Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Polestar 1

    DÍT IS POLESTARS POLESTAR 1!

    1.000 NM ELEKTROKRACHT IN 2019 TE KOOP

    Het Zweedse Polestar heeft na een korte teasercampagne zijn eerstgeborene gepresenteerd. We heten welkom: de Polestar 1!

    Medio dit jaar kondigde Volvo aan dat het zijn sportafdeling Polestar min of meer losweekt van het merk en neerzet als merk dat zich volledig richt op de ontwikkeling van sportieve, geëlektrificeerde modellen. De afgelopen weken plaatste Polestar kleine stukjes van zijn eerste stekkersporter op Instagram en vandaag geven de Zweden alle informatie van de Polestar 1 prijs.

    Uit de eerdere teasers konden we al opmaken dat Polestar een auto in zijn ontwikkelingskamers had staan die wat design betreft sterk deed denken aan de in 2013 gelanceerde Volvo Coupé Concept. Dat studiemodel was een plug-in hybridedie op papier werd voortgestuwd door een 2,0-liter viercilinder turbomotor die was gekoppeld aan een elektromotor. Het gecombineerd vermogen lag boven de 400 pk en 600 Nm. De Polestar 1 doet daar nog een flinke schep bovenop.

    De Polestar 1, een tweedeurs 2+2 GT, is namelijk een plug-in hybride waarvan de verbrandingsmotor en de elektromotor samen goed zijn voor 600 pk en 1.000 Nm koppel. De verbrandingsmotor drijft de voorwielen aan, de achterwielen hebben elk een eigen elektromotor. Op alleen elektrokracht moet een actieradius van 150 kilometer haalbaar zijn. De Polestar 1 maakt net als de 60- en 90-serie gebruik van Volvo's modulaire SPA-basis. Zo'n 50 procent van de auto is echter door Polestar zelf ontwikkeld. Polestar maakt melding van een nieuwe ondersteltechnologie die de naam 'Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension' draagt. Zaken als een volledig uit koolstofvezel opgetrokken koets en torque vectoring op de achteras staan op papier in elk geval al garant voor een potje stevig sturen.

    Online

    Polestar kiest ervoor om geen regulier verkoopmodel te hanteren. Modellen van het merk zijn online te bestellen op basis van een twee- of driejarig abonnement. In het te betalen maandbedrag zitten alle vaste lasten inbegrepen. Een haal- en brengservice is daarbij inbegrepen. Wie toch een soort showroomervaring wil, kan terecht bij zogenoemde Polestar Spaces, zelfstandige showrooms die geen deel uitmaken van het dealernetwerk van Volvo.

    Toekomstplannen

    Polestar zwengelt de productie van de Polestar 1 medio 2019 aan, maar het modellengamma gaat uiteraard uit meer auto's bestaan. Het performancemerk heeft drie modellen in het vat zitten die in een nieuwe productiefaciliteit in China van de band gaan lopen. In de tweede helft van 2019 wordt de Polestar 2 aan het portfolio toegevoegd, een volledig elektrische auto waarmee het label de strijd aan gaat met de Tesla Model 3. De Polestar 1 die vandaag is gepresenteerd, lijkt meer op een smaakmaker van het merk, waarvan de productieaantallen lager liggen. Tevens heeft Polestar de Polestar 3 in het vat zitten, een volledig elektrische SUV die mogelijkerwijs met de op stapel staande Tesla Model Y gaat concurreren. Auto's met enkel een verbrandingsmotor hoef je van Polestar niet te verwachten, het merk richt zich volledig op geëlektrificeerde modellen. Tussen 2019 en 2021 kunnen we overigens ook nog twee elektrische Volvo's verwachten.

    Investering

    In juni werd bekend dat Polestar op eigen benen aan de slag zou gaan met de ontwikkeling van sportieve, geëlektrificeerde auto's. Volvo werd in 2015 voor 100 procent eigenaar van het bedrijf, al was Polestar daarvoor al samen met Volvo bezig in de racerij. Om de ontwikkeling van Polestar als zelfstandig bedrijf mogelijk te maken, investeren Volvo Cars en Geely maar liefst 640 miljoen euro in het merk. Een deel van dat bedrag wordt besteed aan het op poten zetten van een volledig nieuwe fabriek in het in China gelegen Chengdu, tevens de productielocatie van alle toekomstige modellen van Polestar.

    Bron: Autoweek










    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3








      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Mooi! Ik zie er wel wat P1800 in en da's geen schande!






        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Volvo is zowaar goed bezig!!

          Comment


          • #6
            Ja, denk dat er een hele mooie toekomst is voor Volvo. Vind ze sterk bezig met hun nieuwere modellen. Zou er ook mijn gading wel vinden...

