Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC40 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Mooie configuratie.
      Maar ook meteen het probleem van de XC40, vind ik.
      hij heeft een hoop bling bling nodig om hem er een beetje deftig uit te laten zien

Comment

• Mooi deze, knap!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Nog steeds een kanshebber als ik binnen 2 jaar een nieuwe mag kiezen en voor hybride zou gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Mooi deze, knap!
            Was er eentje in R-design.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vw.fan Bekijk Berichten
              Nog steeds een kanshebber als ik binnen 2 jaar een nieuwe mag kiezen en voor hybride zou gaan.
              In het eerste kwartaal van volgend jaar zou ie hier moeten zijn. Jammer genoeg niet in AWD maar met FW.
              Zal een nog veel hoger prijskaartje aanhangen dan dat we nu al kennen uiteraard.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Toeval of twee leasings op het bedrijf?

Comment

• leasers van collega's, geen toeval

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      leasers van collega's, geen toeval
                      Amai, zijn mooie deals dan want zijn niet echt goedkoop te noemen.

Comment

• De leaseprijs van de XC40 is in september opeens ook fel gezakt. Hij zal toch niet zo goed verkopen dan verwacht wsl.

Paar md geleden kon ik zelf amper een Momentum pro 3d automaat configureren voor mijn budget. Nu zou ik er weer een Inscription in kunnen krijgen bij Leaseplan.

Comment

• Veel zie je er inderdaad niet van rondrijden, in tegenstelling tot bv. de XC60.

En de laatste tijd zie ik wel veel Tiguans rondrijden en dat is een directe concurrent van de XC40. Blijkbaar moet er toch iets zijn dat mensen daar meer in aanspreekt?
                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            De leaseprijs van de XC40 is in september opeens ook fel gezakt. Hij zal toch niet zo goed verkopen dan verwacht wsl.

Paar md geleden kon ik zelf amper een Momentum pro 3d automaat configureren voor mijn budget. Nu zou ik er weer een Inscription in kunnen krijgen bij Leaseplan.
                            Vind ik niet abnormaal, maar de markt in BE is de rest van de markt niet. Ge moet dat globaal gaan bekijken.
                            Voor België zelf zie ik gewoon enkele redenen waarom het niet zo hard loopt:
                            1. Particulier voor de omvang een vrij pittige aankoopprijs
                            2. Alle Volvo's zijn mooi, maar deze valt met zijn model wat uit de boot en ik hoor toch overal van de mensen dat hij te chinees lijkt. Vooral ook omdat hij langs achter vrij fel op eenSsangYong Tivoli lijkt
                            3. De XC60 was een verkoopstopper omdat deze voor een Volvo vrij betaalbaar was. De Belgische markt is echt wel gebaseerd op leasebakken. Er waren zeer veel mensen die deze in hun leasebudget kregen. Dan kwam er de XC40 die ze niet te goedkoop konden maken en om deze te positioneren, hebben ze de XC60 een 'pak' duurder gemaakt. Wss in de hoop dat velen zouden overstappen naar de XC40. Echter blijkt in België dat mensen daar niet massaal voor te vinden zijn om die stap terug te zetten en dus bij andere merken gaan kijken.

De kans bestaat dan ook dat de prijs van die XC40 nog een heel stuk gaat dalen, maar ook die van de XC60. Tenzij het globaal een heel ander beeld geeft en ze in het buitenland massaal verkopen.

Wat mij betreft hebben ze bij Volvo een gok gewaagd, maar hebben ze er niet echt mee gewonnen.

Comment

• Ze kunnen nochtans nog altijd niet volgen om hem te produceren dus zal wel niet zo slecht verkopen.

Hier rijdt het vol maar het zouden er nog meer zijn mocht de lease prijs niet zo hoog zijn.
                              Meesten geraken maar aan een T3 manueel.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ergens heb ik toch nog altijd spijt dat ik niet bij Volvo ben gebleven, maar de testrit heeft bij mij vooral de doorslag gegeven toch.
                                Ik vond hem echt qua ophanging en zeker niet qua automaat kunnen wedijveren met de Q3.
                                Voor mij minder belangrijk, maar ook de niet verstelbare achterbank, vind ik een minpuntje bij de XC40.
                                Die staat namelijk wel heel erg recht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                  Ze kunnen nochtans nog altijd niet volgen om hem te produceren dus zal wel niet zo slecht verkopen.
                                  Daarmee dat ik zei dat ik geen idee heb hoe deze globaal verkoopt. Ik zie er dagelijks 1 à 2 rijden, wat niet slecht is. Maar hoe destijds de XC60's als paddenstoelen uit de grond kwamen, dat is nu met de XC40 toch niet. Maar dat is puur België.

