Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Deze vluchtige enquêtes kunnen overgedaan worden tot de resultaten met de (meestal op voorhand geschreven) gewenste conclusies kloppen, en alle andere in de prullenmand gooien. Het is meestal voer om een artikel op te maken die dan klakkeloos door de media overgenomen wordt.
    Alle dagen krijgen wij zo een portie kreten die uiteraard in percentages uitgedrukt wordt, om niet te laten blijken hoe oppervlakkig men tewerk is gegaan.
    Vaak is het niet zo moeilijk om te raden wie de enquête besteld heeft !
    Last edited by guyugy; 13/02/2018, 13:49.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

      Ik zeg maar een conclusie: op de N xx rijdt 40 procent van de bestuurders te snel. Die conclusie is in ieder geval al verkeerd. Je kan hoogstens zeggen dat op zondag de 24ste januari om 15 h op punt y van baan x bij zonnig weer zoveel procent van de wagens passeerden aan een te hoge snelheid.
      Ik zie dat dikwijls dat ze zeggen zoveel procent van de bestuurders rijdt te snel. Maar dat aantal zal wellicht vele lager liggen.
      Ik heb u hier al horen beweren dat op de Nxx zowat IEDEREEN te snel rijdt.
      Is die conclusie dan betrouwbaarder?
      P.S.: zoek hier nu weer geen persoonlijke aanval achter hé, ik bedoel maar: statistieken als het ware bijna per definitie als foutief beschouwen en anderzijds persoonlijke beleving als waarheid aanzien, dat klopt toch ook niet?

      Comment


      • Omdat ik het volledige traject afleg bij wisselende weersomstandigheden en op wisselende momenten durf ik stellen dat een cijfer na een flitsuur op 1 moment op een bepaalde plaats minder representatief is ja. Zie hieronder...

        Phate ... omdat ze zich uiteraard opstellen op die plaats waar het hardst gereden wordt en op een moment dat er harder gereden wordt. En dit daan gaan doortrekken als conclusie voor de hele Nxx is dan een sterk vertekend beeld. Bij druk verkeer staat men bvb niet te flitsen en toch passeren dan de meeste auto's. De enige conclusie die je kunt trekken is de momentopname zelf. Als je gaat flitsen tijdens de piekuren net voor een bocht zal je misschien op 3% komen, op een rechte baan op een zondagse vooravond krijg je eenveel hoger cijfer uiteraard.

        Het is zoals Guyugy zegt, je kan eruit afleiden wie de enquette bestelde en wat men wil besluiten. Ik geloof echt niet in statistiek. Statistiek is meestal pure manipulatie om ergens een conclusie te trekken die aannemelijk lijkt.
        Alleen al de manier van vragen stellen en de volgorde van bepaalde vragen geven een andere uitkomst.

        We gaan beetje ver off topic

        Comment


        • Is niets mis met statistiek aan sich. Het probleem ligt bij de manier waarop het niet correct uitgevoerd en geinterpreteerd wordt.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
            Is niets mis met statistiek aan sich. Het probleem ligt bij de manier waarop het niet correct uitgevoerd en geinterpreteerd wordt.
            Hier kan ik inkomen... we hebben de gulden middenweg gevonden. . Zelf oplettend blijven is de boodschap.

            Comment


            • Sorry, wilde hier geen polemiek over beginnen

              Heet aantal hoeft niet zo groot te zijn. De manier waarop je aan je respondenten komt, is inderdaad wel heel belangrijk.
              Als je een enquête afneemt over gezondheid/lichaamsgewicht aan de uitgang van een fitnesscenter zal de uitslag niet representatief zijn.

              Een gemiddelde is trouwens zowat de slechts denkbare statistiek die je kan trekken.
              1 man verdient jaarlijks 1 miljoen euro. 9 andere 25.000 euro. Gemiddeld verdient iedereen dus 122500 euro
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

              Comment


              • Dus zoveel interpretaties mogelijk zodat het afhankelijk wordt van degene die de conclusie trekt en de vraagstelling (volgorde, aard) de antwoorden kan bespelen.

                Comment


                • Een goed onderzoek valt de repliceren. De bron van het onderzoek blijft dus heel belangrijk om te bekijken.

