Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC40 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door loekendoe sr Bekijk Berichten
    Mooi verslag hierboven. Wat betreft die twee minpuntjes, zicht naar achteren zal nog wel meevallen zekers. Trage automaat.... T3 manueel heeft dat probleem niet. Vraag voor Volvo eigenaars: op welke korting kan men zoal rekenen/hopen?
    Beperkt zicht naar achteren zie ik niet als een probleem als je BLIS als optie hebt (standaard op de Launch Edities).
    Bij professionele renting geeft men onmiddelijk 12% korting op de basisprijs (dat telt lekker door bij de Launch Edities, waar opties deel uitmaken van de basisprijs). 750 EUR (ex BTW) salonkorting op 2019 modellen. JKP van 0.89 % ipv 2.99% tijdens salon. Verder geeft Volvo diverse kortingen op de verzekering bij hen (aan de hand van de veiligheidsopties die je hebt genomen), met ook daar een salon conditie. Full Omnium zonder franchise de eerste 3 jaar.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door loekendoe sr Bekijk Berichten
      Trage automaat.... T3 manueel heeft dat probleem niet.

      Iedereen met een manuele bak schakelt véél trager, als elke type automaat.

      Alleen beseffen of merken, sommige dat blijkbaar nog altijd niet….

      Comment


      • een automaat die traag schakelt is wel irritant om mee te rijden. zeker als hij niet altijd schakelt op de moment dat jij wil schakelen. gas geven en een seconde wachten voor hij in de juiste versnelling gaat, is irritanter dan zelf in de juiste versnelling zetten en dan pas gas geven.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          een automaat die traag schakelt is wel irritant om mee te rijden. zeker als hij niet altijd schakelt op de moment dat jij wil schakelen. gas geven en een seconde wachten voor hij in de juiste versnelling gaat, is irritanter dan zelf in de juiste versnelling zetten en dan pas gas geven.
          Dat je volle 1 seconde moet wachten, om te schakelen, ken ik alleen van een Mazda 3 (1.5 i) 35 jaar geleden…
          1. CVT schakelt in 0 sec…
          2. dubbele koppeling schakelt nu in zo’n 0.1 sec
          3. klassiek automaat schakelt nu in zo’n 0.2 sec
          4. enkele koppeling schakelt nu in zo’n 0.25 sec
          5. manueel als je snel bent +/- 0.5 sec (inclusief ontkoppelen…) maar je bent niet afhankelijk van een Eeprom
          Bij sommige automaten, kan je inderdaad het gevoel krijgen dat hij traag schakelt, maar ligt toch meestal aan de slechte motoriek van de rechtervoet….

          In de Volvo X40 (grote motoren) zit een nieuwe 8 AT van AW, duurt altijd +/- 3 jaar voordat de software op punt staat…geduld is een mooie deugd...
          Misschien krijgen de kleine motoren de 6 AT ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door loekendoe sr Bekijk Berichten
            Mooi verslag hierboven. Wat betreft die twee minpuntjes, zicht naar achteren zal nog wel meevallen zekers. Trage automaat.... T3 manueel heeft dat probleem niet. Vraag voor Volvo eigenaars: op welke korting kan men zoal rekenen/hopen?
            Ik ga ook voor manueel als ik 'm zou kopen.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

              Bij sommige automaten, kan je inderdaad het gevoel krijgen dat hij traag schakelt, maar ligt toch meestal aan de slechte motoriek van de rechtervoet….

              In de Volvo X40 (grote motoren) zit een nieuwe 8 AT van AW, duurt altijd +/- 3 jaar voordat de software op punt staat…geduld is een mooie deugd...
              Nah niet akkoord, een automaat moet goed reageren op al je acties, techniek dient om de mens te dienen en niet omgekeerd, ook als je bv matig wil versnellen, je geeft een beetje gas, maar de motor heeft te weinig koppel op dat toerental om uberhaupt te versnellen, dan moet de automaat meteen terugschakelen, en liefst 1 versnelling en niet pas wachten tot je zelf doorhebt dat er niets gebeurt en dan maar het pedaal nog wat dieper intrapt waardoor die ineens 2-3 versnellingen terugschakelt.
              De combinatie motor-automaat goed afstellen softwarematig is niet evident maar wel heel belangrijk.. als één aspect niet goed zit is de rijervaring naar de knoppen.
              Bij mijn DSG heb ik nu quasi geen ergernissen, schakelt beter dan wanneer ik het manueel zou doen, maar moet hem wel in S zetten want in D gaat hij altijd in een te hoge versnelling. Maar als ik de klachten van de vorige generaties hoor, hebben ze er idd lang over gedaan om het op punt te zetten.
              Testrijden is de boodschap..

