Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC40 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De X3 is ondertussen besteld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
      De X3 is ondertussen besteld
      Proficiat ,maar los daarvan, als je voor een XC40 shopte, waarom dan nooit een X1 of X2 overwogen/gereden met 2.0i? En omgekeerd, gezien je een X3 kocht , waarom dan geen XC60 overwogen of bijv. een Stelvio, die zijn toch niet duurder dan een X3, lijkt me.
      Enfin het is uw beslissing maar ik snap gewoon de logica niet echt goed

Comment

• We hebben de XC40 overwogen maar ik vond die (voor het geld) toch niet zo groot, en de X1 of X2 is beetje zelfde qua formaat (wel andere stijll). Zijn dan eens gaan kijken naar de XC60 die ikzelf héél knap vond, maar die zat met zelfde optiepakket ongeveer 4.000 euro duurder dan de prijs die we voor de X3 betalen (heb echt wel héél mooie prijs kunnen bekomen voor de BMW), en mijn vrouw vond de XC60 helemaal niet zo mooi als de BMW (smaken hé). Dus dan was de keuze vrij makkelijk gemaakt. De keuze is overigens (in tegenstelling tot wat we van plan waren) veel meer gebaseerd op gevoel en 'de auto mooi vinden' dan wel gebaseerd op 'waar voor je geld' en praktisch nut.

Hadden we voor 'waar voor ons geld' gekozen, dan was het de Peugeot 3008 geworden maar die vond mijn vrouw niet zo denderend rijden, de XC40 vond ik dan weer te klein (subjectief) en mijn vrouw vond de XC60 dan weer niet zo mooi als de XC40 of de BMW X3. En beide vonden we de X3 wél heel knap, dus dan was keuze makkelijker.

Comment

• Autokeuzes zijn zelden helemaal objectief hé? ;-)
          Proficiat met de X3.
          Topic over openen eens je hem hebt zou ik zeggen.

Comment

• Volvo XC40 vs Jaguar E-Pace vs DS 7 vs BMW X1

There is an easy winner here, and that’s the Volvo XC40. It’s fresh, it’s modern, it’s an intelligent, cleverly targeted, attractively designed and well-executed car that shows real ability across the board.

Comment

• Nu lees ik, dat de XC40 3 cilinder T3 in 7.9 s. de 100 aantikt op de teller en daarna vlot doortrekt tot 210km/u ....dat wil ik nog wel eens zien, dat zou wel een supermotor moeten zijn om zulke suv met dito gewicht naar deze cijfers te loodsen?

Comment

• nvm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tirry Bekijk Berichten
                  Nu lees ik, dat de XC40 3 cilinder T3 in 7.9 s. de 100 aantikt op de teller en daarna vlot doortrekt tot 210km/u ....dat wil ik nog wel eens zien, dat zou wel een supermotor moeten zijn om zulke suv met dito gewicht naar deze cijfers te loodsen?
                  Definiëer vlot ;-) zag dat nergens staan in de brochure. Die 7.9s moet ik ook nog wel eens zelf vaststellen. Ze kunnnen veel schrijven.

Comment

• Ik heb het nu ook terug gevonden in de Zweedse configurator, dat zou echt wel snel zijn, moeilijk te geloven.
                    Maar nog altijd geen juiste uitstootcijfers en verbruiksopgave, dat werkt op mijn wekker Vrees dat het een A-klasse gaat worden dan.

Nedanstående data är preliminär

Motortyp:
                    3-cylindrig 1,5 liters motor

Växellåda:
                    Manuell 6-växlad

Bränsleförbrukning liter/100km, blandad körning:
                    -

CO2 g/km, aut
                    -

Max effekt, kW (hk) vid varv:
                    115 (156) 5000

Max vridmoment, Nm vid varv
                    265/1850-3850

Acceleration, 0-100 km/h i sek
                    7,8

Toppfart, km/h
                    200

Bränsletank, liter:
                    54

Miljöklass:
                    Euro6d-TEMP
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Zou idd zeer vlot zijn, betwijfel dit

Comment

• Dat is even snel als de D4 190pk diesel

Comment

• Duitse prijzen:

Technische Daten:

Benziner:

Volvo XC40 T3 • Motor: Dreizylinder-Benziner • Hubraum: ca. 1500 ccm • Leistung: 115 kW (156 PS) • Verbrauch: 6,3 l/100 km • Preis: ab 31.350 Euro.

Volvo XC40 T4 • Motor: Vierzylinder-Benziner • Hubraum: 1969 ccm • Leistung: 140 kW (190 PS) • Verbrauch: 6,7 l/100 km (Allrad: 7,0 l/100 km) • Preis: ab 36.150 Euro (Allrad: 38.150 Euro).

