Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC40 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ELEKTRISCHE VOLVO XC40 KRIJGT NIEUWSTE ANDROID-INFOTAINMENT

De geruchten gingen al langer, maar worden nu dan eindelijk bevestigd. De volledig elektrische Volvo XC40 ontmoet namelijk een geheel nieuw infotainmentsysteem. Na de Polestar 2 is dit de eerste Volvo met die techniek.

Het nieuwe infotainmentsysteem is geheel door Google ontwikkeld en is voorzien van het Automotive OS-platform van Android. Volvo is daarmee de eerste fabrikant die een samenwerking met Google aangaat voor het infotainmentsysteem. Achter het centrale scherm in de middenconsole van de elektrische Volvo XC40 gaat dit nieuwe systeem schuil. De bestuurder maakt hierdoor standaard gebruik van geïntegreerde mobiele apps als Google Maps en Google Assistent. Het nieuwe systeem leent zich daarnaast als eerste infotainmentsysteem van Volvo voor draadloze 'over the air' software-updates. Diverse muziek- en media-apps zijn volgens Volvo geoptimaliseerd voor het gebruik in de auto.

Via de Google Assistent is het mogelijk om via stembediening het een en ander te besturen. Zo is het mogelijk om via stemcommando’s de temperatuur te regelen, de navigatie in te stellen of Spotify te besturen. De navigatie met Google Maps biedt, net als bij de mobiele app, actuele verkeersinformatie.

De volledig elektrische XC40 wordt 16 oktober gepresenteerd. Schetsen laten zien dat Volvo weinig aan het ontwerp van de reguliere XC40 verandert. De nieuwe foto's van de binnenkant bevestigen deze vermoedens, want ook daar lijkt alles ongewijzigd. De Polestar 2 die afgelopen maart is gepresenteerd, was het eerste Zweedse product met het nieuwe infotainmentsysteem. Het is niet bekend of bijvoorbeeld de reguliere XC40’s vasthouden aan hun huidige systeem, of spoedig een update krijgen. Alle toekomstige Volvo’s worden in ieder geval met het nieuwe systeem uitgerust.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Hey Volvo I'm cold ;-)

Comment

• Debuut van de Volvo XC40 P8 Recharge:

https://insideevs.com/news/376604/volvo-xc40-recharge-electric-debut/
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Of nog:
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• 408pk, 60.000€
            Vind ik veel geld voor een wagen van die grootte.
            De T5 hybride gaat tot 260pk, deze verdubbelt dat bijna. Waarom?

Comment

• €59.900 in Nederland. Voor de gein even de Nederlandse configurator erbij genomen. Ik ga ervan uit dat de recharge gebaseerd zal zijn op de duurste versie: €46.475. Een slordige meerprijs van 13k... Hopelijk zit er een volgouden stuur in en zijn alle ventilatieroosters afgewerkt met bladgoud.

Edit: de CEO vertelde dat de auto winstgevend wordt vanaf dag 1. Met zo'n prijs zal dat hopelijk niemand verbazen.

Comment

• EERSTE ECHTE EV VAN VOLVO

VOLVO XC40 P8 RECHARGE: VOLLEDIG ELEKTRISCH

Volvo onthult woensdag in Los Angeles zijn eerste volledig elektrische model. De XC40 P8 Recharge beleeft tijdens de LA Auto Show zijn publieksdebuut.

Volvo is niet bepaald de eerste autofabrikant 'oude garde' die de wereld verrast met zijn elektrische debuut, maar ze willen wel (een van) de beste zijn. Wat ze daartoe meebrengen: de XC40 P8 Recharge. Dat nieuws komt niet wat je noemt onverwacht. De XC40 werd anderhalf jaar geleden de eerste Volvo op het nieuwe modulaire CMA-platform gepresenteerd, bedoeld voor de meer compacte modellen van het merk en klaar voor een elektrische aandrijflijn. Natuurlijk is het uiterlijk geen verrassing, maar niettemin zijn er wel degelijk elektrische herkenningspunten. Zo zit de klep voor de laadkabel linksachter, terwijl bij de gewone XC40 de vulopening rechts zit. Het meest opvallende is de dichte grille in de neus.

