Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ah, dan had ik toch ergens goed onthouden wat ik gelezen had

    Comment


    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • 609 PS: Polestar 1

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Polestar 1 FULL REVIEW - the 1000 NM PHEV with the longest range

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Testje: HALF ELEKTRISCH, HELEMAAL AAN DE TOP - POLESTAR ONE

              In 2017 werd Polestar losgeweekt van Volvo en ging het verder als zelfstandig merk, van snelle, elektrische auto’s. Toch lijkt het eerste model, de Polestar 1, als twee druppels water op een Volvo en is het geen elektrische auto, maar een plug-in hybride. Is zijn bijzondere naam toch wat waard?


              We mogen aannemen dat automerken langdurig en diepgaand ­onderzoek doen alvorens de grote stap naar een nieuw merk te zetten, dus is het kennelijk de gok waard. Het moet gezegd: die ­onbekende logo’s geven de Polestar 1 wel iets mysterieus. Jong en oud gaapt de auto na. De Polestar is zeker niet schreeuwerig, maar valt door de strakke, opgeruimde en goed geproportioneerde koets wel bij een grote doelgroep in de smaak. De wulpse flanken en strakke lijnen zijn een-op-een overgenomen van de Volvo Concept Coupé uit 2013, maar de grille en logo’s zijn natuurlijk nieuw. Toch is het opvallend hoe Volvo en daarmee Polestar in Nederland leeft, want de meeste omstanders weten wel ongeveer wat het is.

              De 309 pk sterke 2,0-liter benzinemotor wordt net als de automatische achtbak uit de T8 Twin Engine-modellen overgeheveld. Toch zijn er ook grote verschillen. Waar de Volvo’s met ‘Polestar Engineered’-label dankzij de hulp van een elektromotor bij de achteras in totaal maximaal 405 pk leveren, krijgt bij de Polestar elk achterwiel een eigen motor toebedeeld. Samen met een aan de benzinemotor gekoppelde starter/generator komt het totale vermogen daarmee uit op een indrukwekkende 609 pk, bij een koppel van maar liefst 1.000 Nm. Supercar-achtige waarden, maar het gewicht is eveneens indrukwekkend. Dat de Polestar 1 meer weegt dan een fullsize Range Rover in dieseltrim, komt vooral door het accupakket. De voor een plug-in hybride ongebruikelijk grote capaciteit van 34 kWh kan de 2.350 kg ­wegende coupé in theorie 124 km elektrisch voortbewegen. In de praktijk kwamen we net geen 100 km ver, nog altijd meer dan genoeg voor de meeste dagelijkse ritten en meer dan ooit tevoren in een hybride. De accu’s zijn weggestopt in de middentunnel en de kofferbak en snoepen op beide plekken flink wat bergruimte weg. Onder de armsteun kan je hooguit nog een zonnebril kwijt, terwijl de mogelijkheden van de kofferbak met 143 liter erg beperkt zijn. Toch is het openen van de klep elke keer een feest, want Polestar heeft van het achterste accupakket een waar kunstukje gemaakt; je ziet een verlichte etalage vol stekkers en kabels. En dat is niet het enige detail waardoor de Polestar een voortijdig van het podium ontsnapte concept-car lijkt. Ook de niet-omrande, als geheel verstelbare buitenspiegels zijn uniek, net als de bijzonder fraaie manier waarop de achterbank optisch aan de rest van het interieur is gesmolten. Ook de goudgele gordels, een typisch Polestar-geintje, zorgen voor een opvallend contrast.


              Toch Volvo

              Ondanks de bijzondere en hoogwaardige details is het Polestar-interieur heel erg Volvo. Objectief bezien is er allemaal weinig op aan te merken, maar toch is het jammer dat een auto van dit niveau vanachter het stuur nauwelijks van een middenklasse sedan is te onderscheiden. Onder het rijden worden de verschillen groter. De maximaal opgepepte aandrijflijn brengt bij rustig rijden een lekker ‘spacy’ geluidje voort en de besturing en onderstel zijn merkbaar scherper afgesteld dan bij Volvo. De te allen tijde stevige demping is verstelbaar, maar daarvoor moet je wel onder de motorkap of de achterste wielkasten duiken. In elektrische modus is de Polestar met dik 300 pk krachtig genoeg om vlot door het verkeer te gaan, al moet je geen geweld verwachten. Dat geweld komt pas als de boel in standje ‘Power’ wordt gezet en het gas vol wordt ingetrapt. Met name de tussensprints zijn duizelingwekkend, net als de oneindige hoeveelheid grip. Ook bij het lomp uitaccelereren van een bocht laat de auto zich niet van de wijs brengen, mede doordat de twee achterste elektromotoren het duidelijke signaal van de bestuurder voelbaar optimaal over de achterwielen verdelen. Tegelijkertijd voelt de Polestar aan als de loodzware tech-bom die hij is. De auto gaat goed met zijn overgewicht om, maar weet het niet helemaal te camoufleren.

              De Polestar blijft zo ­gegarandeerd bijzonder. Toch vinden we de toegevoegde waarde van het separate merk enigszins twijfelachtig; het Volvo-gehalte blijft hoe dan ook hoog. Het is daarom een auto voor een selecte groep liefhebbers, die graag betalen voor exclusiviteit. Prima, want zo is de auto ook bedoeld.