Volvo XC40 T5 AWD • Motor: Vierzylinder-Benziner • Hubraum: 1969 ccm • Leistung: 182 kW (247 PS) bei 5500 U/min • max. Drehmoment: 350 Nm bei 1800 bis 4800 U/min • Beschleunigung: 0-100 km/h in 6,5 s • Verbrauch: 7,3 l/100 km • Preis: ab 44.850 Euro.

Diesel:

Volvo XC40 D3 • Motor: Vierzylinder-Diesel • Hubraum: 1969 ccm • Leistung: 110 kW (150 PS) • Verbrauch: 5,0 l/100 km (Automatik: 5,2 l/100 km) • Preis: ab 34.150 Euro (Automatik: 36.150 Euro).

Volvo XC40 D3 AWD • Motor: Vierzylinder-Diesel • Hubraum: 1969 ccm • Leistung: 110 kW (150 PS) • Verbrauch: 5,5 l/100 km (Automatik: 5,5 l/100 km) • Preis: ab 36.150 Euro (Automatik: 38.150 Euro).

Volvo XC40 D4 AWD • Motor: Vierzylinder-Diesel • Hubraum: 1969 ccm • Leistung: 140 kW (190 PS) bei 4000 U/min • max. Drehmoment: 400 Nm bei 1750 bis 2500 U/min • Beschleunigung: 0-100 km/h in 7,9 s • Verbrauch: 5,1 l/100 km • Preis: ab 41.350 Euro.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• VOLVO XC40 IS DE AUTO VAN HET JAAR 2018

VOLVO SLEEPT EERVOLLE TITEL BINNEN

De Volvo XC40 is zojuist door Europese autojournalisten uitgeroepen tot Auto van het Jaar 2018. Hij neemt hiermee het stokje over van de Peugeot 3008.

Bij de internationale verkiezing van Auto van het Jaar (Car of the Year, COTY), is de XC40 uitgeroepen tot de grote winnaar. De strijd ging dit jaar tussen zes Europeanen en één Koreaan. De Volvo XC40 versloeg uiteindelijk de Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW 5-serie, Citroën C3 Aircross, Kia Stinger en de Seat Ibiza. De finalisten werden in december al bekendgemaakt.

Uit deze lijst koos de jury de Volvo dus tot winnaar met een puntenaantal van 325 punten. Op de tweede plaats eindigde de Seat Ibiza (242 punten) en als nummer drie kwam de BMW (226 punten) uit de bus.

In 1964 werd de titel Auto van het Jaar voor het eerst uitgereikt en wel aan de Rover 2000. Dat jaar liet de Engelsman de Mercedes-Benz 600 en de Hillman Impachter zich. Voor de 3008 gingen de Opel Astra, Volkswagen Passat, Peugeot 308 en Volkswagen Golf er met de titel vandoor.

Comment

• Tradities worden behouden, al sinds 1964 kiezen zeven automagazines uit Europa hun Auto van het Jaar. Dit jaar is het de Volvo XC40 geworden.

Een (iets) opvallende editie dit jaar, want er zaten veel luxewagens in de selectie. De kans op een spannender model dan gewoonlijk (de afgelopen jaren waren het de Peugeot 3008 en de Opel Astra) was dus reëel. En dit jaar? Enigzins voorspelbaar: de Volvo XC40, en dus net zoals vorig jaar een SUV. Het is de eerste keer dat Volvo de verkiezing wint. De volledige uitslag vind je hieronder:
                              • Volvo XC40: 325 punten
                              • Seat Ibiza: 242 punten
                              • BMW 5: 226 punten
                              • Kia Stinger: 204 punten
                              • Citroen C3 Aircross: 171 punten
                              • Audi A8: 169 punten
                              • Alfa Romeo Stelvio: 163 punten

Verdiende winnaar imo.

Comment

• Eén van de mooiere SUV's op de markt, in elk geval.
                                King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Grappig toch hoe smaken verschillen. Ik vind em hondslelijk. Precies een Kia Soul

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                    Grappig toch hoe smaken verschillen. Ik vind em hondslelijk. Precies een Kia Soul
                                    Kia Soul, knap hoor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                      Grappig toch hoe smaken verschillen. Ik vind em hondslelijk. Precies een Kia Soul
                                      Ben er ook niet zot van. Kia Soul nu niet. Voorkant valt nog mee, maar de achterkant lijkt me meer Koreaans.

Comment

• Hangt er heel erg vanaf in welke kleurcombinatie: bovenstaand model, een Momentum in babyblauw met wit dak vind ik lelijk. Een donkergrijze R-design met zwart dak of een volledig donkerblauwe Inscription vind ik dan weer zeer knap.

Last edited by boo-lee; 07/03/2018, 12:32.

Comment

Working...
                                        X