Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo XC40 (2018)
Collapse
X
-
2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
-
Oorspronkelijk geplaatst door GinoB Bekijk Berichtenin het Gentse kun je er niet naast kijken,daar rijden er al veel rond(voornamelijk leasewagens van het volvopersoneel)2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GinoB Bekijk Berichtenin het Gentse kun je er niet naast kijken,daar rijden er al veel rond(voornamelijk leasewagens van het volvopersoneel)
Is ook echt mooi in veel kleuren!
Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
Is al gedaan , staat niet meer in de (lease) configurator.
Hij staat wel niet meer op de site heb ik gehoord.Last edited by Gixxer; 02/07/2018, 15:09.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenPrachtige kleur dit, vooral zo bij zonlicht.
De meesten hier zijn zwart.
Een licht baby blauwe ben ik vandaag ook tegengekomen.den borre
Int3x0r
Comment
-
Testje: VOLVO XC40 D4 AWD
In de top-10 van meest gelezen nieuwsberichten van 2017 op onze site staan drie artikelen over de Volvo XC40. De auto was al publiekslieveling voordat hij officieel was onthuld. De gouden lepel in de mond van de boreling werd eerder dit jaar bekrachtigd met de titel Auto van het Jaar 2018. Of al die roem terecht is, valt te bezien. De start had echter niet beter gekund.
De XC40 is voor Volvo een stap in een nieuw segment en die nemen ze met een nieuwe designtaal. Reden: de auto moet een ander, jonger publiek aanspreken en Volvo heeft met stijlelementen gespeeld die we aantreffen bij kleinere cross-overs die minder als premium worden aangemerkt. Het resultaat is niet ieders smaak; we horen vergelijkingen met een Tonka-auto en de Suzuki Ignis, maar anderen lopen er juist mee weg. De vergelijking met de Ignis zit hem vooral in de C-stijl, die eruitziet alsof degene die bij Volvo de ramen moest uitzagen halverwege besloot om een kortere weg te kiezen. Een two-tone kleurstelling behoort tot de mogelijkheden, maar opmerkelijk is dat onze testauto (en ook de eerste auto's die we bij de dealers zien staan) die niet heeft. Ontwerper Robin Page gaf eerder in een interview met AutoWeek aan dat een tijdelijk, kort houdbaar fenomeen te vinden; wellicht is dat de reden. Anders dan het zijaanzicht zijn zowel het front als de achterkant wel heel Volvo, met die hoekige grille, Thor-hammer-lichten en op de achtersteven de verticale boemerang-units.
Veel ruimte
Zo eigenzinnig als zijn uiterlijk is, zo bijzonder is de binnenkant van de Volvo XC40. Het meeste bedien je via het grote, verticale scherm, waardoor er maar weinig fysieke knoppen resteren. De klokken zijn digitaal en verder krijg je veel 'out of the box'-handigheden: een uitneembare prullenbak, een haakje aan het dashboardkastje, enorme bergruimtes in de portieren dankzij naar het dashboard verhuisde lagetonenspeakers en een vak tussen de voorstoelen waarin een doos tissues past. Allemaal leuk en aardig, maar het meest praktische aan het interieur van de XC40 is de ruimte. De hoekige koets werpt hier z'n vruchten af; er is behoorlijk wat beenruimte en heel veel hoofdruimte op de achterbank. Ten opzichte van actuele concurrenten mikt de Volvo XC40 het sterkst op comfort. Het onderstel voelt erg zacht aan, een tikje afstandelijk misschien. De nogal lichte besturing is mooi precies. De koets kent amper rol en onderstuur blijft lang uit. De dieselmotor is wel wat minder stil dan we hadden gehoopt, maar compenseert dat met veel souplesse en een snel schakelende achttraps automaat.
Autonoom
Net als zijn grotere broers is de XC40 te bestellen met Volvo Pilot Assist, waarmee de auto autonoom wordt op niveau 2. Het hulpmiddel werkt erg goed: op doorgaande wegen houdt hij de gekozen snelheid aan of stemt hij die op de voorligger af, terwijl de auto zelf heel secuur de rijbaan volgt. Het is wel jammer dat je (door wetgeving opgelegd) nog elke vijftien seconden even het stuur moet aanraken om de auto te laten weten dat je zelf nog bij de les bent. Op dit gebied is de XC40 een flinke stap voor op zijn concurrenten, waar je het moet stellen met gewone cruisecontrol en als je buiten de lijntjes gaat, een trillend stuur; dat doet een Playstation ook.
SPECIFICATIES
Brandstof Diesel Motor 4-cil. in lijn Cilinderinhoud 1.969 cc Maximaal vermogen 140 kW / 190 pk bij 4.000 tpm Maximaal koppel 400 Nm bij 1.750 tpm Lengte / breedte / hoogte 4.425 mm / 1.863 mm / 1.658 mm Wielbasis 2.702 mm Massa leeg 1.633 kg Laadvermogen 617 kg Aanhangermassa geremd / ongeremd 2.100 kg / 750 kg Banden 235/55R18 Topsnelheid 210 km/h Acceleratie 0-100 km/h gemeten 9,2s (7,9s) Acceleratie 50-80 km/h in D 2,9s Acceleratie 80-120 km/h in D 6,4s Brandstofverbruik gemeten 7,7 l/100km
(fabrieksopgave: 5,0 l/100km)CO2-uitstoot 131 g/km
EINDOORDEEL
4/5
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenWaar staat de nieuwe XC60 hier ergens voorgesteld?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Afgelopen vrijdag toevallig eentje gezien (parkeeede net lang mij).
Om eerlijk te zijn, ik vind er niks aan, vooraanzicht: precies een botsauto
zijaanzicht: een of ander goedkoop ding
achteraanzicht: precies of een kind de achterkant van een Volvo heeft proberen te tekenenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAfgelopen vrijdag toevallig eentje gezien (parkeeede net lang mij).
achteraanzicht: precies of een kind de achterkant van een Volvo heeft proberen te tekenen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAfgelopen vrijdag toevallig eentje gezien (parkeeede net lang mij).
achteraanzicht: precies of een kind de achterkant van een Volvo heeft proberen te tekenen
er ontbreken op de foto, trouwens alu pedalen..
Achter het stuur, zou ik denken dat ik opnieuw, achter mijn PC /scherm moet werken…
Comment
-
den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
- Likes 1
Comment
-
Het kleur doet er al veel aan.den borre
Int3x0r
Comment
Comment