Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC40 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
    Hier ook niet, nog geen enkele gezien. Ook in Frankrijk nauwelijks ééntje gezien. Raar, leveringsproblemen?
    Heb gehoord dat er al een levertermijn is van 1 jaar.

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GinoB Bekijk Berichten
      in het Gentse kun je er niet naast kijken,daar rijden er al veel rond(voornamelijk leasewagens van het volvopersoneel)
      Is al gedaan , staat niet meer in de (lease) configurator.
      2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GinoB Bekijk Berichten
        in het Gentse kun je er niet naast kijken,daar rijden er al veel rond(voornamelijk leasewagens van het volvopersoneel)
        Inderdaad, rond Gent zie ik er echt veel, en in alle mogelijke kleuren.

Is ook echt mooi in veel kleuren!

Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk

Comment

• Vriendin was vorige week gaan horen, levertijd zou nu maart volgend jaar zijn voor een D3 automaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten

Is al gedaan , staat niet meer in de (lease) configurator.
            Het personeel kan ze nog leasen hoor.
            Hij staat wel niet meer op de site heb ik gehoord.
            Last edited by Gixxer; 02/07/2018, 15:09.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• den borre

Int3x0r

Comment

• Prachtige kleur dit, vooral zo bij zonlicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Prachtige kleur dit, vooral zo bij zonlicht.
                  Heel mooi kleurtje, wel duur.
                  De meesten hier zijn zwart.
                  Een licht baby blauwe ben ik vandaag ook tegengekomen.
                  den borre

Int3x0r

Comment

• Smaken en kleuren... Ik vind dat de auto in die blauwe kleur een hoog playmobil-gehalte heeft.

Comment

• Testje: VOLVO XC40 D4 AWD

In de top-10 van meest gelezen nieuwsberichten van 2017 op onze site staan drie artikelen over de Volvo XC40. De auto was al publiekslieveling voordat hij officieel was onthuld. De gouden lepel in de mond van de boreling werd eerder dit jaar bekrachtigd met de titel Auto van het Jaar 2018. Of al die roem terecht is, valt te bezien. De start had echter niet beter gekund.

De XC40 is voor Volvo een stap in een nieuw segment en die nemen ze met een nieuwe designtaal. Reden: de auto moet een ander, jonger publiek aanspreken en Volvo heeft met stijlelementen gespeeld die we aantreffen bij kleinere cross-overs die minder als premium worden aangemerkt. Het resultaat is niet ieders smaak; we horen vergelijkingen met een Tonka-auto en de Suzuki Ignis, maar anderen lopen er juist mee weg. De vergelijking met de Ignis zit hem vooral in de C-stijl, die eruitziet alsof degene die bij Volvo de ramen moest uitzagen halverwege besloot om een kortere weg te kiezen. Een two-tone kleurstelling behoort tot de mogelijkheden, maar opmerkelijk is dat onze testauto (en ook de eerste auto's die we bij de dealers zien staan) die niet heeft. Ontwerper Robin Page gaf eerder in een interview met AutoWeek aan dat een tijdelijk, kort houdbaar fenomeen te vinden; wellicht is dat de reden. Anders dan het zijaanzicht zijn zowel het front als de achterkant wel heel Volvo, met die hoekige grille, Thor-hammer-lichten en op de achtersteven de verticale boemerang-units.

Veel ruimte
                      Zo eigenzinnig als zijn uiterlijk is, zo bijzonder is de binnenkant van de Volvo XC40. Het meeste bedien je via het grote, verticale scherm, waardoor er maar weinig fysieke knoppen resteren. De klokken zijn digitaal en verder krijg je veel 'out of the box'-handigheden: een uitneembare prullenbak, een haakje aan het dashboard­kastje, enorme bergruimtes in de portieren dankzij naar het dashboard verhuisde lagetonenspeakers en een vak tussen de voorstoelen waarin een doos tissues past. Allemaal leuk en aardig, maar het meest praktische aan het interieur van de XC40 is de ruimte. De hoekige koets werpt hier z'n vruchten af; er is behoorlijk wat beenruimte en heel veel hoofdruimte op de achterbank. Ten opzichte van actuele concurrenten mikt de Volvo XC40 het sterkst op comfort. Het onderstel voelt erg zacht aan, een tikje afstandelijk misschien. De nogal lichte besturing is mooi precies. De koets kent amper rol en onderstuur blijft lang uit. De dieselmotor is wel wat minder stil dan we hadden gehoopt, maar compenseert dat met veel souplesse en een snel schakelende achttraps automaat.

Autonoom
                      Net als zijn grotere broers is de XC40 te bestellen met Volvo Pilot Assist, waarmee de auto autonoom wordt op niveau 2. Het hulpmiddel werkt erg goed: op doorgaande wegen houdt hij de gekozen snelheid aan of stemt hij die op de voorligger af, terwijl de auto zelf heel secuur de rijbaan volgt. Het is wel jammer dat je (door wetgeving opgelegd) nog elke vijftien seconden even het stuur moet aanraken om de auto te laten weten dat je zelf nog bij de les bent. Op dit gebied is de XC40 een flinke stap voor op zijn concurrenten, waar je het moet stellen met gewone cruise­control en als je buiten de lijntjes gaat, een trillend stuur; dat doet een Playstation ook.

SPECIFICATIES

Brandstof Diesel
                      Motor 4-cil. in lijn
                      Cilinderinhoud 1.969 cc
                      Maximaal vermogen 140 kW / 190 pk bij 4.000 tpm
                      Maximaal koppel 400 Nm bij 1.750 tpm
                      Lengte / breedte / hoogte 4.425 mm / 1.863 mm / 1.658 mm
                      Wielbasis 2.702 mm
                      Massa leeg 1.633 kg
                      Laadvermogen 617 kg
                      Aanhangermassa geremd / ongeremd 2.100 kg / 750 kg
                      Banden 235/55R18
                      Topsnelheid 210 km/h
                      Acceleratie 0-100 km/h gemeten 9,2s (7,9s)
                      Acceleratie 50-80 km/h in D 2,9s
                      Acceleratie 80-120 km/h in D 6,4s
                      Brandstofverbruik gemeten 7,7 l/100km
                      (fabrieksopgave: 5,0 l/100km)
                      CO2-uitstoot 131 g/km

EINDOORDEEL

4/5

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Waar staat de nieuwe XC60 hier ergens voorgesteld?
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                            Waar staat de nieuwe XC60 hier ergens voorgesteld?
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Afgelopen vrijdag toevallig eentje gezien (parkeeede net lang mij).
                              Om eerlijk te zijn, ik vind er niks aan, vooraanzicht: precies een botsauto
                              zijaanzicht: een of ander goedkoop ding
                              achteraanzicht: precies of een kind de achterkant van een Volvo heeft proberen te tekenen
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Afgelopen vrijdag toevallig eentje gezien (parkeeede net lang mij).
                                achteraanzicht: precies of een kind de achterkant van een Volvo heeft proberen te tekenen
                                Ik deel dit sentiment.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Afgelopen vrijdag toevallig eentje gezien (parkeeede net lang mij).
                                  Idem...
                                  er ontbreken op de foto, trouwens alu pedalen..

Achter het stuur, zou ik denken dat ik opnieuw, achter mijn PC /scherm moet werken…

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Hier niet LOL

den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

diene heeft precies de optie parkeerhulp ni aangevinkt...

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• 't Is omdat ik zo tevreden ben van mijn huidige zijn comfort dat ik hem mss toch ga nemen als volgende leaser, maar zijn uiterlijk kan me toch nog steeds niet bekoren.

Comment

• Het kleur doet er al veel aan.
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X