              Comment


              • Bij mijn geartronic automaat is het zo dat hij zich na tijdje aanpast aan je rijstijl. Ik heb niet te klagen van mijn automaat. Is beter afgesteld dan destijds in mijn xc90.
                nu zouden het dus andere types automaten zijn ?
                NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

                XC90 2.4 D 225pk 2006
                S40 2.0D 136pk 2004
                S40 1.8i 1996

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichten
                  Bij mijn geartronic automaat is het zo dat hij zich na tijdje aanpast aan je rijstijl. Ik heb niet te klagen van mijn automaat. Is beter afgesteld dan destijds in mijn xc90.
                  nu zouden het dus andere types automaten zijn ?
                  Nope, is nog steeds de AWTF-80, bestaat al sinds 2005, die 1/3 van de wereld gebruikt…

                  Software (merkgebonden) en Eeprom zal wel al dikwijls aangepast zijn....


                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                    Nope, is nog steeds de AWTF-80, bestaat al sinds 2005, die 1/3 van de wereld gebruikt…

                    Software (merkgebonden) en Eeprom zal wel al dikwijls aangepast zijn....


                    Nu zijn het toch achttrapsautomaten ?
                    NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

                    XC90 2.4 D 225pk 2006
                    S40 2.0D 136pk 2004
                    S40 1.8i 1996

                    Comment


                    • Start van de produktie T3 modellen is gepland voor week 17. Eind volgende week te bezichtigen in de toonzalen. Offerte vandaag gekregen. Volgende week gaan bekijken irl en dan tekenen. Levering ten vroegste juni.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door loekendoe sr Bekijk Berichten
                        Start van de produktie T3 modellen is gepland voor week 17. Eind volgende week te bezichtigen in de toonzalen. Offerte vandaag gekregen. Volgende week gaan bekijken irl en dan tekenen. Levering ten vroegste juni.
                        Thx voor de info! Dan probeer ik binnen enkele weken ook een proefrit te gaan maken. Week 17? Dan is pas eind april productiebegin, da's laat eigenlijk. Nuja, voor mij is het toch pas in 2019 te doen en ik wil zeker ook een proefrit afwachten met de nieuwe A-klasse.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          Week 17? Dan is pas eind april productiebegin, da's laat eigenlijk.
                          Ze hebben eerst nog 13000 bestelde (eind november ergens verschenen) Launch Edities te produceren. Mijn XC40 Launch Edition wordt op 6 april blijkbaar geproduceerd, besteld mid december.

                          Comment


                          • Zeker ook een topic over openen hier. Benieuwd naar je ervaringen met deze.

                            Comment


                            • Weet iemand de uitstoot van de T3 en D3 van dit model? Ik vind daar niks van terug. Dan kan ik de inschrijftaks al eens berekenen
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Volgens Leaseplan : T3 :160gr,
                                D3 handgeschakeld : 135gr
                                D3 automaat : 140 gr

                                telkens de 2wd versie

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Volgens Leaseplan : T3 :160gr,
                                  D3 handgeschakeld : 135gr
                                  D3 automaat : 140 gr

                                  telkens de 2wd versie
                                  Wow, da's veel!

                                  Bedankt!

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Ja staat hier hoger al beschreven hé? Deze is al volgens de nieuwe norm getest.
                                    Kan dus zomaar zijn, dat de nieuwe XC60 D3 een lagere CO2 gaat hebben dan deze.
                                    VAA swingt ook lekker de pan uit moet ik zeggen

                                    Met mijn huidige XC60 kom ik aan 233€/md
                                    Bij een Inscription D3 automaat XC40 zou ik nu aan 327€/md komen...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Ja staat hier hoger al beschreven hé? Deze is al volgens de nieuwe norm getest.
                                      Kan dus zomaar zijn, dat de nieuwe XC60 D3 een lagere CO2 gaat hebben dan deze.
                                      VAA swingt ook lekker de pan uit moet ik zeggen

                                      Met mijn huidige XC60 kom ik aan 233€/md
                                      Bij een Inscription D3 automaat XC40 zou ik nu aan 327€/md komen...
                                      Idd! Heb dat met weinig aandacht gelezen, dacht dat het over VAA ging en vermits het voor mij particulier te doen is

                                      Dan gaat de A-klasse beter zitten veronderstel ik.

                                      Dieven zijn het!
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • 889,73 € voor de T3

                                        839,71 € voor de D3


                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar

                                          Wow, da's veel!

                                          Bedankt!
                                          Deze waarden zijn nog niet definitief, de berekening moet nog gebeuren, maar die 135 en 140 zijn maximum waarden.

                                          Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X