                  Artikeltjes op het laatste nieuws ed. die met statistiek aankomen mag je eigenlijk enkel lezen voor de amusementswaarde.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                    Een goed onderzoek valt de repliceren. De bron van het onderzoek blijft dus heel belangrijk om te bekijken.

                    Artikeltjes op het laatste nieuws ed. die met statistiek aankomen mag je eigenlijk enkel lezen voor de amusementswaarde.
                    Mag ik daar toch nog iets op aanmerken hoe simpel een professioneel aangepakte enquette met de beste bedoelingen al beinvloed wordt ?
                    Ik heb al deelgenomen aan verschillende medische ondervragingen en kleine testen waaruit men bepaalde besluiten trekt.
                    Eén van de proeven was om je vingers x tijd in koud water te steken en daarna in warm water. Dit geeft pijn bij iedereen. Maar... ik vroeg aan de testafnemer of het kwaad kon. Nee was het antwoord, kan totaal geen kwaad. Op dat moment kon ik mijn vingers in het warm water houden zonder problemen. Dus,voor de statistiek heb ik een hoge pijngrens. Had die vrouw op dat moment niet geantwoord, trok ik mijn vingers na een tijdje terug en zou ik zogezegd een veel lagere pijngrens hebben. (pijn is een alarmsignaal, als je weet dat het geen kwaad kan zal je dat signaal negeren...)

                    Ik bedoel hiermee enkel dat een grootst opgezette enquette (onderzoek) met de beste bedoelingen toch enorm onderhevig is aan kleinigheden. Als die ene vrouw systematisch tegen ieder proefkonijn zegt dat het geen kwaad kan dan zal die enquette een totaal andere uitkomst bieden.
                    En dat is nog maar een onbewuste 'sturing' van de antwoorden. De conclusies zullen verkeerd zijn.
                    Het is dan ook uitermate makkelijk een enquette te sturen en de degene die de conclusies trekt uit een statistiek heeft ook mogelijkheid tot verschillende interpretaties.

                    Comment


                    • K denk dat we een topicje zullen moeten aanmaken hierover

                      Comment




                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • ... en nu vraag ik me natuurlijk af wat de pijngrens is van de Volvo als je hem in heet water steekt. Damn you, 'Gast'.

                          Comment


                          • In Duitsland bestelbaar vanaf 13 maart, slechts 2500€ voorschot

                            Bestellstart für den Polestar 1! Ab dem 13. März 2018 können Kunden das erste Modell von Polestar vorbestellen. Alles, was sie dazu benötigen, sind 2500 Euro. Diese Anzahlung sichert potenziellen Käufern ein Platz auf der Warteliste, denn das Interesse am Polestar 1 ist groß. Schon über 6000 Interessenten haben sich bei Polestar gemeldet. Die Resonanz ist so groß, dass die Schweden sogar darüber nachdenken, die ursprünglich geplante Jahresproduktion von 500 Autos aufzustocken. Außerdem hat Polestar auf das Feedback der Kunden reagiert und wird den "1" jetzt auch ganz klassisch zum Kauf anbieten. Der Preis für das 600 PS Sportcoupé dürfte bei etwa 150.000 Euro liegen.













                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • PRE-ORDERBOEKEN GEOPEND VOOR POLESTAR 1

                              7.000 GEÏNTERESSEERDEN

                              Sinds zijn onthulling hebben zo'n 7.000 mensen laten weten dat zij wel oren hebben naar een Polestar 1. Voor deze mensen heeft vandaag het startschot geklonken, want Polestar opent in 18 landen de voorbestellingen van het eerste model.

                              Polestar wist bijzonder veel aandacht te trekken toen het in oktober vorig jaarhet doek van de Polestar 1 haalde. Voor het eerst als een op zichzelf staand merk presenteerde het Volvo-broertje een elektrisch aangedreven 2+2 GT met 600 pk en 1.000 Nm koppel. Vanaf vandaag kunnen mensen in 18 landen een aanbetaling van € 2.500 doen om een exemplaar te reserveren. Geduld zullen de geïnteresseerden echter moeten hebben, want Polestar zwengelt de productie van de Polestar 1 medio 2019 pas aan. Vervolgens worden er slechts 500 exemplaren per jaar gemaakt. Het kan dus wel even duren voor de sportcoupé voor de deur staat.

