Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het is een mooie auto (smaken en twisten?), maar de recente "prijsverhogingen", 't is te zeggen basisprijzen, zijn niet in lijn met de aanwezige opties. En ja, je kunt een introductiemodel kopen met alle toeters en bellen aan een scherpe prijs ten opzichte van de reële configuratieprijs wanneer men zelf de opties gaat aanvinken. Dat neemt niet weg dat de gevraagde prijzen niet in lijn zijn met de gestegen lonen of de aanwezige opties.
Ik denk nog elke dag aan de mijne die ik heb omgeruild (een gevoel van gemis), maar besef heel goed dat ik zelfs toen veel heb betaald in verhouding tot de aanwezige opties. Ik bedoel, koop een gewone versie en de spiegels zijn zelfs niet standaard elektrisch inklapbaar. Dan ook nog uitpakken met de XC60 als "veiligste auto volgens NCAP ooit", maar wel drie vierde van de veiligheidsfeatures als optie aanbieden. Schuim even de tweedehandswebsites af en je zult snel merken dat geen kat (bij wijze van spreken) die veiligheidsopties erbij neemt.
Is er een reden waarom bijna alle merken overgaan naar automaat ?
Ik ben geintresseerd voor een Xc40....Maar omdat ik een manuele versnellingsbak verkies, kan ik enkel kiezen tussen de kleinste motoren, terwijl ik graag een T4, 6 bak had gehad, kan ik die enkel met een automaat krijgen....waarom deze trend (ook zie ik deze bij andere merken) ?
manueel is uitstervend ras, probeer eens een automaat , je zal
nooit me
er terug naar manueel gaan
Spijtig eigenlijk, ik zweer bij manueel, heb automaat gehad. Ik schakel liever maar dat is een keuze natuurlijk. En om dagelijks in de file te staan is een automaat inderdaad gemakkelijker. Maar toch blijf ik liever roeren in de naftbak
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ik schakel ook liever zelf...alleen komt de manuele versnellingsbak in de catalogussen van de meeste merken nog enkel voor in de kleinere motorisaties ? Terwijl vroeger voor beiden kon gekozen worden is er nu een beperkter aanbod, zeker bij de wat performantere motoren ?
Idem hier. Ik heb bij een automaat ook nog altijd een dubbel gevoel. Heb beide al uitvoerig gereden, maar afhankelijk van de mood en het traject, ben ik soms toch nog altijd voorstander van handmatig schakelen.
Bv bij het trekken van een trailer vind ik handmatig schakelen absoluut nog altijd beter.
Prijzen van de XC40 liggen bijna op het niveau van de vorige XC60 . Denk dat de XC40 de plaats van de XC60 zal innemen in de lease.
Middenconsole is wat cheap met harde plastic, op het salon natuurlijk meestal de opgeleukte versies maar al met al niet omver geblazen door het interieur.
Handmatig schakelen in een gewone wagen gaat er meer en meer uit gaan. Enkel de basismodelletjes ga je nog kunnen krijgen met een handbak. Reden is dat de constructeurs co2 normen moeten halen en de nieuwste automaatbakken zijn zuiniger dan de manuele. Specifieke niches als sportwagens maar ook kleine stadswagentjes zullen wel nog een tijdje manueel blijven.
Handmatig schakelen in een gewone wagen gaat er meer en meer uit gaan. Enkel de basismodelletjes ga je nog kunnen krijgen met een handbak. Reden is dat de constructeurs co2 normen moeten halen en de nieuwste automaatbakken zijn zuiniger dan de manuele. Specifieke niches als sportwagens maar ook kleine stadswagentjes zullen wel nog een tijdje manueel blijven.
Bedankt voor dit antwoord...nu weet ik het tenmistte. Bmw X5,X3 heeft zelfs geen enkele mauele bak meer in de catalogussen staan, Subaru, Toyota ...allemaal ik 't zelfde bedje ziek. Deze laatste zweren zelfs bij CVT automaat, net of je met een Dafje van welleer onderweg bent !
Comment