              SPECIFICATIES

              Brandstof elektro/benzine
              Motor 4-cil. in lijn, plug-in hybride
              Cilinderinhoud 1.969 cc
              Maximaal vermogen 448 kW / 609 pk bij 6.000 tpm
              Maximaal koppel 435 Nm bij 2.600 tpm
              Accu capaciteit 34 kWh
              Inhoud brandstoftank 60 l
              Lengte / breedte / hoogte 4.586 mm / 1.958 mm / 1.352 mm
              Wielbasis 2.742 mm
              Massa leeg 2.250 kg
              Laadvermogen 0 kg
              Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.500 kg / 750 kg
              Banden voor 275/30R21
              Banden achter 295/30R21
              Topsnelheid 250 km/h
              Acceleratie 0-100 km/h 4,4 s (fabrieksopgave: 4,2 s)
              Acceleratie 50-80 km/h in D 1,2 s
              Acceleratie 80-120 km/h in D 2,4s
              Brandstofverbruik 10,3 l/100km (fabrieksopgave: 1,1 l/100km)
              CO2-uitstoot (WLTP) 13 g/km

              EINDOORDEEL

              4/5

              Met de One maakt Polestar een indrukwekkend debuut, maar toch blijft het gevoel te veel hangen dat het om een Volvo met een ander merklogo gaat. Dat is jammer, want voor het geld dat Polestar ervoor vraagt, zou een hogere mate van exclusiviteit passend zijn.












              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Mijn eerste IRL




                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                  Mijn eerste IRL




                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Amai, mooie spot!

                  Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

                  Comment


                  • De 1500 exemplaren zijn bijna bereikt, dus exit Polestar 1....

                    LAATSTE KANS!

                    LAATSTE RONDE VOOR POLESTAR 1

                    Het afscheid van de Polestar 1 komt met rasse schreden dichterbij. 2021 is namelijk het laatste productiejaar van de sportieve plug-in hybride. Goed nieuws voor geïnteresseerden: Polestar meldt dat de laatste productieplaatsen nog beschikbaar zijn.

                    Om hoeveel beschikbare productieplaatsen het gaat, vermeldt Polestar niet. Veel kunnen het er echter niet zijn. Oorspronkelijk stonden voor de Polestar 1 namelijk slechts 1.500 exemplaren op de planning. Tegenover AutoWeek bevestigt Polestar dat dat aantal niet overschreden zal worden. In de tweede helft van 2019 begonnen de Zweden met de productie van de sportieve hybride. In totaal zijn er 11 auto's op Nederlands kenteken gezet, een schril contrast met de ruim 3.000 exemplaren van de Polestar 2. De vanafprijs van de Polestar 1 is met € 159.500 dan ook zeker niet mals. Voorlopig is het topmodel nog te configureren via de website van Polestar, daar dien je 'm overigens ook te bestellen. De levering vindt naar verwachting tussen april en mei plaats.

                    De Polestar 1 is om meerdere redenen bijzonder. Het was natuurlijk het eerste productiemodel, maar de 609 pk en 1.000 Nm sterke 1 blijft tevens de enige plug-in hybride die het nieuwe merk ooit heeft gebouwd. Alle toekomstige modellen worden namelijk EV's. Nadat de 1 voor het laatst van de band is gerold, heeft Polestar alleen de 2 nog in productie. Daarin komt op termijn verandering, want het merk heeft bevestigd dat de Precept Concept in productie gaat. Net als de Polestar 1 rolt deze EV, die de Tesla Model S het vuur na aan de schenen moet leggen, in China van de band. Uitgebreide specificaties volgen nog. Ook is nog niet bekend wanneer Polestar de Precept in productie neemt.

                    Bron: Autoweek
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Ik blijf het spijtig vinden dat zo'n mooi ontwerp slechts 1.500 keer geproduceerd zal zijn.
                      Had een mooie concurrent voor Audi, Mercedes en BMW coupés kunnen zijn als het een V90 Coupé was geweest met de T8 hybride. Dan had men voor een 80.000€ 400pk/600Nm gehad, ipv 160.000€ voor 600pk/1.000Nm. Zal ik dus nooit in het straatbeeld zien waarschijnlijk.

                      Het is een prachtig ontwerp dat enkel gebruikt is om Polestar in de markt te zetten.
                      En dan nog eigenlijk verkeerd, want vanaf de 2 enkel EV's. Zo zie je maar hoe snel de markt evolueert.

                      Comment


                      • Spijtig dat ze ermee stoppen, ik ben er ook nog altijd geen tegen gekomen.
                        Hoeveel zouden er in België verkocht zijn?
                        In dat artikel van Jocar zie ik staan 11 stuks voor Nederland.

                        Wat ik wel wat spijtig vind is dat er eigenlijk weinig keuze was in kleuren, zo een auto in een mooi kleurtjes toch wel wat anders al dat wit, zwart en grijs.
                        Bij de Peugeot 508 PSE doen ze nu net hetzelfde ook alleen maar in saaie kleuren te krijgen.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Kleuren tegenwoordig: dat is een algemene malaise

                          Comment


                          • Comment


                            • volvo coupes zijn altijd duur geweest, 262 was dubbel zo duur als 264, en de 780 toornde ook serjeus boven de 760

                              Comment




                              • irrelevant, maar soit

                                Comment


                                • Deze avond mijn eerste gezien op de E17 in Gentbrugge. Echt zeer knappe wagen!

                                  Echt jammer dat ze daar geen normale motor ook ingelegd hebben

                                  Comment

                                  Working...
                                  X