            Comment


            • #7
              Volvo is inderdaad zeer goed bezig, al begin je dat ook te merken aan de prijs...

              Comment


              • #8
                Wat een kar. Precies een moderne muscle car. Echt knap

                Comment


                • #9
                  Ik heb ooit een abarth een fiat genoemd... kot was te klein...

                  Comment


                  • #10
                    Instant love

                    Comment


                    • #11
                      De gelijkenis met de Coupé Concept uit 2013 is treffend. Mooi zo want die zag er al prachtig uit.

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12







                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Die ziet er inderdaad wel netjes uit!
                          Niet teveel vouwen, enkel de lijnen rond de wielkasten kunnen me niet bekoren.

                          Motorisatie is wel totaal over-the-top: 600pk en 1000Nm!
                          Maar ja, als je nieuw sportief merk uit de grond stampt, dan moet je hoog beginnen om de juiste reputatie te vestigen.
                          Toch vraag ik me af wie dit gaat 'kopen' (allee abonnement nemen): zal wel wat kosten en uiteindelijk rij je toch met een Chinese Volvo.
                          Ik ben wel blij dat er een extra mooie coupé op de markt is.
                          Nu hopen dat Volvo een C90 uitbrengt met T4 motor.

                          Comment


                          • #14
                            allemaal tof, de rijken kunnen ermee gaan pochen.

                            Wanneer komt er een auto voor het gewone volk dat volledig elektrisch is? De regering zit ons op te jagen dat we ervoor moeten gaan, maar waar zijn die alternatieven?
                            Kennelijk zijn de autoconstructeurs liever bezig met prestige dan wat echt telt.

                            En begrijp me niet verkeerd, ik heb een afkeer van al dat eco gedoe.

                            Comment


                            • #15
                              Buiten het feit dat ik het een heel strakke auto vind, volg ik hier Volvo toch ook niet goed qua strategie. Ik had eerder gedacht dat ze al veel sneller op een full elektro mainstream model zouden inzetten.

                              Comment


                              • #16
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Deze auto zou niet te koop zijn, maar enkel verkrijgbaar via lease op 2 of 3 jaar. Alhoewel er ook al een prijskaartje de ronde doet van maar liefst 136.000 euro. Productie sowieso pas voor 2019 in de Chinese fabriek.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Wanneer komt er een auto voor het gewone volk dat volledig elektrisch is? De regering zit ons op te jagen dat we ervoor moeten gaan, maar waar zijn die alternatieven?
                                    Kennelijk zijn de autoconstructeurs liever bezig met prestige dan wat echt telt.
                                    Dat valt me ook ferm tegen.
                                    De prijzen voor batterijen etc zijn op dit moment gewoon nog te hoog. Ik vermoed dat de meeste fabrikanten geen of amper winst maken op de elektrische wagens en daarom slechts mondjesmaat aanbieden.
                                    VW heeft bvb elektrische Golf, maar enkel in 5 deurs versie. Waarom niet break ook? Waarschijnlijk kan het MQB platform elektrificatie toch nog niet aan.
                                    Nissan heeft wel de Leaf, maar ook enkel de Leaf, geen ander model.
                                    Ik vermoed dat men bij de volgende paltformen wel elektrificatie meeneemt in het ontwerp, maar nu moeten er teveel aanpassingen gebeuren waardoor de prijs te hoog is en voordeel te laag (samen met nog dure batterijen).
                                    GM heeft bvb wel de Bolt en die heeft een eigen platform waarop men verder kan bouwen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Zeer mooi!

                                      Echt Volvo!

                                      Waarom niet gewoon C90 als benaming?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                                        Deze auto zou niet te koop zijn, maar enkel verkrijgbaar via lease op 2 of 3 jaar. Alhoewel er ook al een prijskaartje de ronde doet van maar liefst 136.000 euro. Productie sowieso pas voor 2019 in de Chinese fabriek.
                                        POLESTAR 1 OOK TE KOOP

                                        NAAST ABONNEMENT OOK 'GEWOON' TE KOOP

                                        Gisteren was het zover: in China ging het doek van de fonkelnieuwe Polestar 1. Bekend werd dat de nieuwe Zweed met een speciaal abonnement te verkrijgen is. Nu laat Polestar weten dat je hem ook gewoon kunt kopen.

                                        In het persbericht gisteren lazen we dat Polestar ervoor kiest om geen regulier verkoopmodel te hanteren. Modellen van het merk zouden online te bestellen zijn op basis van een twee- of driejarig abonnement. Dit zorgde voor veel vragen, ook op Instagram. Want is de Polestar dan helemaal niet 'los te koop'? Het merk laat zelf in een reactie op de foto weten dat dit niet het geval is: er komt een optie om de nieuwe Polestar gewoon te kopen. Over de prijs is verder nog niks bekend.



                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X