Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Proficiat ,maar los daarvan, als je voor een XC40 shopte, waarom dan nooit een X1 of X2 overwogen/gereden met 2.0i? En omgekeerd, gezien je een X3 kocht , waarom dan geen XC60 overwogen of bijv. een Stelvio, die zijn toch niet duurder dan een X3, lijkt me.
Enfin het is uw beslissing maar ik snap gewoon de logica niet echt goed
We hebben de XC40 overwogen maar ik vond die (voor het geld) toch niet zo groot, en de X1 of X2 is beetje zelfde qua formaat (wel andere stijll). Zijn dan eens gaan kijken naar de XC60 die ikzelf héél knap vond, maar die zat met zelfde optiepakket ongeveer 4.000 euro duurder dan de prijs die we voor de X3 betalen (heb echt wel héél mooie prijs kunnen bekomen voor de BMW), en mijn vrouw vond de XC60 helemaal niet zo mooi als de BMW (smaken hé). Dus dan was de keuze vrij makkelijk gemaakt. De keuze is overigens (in tegenstelling tot wat we van plan waren) veel meer gebaseerd op gevoel en 'de auto mooi vinden' dan wel gebaseerd op 'waar voor je geld' en praktisch nut.
Hadden we voor 'waar voor ons geld' gekozen, dan was het de Peugeot 3008 geworden maar die vond mijn vrouw niet zo denderend rijden, de XC40 vond ik dan weer te klein (subjectief) en mijn vrouw vond de XC60 dan weer niet zo mooi als de XC40 of de BMW X3. En beide vonden we de X3 wél heel knap, dus dan was keuze makkelijker.
There is an easy winner here, and that’s the Volvo XC40. It’s fresh, it’s modern, it’s an intelligent, cleverly targeted, attractively designed and well-executed car that shows real ability across the board.
Nu lees ik, dat de XC40 3 cilinder T3 in 7.9 s. de 100 aantikt op de teller en daarna vlot doortrekt tot 210km/u ....dat wil ik nog wel eens zien, dat zou wel een supermotor moeten zijn om zulke suv met dito gewicht naar deze cijfers te loodsen?
Nu lees ik, dat de XC40 3 cilinder T3 in 7.9 s. de 100 aantikt op de teller en daarna vlot doortrekt tot 210km/u ....dat wil ik nog wel eens zien, dat zou wel een supermotor moeten zijn om zulke suv met dito gewicht naar deze cijfers te loodsen?
Definiëer vlot ;-) zag dat nergens staan in de brochure. Die 7.9s moet ik ook nog wel eens zelf vaststellen. Ze kunnnen veel schrijven.
Ik heb het nu ook terug gevonden in de Zweedse configurator, dat zou echt wel snel zijn, moeilijk te geloven.
Maar nog altijd geen juiste uitstootcijfers en verbruiksopgave, dat werkt op mijn wekker Vrees dat het een A-klasse gaat worden dan.
Uit deze lijst koos de jury de Volvo dus tot winnaar met een puntenaantal van 325 punten. Op de tweede plaats eindigde de Seat Ibiza (242 punten) en als nummer drie kwam de BMW (226 punten) uit de bus.
Tradities worden behouden, al sinds 1964 kiezen zeven automagazines uit Europa hun Auto van het Jaar. Dit jaar is het de Volvo XC40 geworden.
Een (iets) opvallende editie dit jaar, want er zaten veel luxewagens in de selectie. De kans op een spannender model dan gewoonlijk (de afgelopen jaren waren het de Peugeot 3008 en de Opel Astra) was dus reëel. En dit jaar? Enigzins voorspelbaar: de Volvo XC40, en dus net zoals vorig jaar een SUV. Het is de eerste keer dat Volvo de verkiezing wint. De volledige uitslag vind je hieronder:
Volvo XC40: 325 punten
Seat Ibiza: 242 punten
BMW 5: 226 punten
Kia Stinger: 204 punten
Citroen C3 Aircross: 171 punten
Audi A8: 169 punten
Alfa Romeo Stelvio: 163 punten
Verdiende winnaar imo.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Hangt er heel erg vanaf in welke kleurcombinatie: bovenstaand model, een Momentum in babyblauw met wit dak vind ik lelijk. Een donkergrijze R-design met zwart dak of een volledig donkerblauwe Inscription vind ik dan weer zeer knap.
Comment