Geen kattenpis

De P staat voor 'Pure' en het getal 8 belooft dat Volvo met aardig wat geweld aan de startlijn wil verschijnen. En dat doet het ook. Een gecombineerd vermogen van 408 pk en 660 Nm koppel vallen niet in de spreekwoordelijke categorie kattenpis, al helemaal niet in een vrij compacte auto als de XC40. Dat alles komt tot stand met behulp van een tweetal, identieke elektromotoren van 150 kW elk; ieder op een as. Daarmee is de XC40 P8 een vierwielaangedreven auto en sprint hij in een indrukwekkende 4,9 seconden van 0 naar 100 km/h. Verder ook belangrijk nieuws voor bijvoorbeeld eigenaren van caravans: de elektrische Volvo heeft een maximaal trekgewicht van 1.500 kg!

Dat alles vereist natuurlijk een aardige energieopslag en die brengt de XC40 mee in de vorm van een 73 kWh ( netto, nominaal 78 ) accupakket dat onder de vloer en tussen de assen is geplaatst. Thuis, aan de wisselstroomlader (11 kW), is die in 7,5 uur op te laden van leeg naar helemaal vol. Onderweg kan hij aan de snellader maximaal 150 kW gelijkstroom aan en dan heb je zo'n veertig minuten nodig om hem van 10 naar 80 procent te vullen. Over de actieradius is Volvo nog wat minder precies, maar de Zweden weten wel te vertellen dat die in elk geval boven de 400 km moet komen, met een streefgetal van 430 km WLTP.

R-Design

Niet alleen in prestaties wordt de eerste elektrische Volvo hoog gepositioneerd, ook wat betreft de uitvoering blijft hij vooralsnog voorbehouden aan de hogere regionen van het segment. Gebaseerd op de R-Design-uitvoering heeft hij in elk geval alle nieuwe veiligheidssystemen (dus reken op autonomie niveau 2) en standaard een door Android ontwikkelt infotainment. Verder tot de standaard uitrusting behoren 19-inch vijfspaaks lichtmetalen wielen, keyless-drive, een elektrisch bedienbare achterklep en Park Assist aan de achterkant. Verdere uitrustingsdetails worden begin 2020 naar buiten gebracht. Wel hebben we alvast een prijs: de Volvo XC40 P8 is er in het derde kwartaal van volgend jaar vanaf € 59.900.

Volvo spreekt verder over een minderbedeelde XC40 P4 Recharge. Specificaties houden de Zweden nog even onder de pet, wel is bekend dat deze in het laatste kwartaal van 2021 op de Nederlandse wegen verschijnt. Voor elk daaropvolgend jaar tot aan 2025 heeft Volvo een geheel elektrisch model op de agenda staan, waarvan zowel een P4- als P8-versie verschijnt. Voor 2022 belooft dat de elektrische versie van de geheel nieuwe XC90 te zijn.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                      €59.900 in Nederland. Voor de gein even de Nederlandse configurator erbij genomen. Ik ga ervan uit dat de recharge gebaseerd zal zijn op de duurste versie: €46.475. Een slordige meerprijs van 13k... Hopelijk zit er een volgouden stuur in en zijn alle ventilatieroosters afgewerkt met bladgoud.

Edit: de CEO vertelde dat de auto winstgevend wordt vanaf dag 1. Met zo'n prijs zal dat hopelijk niemand verbazen.

Die €59.900 gaat dus exact evenveel zijn dan een Polestar2, wat feitelijk niet geheel onverwacht is.

Ik veronderstel dat deze (P redelijk uitgerust zal zijn vermits die gebaseerd is op hun R-design en/of Inscription-versies. De goedkoopste 4-wielaandrijver is dan een D3 in die versie, die begint vanaf €44250 en is zonder veel moeite te configureren naar €50.000+
                      Blijft natuurlijk veel geld voor zo'n matchbox en zal zeker niet voor iedereen weggelegd zijn. Vraag blijft, wie heeft er zoveel geld over voor zulke specs.

