Akkoord, als de prijzen niet concurreren met bvb M3 dat het er over is. Zal de verkoop bekrediteren.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Polestar 1
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenInderdaad. 150k is best wel pittig voor ne Volvo. Ook al is het een poolsterretje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
tja, als er mensen 150k aan een Tesla geven, waarom dan niet aan een Polestar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Als ge het zo stelt, dan zie ik het idd ook anders. Maar voor die €150000 hebt ge een propere Porsche of Mercedes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenInderdaad. 150k is best wel pittig voor ne Volvo. Ook al is het een poolsterretje.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichtenwat bedoel je met ‘het interieur is gelijk aan dat van de S90/V90’ ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
tis dan ook een auto in de klasse van de BMW M6, RS7, GT63 imo. aangezien de sedan versie met de E, 5 en A6 vecht
Comment
-
NIET ZWEDEN MAAR...
POLESTARS EERSTE WINKEL AANGEKONDIGD
Halverwege volgend jaar opent Polestar de deuren van zijn eerste 'Polestar Space'. Vandaag maakt het Zweedse merk bekend waar. De aangekondigde plek is best verrassend, want hij komt niet in thuisland Zweden te staan.
Polestar kiest namelijk voor Noorwegen om de eerste winkel te openen. Downtown Oslo, Øvre Slottsgate om precies te zijn, krijgt de grote eer. Met de 'Space' wil Polestar zijn idee van het hele concept met alle innovatieve ideeën aan klanten laten zien. "Door de verschillende locaties wereldwijd te openen, kunnen klanten de auto's en het merk fysiek ontmoeten", verklaart CEO Thomas Ingenlath. Het merk met de geëlektrificeerde auto's kiest voor Noorwegen vanwege de grote populatie aan elektrische auto's die het land heeft. In het Zweedse Gotenburg, bij moederbedrijf Volvo, wordt nu gewerkt aan de inrichting van de eerste showroom. Naast een "geheel digitale ervaring" kunnen klanten al hun vragen in de winkels kwijt en is het mogelijk om testritten te maken. Na de opening in Oslo breidt het netwerk zich uit over nog eens 59 locaties tot medio 2020.
Polestar wist behoorlijk wat aandacht te trekken toen het in oktober vorig jaar het doek van de Polestar 1 haalde. Voor het eerst als een op zichzelf staand merk presenteerde de Volvo-dochter de geëlektrificeerde 2+2 GT met 600 pk en 1.000 Nm koppel.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Dat zou stilaan tijd worden verdorie
NOG HEEL HEEL HEEL EVEN GEDULD
POLESTAR 1 BIJNA PRODUCTIEKLAAR
Het is ondertussen al ruim anderhalf jaar geleden dat Polestar ons lekker maakte met de Polestar 1. De productieklare concept-car werd met open armen ontvangen. Geïnteresseerden moesten echter geduld hebben, want de productie liet destijds nog wel even op zich wachten. Maar het einde is in zicht!
Polestar laat namelijk zien dat de testfase van de prototypes op zijn einde loopt. Op dit moment legt het zustermerk van Volvo de laatste hand aan de gloednieuwe Chinese fabriek in Chengdu, waar de Polestar 1 het levenslicht gaat zien. De afgelopen tijd liepen de productiebanden daar al even warm voor industriële testen. Die zijn uiteindelijk goed voor de productie van vijftig testauto’s die al her en der zijn gespot, zoals dit grijze exemplaar bij een Zwitsers hotel rond de autosalon van Genève.
De testfase loopt nu af en klanten die vooraf hun interesse hebben getoond, krijgen van Polestar beetje bij beetje definitieve specificaties van de geëlektrificeerde sportauto. De definitieve productiestart staat voor komend najaar gepland. Naar eigen zeggen gaat Polestar deze vooraf gestelde deadline halen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWat een sober en mooi lijnenspel, daar mogen een aantal Duitse merken een voorbeeld aan nemen.
Maar die polestar is inderdaad een leuk dingetje.
Comment
-
Maar hoe meer ik hem zie, hoe meer ik het gevoel krijg van een "Volvo V60-afgeleide". Ben benieuwd hoeveel mensen er zo'n bedrag zullen neertellen voor een pk-beest dat er van buiten een pak soberder uit ziet dan bv. een Tesla Model S, zeker zo lang er ook krachtige Volvo hybrides zijn die een groot deel van het doelpubliek dat om financiële redenen kiest naar zich toe trekken.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenMaar hoe meer ik hem zie, hoe meer ik het gevoel krijg van een "Volvo V60-afgeleide". Ben benieuwd hoeveel mensen er zo'n bedrag zullen neertellen voor een pk-beest dat er van buiten een pak soberder uit ziet dan bv. een Tesla Model S, zeker zo lang er ook krachtige Volvo hybrides zijn die een groot deel van het doelpubliek dat om financiële redenen kiest naar zich toe trekken.
Comment
-
Ik ben benieuwd naar het vervolg en het succes van dit Volvo-submerk. Ik vraag mij af of het zal slagen als luxemerk dat zich boven het andere premiummerk nestelt, met heel gelijkaardig design. Een beetje een vreemde positionering. Bij Seat is er ook zo'n vreemde positionering bezig met het Cupra sub-brand, maar dat heeft dan weer specifieke CO2 redenen. Dat kan je in het geval van Polestar niet zeggen...
Comment
-
GEHEEL VOLGENS PLANNING
POLESTAR OPENT EERSTE FABRIEK
Het Zweedse (en deels Chinese) Polestar had in de agenda een grote rode cirkel om vandaag gezet. Volvo’s sportieve en geëlektrificeerde broertje knipt namelijk vandaag het lint door van zijn allereerste fabriek.
Het is Polestar-CEO Thomas Ingenlath die met een schaar het rode lint doormidden knipt. Dat gebeurde in het Chinese Chengdu. De opening van de fabriek is gelijk het startschot voor de massaproductie van de Polestar 1. Dat gebeurt een kleine twee jaar nadat het nieuwe merk het doek van zijn eerste auto trok. De eerste klanten krijgen nog voor de jaarwisseling hun sportieve geëlektrificeerde coupé afgeleverd. De jaarlijkse productie moet op 500 auto’s uitkomen. Polestar is van plan om in totaal 1.500 Polestars 1 te bouwen.
In de fabriek gaat Polestar aan de slag met de nieuwe technieken en robots. Hoog opgeleide kwaliteitscontroleurs, met minstens tien jaar ervaring, houden een oogje in het zeil. Bij de bouw van de fabriek werd de volle focus op het milieu gelegd. Polestar zit na de opening echter niet stil, want na de fabriek in Chengdu volgt de bouw van een fabriek in het Chinese Luqiao. Begin volgend jaar wordt daarvoor de eerste steen gelegd.
Comment
-
Comment
Comment