Comment

• Mijn Volvo-verkoper heeft me eergisteren nochtans nog verteld dat wanneer je nu een XC40 D4 besteld, je er nog voor het eind van dit jaar mee buiten rijdt.

Comment

• 16 OKTOBER VOLGT HET GROTE MOMENT

VOLVO BELICHT VOLLEDIG ELEKTRISCHE XC40

Hoewel Volvo vaak voorloopt op de rest, gaat het in Göteborg op elektrisch vlak een stuk minder hard. Tot nu, want volgende maand presenteert Volvo eindelijk de volledig elektrische variant van de XC40. In aanloop naar de onthulling maken de Zweden iets meer bekend over de auto.

Volvo liet naar eigen zeggen even op zich wachten met een volledig elektrische auto door - hoe kan het ook anders - de veiligheid van de auto. Doordat de neus van de Zweed op een geheel andere manier wordt gevuld, vraagt dat om flinke aanpassingen door de veiligheidstechneuten. “Ongeacht de krachtbron moet een Volvo veilig zijn. De volledig elektrische XC40 is nu een van de veiligste modellen die we ooit hebben gemaakt”, vertelt Malin Ekholm, hoofd van Volvo’s veiligheidsafdeling. De structuur van de voorzijde van de auto is nog eens onder de loep genomen en werd compleet vernieuwd en versterkt.

Verder heeft Volvo het accupakket in een uniek pakket ingepakt. Mocht een volledig elektrische XC40 onverhoopt verongelukken, dan wil Volvo de inzittenden en het accupakket intact houden. De accu’s bevinden zich daarom in een veiligheidskooi, die is gemaakt van geëxtrudeerd aluminium dat onderdeel uitmaakt van het middelste carrosseriegedeelte. Volvo spreekt over een ingebouwde kreukelzone rondom het accupakket.

Ook de achterzijde van de XC40 is aangepakt. Op de plek waar de elektrische aandrijflijn is geïntegreerd, werd de carrosserie versterkt. De botskrachten zouden zo beter over de auto verdeeld worden. Verder voorziet Volvo de gestekkerde XC40 van een nieuw veiligheidssysteem: Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). Dit nieuwe systeem is een volgende stap in de autonome wereld en behelst een aantal nieuwe radars, camera’s en sensoren.

Op 16 oktober zijn alle ogen op Volvo gericht, want dan onthult het merk de volledig elektrische XC40. De auto verschijnt volgend jaar op de markt.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• XC40 P IN BEELD

VOLVO SCHETST ELEKTRISCHE XC40

Later deze maand voegt Volvo een volledig elektrische versie van de XC40 aan zijn portfolio toe, een variant die volgens de meest recente berichtgeving XC40 P gaat heten. Volvo laat vandaag alvast een handjevol schetsen zien.

De op stapel staande elektrische variant van de XC40 ontbeert geheel volgens verwachting een open grille én moet het zonder uitlaten stellen. Het ontbreken van een reguliere verbrandingsmotor in het motorruim maakt het mogelijk dat Volvo een kleine extra bagageruimte in de neus kwijt kan. Dat opbergvak heeft een inhoud van 30 liter.

De dichte grille op de snuit van de XC40 is uitgevoerd in de kleur van de rest van de koets. In deze dichte grille heeft Volvo de sensoren van hat ADAS-systeem (Advanced Driver Assistance Systems).

Volvo meldt verder dat het de elektrische XC40, die zeer waarschijnlijk de toevoeging P van 'Pure' achter zijn naam krijgt, leverbaar wordt in acht kleuren. Het dak is in alle gevallen in het zwart uitgevoerd. Op een display in het interieur wordt voor de EV-rijder relevante informatie weergegeven. Net als de reguliere XC40 staat de elektrische versie gewoon op het CMA-platform, een basis die al bij de ontwikkeling werd voorbereid op de komst van een elektrische versie. Derhalve is het accupakket van de elektrische XC40 netjes in de bodem weggewerkt.

Comment

• Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.

Comment

Working...
                                          X