                              In onder meer Spanje, Frankrijk en België worden de orderboeken vandaag geopend. Ook Nederland hoort er natuurlijk bij, want ons land behoort tot het selecte groepje landen waar de Polestar als eerste zal worden geleverd. Ook China, de Verenigde Staten, Noorwegen, Zweden en Duitsland horen erbij. Voordat je de Polestar bestelt, kun je hem eerst hier door de configurator halen. Op de beurs van Genève is de Polestar 1 voor het eerst voor het grote publiek te zien.

                              https://www.polestar.com/se/configur...Y000009OW1pUAG



                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • DYNAMISCH DEBUUT IN ENGELAND

                                POLESTAR 1 NAAR GOODWOOD

                                De spraakmakende Polestar 1, ivaat onder die merknaam, is tijdens het Goodwood Festival of Speed in juli voor het eerst in actie te zien.

                                De Polestar 1 werd in oktober 2017 gepresenteerd en is sindsdien op verschillende beurzen en evenementen te zien geweest, maar kwam daar nooit in beweging. Polestar spreekt dan ook van het 'dynamische debuut' van de auto als het gaat om het aanstaande Festival of Speed. De grote Zweedse coupé zal de befaamde hillclimb afleggen in de vaardige handen van Polestars eigen testrijder Joakim Rydholm, zodat het publiek van dichtbij kan zien hoe de auto er in daglicht én (hopelijk) op volle snelheid uitziet. Wel is er een kleine domper op te feestvreugde: Rydholm zal rijden in een nog altijd gecamoufleerd prototype. De productieversie is wel te zien tijdens het Festival, maar alleen in stilstaande vorm. Als troost parkeert Polestar meteen twee exemplaren op het Britse gras.

                                De Polestar 1 oogt als een coupéversie van de Volvo S90, maar onderscheidt zich behalve door z'n eigen logo's en aankleding door een plug-in hybride aandrijflijn met maar liefst 600 pk en 1.000 Nm. Daarmee kan de auto zich in ieder geval vertonen in het doorgaans erg indrukwekkende deelnemersveld van de Hillclimb op het Festival of Speed, dat ieder jaar een fabelachtige reeks deelnemers weet te verleiden. Dit jaar vindt het befaamde autofeest plaats van 12 tot 15 juli. Amerikanen kunnen de Polestar in de (redelijk) nabije toekomst overigens ook waarnemen op hun eigen automobiele hoogtepunt van het jaar: de '1' zal ook tijdens de Monterey Car Week in augustus te zien zijn.



                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Het is inmiddels gemeengoed om merken uit de grond te stampen om meer geld te verdienen. Alles om de consument een gevoel te geven dat ze iets bijzonders rijden. De Polestar 1 is eigenlijk een Volvo C90. Ontwikkeld als S90 Coupé en het interieur is gelijk aan dat van de S90/V90. Desalniettemin, best een net model.

                                  Comment


                                  • Ze mogen hem gerust in mijn garage komen zetten. En gegarandeerd dat ik mij speciaal zal voelen. En dat het een goed gevoel zal zijn!
                                    Toch ffkes serieus : een prachtige wagen...
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Losange Bekijk Berichten
                                      Het is inmiddels gemeengoed om merken uit de grond te stampen om meer geld te verdienen. Alles om de consument een gevoel te geven dat ze iets bijzonders rijden. De Polestar 1 is eigenlijk een Volvo C90. Ontwikkeld als S90 Coupé en het interieur is gelijk aan dat van de S90/V90. Desalniettemin, best een net model.
                                      wat bedoel je met ‘het interieur is gelijk aan dat van de S90/V90’ ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

                                        wat bedoel je met ‘het interieur is gelijk aan dat van de S90/V90’ ?




                                        Dat van beide het interieur gelijk is aan elkaar. Materiaalkeuze kan uiteraard afwijken. Hij doelt erop dat het een kloon is van een S90, maar dan met koetswerk van de concept. Motorisch zal het een andere auto zijn, maar met de wijzigingen t.o.v. de S90 is het geen auto die 100k waard is, laat staan 130 of 150k.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X