook in de XC40 tegen gaan komen.

    De 40-serie zal beschikbaar komen met een reeks drie- en viercilinder benzine- en dieselmotoren. Ook komt een Twin Engine - een plug-in hybride - op de markt.

    Eerder liet Volvo weten dat het met de XC40 stevig inzet op personalisatiemogelijkheden. Dat betekent dat het merk diverse kleurcombinaties en verschillende soorten afwerking voor zijn nieuwe hoogpotige in petto heeft.

    De XC40, later volgt een nieuwe V40, is de productieversie van de 40.1 Concept. De 01 van Lynk & Co., maakt overigens al gebruik van het nieuwe CMA-platform, een auto die ook naar Europa moet komen.

    Bron: Autoweek







    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Mooi! Weer een kanshebber erbij als opvolger van mijn huidige kar, weet het echt nog niet
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        me like!
        4 rings driver

        Comment


        • #5
          Deze gaat bij mij ook zeer hoog op't lijstje staan als de XC60 moet worden ingeleverd.
          Ben nu niet meteen zo kapot van die geknikte lijn in de ramen opzij.

          Comment


          • #6
            Benieuwd naar de prijzen.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Zullen wel prijzen à la Audi Q2 worden, mijn idee.
              Hopelijk behouden ze toch nog een beetje een fatsoenlijke dieselmotor in combinatie met de automaat.

              Interieur ziet er op het eerste zicht wel top uit.

              Comment


              • #8
                Voorkant ok. Achterkant had voor mij toch iets meer in de stijl van de xc60 gemogen. Licht uitlopen naar kofferklep ipv richting voorkant.

                Comment


                • #9
                  zeer knap! zoals we van Volvo gewoon zijn

                  Comment


                  • #10




                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Zullen wel prijzen à la Audi Q2 worden, mijn idee.
                      Hopelijk behouden ze toch nog een beetje een fatsoenlijke dieselmotor in combinatie met de automaat.

                      Interieur ziet er op het eerste zicht wel top uit.
                      Waarom diesel? Denk tegen dat ge aan vernieuwing toe zijt, ge wel ne naft moogt kiezen, niet?


                      Comment


                      • #12
                        Ik ben benieuwd naar de afmetingen en volumes. Vermits ik de Tiguan ietske te klein vind qua koffer, wil ik bij de volgende zeker ni kleiner gaan

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Waarom diesel? Denk tegen dat ge aan vernieuwing toe zijt, ge wel ne naft moogt kiezen, niet?
                          Als hij de overnameprijs van zijn oude diesel, binnen enkele jaren kent, zal zijn euro wel vallen....

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                            Als hij de overnameprijs van zijn oude diesel, binnen enkele jaren kent, zal zijn euro wel vallen....
                            Hij rijdt met ne leasebak. Dus weet het zo niet, daar die wagen ook naar andere landen gaan.

                            Bij ons is het financiële leasing en gaan ze dat wss wel voelen. 1 collega heeft al ne naft, maar die doet maar 20000km/jaar. De baas ne plug-in om het eens te ervaren. De rest allemaal diesels wegens de vele kms.

                            Dus mijne volgende wordt een groot vraagteken. Ne naft is wel wa goedkoper bij de meeste merken
                            Maar in geval van ne naft, gaat het wss gene VW meer zijn

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                              Dus mijne volgende wordt een groot vraagteken. Ne naft is wel wa goedkoper bij de meeste merken
                              Maar in geval van ne naft, gaat het wss gene VW meer zijn
                              In België draait de Titanic, inderdaad traag en sommige zijn in het orkest, nog met hun diesel-trompet, vol lof aan het spelen….

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                Maar in geval van ne naft, gaat het wss gene VW meer zijn
                                Veel Europese diesel fabrikanten zitten terug in het 1e leerjaar, voor benzine auto’s…en Merkel wil haar Premium Duitsertjes, naar de alternatieve Steiner klas sturen, maar ze spartelen tegen

                                Comment


                                • #17
                                  ik denk niet dat die groter zal zijn dan de Tiguan. Koffer van de nieuwe XC60 is 505 liter; wat al kleiner is dan de Tiguan. Ik denk dat het eerder iets zoals Q2 zal zijn.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
                                    Ben nu niet meteen zo kapot van die geknikte lijn in de ramen opzij.
                                    Doet mij denken aan oude ssangyong modellen.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                      In België draait de Titanic, inderdaad traag en sommige zijn in het orkest, nog met hun diesel-trompet, vol lof aan het spelen….
                                      Dat is nu eens de nagel op de kop ! De premium duitsers spartelen tegen want ze hebben geinvesteerd in verbetering van de diesels en dat doet pijn om dit in eenmaal af te schrijven. Ook het productie apparaat is gemaakt op 50-50 benzine diesel dus producite voor export buiten europa en europa op benzine laten omschakelen is niet in een twee drie op te lossen ! Als je bij bmw of mercedes over tesla begint, kronkelen ze als een slang !

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door vw.fan Bekijk Berichten
                                        ik denk niet dat die groter zal zijn dan de Tiguan. Koffer van de nieuwe XC60 is 505 liter; wat al kleiner is dan de Tiguan. Ik denk dat het eerder iets zoals Q2 zal zijn.
                                        Dan heeft die XC60 echt wel een heel kleine koffer. Zelf speelde ik nu al met het idee van een Tiguan Allspace als volgende, maar die €5000 prijsverschil voor iets meer koffer- en beenruimte vind ik er wel wat over. Anderzijds heb ik niet de intentie om met een 1.4 naft te gaan rijden, alhouwel die evenveel pk heeft dan mijn 2.0d nu. Da valt dus nog te bezien.

                                        Mijne eerste keuze als firmawagen zou de GLC zijn, en dan liefst de coupé, maar de kans is klein dat ik die de volgende keer in mijn budget ga krijgen. Privé heb ik meer een boontje voor de GLE Coupé


                                        Comment

                                        Working...
                                        X