Wat ik me ook afvraag, gaan ze met deze prijs kortingen aanbieden zoals bij hun conventionele modellen?

Comment

• Wat denk je zelf?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Wat denk je zelf?
                          Misschien is het wel klant-afhankelijk...

Comment

• Een duw in je rug

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Dat is idd een goei duwtje in de rug als ge natuurlijk een XC40 wilt. In mijn geval vind ik elke Volvo enorm knap, behalve die XC40. Moet nog steeds aan de Tivoli denken als ik hem zie.

Comment

• ZO VEEL KOST DE ELEKTRISCHE VOLVO XC40

Volvo heeft het tarief onthuld van zijn eerste elektrische auto voor massaproductie, de XC40 Recharge. Het is een wel heel ‘premium’ prijskaartje geworden…Jean-Francois Christiaens
                                27/11/2019

Onlangs onthulde Volvo alle geheimen rond zijn elektrische XC40, de Recharge. Zo weten we dat de T8 AWD een batterij van 78 kWh heeft, goed voor meer dan 400 kilometer WLTP-rijbereik, en twee elektromotoren met een gezamenlijk vermogen van 408 pk. Toch bleef nog een ‘klein’ detail onbekend: zijn prijs.

Aan de prijs

Vandaag onthult Volvo zijn officiële prijs: 62.900 euro in België, wat toch een heel ‘premium’ prijs is. Ter vergelijking: Kia biedt zijn ongeveer even grote elektrische cross-over e-Niro (4,37 meter, tegenover 4,42 meter voor de Volvo) met de grootste batterij van 64 kWh (455 kilometer WLTP) aan vanaf 43.100 euro. Tesla van zijn kant heeft de SUV Model Y met grote batterij (505 WLTP-kilometers) en twee elektromotoren voor 61.000 euro in de catalogus staan, maar die is wel een pak groter (4,77 meter).

Nog duurder dan Polestar 2

De XC40 Recharge T8 AWD is zelfs duurder dan zijn berlineneef bij Polestar: de 2. De lanceringsversie daarvan met dezelfde batterij van 78 kWh kost 59.900 euro. Maar Polestar belooft voor later ook een instapvariant van 39.900 euro. Laat ons hopen dat ook de Volvo XC40 recht heeft op zo’n meer betaalbare versie zodat hij toch wat meer bereikbaar wordt…

Volvo heeft het tarief onthuld van zijn eerste elektrische auto voor massaproductie, de XC40 Recharge. Het is een wel heel ‘premium’ prijskaartje geworden…
                                Last edited by kevin_krystofiak; 27/11/2019, 20:33.
                                2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Die prijs
                                  Veel succes met de verkoop zou ik zeggen ...
                                  Geef mij dan maar de Polestar 2
                                  2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Moest ik dat geld hebben voor een auto zou ik dat toch aan iets anders geven dan een Chinese Duracell.
                                    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                                      ZO VEEL KOST DE ELEKTRISCHE VOLVO XC40

https://www.vroom.be/nl/nieuws/zo-ve..._campaign=post

Staat wel een ferme fout in het artikel. Juiste naam voor een XC40 Recharge is P8 AWD en niet T8, te weten dat er op termijn ook nog een P4 versie komt.

Prijs is zeker van de pot gerukt maar met 20% korting wil ik hem wel.

btw, zoals hierboven mogen ze hem leveren.

Comment

• den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          408pk, 60.000€
                                          Vind ik veel geld voor een wagen van die grootte.
                                          De T5 hybride gaat tot 260pk, deze verdubbelt dat bijna. Waarom?
                                          Idd veel geld. Zeker als ge weet dat de Tesla Model Y nu bestelbaar is voor levering 2021 vanaf €57000 en de enige optie die ik nog zou nemen, is een andere kleur. Voor de rest zit er alles op, behalve auto parkeren.

https://www.hln.be/auto/in-gent-gebo...ces~ad078816b/

Comment

Working...
                                          X