Very nice!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo XC40 (2018)
Collapse
X
-
Prijzen van de eerste modellen zijn zeer hoog maar de D3 (ik vermoed 150 PK) zal er zijn vanaf 32.950 euro.
Een Tiguan 115 PK TDI Comfortline kost 32.600 en in die zin is de prijs dus redelijk correct.
Het is duidelijk dat ze hem zetten in de klasse van vb Q3 en niet Q2.
De kofferinhoud (460 liter) is ook nog een meevaller en maar een klein beetje kleiner dan de nieuwe XC60.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk BerichtenDie Zweedse prijzen zijn ook niet min tegenwoordig. € 50.000 voor deze wagen, toch wel een brug of 2 te ver.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk BerichtenDie Zweedse prijzen zijn ook niet min tegenwoordig. € 50.000 voor deze wagen, toch wel een brug of 2 te ver.
Zijkant achteraan trekt op niet veel moet ik zeggen.
Comment
-
Alle merken worden duurder, je moet bekijken wat je allemaal hebt voor die prijs en geloof me, de Volvo’s zijn rijkelijk uitgerust, en op gebied van veiligheid ontbreekt er bijna niets.... maar je prijs van de wagens stijgen vlugger dan ons loon spijtig genoeg ...NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk BerichtenAlle merken worden duurder, je moet bekijken wat je allemaal hebt voor die prijs en geloof me, de Volvo’s zijn rijkelijk uitgerust, en op gebied van veiligheid ontbreekt er bijna niets.... maar je prijs van de wagens stijgen vlugger dan ons loon spijtig genoeg ...
Prijsopslag van de nieuwe XC60 en prijs van deze liggen ver een te verwachten prijs(stijging).
Maar goed, als de markt er deze prijzen voor over heeft, dan geef ik Volvo gelijk.
Desalniettemin een leuke kar met potentieel.
Comment
-
Geloof me, ik heb gekeken naar wat men krijgt voor die prijs.
Prijsopslag van de nieuwe XC60 en prijs van deze liggen ver boven een te verwachten prijs(stijging).
Maar goed, als de markt er deze prijzen voor over heeft, dan geef ik Volvo gelijk.
Desalniettemin een leuke kar met potentieel.
Comment
-
Dat zijn toch de prijzen van de top uitvoeringen met dito motor.
Ik wacht nog wel even af voor wat de vanaf prijs gaat zijn met lichtere motoren eer ik ga oordelen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Mooie wagen, ik zet hem boven een Q2 van uiterlijk en een Q3 (maar dat is niet zo moeilijk). Wel stevige premiumprijzen maar dat hadden ze al aangekondigd destijds met hun XC90 dat ze er willen bijhoren.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenAchterbank ziet er wel héél rechtopstaand uit. Nu niet, dat dat in mijn geval zo belangrijk is, maar toch.
Zijn de afmetingen al ergens bekend?
Volvo noemt nog geen afmetingen van de XC40. Het studiemodel was 4,39 meter lang, 1,93 meter breed en 1,64 meter hoog. De SUV wordt onder de XC60 gepositioneerd en dient de strijd aan te gaan met de evenlange Audi Q3 en langere BMW X1. Volvo zegt zich te onderscheiden door een ingenieus interieurontwerp met onder andere bergvakken onder de stoelen, speciale inductielaadmogelijkheden, uitklapbare haken voor tassen en een uitneembare afvalbak in de middenconsole.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk BerichtenAlle merken worden duurder, je moet bekijken wat je allemaal hebt voor die prijs en geloof me, de Volvo’s zijn rijkelijk uitgerust, en op gebied van veiligheid ontbreekt er bijna niets.... maar je prijs van de wagens stijgen vlugger dan ons loon spijtig genoeg ...
Los daarvan is een Volvo qua veiligheid helemaal niet rijkelijk uitgerust. Alle toeters en bellen qua veiligheid zijn te verkrijgen bij Volvo in een pakket tegen een stevige prijs. Je kunt een jaar lang lopen pronken met het feit dat je hier en daar een extra crashtest doet waar je eigen ontworpen wagen het goed op doet, maar als je de veiligheidsopties niet standaard op de wagen steekt dan is het een beetje nutteloos. BLIS, Lane departure warning, lane keeping assist zijn allemaal opties.
Even de proef op de som genomen. Configurator met de XC60. Basisprijs (laagste wat ik kan kiezen) 47.300 euro. Daarvoor krijg je gewone velgen, witte kleur en t-tec bekleding (eenieder die een Volvo heeft gehad met deze bekleding weet dat het de grootste rotzooi is op de markt, onbegrijpelijk dat ze dit nog aanbieden). Je wil natuurlijk dat de wagen een mooie inruilwaarde heeft later en neemt de GPS want standaard zit dat er niet op (+ 1.450 euro). Je bent een familieman en wil dat je de kinderen en vrouw veilig kunt vervoeren dus je neemt het IntelliSafe Pro-pakket met BLIS, ACC en Pilot Assist (+ 1.650 euro), maar helaas moet je dan ook verplicht de elektrisch inklapbare spiegels erbij nemen (+ 300 euro) en de automatisch dimmende binnenspiegel (+ 400 euro). Serieus dat ik 47.300 euro neertel voor een auto en dat er geen elektrisch inklapbare spiegels bij zitten? Een optie die standaard is op zowat elke andere wagen... Zo'n automatisch dimmende binnenspiegel kan trouwens ook al tellen als veiligheidsoptie.
Goed, je krijgt er dat automatische remsysteem standaard bij (een optie die inmiddels ook bij de "goedkope" merken als standaard wordt aanzien) en lane keeping aid (zat ook standaard op mijn Hyundai en dat al sinds 2015).
En voor een auto die inmiddels dik boven de 50.000 euro komt is het jammer dat je binnen enkele jaren geen radio meer kunt luisteren want DAB is een optie (bij mijn garagespeurtocht afgelopen zomer kwam ik tot de ontdekking dat modellen van verschillende automerken DAB+ als standaardoptie aanbieden voor 11.000 euro).
Wees eerlijk: de inflatie bij Volvo is vele malen hoger dan bij andere automerken. Je betaalt eenvoudig 20.000 euro meer voor een wagen met de nog niet de helft van opties, maar met een afwerking om u tegen te zeggen. Ik ben Volvolover in hart en nieren, maar dit ga ik niet verdedigen. Het is wat het is: een dure bak (zowel de XC60 als de XC40) in vergelijking met wat je krijgt.
Comment
Comment